חלומות על סקס. ShutterStock
ShutterStock

אורגזמה לפני השינה יכולה לעזור לך להירדם מהר יותר

Sheee חו״ל

17.7.2023 / 8:58

ה-O הגדול יכול לעזור לך לתפוס כמה ZZZs.
סקס בן זוג שמוביל לאורגזמה מקצר את הזמן שלוקח לגברים ולנשים להירדם בכמה דקות ומשפר את איכות השינה, על פי ממצאים שפורסמו לאחרונה בכתב העת לחקר השינה.
פעילות מינית ללא אורגזמה ואוננות (עם ובלי אורגזמה) לא הייתה קשורה לשינויים בשינה, כך מצא המחקר.
"המחקרים הנוכחיים מאשרים ומבססים באופן משמעותי ממצאים המצביעים על כך שפעילות מינית ואינטימיות עשויות לשפר את השינה ואת הרווחה הכללית אצל גברים ונשים כאחד ולשמש הנחיה למחקר עתידי", כתבו מחברי המחקר.

למדענים מאוניברסיטת חרונינגן בהולנד היו 256 משתתפים ומשתתפים, רובם סטודנטים, מנהלים יומן המפרט את השינה והפעילות המינית שלהם במשך 14 ימים.
גם צריכת אלכוהול, מחזור ו"אירועים חריגים" שקרו לפני השינה נלקחו בחשבון.
החוקרים מצאו שלקח לאנשים שעסקו במין בן זוג וזכו לאורגזמה 16 דקות בממוצע עד להירדם, לעומת 17 דקות לאלו שקיימו יחסי מין ולא עשו אורגזמה ו-20 דקות לאלו שלא קיימו יחסי מין.
לאלו שאוננו, הזמן הממוצע להירדם היה 26 דקות. זמן זה נחתך ל-19 דקות אם האדם הגיע לאורגזמה. זה היה 20 דקות למי שלא אונן.


המדענים ציינו כי אורגזמה גורמת לשחרור אוקסיטוצין,זכה לכינוי "הורמון האהבה", ופרולקטין, הורמון הגורם להתפתחות השדיים, מקדם ייצור חלב ומשפיע על בריאות המינית והפריון.
"ההשפעה המוגברת של מין בן זוג עשויה להיות מוסברת בחלקה על ידי השינויים הנוירואנדוקריניים המוגברים בעקבות אורגזמה הנגרמת על ידי קיום יחסי מין, בשילוב עם ההשפעות החשובות של חווית אינטימיות עם בן הזוג", כתבו מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully