שירה דהן. יחצ,
יחצ

לאכול, להתפלל, לחסוך: האישה שהגיעה לפסגת הקוסמטיקה הטבעית

דוד רוזנטל

14.3.2023 / 12:06

אחרי 20 שנה של ניהול קליניקה, שירה דהן החליטה לבנות מותג בצלמה ובדמותה, כזה שיאמץ אורח חיים מינימליסטי: "אנחנו מבשלים כל יום אוכל טרי. אני מעדיפה ליצור פורמולות פשוטות ואפקטיביות"

לבזבז פחות כסף, לאכול בריא יותר ולהאט את קצב החיים. זה נשמע כמו חלום של כולנו רק שלנהל אורח חיים כזה דורש קודם כל רצון, מסירות רבה והתמדה. שירה דהן, בעלת מותג הקוסמטיקה הטבעית HIPPIE & CHIC' מוכיחה שזה אפשרי: "כל מה שצריך זו החלטה והצבת יעדים פשוטים וקלים מאד, יעדים אותם יהיה לנו קל להשיג ולהשיג תחושת הצלחה".

דהן (45), נשואה לגיל +4 ילדים, מתגוררת במושב חדיד, החליטה לאמץ לפני שש שנים את אורח החיים המינימליסטי והטבעי ולאור זאת, הקימה גם עסק ברוח הזרם. כיום היא בעלת מותג הקוסמטיקה הטבעית HIPPIE&CHIC.

היא סיימה רפואה סינית בשנת 2000 ולאחר מכן ניהלה קליניקה פרטית מבוקר ועד ערב במשך כ-20 שנה: "שילבתי תוך כדי העבודה גם לימוד רוקחות טבעית והגעתי לעולם הקוסמטיקה והאסתטיקה הטבעית עם המון ידע בצמחי מרפא. זה עולם שתמיד עניין אותי לכן החלטתי לשלב את תחום הבריאות הטבעית, שאני חיה אותו כה הרבה שנים, יחד עם תחום היופי וסקין-קר שמדבר אליי כאישה. בהתחלה חיפשתי בשביל עצמי פתרונות אנטי-אייג'ינג שיהיו גם טבעיים וגם לא מזיקים. עם ההצלחה של HIPPIE&CHIC סגרתי את הקליניקה וכיום אני מתמקדת נטו בזה".

שירה דהן. יחצ,
הצבת יעדים פשוטים. שירה דהן/יחצ

אופנה מהירה? לא בשבילי

בתחום שבו היא עוסקת בו נעשה שימוש במעט חומרי גלם אך לדבריה מדובר בחומרים האיכותיים ביותר ובמינונים גבוהים: "מדובר בחומרים שהמדע הוכיח שיש להם אפקטיביות והם מיטיבים לעור מבלי לערבב חומרים פשוטים וסתמיים שאין להם מטרה אמיתית פרט לניפוח המוצר. אני מעדיפה ליצור פורמולות פשוטות, אפקטיביות שעושות שינוי עצום בעור. עדיף סרום עם 2 רכיבים מדהימים בפנים מאשר 40 רכיבים שרובם סינתטיים ולמטרת בישום ושימור המוצר".

היא מספרת על מה הוביל אותה לשנות את אורח חייה ופשוט לחיות בצורה מינימלית, ערכית ובריאה יותר: "לפני כמה שנים התגלגל לידיי ספר של הכוהנת הגדולה של המינימליזם, מארי קונדור. יש בו משהו מאוד רוחני, החלטתי להעמיק בזה. תוך כדי חקירה הבנתי שזה מדבר אליי מאוד, אפילו ברמה של שינוי מלתחת הבגדים שלי. התחלתי למפות לפי הרכב בד, ארץ ייצור, פסלתי חברות שמעסיקות ילדים תחת עבדות. פשוט הפסקתי לצרוך אופנה מהירה וצרכתי רק פריטים מעולים על זמניים, עם הרכבי בד נעימים למגע על העור עם אפס פוליאסטר. יותר פשתן, כותנה אורגנית ומשי. ההתאהבתי פשוט בארון הבגדים שלי מחדש", היא משתפת ומוסיפה :"הבנתי שעדיף לי לקנות 2 פריטים בעונה אבל שישמשו אותי גם בעשור הבא, ואולי יותר מזה ואוריש אולי לבנות שלי מאשר לצאת עם 20 שקיות שבסוף יעלו אותו מחיר אבל יחזיקו מעמד עונה אחת עם חומרים לא איכותיים. הפכתי לבררנית בכל מה שקשור לקניות".

לדרכים לצמצום הצריכה יש הביטים מגוונים, בין היתר גם היבט תזונתי ומנטלי: "תמיד השתדלתי לאכול בריא והייתי צמחונית רוב חיי, הייתי מאוד בררנית לגבי כל מה שנכנס לי לפה. גם אם זה מתוק אז הוא צריך להיות איכותי ולא עם חומרים משמרים וצבעי מאכל. אני לא אוכלת שום דבר שמגיע מוכן בקופסה למשל. אין אצלנו כלום בבית משימורים או שקיות מוכנות, רק מוצרים שאני יודעת מה הוא מקורם. מנטלית הורדתי לגמרי צפייה של תוכן אלים בטלוויזיה. אני צופה בתכנים מרתקים אבל ללא אלימות בוטה ורוע לב בהתגלמותו, לא כעצימת עיניים אלא כהבנה עמוקה שמה שנכנס לי לתודעה ולשכל ולתת מודע משפיע על חיי בהמשך".

שירה דהן. יחצ,
שינוי מצריך התמודדות. שירה דהן/יחצ

כאמור שינוי אורח חיים מצריך התמודדות גם עם בני המשפחה והבנה מצד הסביבה הקרובה: "בעלי מקבל בברכה את הבחירות ואורח חיי, בבישול אנחנו באותו הראש, משתדלים לבשל כל יום אוכל טרי לילדים מחומרי גלם איכותיים. הבנות הגדולות שלי מבינות את הראש שלי ומעריכות את זה. אומנם הן לא אימצו לגמרי את כל אורח החיים הזה, אבל הן לגמרי בכיוון. אני תמיד אעודד אותן לקנות פחות אבל איכותי ולא בסיילים ובכמויות. ברגע שהן גיבשו את הטעם שלהן, אני בשמחה אפרגן ואקנה להן פריטים שווים ויקרים ואיכותיים יותר שיחזיקו מעמד כמה שיותר ולא בכמות עצומה. כל בני הבית מאוד אוהבים פריטים של יד שנייה, חנויות וינטג' וגם בחו"ל אנחנו מחפשים את הפיסים השווים. זה אקולוגי יותר עם ערך מוסף. אפילו הבן הצעיר שלי בן ה-10 מאוד אוהב את הפריטים ששורדים את מבחן הזמן ויש לו הערכה לזה".

אז איך עושים שינוי באורח החיים? איך זה לוותר על מה שהתרגלנו אליו ואנחנו אוהבים?

"על מנת שהבחירה לא תהיה קשה ולא מורגשת כוויתור היא אינה צריכה להיות קיצונית. אני בוחרת "לבוא לקראת עצמי" בלי להקשות ובלי להגזים, לגמרי משחררת רסן מדיי פעם. אני בוחרת לבשל בריא ללא שימוש במוצרים קנויים ואבקות בשוטף, אבל לא אגביל את עצמי לאכול במסעדה. כמובן גם במסעדה אעדיף אופציות בריאות אבל לא באופן קיצוני. אני מאוהבת באוכל אסייתי למשל, ולא בודקת כל רכיב ורכיב במסעדה".

איך מתחילים?

"צריך להתחיל בצעדים קטנים. למשל, להוסיף לתפריט היומי הרגיל שייק ירוק אחד ביום, להפחית בקניית אוכל מוכן ולהחליט לבשל פעמיים בשבוע בתור התחלה. להתחיל לתרגל מדיטציה רק 5 דקות או התעמלות במשך 10 דקות בלבד. המטרה היא לחוות הצלחה שתדרבן אותנו להמשיך, כזאת שנחווה ממנה סיפוק ושמחה. בשביל לעשות שינוי בחיים לכיוון אורח חיים בריא, אני לא מאמינה שצריך להיקלע רק למשבר או לקושי בריאותי. אלו כמובן דוחפים חזק לכיוון, אבל תמיד טוב להקדים רפואה למכה, למנוע במקום לטפל. מה שנדרש כדי לחיות בריא הוא ההבנה שהבריא נעים לך, שמי שמרוויח מזה זו את, שכיף להיות בכושר, להראות צעירה מכפי גילך, ולהיות באנרגיות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully