שי לי שינדלר. שוקה כהן
שוקה כהן

חוכמת האקזיט: כך תזהי ותלכדי את החנון שבדרך למיליארד

4.4.2019 / 1:00

גם את רוצה את החיים של שי-לי שינדלר? בואי, תעמדי בתור, חמודה. ובנתיים, את יכולה להפסיק לרדוף אחרי ברמנים ודיג'יים ולהתחיל לחפש לך חנון מוצלח שגם יהיה הרבה יותר נחמד אלייך, וגם יש מצב שיעשה בסוף אקזיט. כך תזהי, תצודי ותתחתני איתו כשהוא עדיין קטן ואסיר תודה

כולנו ריירנו על ההישג של בן זוגה של שי לי שינדלר אגמון, ליעד אגמון, כשעשה אקזיט לפני כמה ימים, ומכר את החברה שלו "דינאמיק יילד" למקדונלד'ס ביותר ממליארד ש"ח. פייר, ריירנו קצת גם על מקדונלדס, אבל לא ניכנס לזה. איך אפשר לזהות שהחנון שלך יעשה אקזיט עוד כשהוא "קטן"? תקראו לי גולד דיגרית, אני מעדיפה את המונח אופורטוניסטית. אגב, הכתבה נכתבה בלשון נקבה, אך מיועדת לשני המינים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

נכון, הם עשו את זה בענק- זוגיות מאושרת, שני ילדים והרבה, אבל הרבה כסף. תמיד אמרו לנו שבסוף החנונים האלה ישלטו בעולם, ומדי יום אנחנו רק מקבלות הוכחות לצדקת הטענה. במקום להימנע מהם, או חלילה להתנכל לחנונים החמודים, אני חושבת שעדיף לזהות את אלו בעלי הפוטנציאל, ולהשקיע בהם. ראי בזה כמו השקעה בסטארטאפ. כמובן שלא כולם מוצלחים באותה מידה, ולא כולם עושים אקזיט. אני כאן כדי לעזור לך לדעת להשקיע בבחור הנכון, אחרי הכל אני מצאתי את שלי.

זיהוי חיצוני
בלי ליפול לסטיגמות, הוא כנראה לא יהיה הבחור הכי חתיך ברחוב או באוניברסיטה. אם הוא היה הכי חתיך, העולם היה מתייחס אליו לגמרי אחרת, הוא כנראה היה תופס מעצמו, ולא מתאמץ כל כך כדי להוכיח את עצמו בתחומים אחרים. הוא כנראה בחור מופנם יותר משאר הבחורים. סביר למצוא אותו מול הלפ טופ רוב הזמן, או מסתודד עם קבוצה קטנה של גברים (לפעמים יש שם גם בחורה אחת) שנראים פחות או יותר כמוהו. אם את נמצאת בסביבת אוניברסיטה, ההמלצה היא ללכת לבניין של מדעי המחשב, בו הם נמצאים בריכוז גבוה יותר.

מקום מרבץ
כאמור, בסביבת האוניברסיטה זה יותר קל לזהות אותו. החנונים האמיתיים נדירים מאוד בנוף היומיומי. את לא תצפי לראות אותם רוקדים באיזה מועדון או משתכרים באיזה בר, כמובן. אם חשקה נפשך למצוא לך בחור הגון ומוצלח, אני מציעה לך לשקול תחביבים והתנסויות שאף פעם לא חווית. למשל, ללכת לבר גיימינג (כן, יש כזה דבר), ללמוד DND (יעני, מבוכים ודרקונים) או ללכת לקורס צפרות של החברה להגנת הטבע. אם לא תמצאי שם בחור לטעמך, לפחות מצאת תחביב חדש!

כסות ולבוש
מצד אחד, יכול מאוד להיות שהבחור החנון הוא לא בדיוק המתלבש האולטימטיבי. מצד שני, בואי נודה באמת- רוב הגברים בישראל הם לא בדיוק פשניסטות, וזה בסדר גמור. בדיוק בשביל זה יש לו אותך, שתעזרי לו בתחום הנראות, בייחוד כשהוא יהיה עסוק בסטארט אפ החדש שלו, והדבר האחרון שיעניין אותו זה ללכת לקנות בגדים.

שי לי שינדלר. ניר פקין
שי לי שינדלר/ניר פקין

התנהגות בסביבה נשית
כנראה שהחנון המיוחל לא בדיוק יודע איך לתקשר עם נשים בצורה המיטיבה, לפחות בהתחלה. כנראה שלא היה אף פעם בקשר רציני, אז את צריכה להבין את זה ולהיות עדינה איתו. לא להבהיל אותו עם משפטים כמו "היום נוסעים לפגוש את ההורים שלי" על ההתחלה. תני לו להתרגל לקשר הזוגי. סביר להניח שהוא לא התחיל בחייו עם הרבה נשים, ולכן את תצטרכי לעשות את הצעד הראשון במקרים רבים (כן, גם שם). אל תתני לזה להרתיע אותך. אם תתני לו את הזמן ותצליחי להכיל אותו, כנראה שתגלי רומנטיקן שרק חיכה להרעיף את אהבתו על מישהי.

הוא מתמקד בתחום שהוא אוהב
כמובן שעבודה היא עבודה, ולכל עבודה יש את הצדדים המתישים, המתסכלים ומעיקים. עם זאת, אם הבחור שלך מתעסק במשהו שהוא אוהב, ולא משנה אם מדובר בתכנות, בגיימינג או באומנות חושים, סביר מאוד שהוא יתן מעצמו הרבה יותר ממה שבן אדם שעובד במשרה שהוא לא אוהב רק כדי לסגור את החודש. האהבה לתחום, התשוקה והרצון ליצור ולהוכיח יכולה לגרום לך להרים הרים ולתת הרבה מעבר למה שנדרש מעובד לתת. לגמרי אפשר להבין את בן זוגה של שי לי שינדלר.כאילו, בואו, למי אין פאשן לג'אנק פוד?

הוא מתמיד ומתמיד
לא מספיקה רק אהבה לתחום מסויים, חשובה גם התמדה (ולא, לאכול פעם בשבוע לא נחשב). זה בא לידי ביטוי בעיקר ברגעים הקשים, ואני בטוחה שיש כאלה לכל סטארטאפיסט, מצליח ככל שיהיה, בעיקר בתחילת הדרך. כמות הפעמים שאתה מקבל "לא" היא מייאשת. דברים שלא לקחת בחשבון עלולים לצוץ מכל פינה. החכמה היא להתמיד, להישאר בשלך, ולנסות שוב. לא לתת לניסיונות הכושלים להכניע אותך. המתמידים בסוף נהנים מהתוצרים, כמו ילד שקיבל ארוחת ילדים עם הפתעה (בייחוד אם מדובר על הפתעה בשווי מיליארד שקל). ובונוס - גם עלייך הוא לא יוותר כל כך מהר.

עוד באותו נושא

תירגעי, תחייכי, משוגעת: דברים שלא כדאי להגיד לה

לכתבה המלאה
גיא לרר, שי לי שינדלר. ניר פקין
גיא לרר, שי לי שינדלר/ניר פקין

הוא אחד שעושה
כמה פעמים ישבתן עם חברים, כשלמישהו עלה רעיון מבריק לאפליקציה? בטח אינספור. אם אני מנסה, אני יכולה בקלות להיזכר ברעיונות לאפליקציה שיכלו לעבוד, כמו שזאם אנשים, או אפליקציה שמוצאת חניה לך חניה לגיטימית בתל-אביב (כל הזכויות שמורות). אבל כמה פעמים באמת מישהו קם ועשה את זה? כמה חברים שלכן אתן מכירות שאשכרה הוציאו לפועל רעיון שעלה בראשם הקודח, ואולי אפילו טיפה "מעושן"? אפס. בגלל שהחנון האמיתי, כזה שגם מוציא לפועל את הרעיונות שלו, כנראה לא ישב במעגל חברים ויספר לחברים שלו את הרעיון כאנקדוטה משעשעת. אני אתפלא אם בכלל יהיו לו מספיק חברים כדי להרכיב מעגל. הוא פשוט מוציא את זה לפועל, בלי להסס הרבה, וזו תכונה חשובה כשעובדים על מיליארד.

הוא חושב מחוץ לקופסה
אם אתן תחשבו על רעיון לאפליקציה או שירות, סביר להניח שמחיפוש מהיר בחנות האפליקציות או בגוגל, תיווכחו לדעת שהוא כבר קיים תקופה. וגם נכל כישלון חרוץ, כנראה. הבחור שיעשה אקזיט הוא בחור שחושב מחוץ לקופסה. לא רק מה בני אדם רוצים, אלא מה הם צריכים ולא ידעו שחסר להם. גם אם זה רק אומר שאני אוכל להזמין המבורגר בצורה יעילה יותר, אני באמת לא צריכה יותר מזה.

הוא מוכן לעבוד קשה
ופה גם את נכנסת לתמונה. כשמדובר על סטארטאפ זה בדרך כלל אומר שאת לא בהכרח תראי את הבחור שלך יותר מדי. אולי תצטרכי להיות אמונה על גידול הילדים והמטלות הפחות כיפיות בשגרת היום. זו מעין עבודה משותפת של שניכם, כדי שבסופו של דבר תוכלו יחד ליהנות מהפירות. את תצטרכי לנסות ולהבין אותו בתקופה הזאת, אחרת כלום לא שווה - אם כבר השקעת, מצאת את הבחור שלך, הוא חנון מוצלח ואת אפילו אוהבת אותו עד השמיים, אם לא תצליחו לתחזק את מערכת היחסים ברגעים הקשים, אם תציקי לו כשהוא יעבוד שעות על גבי שעות כדי לסדר את העתיד של שניכם, אז בסופו של דבר תצאי קירחת מכאן ומכאן. תהיי סבלנית לתהליך - אחרת ההשקעה שלך תרד לטמיון. הוא אולי יעשה אקזיט, אבל את לא תעשי שי-לי שינדלר.

ריקושטים מהיום שאחרי....

להלן תגובתה של שי-לי שינדלר אחרי פרסום הכתבה (פנינו אליה לפני הפרסום כדי שתשתף איתנו פעולה - דווקא חשבנו שהיא תזרום, אך היא סירבה) והגיבה בסטורי שלה בבוקר הפרסום:
"עדכון לוואלה - לא לכדתי את בעלי, התאהבתי בו הרבה לפני שעשה את האקזיט, על היותו האדם שהוא. ללמד בנות איך ללכוד גבר עשיר, זה שוביניסטי, מחפיץ, מקטין נשים ובעיקר דוחה. אנחנו לשמחתי כבר מזמן לא בשנת 1960. תכבדו נשים באשר הן. פאקינג תנו טיפה של כבוד למין האנושי. על העצמה נשית שמעתם?? וגם, לא הבנתי מה הבעיה עם חנונים??"

תגובתנו (גם בסטורי):
"קיבלנו וקראנו.
אם תקראי את הכתבה תראי שהיא הכי בעדך! אנחנו איתך, מפרגנות לך וכן, אולי קצת מקנאות ?
מעבר לזה, הכתבה נכתבה בהומור ואנחנו מתנצלות אם לא כך היא התקבלה. דווקא בגלל שאנחנו מעריכות את השכל הנשי, היה לנו ברור שההומור יובן - הומור עצמי הוא חלק חשוב מנשיות חזקה ולא מתנצלת. מזמינות אותך לצחוק איתנו ועלינו!"

(מקוות שרובכן הבנתן שאין לנו שום בעיה עם חנונים....)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully