בלונדינית עומדת ברחוב. ShutterStock
ShutterStock

מי זאת, מי זאת: הסלבית המפתיעה שהתחילה עם הגבר שלה

בשיתוף bumble

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 16:46

הרבה יותר מדי זמן, גברים היו אלה שמצפים מהם ליזום רומנטית או מינית מול נשים, אבל לא עוד. כמו באפליקציית הדייטינג bumble הולכות ומתרבות הנשים שמתחילות עם גברים ואוהבות את זה

הרבה יותר מדי זמן, גברים היו אלה שמצפים מהם ליזום רומנטית או מינית מול נשים, אבל לא עוד. השינויים שהביאה איתה מהפכת המי-טו אמנם עלולים לפעמים לבלבל ולגרום לחוסר ביטחון, אבל גם מאפשרים לנשים לצאת מאיזור הנוחות, ולקחת יוזמה בעצמן. יש לזה המון יתרונות:

קודם כל, זה שינוי מרענן מאד בשביל הגבר - זה יכול להיות מפתיע, מרגש ומחמיא שאישה מגלה בו עניין - בדיוק כמו שכל אישה נהנית כשמחמיאים לה על ידי התעניינות רומנטית בה, תאמינו או לא - גם גברים מרגישים ככה כשנשים מביעות בהם עניין. פנייה של אישה לגבר יכולה לחולל אצלו פלאים, ולעזור לפתוח אותו, לבנות את הביטחון העצמי שלו, לגרום לו להרגיש רצוי, ובמקביל לבסס אותה בעיניו כאישה עם ביטחון עצמי, שזו כידוע התכונה הכי מושכת.

היתרון הנוסף של היוזמה הנשית הוא שבניגוד לדרך הקלאסית שבה גבר היה "מנסה להשיג" את האישה, מה שיכול להתפרש לעיתים כקצת טו מאץ', כשהאישה עושה את הצעד הראשון, במיוחד כשזה מקום שמתוכנן בדיוק לשם כך, היא שולטת בקצב של הקשר ההתחלתי, ואז, במקום להתגונן ולהתמקד ביצירת גבולות, היא פנויה ליהנות מחברתו של הבחור, ולהכיר אותו. היוזמה מצידה, מוודאת שיש לה את המרחב הבטוח לברר שהיא רוצה אותו, לפני שהוא עושה עליה מוב שמקדים את זמנו, או אומר לה משפט פתיחה "יצירתי" שמחסל את הסיכוי, כמו "כאב לך כשנפלת מגן עדן?".

הנה כמה נשים יפות ומוצלחות שכולכן מכירות שכבר עשו את זה כמו שצריך:

ההתמדה משתלמת

איגי וקסמן, עתי שולברג. ניר פקין
איגי ועתי/ניר פקין

איגי וקסמן הייתה ילדת רוקנרול סופר מגניבה כשעתי שולברג היה ילד בגיל ההתבגרות שהעריץ אותה כזמרת. היא כמובן לא ידעה על קיומו עד אחרי שיצא מבית "האח הגדול" אחרי רומן מתוקשר ורועש עם ליהיא גרינר, שאותה פגש בבית. לא סתם קראו לו כולם "חתיכי" - מדובר באחד התארים המוצדקים ביותר שניתנו אי פעם לחתיך, וכנראה שגם וקסמן חשבה ככה. במקום לחלום עליו מרחוק ולעבור הלאה, היא החליטה ללכת על זה. היא השיגה את הטלפון שלו, והזמינה אותו לדייט. הוא מספר בדיעבד שזה כל כך הלחיץ אותו שהוא אמר לה שהוא בזוגיות, והם סיכמו שהכל בסדר, ושיום אחד היא תזמין אותו למסיבה שהיא מתקלטת בה, בקז'ואל. הדחייה לא כיבתה את איגי וקסמן, לפחות לא לזמן רב - חצי שנה אחרי היא הזמינה אותו, ושם הכימיה כבר עשתה את שלה. השניים התחתנו ב-2012, אחרי שנה של זוגיות, כשאיגי בהריון מתקדם, והם יחד עד היום, יותר מעשר שנים אחר כך, פלוס שני ילדים, ובזוגיות, איך אומרים שמנצחת.

הבטן תמיד יודעת

מאיה ורטהיימר. ניר פקין
מאיה ורטהיימר/ניר פקין

גם מאיה ורטהיימר, האושייה, הג'ינג'ית ואמא של אסיה, התחילה עם מי שהיו הוא בעלה. אסף זמיר, למרות שלדבריה הוא לא ענה על אף אחת מהדרישות שתמיד היו ברשימה שלה כשהיא פוגשת גבר. "שיהיה גבוה ממני, מצחיק, בעל תואר שני, שירות קרבי, שיאהב ספורט, מלח הארץ כזה, מטייל ואוהב לישון תחת כיפת השמיים. רומנטיקן שיתחיל איתי ויחזר בדרך הישנה והטובה, גבר", כתבה ורטהיימר בפוסט ברשתות החברתיות: "זו הייתה הרשימה שלי, חשבתי שהגבר שאני רוצה וצריכה חייב להתאים לקטגוריות האלו במלואן. אחרת, הוא לא האחד. יצאתי עם בנים כאלה שעמדו בכל הקריטריונים - אבל הלב? לא נפתח".

"יום אחד הגיע בחור להתאמן במקום שבו אימנתי, לא התעכבתי עליו, הרי הוא ההפך המוחלט מכל מה שחיפשתי. זה היה לפני 6 שנים כמעט, ואסיה אחת. אחרי האימון הוא כתב פוסט שזה היה אחד הימים הקשים בחייו כי הוא כזה עצלן. זה כל כך הצחיק והקסים אותי, אפילו הורגש בבטן פרפר קטן. מוזר. אזרתי אומץ וכתבתי לו. הוא לא מתאים לרשימה אבל הבטן ניצחה, היא רצתה להחליף איתו עוד מילה. עשיתי את הצעד הכה אמיץ (מה זה אומר עלי שהתחלתי איתו? אני נואשת? זה לא מושך). לימים פשוט גיליתי שלקחתי את המושכות לידיים שלי. שלא רק שיזמתי - גם פשוט בחרתי".
"לא חיכיתי ולא נתתי לאביר על הסוס הלבן לבוא. הבאתי אותו. חינכו אותנו לרצות להיות הנסיכה שמישהו יציל מתרדמת, אבל בשנת 2020, אפשר לוותר על זה, ולהיות מלכה. קוראים לזה פמיניסטית- אני קוראת לזה נורמלית, אישה."

כשזה זה - זה זה

שביט ויזל. אינסטגרם, צילום מסך
שביט ויזל/צילום מסך, אינסטגרם

אתן בטח מכירות את המשפט המעצבן שתמיד אומרים אנשים שכבר מצאו לאלה שעדיין לא "כשזה זה - זה זה". יופי, תודה לכם. ממש עוזר. אבל אתן יודעות מה? הסיפור הזה ממש מוכיח שהמרגיזים האלה צודקים, וכשמשהו נכון ומדוייק, כלום לא יכל למנוע את החיבור, אפילו משפט מלחיץ כמו זה שאמרה שביט ויזל לבחור הזר שאותו היא לא מכירה וראתה רק בטלויזיה (דה-וויס), בבר תל אביבי: "אני יודעת שאתה אמור להיות חלק מהחיים שלי". ככה היא הרגישה, וזה מה שהיא אמרה - מה שבדיעבד תיארה כאהבה ממבט ראשון. אחרי שלוש וחצי שנים של זוגיות פוטוגנית להפליא, אוהד בן נון ושביט ויזל התחתנו, מיכאלה נולדה, וכולם חיים באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

לנשים האלה היה את האומץ לבחור את הגבר המתאים להן, להקשיב לאינטואיציה, לקרוא בין השורות, ולדעת שהגיעו הביתה. כנראה שגם אתן יכולות לעשות את זה, אבל לא תדעו עד שתורידו Bumble.

לאהבה אין גבולות

החינה של אילנית לוי ואלירז שדה. אינסטגרם, צילום מסך
אילנית לוי ואלירז שדה/צילום מסך, אינסטגרם

גם לאילנית לוי לא, והיא התחילה עם בעלה הנוכחי, אלירז שדה, בצורה יצירתית למדי. בפעם הראשונה שראתה אותו זה היה באח הגדול, ולדבריה חשבה שהוא הגבר הכי חמוד בטלוויזיה, ועם חברותיה היא הייתה מכנה אותו "בעלי", ומכריחה את כולן לסמס לו בכל הדחה. כשאלירז קיבל תוכנית טלויזיה, היא הוזמנה להתארח בה, והלכה למרות שהסוכן שלה המליץ לה לוותר. האם אילנית לוי נתנה לאלירז להבין לבד שהיא מעוניינת בו, ולטבע לעשות את שלו? לא. היא לא הטיפוס. אילנית לוי כנראה לא תוותר על צחוקים כשיש הזדמנות - היא השיגה הינומה ונכנסה ככה לשידור, אמרה למי שהיום הוא בעלה שכבר סגרה להם אולם, וכשענה שיש לו חברה, ענתה שהיא מסכימה לחיות גם בשלישייה.
אלירז המבוהל לא ידע מה לעשות עם עצמו, וכנראה לא היה בטוח אם היא רצינית או לא, אבל אחרי התוכנית הצטרף אליה לבילוי עם חברות, ולמחרת גילה ששכח ברכב שלה שקית ובתוכה משקפי שמש. יכול להיות שזה היה נגמר פה, אילולא הייתה "שוכחת בטעות" בגד ים מנומר שנשאר מיום צילומים, בשקית משקפי השמש שהחזירה לו.

אז גם אם את לא אינטואיטיבית כמו שביט ויזל ומאיה ורטהיימר, ולא אמיצה כמו אילנית לוי ואיגי וקסמן, תחושת הכוח והבחירה שמלווה את אקט ההתחלה היא מגה מעצימה. יהיו גברים שירגישו לא בנוח עם חילופי התפקידים, אבל בעוד הם הולכים ומתמעטים, הנשים היוזמות הולכות ומתרבות. קדימה, ברור לנו שסיפורי האהבה האלה עשו לכן חשק לשלוח לחתיך הזה משפט פתיחה שסוף סוף ילמד אותם איך עושים את זה כמו שצריך.

להורדת bumble לחצו כאן

קארין ארד, בשיתוף bumble

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully