ד"ר שירלי הרשקו. אינגה אבשלום שיליאן,
אינגה אבשלום שיליאן

זה הלו"ז: הטבלה החמודה הזאת מתחייבת להחזיר לך את האופטימיות

ד"ר שירלי הרשקו

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 15:45

אחרי חמישה שבועות של עצב, פחד, אובדן, חוסר ודאות, והמון השלכות בכל תחומי החיים, האופטימיות מתקשה להרים את הראש. אולם, דווקא עכשיו, האופטימיות חשובה לנו יותר מתמיד בעורף, כדי לשמור על החוסן שלנו כחברה. ד"ר שירלי הרשקו מציעה דבר פשוט

במחקר הפוסט דוקטורט שלה, ד"ר הרשקו בדקה מה ההשפעה של אימון בארגון זמן על אנשים מבוגרים עם ובלי הפרעות קשב. ממצאי המחקר הראו שכל המשתתפים בו שיפרו את תפקודי הארגון והקשב שלהם והצליחו לשלב טוב יותר הרגלי ספורט ותזונה בריאים. הטכניקה ההתנהגותית הזו הוכחה מחקרית, היא מתאימה לכולם, ובמיוחד לבעלי הפרעת קשב.

מחקרים מצאו כי הטכניקה ההתנהגותית יכולה להעלות את איכות החיים, לשפר את הפרודוקטיביות שלנו, להרגיע ואפילו לשנות דפוסי חשיבה. הטכניקה הזו פשוטה וכל אחד יכול לעשות אותה ולהרוויח שיפור משמעותי באיכות החיים, שנשמרה גם לאחר סיום תהליך האימון והמשיכה לעלות גם חצי שנה אחרי.

אחד הכלים המשמעותיים שיכול לעזור ממש בתקופה זו: טבלת לוז משימות שבועי. טבלה כזו מפחיתה מחשבות נודדות וטורדניות, כמו "מתי אעשה את זה"? או "למה לקום בבוקר"?, היא מעניקה תחושת שליטה וודאות שאנחנו כל כך זקוקים להן כרגע. ד"ר הרשקו ממליצה שלאחר שתמלאו את הטבלה מומלץ לשים אותה במקום בולט כמו על המקרר או על הארון, ולהביט בה במהלך היום כשחולפים לידה.

ד"ר שירלי הרשקו. אינגה אבשלום שיליאן,
ומה שגרת הטיפוח שלך, דוקטור???/אינגה אבשלום שיליאן

יש טבלה? יופי - עכשיו תתחילו למלא

1. מכניסים עוגנים:
נתחיל מלמלא דברים שבטוח צפויים להתרחש בשבוע הקרוב. כאלו שאנחנו יודעים שלא משנה מה נעשה, הם יקרו. אין צורך לחפש פעילויות ברומו של עולם, אלא להתמקד בדברים הבטוחים: ארוחה משפחתית, ישיבת צוות בעבודה, חוג של הילדים וכד'.

2. מוסיפים הרגלים:
אל העוגנים נוסיף גם הרגלים: פעולות שאנו רגילים לעשות בשגרת היום יום שלנו, או כאלה שהיינו רוצים להוסיף לשגרה, כמו: זמני שינה, ארוחות קבועות, התארגנות לעבודה, איסוף ילדים מבית ספר וכד'.

3. שבצו משימות:
גם כאן, אין צורך לחפש משימות ענק, אלא להתמקד במשימות קטנות וריאליות, זו לא תקופה לקפוץ גבוה מדי. מה גם שכל סימון V על משימה גורם לנו לתחושה טובה ואף מפריש דופמין במוח (הורמון האושר), כך שכדאי שיהיו לנו כמה שיותר משימות קטנות וספציפיות, כאלו שלוקחות לא יותר משעה גג שעתיים. משימה יכולה להיות כל דבר: לקנות מתנה ליומולדת של חברה, להכין עוגה לשכנים וכד'.

טבלה להרגעת סטרס. יח"צ,
הטבלה/יח"צ

ד"ר שירלי הרשקו, היא המומחית הבכירה בישראל בתחום הקשב. חוקרת וסופרת, פודקאסטרית, מרצה באוניברסיטה העברית, בעלת מכון לאבחון וטיפול, לילדים ולמבוגרים, ומאחוריה חמישה ספרים מצליחים (ביניהם רב המכר, "אנשי הקשב").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully