צעירה מחזיקה טלפון נייד ומביטה בו בתדהמה. SB Arts Media, ShutterStock
ShutterStock/SB Arts Media

"תצלבו אותה בתגובות": איש התקשורת משסה את עוקביו בבת 17

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 13:13

איש תקשורת קורא לעוקבים שלו בטוויטר להיכנס באישה צעירה שעשתה שיימינג לגבר שפנה אליה בהודעה פרטית בלתי קרואה. הוא קורא "לצלוב אותה בתגובות" על מעשיה, ולא טורח להעביר ביקורת על הגבר המטריד

"אני לוקח אותך פרויקט מאמי:) מאתר את האיש, מברר קצת אודותיו, ואם הוא לא מואשם בעבירות פדופיליה - אני אעזור לו לתפור לך את הכיס. את תצטערי על הרגע שהופעת לי בפיד, גוד-לק".

תאמינו או לא, ככה מדבר יוסי דוידוב איש תקשורת בעל תוכנית רדיו ב"גלי ישראל" לבחורה בת 18 שהעלתה בטוויטר תמונה של הודעה מהטלפון שלה, שקיבלה מגבר שאינה מכירה, וגדול ממנה ב-30 שנה, לאחר שהוא כתב לה לטלפון הפרטי, שאותו לא נתנה לו, לטענתה, וצייצה "בוקר טוב, ליטרלי מי אתה?".

איש התקשורת התעצבן מאד, ריטווט את הציוץ הזה וכתב ל-20 אלף עוקביו: "תצלבו אותה בתגובות. הגיע הזמן שהאופנה הדוחה הזו של לפרסם הודעות בשם ובתמונה שאין בהם כלום חוץ מנימוס וכבוד ג'נטלמני - תחלוף מן העולם. קדימה."

"בוקר טוב, ליטרלי מי אתה?" (הציוץ המקורי הופיע בצירוף התמונה)

טוויטר. טוויטר, צילום מסך
טוויטר/צילום מסך, טוויטר

כמובן שהמצב הסלים מאד מהר, והתגובות נחלקות - הרוב חושבים שאמנם לעשות שיימינג לבן אדם על פנייה חסרת מודעות זה דבר די מגעיל לעשות, אבל שגבר מבוגר שמשיג טלפון פרטי של אישה מאד צעירה ושולח לה הודעות בעלות כיוון רומנטי זה מגעיל קצת יותר.

אבל מה שהכי הפריע לעוקבים ולעוקבות היא העובדה שיוסי דוידוב (איש התקשורת) שהציוץ שלה כלל אינו מעניינו (מלבד העובדה שהוא גבר לבן שמתקרב לגיל חמישים) קורא לעשרות אלפי עוקביו לבצע בה לינץ' וירטואלי, ושוכח לבקר בכלל את התנהגותו של הגבר על ששלח הודעה פולשנית למישהי צעירה ממנו בשלושים שנה שאותה אינו מכיר.

לכשנשאל האם הוא עו"ד, האם הוא מכיר את הבחורה באופן אישי או נפגע ממנה בעבר, ענה:

"1. לא עו"ד
2. לא מכיר את הבחור
3. לא מכיר את הבחורה
4. כן מתפוצץ מהקלות בה אדם מואשם בפדופיליה, בשמו ובפניו, רק כי העז לשלוח הודעה. האם זה סבבה במקרה המונח לפנינו עם הפרש הגילים? לא. האם זה מצדיק להכפיש את שמו בעבירות שככל הנראה הוא לא הורשע בהן? עוד יותר לא בהחלט."

במסגרת השיסוי הנ"ל גם יינון מגל הגיב בהודעת תמיכה בדוידוב שהיא לא פחות דוחה מהמקורית, גם היא מופנית ישירות אליה: "נשמה, לפני שלושים שנה הייתי מעמיס עשרות כמוך בקילשונים על משאיות".

ומה דעתכם/ן?

גברים בני חמישים הם מיעוט נרדף
יש צדק בדבריהם, אבל ההתנהגות אליה דוחה
השיימינג במקום - שיחשוב פעם הבאה לפני שהוא מסמס
מגיע לה שיתבעו אותה. שתחשוב לפני שהיא כותבת
1614 משתתפים

Sheee מבינה את הכעס על שיימינג שנעשה לגבר שחטאו (למיטב ידיעתנו) הוא התעניינות רומנטית מנומסת בבחורה זרה, ובעיקר, כמובן, הרמיזה שהוא פדופיל (נכתב ונמחק), ובהחלט יש לדון בלגיטימציה לשיימינג על כל הודעה דוחה ברשתות חברתיות, ובהודעות פרטיות. אבל אי אפשר להכחיש שיש משהו מאד מקריפ בגבר מבוגר שמנסה לייצר יחסים רומנטיים או מיניים עם בחורה בת 17-18, ובוודאי שזכותה להצטמרר בגועל. האם הייתה צריכה לפרסם עם תמונתו ושמו? לא. היא הייתה צריכה לטשטש את פרטיו (למרות שהשם שלו מצחיק, אנחנו מבינות את הפיתוי. מעבר לכך, האם התגובה היחידה האפשרית היא לשסות בה את האינטרנט? ואז לאיים עליה בתביעה? גם לא.

וכאן בדיוק טמון (לפחות אמור להיות) ההבדל בין אישה שלא חגגה עשרים לבין גברים מבוגרים שבינם לבינה מניין שנים שגדולות מגילה בעוד עשור נוסף, ויכולה הייתה להיות הבת שלהם. הם אמורים להיות יותר חכמים ממנה, להיות מסוגלים להתעלות על הדחפים הפרימאטיים שלהם, ולהצליח להתנהל בצורה קצת יותר מכובדת ותואמת את גילם ומעמדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully