סקס. ShutterStock
ShutterStock

מומחים מסבירים: "אתם זקוקים ל-3 הדברים האלה כדי שיהיה לכם סקס מעולה"

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 0:27

מחקר חדש ומסקרן שפורסם בכתב העת Sexuality & Culture קבע מה הם 3 הגורמים התורמים ל"סקס מעולה"

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

חוקרים מאוניברסיטת מיזורי סטייט ערכו ראיונות עם 78 משתתפים פעילים מינית ממגוון גילאים, רקעים ונטיות מיניות כדי להגדיר מה הופך חוויה מינית למוצלחת. "חבר שאל אותי פעם, 'מה זה סקס נהדר בכלל? מהו סקס נהדר? האם יש לזה תקן?' זה הוביל אותי לחיפוש שבו גיליתי שאין לנו באמת תשובה לזה", אמרה הסופרת הראשית אלישיה מ. ווקר, פרופסורית עמיתה לסוציולוגיה ב-MSU, ל-PsyPost.

"התחלתי לתהות האם אנשים חולקים הגדרה דומה לסקס נהדר. האם מה שאתה מחשיב כסקס נהדר הוא גם סקס נהדר עבור מישהו אחר? אז החלטתי לערוך מחקר ולגלות את זה".

המחקר שפורסם בכתב העת Sexuality & Culture מצא שרוב האנשים מסכימים שאורגזמה, חיבור רגשי וכימיה הם שקובעים האם סקס הוא "סקס נהדר".

רוב המשתתפים אמרו שאורגזמות הן מרכיב חיוני בחוויות המיניות שלהם. חלקם התמקדו באורגזמות שלהם, בעוד שאחרים ראו אורגזמות הדדיות כמרכיב מפתח. חלק מהנשים אפילו נדרשו לאורגזמות מרובות כדי להתייחס לסקס כ"נהדר". עם זאת, 20 משתתפים אמרו שאורגזמות הן לא חשובות כדי שהחוויה שלהם תהיה "נהדרת".

גבר צועק  במיטה - גיף. ShutterStock
חשיבות האורגזמה בסקס/ShutterStock

למרות שקשה יותר להגדיר את זה, קשר רגשי היה הגורם השני בחשיבותו לסקס מעולה. משתתפים רבים הבהירו שקשר רגשי יכול להתקיים ללא אהבה רומנטית, אבל שמונה משתתפים השוו מרכיב רגשי לאהבה. בצד השני של המשוואה, 16 משתתפים לא דרשו חיבור רגשי לצורך סקס מעולה.

החוקרים ציינו כי הבדלים מגדריים ניכרים בדעות אלה, כאשר חלק מהנשים נותנות עדיפות לקשר רגשי על פני סיפוק פיזי. "משתתפים רבים שיתפו את אמונתם שגבר משקיע באורגזמה של בת זוגו הנשית רק כאשר הוא משקיע בה גם מבחינה רגשית. לפיכך, כמה נשים הסבירו שהמרכיב הרגשי עזר להן להיות מספיק נוכחות לצורך אורגזמה", כתבו החוקרים.

גורם מופשט נוסף אך חשוב ל"סקס נהדר" הוא כימיה. למרות שהכימיה הגיעה רק למקום השלישי, הוסכם שבדרך כלל מומלצת תגובה רגשית ופיזית ש"או שהיא שם או שהיא לא". המשתתפים הסבירו שהכימיה אפשרה להם לאהוב ולסמוך על האדם מספיק כדי "להרפות ולהיות נוכחים", מה שאפשר להם להתמקד בהנאה שלהם.

עוד בנושא:
זו הסיבה המדעית בגללה גברים תמיד עייפים אחרי סקס

מדענים קוראים לערוך מחקר דחוף על ההשלכות של סקס בחלל: "תוך עשור תיירי חלל יקיימו יחסי מין"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סקס. ShutterStock
מה שיביא לסקס נהדר היא גם הכימיה בין הפרטנרים - גם כשאין חיבור רגשי עמוק/ShutterStock

על אף שאלה הנושאים המרכזיים, בסך הכל המחקר מצא שהמרכיבים התורמים לחוויה מינית מספקת משתנים מאוד, מכיוון שקשה להגדיר "סקס נהדר". המגוון הרחב של התגובות והגורמים הקשים להגדרה מצביעים על כך שחוויות מיניות הן אישיות, עמוקות ויכולות להתפרש אחרת על ידי כל אחד מבני הזוג.

"הרעיון שלכם על מה עושה סקס נהדר עשוי להיות שונה מזה של בן/בת הזוג שלכם", הצהירה ווקר, "הסקס שמתאים לכם עשוי להיות בינוני או אפילו רע עבור בן הזוג שלכם - ולעתים קרובות אנחנו לא מנהלים את השיחות האלה אחד עם השני. אנחנו צריכים לנהל. ככל שנדבר יותר בפתיחות על הצרכים והציפיות המיניים שלנו, כך גדל הסיכוי שהחוויות שלנו יעמדו בציפיות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully