אישה מותחת את העור מסביב לעיניים עם האצבעות. ShutterStock
ShutterStock

שכחי כל מה ששמעת על סרומים - את הפרט הזה את חייבת לדעת

פולה בליק

18.4.2024 / 7:47

פולה בליק דיין - מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ולרפואה טבעית משולבת עושה לכם "סדר" בכל הקשור לעור הפנים והגוף.

העור שלנו הוא האיבר הכי גדול בגוף - מעבר לכך שהוא המעטפת השומרת על האיברים הפנימיים הוא חי ונושם וניזון מפנים כלפי חוץ ומחוץ כלפי פנים, וצריך להזין אותו ולדאוג לו כמו שצריך. פולה בליק עם הטיפים הכי חשובים "לסדר" לעור הפנים, ולא רק בבית:

נתחיל עם סגי העור הקיימים - ישנם 5 סוגים עיקריים:
עור פנים רגיל - מראה העור בריא, נקבוביות בינוניות וללא אזורים יבשים או שומניים, טקסטורה חלקה.

עור פנים שומני - (יכול גם לסבול מאקנה)- עור בעל מראה מבריק עם נקבובויות פתוחות, העור בעל טקסטורה פיצעונית ויש נטייה מרובה לשחורים.

עור פנים יבש - טקסטורת העור מתוחה בעל אדמומיות, יש נטייה לפתח קשקשת, גוון הפנים יכול לקבל אפרפרות או חיוורות יתר.

עור פנים רגיש - עור רגיש ודק, מגיב לקרני השמש בקלות רבה, מפתח אדמומיות וכתמים, בעל נקבוביות רגישות.

עור פנים מעורב - מראה העור בריא, ללא אזורים יבשים או שומניים במיוחד,והטקסטורה חלקה. זהו סוג העור הנפוץ ביותר בקרב האוכלוסיה בישראל, מרכז הפנים תהיינה שמנוניות (אזור האף) וההיקף שלהן יבש, ללא תגובה קיצונית ורגישה לסביבה ונקבוביות בגודל בינוני.

סרום של פולה בליק. תומר מסינגר,
להעשיר/תומר מסינגר

.1. לכל אחד או אחת סוג עור שונה ואין אחד הדומה לשני גם לא בגנטיקה של הילדים מפני שיש תמיד אמא ואבא, וכמובן ומוטציות חדשות. לכן חשוב שכל אחד ידע את סוג העור שלו ויותר חשוב - ידע את הרגישויות שלו. (לדוגמה הסובלים מתת פעילות בלוטת התריס, גם אם הם מאוזנים ע"י כדורים העור יראה עייף יותר ויבש יותר). טיפול: במקרה הזה נתאים קרם סרום סבון ללא אלכוהול, ונוסיף ויטמין E וספירולינה בלקיחה פנימית (תוספים).

2. בחברה הישראלית יש נטייה להשתש במוצרי פנים של חברה אמא או אחות "יש לך קצת קרם שכחתי למרוח". זו טעות, גם אם זה נעשה באופן חד פעמי, מכיוון שהעור מקבל חומר שלא מתאים לו ולמחרת יכולים לצאת פצעים או יובש או גרוי ואודם. זכרי: העור של החברה או אימא שונה משלך ולכי תדעי גם כמה זמן הקרם הזה פתוח ובאילו תנאים.

3. סבון - שטיפת פנים חשובה מאוד, ועדיף ש'הסבון יהיה אנטי בקטריאלי, ללא אלכוהול, ללא פרבנים וללא צבעים מלאכותיים. ניקוי הפנים מחיי היום יום שלנו הוא חשוב מאוד! כמות המזהמים ממשטחים לא נקיים ומהפיח שבאויר מצריכים ניקיון יסודי יומיומי.

סבון פנים של פולה בליק. תומר מסינגר,
לנקות/תומר מסינגר

4. אחרי שניקנו והשקענו בסבון פנים הכל יכול לרדת לטמיון אם לא נשים לב במה אנחנו מנגבים את הפנים. לרוב אנחנו גרים בבית עם עוד נפשות, מגבת סופחת הרבה חיידקים בזמן הניגוב ובמיוחד כשהיא לחה, לכן מגבת פנים חייבת להיות אישית לכל אחד ובשום אופן לא מגבת משותפת. בנוסף, אמצו חוק - אחרי כל שטיפת פנים וניגוב משליכים את המגבת לכביסה, לכן מגבות קטנות ואישיות הן פתרון נהדר.

5. בשנים האחרונות הסרום תפס את מקומו (המכובד) אצל מרביתנו, אבל יש דברים שצריך לדעת על השימוש בו. סרום הוא חומר בעל מולקולה קטנה מאוד ובשל כך יש לו יכולות לחדור לשכבות הפנימיות של העור. הסרום חודר אל העור ומעורר פעילות של שיקום וחיות ולכן חשוב מאוד להשתמש בו לפני מריחה של קרם הגנה ו/או איפור.

חשוב לדעת: סרום יכול להיות טבעי משמנים אתרים ויטמינים ומינרלים, ויכול להכיל חומרים פעילים. בנוסף, סרום יכול להכיל גם הורמונים, ולכן חשוב להתאים את הסרום לכל גיל. בת 20 לא תשתמש בסרום של בת 40, בגיל צעיר רצוי להשתמש בסרום טבעי וכמובן ספציפי לכל בעיית עור. בגיל 35-45 נשתמש בסרום משולב שיאזן הורמונלית את העור, ובגיל מתבגר נשתמש בסרומים פעילים יותר.

סילק סקין של פולה בליק. תומר מסינגר,
להזין/תומר מסינגר

6. אנחנו חיים בשנות 2024, והחור באוזן והקרינה הכחולה הם תוסף משמעותי לשמש הלוהטת, גם בחורף. לכן קרם הגנה הוא חובה בכל גיל, וגם אותו חשוב להתאים לכל גיל וסוג עור.
ילדים ישתמשו אך ורק בקרם המיועד לילדים, לנערים ונערות עם שינויים הורמונלים קרם ההגנה חייב להתאים לסוג העור, ואין למרוח קרם הגנה של הגוף גם על הפנים, בדיוק כמו שאנחנו לא מורחים קרם גוף על הפנים - קרם הפנים מכיל חומרים עדינים יותר ומתאימים לפנים ולאזור העיניים.

7. היום כמעט לכל אחת יש את תיק האיפור האישי שלה, אך גם כאן יש את המלוות: "יש לך אודם יש לך סומק תביאי לי קצת מסקרה", ושלא נדבר על אלו שנכנסות למחלקות האיפור, משתמשות בטסטר ומורחות את עצמם עם המברשת של כולן. לא!
איפור הוא הגורם הגדול ב יותר להתפרצות של חיידקים ואקנה, מברשות איפור לא נקיות יעבירו גם לא מעט חיידקים. קריטי שלכל אחת ואחד תהיה את המברשות שלה ואך ורק שלה, וגם אז צריך ולנקות היטב את המברשות אחרי השימוש, ולהחליף מברשות איפור כל כמה חודשים.

8. בעידן השפע כמה סוגי מסירי איפור יש לנו - סבונים, מגבונים, חלב פנים, מי פנים, ג'ל, באלם. גם בהם צריך להשתמש נכון. מסיר איפור לעיניים מיועד רק לעיניים מאופרות, רצוי שיהיה עדין, מחומרים טבעים וללא אלכוהול. את שאר האיפור אני ממליצה לשטוף עם מים וסבון. לגבי חלב פנים, מי פנים, והשאר - מי שרגילה זה בסדר, אבל תמיד אחרי השימוש לשטוף בהרבה מים. במגבונים כדאי להשתמש רק אם אנחנו במקום שאין בו מים, או להסרת ליפסטיק.

פולה בליק. אור גפן,
פולה בליק/אור גפן

9. גשו לאיש מקצוע שיאבחן את העור ויתאים לכם מוצרים ותוספי תזונה במידה וצריך, ועדיף להגיע עם בדיקות דם כדי שנוכל לראות מה קורה באמת בגוף ומה מתאים. טפלו בעור שלכם אצל מומחים לעור או בהדרכה והכוונה נכונה בבית. פנקו את העור שלכם עשר דקות ביום בשטיפת הפנים, מריחה של סרומים וקרמים ועיסוי של 3 דקות להזרמה של חמצן. פעם בשבוע הוסיפו מסכה ל-20 דקות, ופעפם בחודש הוסיפו פילינג. בנוסף הקפידו 4 5 פעמים בשנה ללכת לטיפול פנים אצל מתמחים בעור - רופאים קוסמטיקאיות נטרופתים או דיקור סיני.

10. גם הגוף שלנו צריך מידי פעם שינויים בחומר ההזנה, לכן יש צורך באתחול המערכת, או על ידי תהליך של ניקוי רעלים, או צום מיצים או שלל שיטות אחרות שקיימות, כמובן בכפוף לייעוץ של הרופא לפני כל תהליך כזה.

זכרו- בדיוק כמו בית, גם לעור יהיה יותר טוב אחורי שמנקים אותו ועושים בו סדר. חג שמח, ועור בריא לכולם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully