צעדת השפחות. זאב ינאי, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/זאב ינאי

בקרוב אצלינו? "סיפורה של שפחה" מתחילה להיראות דוקומנטרית

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 14:45

מאות נשים בגלימות אדומות וכובעים לבנים, התלבושת של השפחות בסדרה הדיסטופית "סיפורה של שפחה" צועדות ברחבי הארץ בכל מוצאי שבת. האם החרדה מוגזמת? כי הסדרה נראית יותר ויותר דוקומנטרית בכל רגע שעובר

צעדת השפחות/רוני רוזנבוים

מיצג "צעדת השפחות" צבע את המדינה באדום - מאות נשים צעדו במוצאי שבת בתלבושות אדומות וכובעים לבנים בהפגנות בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, הרצליה ורמת השרון, במחאה על פגיעה בזכויות נשים. "אנחנו כאן היום להוכיח שנשים בישראל לא חוששות להילחם על שוויון זכויות"

בין מאות אלפי המפגינים ברחבי הארץ במוצאי שבת, בלטו באדום מאות נשים, פעילות בתנועת "בונות אלטרנטיבה", "5050 לשותפות ושוויון מגדרי", "איתך מעכי" ו"אני אישה". במסגרת מיצג "צעדת השפחות" צעדו הנשים בגלימות אדומות וכובעים לבנים במחווה ל"סיפורה של שפחה", בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית ברחבי הארץ - ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, וההפגנות בהרצליה, רמת השרון, חיפה ובאר שבע.

צעדת השפחות. טל אלקבץ, באדיבות המצולמים
צעדת השפחות הרצליה/באדיבות המצולמים, טל אלקבץ
צעדת השפחות. בן כהן, באדיבות המצולמים
צעדת השפחות חיפה/באדיבות המצולמים, בן כהן
צעדת השפחות. באדיבות המצולמים
צעדת השפחות ירושלים/באדיבות המצולמים

"צעדת השפחות" נועדה להתריע מפני הפיכתה של מדינת ישראל מדמוקרטיה שוויונית לתיאוקרטיה שמדירה נשים ורומסת את זכויותיהן, בדומה לעולם הדיסטופי של "סיפורה של שפחה" - הרומן מאת מרגרט אטווד שזכה לעיבוד טלוויזיוני מטלטל. המיצג, שהוצג לראשונה על ידי פעילות "בונות אלטרנטיבה" בהפגנה הגדולה בירושלים השבוע, זכה לסיקור נרחב בתקשורת הישראלית והבינלאומית, בין השאר ב-CNN, פוקס ניוז ובוושינגטון פוסט, וכן צויץ בטוויטר על ידי אטווד בעצמה.

מארגנות ההפגנה: "הרפורמה במערכת המשפט תשרת כוחות חשוכים המבקשים לפגוע בנשים. אנחנו כאן היום להוכיח שנשים בישראל לא חוששות להילחם על שוויון זכויות ונגד הדרה ואפליה".

לפרטים נוספים: אתר בונות אלטרנטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully