עינת סברלו. אלבום פרטי,
אלבום פרטי

שו לחפוף עם סבון כלים? מומחים ממליצים על שיטות טיפוח מוזרות

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 13:40

אחרי ששמענו הכל על טכניקת דפי האורז של שלי גפני והתלהבנו, הנה עוד כמה טריקים טבעיים לגמרי לשמור על בריאות וטיפוח העור, השיער, והציפורניים, לפי מומחים לנושא. אפילו התייעצנו עם אינסטלטור

ככה נראים הנזקים שנגרמים לשיער מההחלקות - תחת עדשת המיקרוסקופ/@foli_q

הקיץ כבר לגמרי כאן, ואנחנו יוצאות מגדרנו כדי לשמור עלינו ועל ילדינו מהשמש. אבל רגע לפני שאנחנו מרוקנות את מדפי הפארמים, יש המון דרכים בהן נוכל לעזור לגוף להשאר בריא, ולשיער להיראות וואו! גם בקיץ, בלי לעשות קניות.

אחרי ששלי גפני הטריפה את הרשת עם מסכת הזנה מדפי אורז - הידעת ששמן זית מעולה לצמיחת ציפורניים ויכול להיות שהמושיע של השיער שלך הוא בכלל אינסטלטור. הרשת הסוערת מביאה איתה לא מעט הברקות וטרנדים לקראת הקיץ, והנה כמה טיפים טבעיים לשמירה השיער והפנים בפעולות פשוטות ויום-יומיות שלא ישאירו אותך צעירה לנצח, אבל ידחו משמעותית את הביקור אצל המניקוריסטית ואת הזריקה הבאה.

טריק דפי האורז הוא לא ממש חדשות והטרנד הזה איתנו כבר כמעט מאה שלמה לצד עוד המון מוצרים טבעים שמשלבים אורז על צורותיו, ויש עוד כמה פעולות בסיסיות שמשמרות מראה רענן ובריא ומסייעות באנטי אייג'ינג. בדקנו עם כמה מומחים, איך לשמור על מראה שיער בריא, על עור זוהר ורענן ואפילו על הציפורניים, ולמנוע נזקים בכמה פעולות פשוטות.

רון ממן. באדיבות המצולמים
רון ממן/באדיבות המצולמים

הידעת ששיער יבש לעתים יהיה תוצאה של חפיפה במי ברז? המים בישראל מגיעים אלינו עם כלור ואבנית שמשאירים לנו סימנים על גוף החימום של הקומקום, אבל גם על השיער, על העור ובתוך הגוף. כל אלו בתוספת מזג האויר הישראלי משאירים לעתים תחושת יובש ושיער פריזי. מעצב השיער רון ממן, שגריר אינדולה בישראל, מציע כמה דרכים פשוטות וישימות לשמירה על מראה שיער בריא, חזק וללא פריזים: "המים בארץ מזרזים את תהליך שבירת השערה, הם מלאים באבנית ובמקרים מסוימים מעודדים יובש ופוגמים בשיערה. יש לא מעט דרכים למנוע את זה מבלי ללכת למעצב השיער או להעמיס את השיער בתכשירים משקמים. ראשית וחשוב מהכל לשמור על תזונה בריאה שמתאימה לגוף, יש מאכלים מסוימים שעושים פלאים לשיער, אכילה של אבוקדו עם לימון בכל צורה שתבחרו, ובאופן קבוע, תחזק את סיב השיערה ותעניק לו מראה בריא ונטול פריזיות." אומר ממן.

"בנוסף לתזונה לקויה, יש לא מעט נשים שמסתרקות בצורה לא נכונה" הוא מוסיף "מה שגורם לזירוז שבירת השערה. לאחר חפיפה או ייבוש, מומלץ לסרק את השיער מהקצוות ומעלה. ומעל הכל, נשים וגם גברים, עם שיער חלק או מתולתל - לעולם לא ללכת לישון עם שיער רטוב, המים כאמור מלאים בכלור ואבנית ובשינה עם שיער רטוב אנחנו מאפשרים לאבנית להצטבר לה בנחת ווללא הפרעה. ייבוש השיער לפני השינה יצמצם את האבנית על השיער ואת הנזקים הנובעים מכך."

מעצבת השיער עינת סברלו מוסיפה וממליצה לא להגזים עם חפיפות: "כדי לשמור על השיער אני ממליצה לחפוף את השיער לא יותר מפעמיים בשבוע. על אף שהאינסטינקט שלנו הוא לשטוף ולנקות, השיער מייצר שומניות כדי לשמור על עצמו ובחפיפות דחופות אנחנו בעצם מפריעים לו ומזיקים לו. גם נשים שעוסקות בפעילות גופנית ואימונים דחופים וחייבות לרחוץ את השיער לאחר הזעה וחשיפת השיער לשמש ולכלוכים, מומלץ שישטפו את השיער עם מים בלבד, ולשלב מסיכת הזנה קלילה שתעניק ניחוח רענן לשיער. לנשים שמתעסקות המון עם שיער, מורחות תכשירים ומעצבות את השיער עם חומרים לעתים תכופות, הייתי ממליצה לחפוף פעם בשבוע עם סבון כלים. כן כן, קראתן נכון. שיער שעובר תהליכים ועיצוב באופן קבוע אוסף חלקיקים, שומן ולכלוך שלא תמיד יורדים בעזרת שימוש בשמפו רגיל, חפיפה חד שבועית בסבון כלים, יבטיח ניקיון יסודי ויאוורר את השיער."

עכשיו זה נראה כאילו לכלכנו על מים ואמרנו שהם לא בריאים, אבל ההיפך הוא הנכון: "חשוב מאוד לשתות מים, שתיית מים מזינה את העור מבפנים. לצד קרם הגנה לאורך כל השעות השמשיות. קרם הגנה הכרחי, לא רק בביקור בים. בתחילת היום ובסוף היום חשוב להקפיד על ניקוי הפנים" כך לפי עידן בר שליט המאפר הראשי של בובי בראון בישראל "לאורך היום העור שלנו חשוף לזיהומים, גם תכשיטי טיפוח, שתפקידם להזין ולהגן על העור לאורך היום, סופחים לכלוך וזיהומים. ניקוי של הפנים בבוקר ובערב, שומר על עור נושם ומונע זיהומים. טיפ מעולה וקל הוא עיסוי הפנים, כמה דקות של עיסוי עם האצבעות יגביר את זרימת הדם ויעודד ייצור קולגן."

אז איך משלבים בין הצורך בשתייה מרובה לבין המים הלא טובים? שאלנו אינסלטור!
"המים בישראל מכילים דברים טובים, כמו אבץ וסידן, אבל השילוב שלהם יחד, יוצר התגבשות שבסופה אנו רואים אבנית. היא מופיעה על גבי המקלחונים בצורת נקודות לבנות ועל גוף החימום ובעצם בכל מקום שבו אנו צורכים מים, גם על השיער ועל הפנים." הוא אומר "יש היום לא מעט סננים המאפשרים צריכת מים בריאה יותר, בעיקר כשאנו מדברים על שתייה. קיימים גם סננים ומרככי מים שיודעים לשנות את הרכב המים בכלל הצינורות" מסביר פיני ביתשו מחברת KSSD "אחד המוצרים המועילים בתחום, עשה עליה מאנגליה ונקרא "קאלמג". הוא מונע את התגבשות הסידן והמגנזיום ודוחה היווצרות אבנית, ללא חומרים נוספים ובאופן טבעי לחלוטין. שימוש במים ללא אבנית ויזין את העור, ירכך וימנע את שבירת השיער ויסייע לסובלים מעור יבש."

מוצרים טעיים בלבד. סבון מיכל. סבון מיכל,
מוצרים טעיים בלבד. סבון מיכל/סבון מיכל

גם שמן זית מועיל לעור יבש, כמובן, אבל האם ידעתן שאמבטיית שמן זית לציפורניים מחזקת את הציפורניים ומעודדת צמיחה? "כמו כל המכונה המדינה הזו שנקראת גוף האדם, גם הציפורניים מושפעות מתזונה ומחשיפה לסביבה, ובשונה מעולם הביוטי, טיפוח עקבי ועיסוק ממושך בציפורניים, דווקא גורם להן להישחק ולהחלש" אומרת מומחית הציפורניים חלי קירקיוס, ומנמקת: "לכן כאשר אתן מקפידות על שגרת ציפורניים, חשוב לעשות שימוש בחומרים שאינם מזיקים או כאלו שמזיקים אבל פחות, למשל בעת הסרת לק, תמיד עדיף להשתמש במסיר לק ולא באציטון טהור שמייבש את הציפורניים וגורם להחלשותן. דרך נוספת מומלצת ופחות מוכרת לשמירה על הציפורניים היא השריית הציפורניים בקערה עם שמן זית ולימון, טבילת הציפורניים בשמן זית ולימון למשך כ-20 דק' גם תסייע משמעותית לחיזוק הציפורניים ותעניק להן מראה בריא ומבריק, וגם תשקם בחלק מהמקרים ציפורניים שניזוקו ונשחקו."

אבמטיות הקרח שפרצו לחיינו אי שם בסוף תקופת הקורונה הביאו לידיעת הציבור הרחב את סגולות הקרח לעור, לגוף וגם לנפש. ד"ר אנה זנקוביץ מסבירה שלא מדובר בטרנד חדש, אלא בהמלצה שקיימת שנים רבות. "טבילת הפנים או שטיפת הפנים במי קרח מידי בוקר מעודדת זרימת דם ומעניקה לעור מראה רענן וחיוני, ומפחיתה משמעותית מראה פנים עייף. טבילת הפנים במי קרח תצמצם את הנקבוביות ותאפשר מצע נהדר לאיפור. ניתן לעסות את הפנים עם קוביית קרח מידי בוקר."

ואם קראתן את הכתבה מאוחר מידי, וכבר הספקתן להיכוות בשמש, יש פטריות מרפא שמבטיחות לתקן את נזקי קרני השמש ולסייע לעור להרפא. תעשיית פטריות המרפא נחקרת כבר 2000 שנה, עולם הביוטי, עושה שימוש בפטריות כבר מסוף שנות ה-90. מחקרים רבים מייחסים לסוגים שונים של פטריות יכולות אנטי אייג'ינג, דרך סגולות אנטי דלקתיות ונוגדי חימצון, אותם ניתן למצוא בהמון פטריות, אכילות וכאלו שניתן לצרוך בתוספי מזון. פטריית ה"קורדיספס" נמצאת על כל מדף של בית טבע ומשמשת כאנטי דלקתית, נמצאה יעילה בתיקון נזקי קרינת שמש ואנטי אייג'ינג. צריכה קבועה של הפטרייה כתוסף תזונה, ליטרלי משמשת כתכשיר לטיפוח העור.

פטריות קורדיספס. אתר רשמי,
פטריות קורדיספס/אתר רשמי

התקופה הזו של השנה מביאה איתה פריחה מדהימה של הלבנדר והמרווה. כמעט בכל גינה שכונתית אפשר למצוא אותם יחד עם שלל גדול של צמחים ופרחים נפלאים שפורחים עכשיו. מעבר ליופי והריח המשגע שהם נותנים לנו, ללבנדר ולמרווה יש תכונות מעולות שיכולות לעזור לנו בשימור השיער ועור הפנים. הינה כמה טיפים מעולים וביתיים לשימוש במרווה ולבנדר מבית חברת 'סבון מיכל' מהגליל, המתמחה בייצור קוסמטיקה טבעית.

נתחיל עם המרווה - אחד הצמחים המדהימים המצויים בשפע כמעט בכל שדרה או רחוב. המרווה עשירה בתכונות פלאיות, אחת מהן, שאולי פחות מוכרת לנו היא היכולת של המרווה לחזק ולרכך את השיער ואפילו למנוע קשקשים בקרקפת. הנה דרך למצות בצורה איכותית את החומרים הפעילים שבמרווה. קטפו חופן של עלי מרווה ריחניים, שטפו אותם היטב תחת ברז מים והשרו אותם למשך שבועיים/שלושה בחומץ תפוחים שניתן למצוא בכל סופר. לאחר ההשרייה קחו מעט מהתשרית ועסו בעדינות את הקרקפת והשיער. מומלץ לעשות את הפעולה על שיער נקי ומעט לח, ואין צורך בכמות גדולה מידי מהתשרית. התוצאה שתקבלו היא שיער רך ונעים במיוחד, וקרקפת בריאה ללא חומרים סינטטים מזיקים.

גם ללבנדר יש תכונות מופלאות והוא יכול להפחית נזקי אנטי אייג'ינג, לשקם את עור הפנים, להעניק לחות ולתת לו ברק וחיוניות. קוטפים חופן של פרחי לבנדר, משהו בין 5-10 פרחים (תלוי בגודל הפרחים) על בקבוק של 100 מ"ל שמן שקדים טבעי (אפשר גם שמן זית), שוטפים את הפרחים ומכניסים לתוך צנצנת אטומה יחד עם שמן שקדים (חשוב לאטום את הצנצנת על מנת למנוע התחמצנות השמן) מאחסנים את הצנצת במקום מוצל וממתינים שלושה שבועות. כשהתשרית מוכנה, טובלים ממנה מעט בצמר גפן ומורחים בעדינות על פנים נקיות. מומלץ לעשות את הפעולה לפני השינה על פנים נקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully