גבר ואישה בדייט. ShutterStock
ShutterStock

20 השאלות הטובות (או הגרועות) ביותר שאפשר לשאול בדייט ראשון

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 16:25

לא בטוחים איך לצלוח את הדייט הראשון? ריכזנו עבורכם את השאלות שיעזרו לכם להימנע משתיקה מביכה

גבר ואישה בדייט. ShutterStock
נבוכים? זה רק אומר שכנראה שניכם קצת מתרגשים, מובכים, עצבניים וזקוקים לעזרה/ShutterStock

ישנם גברים ונשים עם כישרון מולד לעבור את הדייט הראשון. הם יודעים לנווט בצורה זורמת וקלילה בשיחת ההיכרות הראשונה כך שהדייט זורם והנושאים עוברים מאחד לשני ללא הפסקה או שתיקה מביכה. הם יודעים לאזן ללא כל מאמץ את השיחה ולדעת מתי לדבר על עצמם ומתי להקשיב וללמוד על הצד השני. הם מקסימים את הצד השני, מצחיקים, זורמים, קלילים ופשוט יש להם את זה.

מצד השני יש את היתר, הרוב, שאולי יזדקקו לעצה או עזרה קטנה בדייט הראשון כשהשתיקה המביכה מגיעה או כאשר השיחה נתקעה ולא מתקדמת באופן טבעי. ותדעו שזה מובן ושכיח ולא אומר דבר על הצלחת הדייט או על מידת ההתאמה שלכם. זה רק אומר שכנראה שניכם קצת מתרגשים, מובכים, עצבניים וזקוקים לעזרה איזה שאלות לשאול כדי להפשיר את הקרח.

ריכזנו עבורכם שאלות שיעזרו לכם בוודאות כאשר אתם יוצאים לדייט הראשון, שיעזרו לכם אם אתם מגיעים לשתיקה המביכה או אם אין לכם מה לומר וגם מה ממש לא כדאי לכם לשאול. כדי למצוא את השאלות הללו נעזרנו במספר מומחי הכרויות של אפליקציית Alpha, פלטפורמת ההיכרויות לאקדמיים, וביקשנו מהם לעזור לנו להבין מהן השאלות שכדאי לשאול ומהן השאלות שעדיף לשכוח אותן.

גבר ואישה נבוכים יושבים על ספה. ShutterStock
השאלות שיעזרו לכם אם אתם מגיעים לשתיקה המביכה/ShutterStock
כולנו אוהבים לטייל ולצאת לחופשות ואחר כך לחזור ולספר על זה. פה תוכלו ללמוד ולהכיר האם היעדים שלכם דומים ומשותפים, האם הדייט שלכם טיפוס חוקר או אולי גולש, עירוני או בכלל אוהב טבע, מה מלהיב ומה מעציב אותו וכך להכיר טוב יותר צדדים רבים שלו

1.מה היה היום הכי טוב בחייך?

השאלה הזו מחזירה את הדייט שלכם אחורה בזמן לרגע משמעותי שהם ירצו לספר בהתלהבות גדולה, נושא שהם ישמחו לשוחח עליו. לדבר על יום כזה יגרום לך להתבלט מול הדייט שלך ולראות כיצד אתה נראה שאתה מדבר על דבר מלהיב, מרגש וטוב שקרה לך בחיים.

2. מהי המתנה הכי טובה שאי פעם נתת או קיבלת?

השאלה תגרום לצד המספר להתרברב מעט ולהראות את הצד הנדיב והמשקיע שלהם ומצד שני את הצד הפחות מחמיא בו הם יכולים להצטייר כ"שונאי מתנות" או להמחיש את הפער בין משמעותי למושקע.

3. מה הייתה החופשה האהובה עליך?

כולנו אוהבים לטייל ולצאת לחופשות ואחר כך לחזור ולספר על זה. פה תוכלו ללמוד ולהכיר האם היעדים שלכם דומים ומשותפים, האם הדייט שלכם טיפוס חוקר או אולי גולש, עירוני או בכלל אוהב טבע, מה מלהיב ומה מעציב אותו וכך להכיר טוב יותר צדדים רבים שלו.

4. למה את/ה רווק/ה?

זאת שאלה שממש לא היינו ממליצים לשאול. זאת ניראת אולי שאלה לא ממש מזיקה זו שאלה שבטוח תגרום מבוכה ואי נעימות לצד השני כאשר יצטרך להשיב לגביה. היא יכולה אפילו להעליב את הצד השני ולגרום לו להתכנס ולהרגיש פחות נינוח ופתוח בדייט.

5. מה גורם לך לצחוק?

כאן תוכלו לגלות האם לשניכם יש חוש הומור, אחת התכונות המחברת בין אנשים בצורה טובה ועמוקה. כאשר נשאל רבים מהקוראים שלנו ממה הם באמת נהנים, הם כנראה יגידו לשבת ולצחוק עם החבר'ה, וזה כנראה הסיבה שאתם גם נהנים לבלות עימם. את זה בדיוק תוכלו לבחון בדייט שלכם כי בסופו של דבר אתם רוצים לשבת ולצחוק וליהנות גם עם בן או בת הזוג שלכם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גבר ואישה בדייט. ShutterStock
אנשים אוהבים לשתף מידע על תחביבים או דברים שגורמים להם להרגיש הנאה/ShutterStock

6. האם אתה איש/ה של בוקר או לילה?

חלקנו אנשי בוקר שאוהבים לקפוץ מהמיטה ממש לפני הזריחה גם בשבת בבוקר וחלקנו יכולים לישון ללא הפסקה עד שמישהו ייזכר להעיר אותנו. כשתשאלו את הדייט שלכם את השאלה הזו, תוכלו לקבל עוד נתון שיעזור לכם לנבא את מידת ההתאמה בניכם.

7. ספר/י לי על הכישרון החבוי שלך?

שאלה מצוינת שמאפשרת לדייט שלכם להשוויץ וגם לחשוף אולי סוד שרבים לא מכירים לגביהם. כאשר משתפים בדברים סודיים או חבויים יוצרים ובונים אמון וחיבור טוב יותר.

8. כמה כסף אתה מרוויח?

את זה לא היינו ממליצים לשאול, למה בעצם זה צריך לעלות בדייוט הראשון ? כאשר שואלים שאלה כזת בדייט הראשון אתם יכולים לגרום לצד השני לחשוב שאתם מתעניינים יותר בכסף מאשר במי שיושב או עומד מולכם. תלמדו להכיר טוב יותר את מי שמולכם ולא את חשבון הבנק שלו.

9. מה מלהיב אותך?

אנשים אוהבים לשתף מידע על תחביבים או דברים שגורמים להם להרגיש הנאה. אם אתם רוצים להכיר את הדייט שלכם לעומק כדאי שתבינו מה גורם לו להתלהבות והנאה.

10. מה החג האהוב עליך?

שאלה זו יכולה לתת לכם תובנות לגבי עמדותיו של הדייט שלכם בקשר לדת ולחיבור לחגים ולמשפחתיות.

גבר ואישה בדייט. ShutterStock
אקסים? אולי עדיף להימנע מהשאלה הזו/ShutterStock
לדבר על חופשות וטיולים תמיד עובד, לפי מחקרים מהעולם חלק משמעותי מהזוגות ששוחחו בדייטים הראשונים על חופשות וטיולים רצו לצאת לדייט שני לעומת זוגות שוחחו על מסעדות שאחוז נמוך מהם המשיכו לדייט השני

11. מה אתה עושה בסופי שבוע?

שאלה זו נותנת לך הזדמנות לראות אם יש לכם אורח חיים דומה. אם סופי השבוע של הדייט שלכם מורכבים מקריאה במיטה בעוד שברוב סופי השבוע אתם יוצאים למועדונים או מטיילים בטבע אז אולי הם לא האדם המתאים לכם. אם יש לכם סופי שבוע דומים, השיחה תזרום בצורה מהנה והרבה יותר טבעית.

12. כמה אקסים היו לך?

את השאלה הזאת לא מומלץ לשאול, זוהי שאלה שיכולה לחרב את הדייט ולקחת אותו למקום של תחושות לא נעימות, התפתחות שיחה שלילית וחפירה בעבר שאינו רלוונטי לשלב זה של ההיכרות בינך לבי הדייט שלך.

13. מהו יעד הטיסה החלומי שלך?

לדבר על חופשות וטיולים תמיד עובד, לפי מחקרים מהעולם חלק משמעותי מהזוגות ששוחחו בדייטים הראשונים על חופשות וטיולים רצו לצאת לדייט שני לעומת זוגות שוחחו על מסעדות שאחוז נמוך מהם המשיכו לדייט השני.

14. מה את/ה הכי אוהב/ת בעבודה שלך?

השאלה הזו מאפשרת לדבר על נושא העבודה בצורה חיובית, מעוררת ומשתפת במקום לשאול זאת בצורה משעממת כמו, אז מה אתה עושה בימים אלו ? בנוסף תוכלו ללמוד מהתשובה על תחומי עניין משותפים שלכם או מכרים מתחום העבודה.

גבר ואישה בדייט. ShutterStock
כולנו מנסים בדייט להציג את עצמנו בצורה הטובה ביותר, ולפעמים אנו קצת מגזימים ואפילו יכולים להישמע מתנשאים/ShutterStock

15 . איך היית בתור ילד/ה?

שיתוף סיפורים מילדות נותן לכם ולדייט שלכם הזדמנות משמעותית לשתף, להיות פגיעים, להכיר את העבר המשפחתי ולספק הצצה משמעותית לאני הצעיר שלהם.

16. הארוחה המושלמת מבחינתך?

כולנו כנראה אוהבים אוכל... באמצעות השאלה הזאת תוכלו להבין אילו מאכלים או קינוחים משותפים אתם אוהבים (אולי תוכלו לחלוק אותם גם בדייט) ואפילו להחליט כבר לאן תצאו בדייט השני שלכם.

17. מה יש ברשימת החלומות שלך שטרם הגשמת?

שאלה זו לא רק שתעזור לכם להבין את תחומי העניין של הדייט שלכם שלך, אלא גם תספק לכם רעיונות נהדרים לדייטים מיוחדים בהמשך. תוכלו להבין גם את כמה הדייט שלכם אקסטרימי ופתאום הטיסה בכדור פורח שעליה חלמתם יכולה להיות חלום משותף שלכם.

18. מה אתה הכי מעריך בחברות?

במענה על השאלה תוכלו להכיר ולהבין מה הדייט שלכם מחפש בחבר אמת איזה סוג אדם הוא, האם הוא מעריך כנות, יושרה, הומור, אמינות או בכלל דברים אחרים. בנוסף זה גם יקרין על החיבור עם החברים שלכם, מה שיכול להיות מאוד חשוב בהמשך.

19. רוצה לשתף ברגע מביך שקרה לך?

כולנו מנסים בדייט להציג את עצמנו בצורה הטובה ביותר, ולפעמים אנו קצת מגזימים ואפילו יכולים להישמע מתנשאים. אם רוצים להכיר את מי שיושב מולנו בצורה הטובה ביותר שאלה זו יכולה להוציא מאיתנו גם צדדים אחרים, פגיעים, רגישים ובעיקר להראות לצד השני את התמונה בצורה טובה יותר.

20. מונפול או כדורגל?

תוכלו לבחור כל משחק שאתם אוהבים או פחות ובאמצעות זאת להבין את החיבור לדייט שלכם, אם הוא תחרותי, ביתי או חוץ, מכירתי או שירותי ועוד מגוון תכונות אופי שיוצאות מאיתנו כאשר אנו משחקים בכל סוג משחק.

מותר לך לכוון גבוה! Alpha הכרויות לקרייריסטים ואקדמיים >>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully