אפליקציית דייטינג. ShutterStock
ShutterStock

אלגוריתם חכם ופחות פרטיות: אפליקציית הדייטינג האידאלית

12.4.2019 / 8:11

נדמה כי הכל מתקדם בצעדי ענק - למה אפליקציות הדייטינג ממשיכות להציע לנו למלא את אותם טפסים ישנים של תחביבים וסרטים אהובים, ומשאירות אותנו לעשות את כל העבודה השחורה, כשלמעשה הטכנולוגיה מאפשרת לפתח אלגוריתם שבאמת יוכל לעזור לנו למצוא את החצי השני?

השנה 2019, כל הזמן צצות אפליקציות חדשות ואיתן התקווה למצוא אהבה, בערך. לתקשר במציאות זה כבר די פאסה ובין הרשתות החברתיות לאפליקציות הכרויות, מאגר הגברים האופציונלי די רחב ונגיש אבל כדי לבנות פרופיל חלקי פני הבליינד דייט, צריך לעבוד קשה, ועדיין לא תגיעי מוכנה לגמרי.

הגענו משליחת יונת דואר לשיחות סקייפ, להחלקה ימינה ושמאלה, אבל איכשהו לפני עשור החיים היו פשוטים יותר. הנה האפליקציה האידאלית עם הפיצ'רים שהיו מקלים עלינו לסנן ולמצוא את הדייט המושלם:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

סינון חכם
האלגוריתם של האפליקציות האלו מנסה לעבוד עלינו? מישהו שם מציע שוחד כדי להופיע לי במאגר? שבוע שעבר הייתי ליד חבר, מהלצה קלה למציאות מדומה, החלטנו לחפש אחד את השניה בטינדר ולעשות לייק (כי בכל צחוק יש קצת אמת). יושבים בסלון במטר מרחק ולא מצאנו, משהו התפספס פה? אנחנו עונים על הגדרת החיפוש אחד של השנייה וזה לא עובד. במקום מצאתי מאות לוזרים שמציפים אותי בסופר לייקים. ומה הקטע עם זה שטינדר מראה לי את החברים המשותפים שלי ושל X אבל לא מבין מי אני? טינדר, נשמה שלי, כבר קיבלת גישה לחשבונות שלי ברשת, תלמד אותי, תראה שאני לא בקטע של רוב הבחורים שאתה מציע לי ותעבור הלאה, לבחורים אחרים.

בחורה עם משקפת. ShutterStock
סינון חכם יותר/ShutterStock

גילוי נאות
כמה דברים בסיסיים. למשל, אולי אם כמו בפייסבוק, היה כתוב גם בטינדר מתחת לביו שלו "הצטרף לטינדר ב-2010", זה היה יכול לעזור קצת בהערכה של מיש עומד מולך. כמה פעמים ביום הוא נכנס זו גם פיסת מידע יקרת ערך, ואם כבר מדברים - ממוצע האינטראקציות שהוא מנהל עם בנות ביום. השילוב היה נותן קצת מידע לגבי כמה הוא נואש או לחילופין כמה הוא עדיין פה רק בשביל הסטוצים.

וידאו לייב
פלרטוט תמים בפייסבוק או מפגש חד פעמי בחו"ל יכול הרבה פעמים להוביל לרומן וירטואלי ארוך טווח והוידאו הרבה פעמים מגביר את הציפייה והוא הכי קרוב למפגש מציאותי. ברוב אתרי ההיכרויות והאפליקציות, אין לנו את הפריבילגיה לשמוע את המיועד לפני המפגש, אין באמת הוכחה שהתמונות בפרופיל שלו הן עדכניות ולא מפולטרות מדי, וכל זה היה נפתר באמצעות שיחת וידאו. בלי הוידאו, איך תדעי שהוא בכלל זה שכותב לך את ההודעות? אולי ההומור שלו בכלל לא עובר מסך? למה לחכות לדייט בשביל להתאכזב, כשאפשר לגלות בבית, לפני שגילחת את הרגליים?

טעם מוזיקלי (אבל באמת)
הרבה פעמים, הצד השני בשיח המפלרטט ינסה להרשים אותנו בטעמו המוסיקלי, בעוד שבשיטוט ראשוני בפייסבוק, אפשר לראות מה ההופעה האחרונה שהוא עשה לה אטנדינג ולאיזה אלבום הוא עשה לייק. האמת היא, שני מקורות המידע עלולים להיות שקריים. אולי הבחור אוהב לשמוע זהבה בן ולא לד זפלין ופשוט חושב שזה יישמע לך מגניב יותר. לכן היה עוזר אלגוריתם שמטרתו לחשוף את הטעם המוזיקלי שלו, למשל: עשרת השירים שהוא שמע הכי הרבה ביוטיוב שלו. אולי זה יחסוך לשנינו זמן שבו אנחנו מעמידים פנים שאנחנו אנשים אחרים ובכלל יכולנו לחסוך זמן וללכת להופעה של עומר אדם ביחד.

מנוע חיפוש
כמו הסיפור עם החבר שיושב ממש לידך לפעמים ואת פשוט לא רואה אותו במאגר גם אחרי 100 סווייפים, קרו לנו עוד כמה סיפורי סינון לא מוצלחים. מנוע חיפוש היה יכול להקל עלינו. כי זה מה שאת רוצה בעצם, לדייק. כתיבת 4 מילים כמו: " גבוה, שחום, רופא, צמחוני" היתה יכולה אולי להביא לך את גבר חלומותייך בכמה דקות, לפחות על הנייר. או למשל כשאני בבר ופוגשת בחור חמוד, איך אדע אם הוא רווק? אני לא מצפה שהחיפוש יהיה מתוחכם כל כך שיענה לי על השאילתא: "בחורים בבר שאני נמצאת בו" אבל אם אפשר היה להקליד שם, זה היה נחמד.

ביקורות והמלצות
בפרופילים באתרים ובאפליקציות להיכרות כתוב את הבייסיק המחמיא, כי זה מה שהבנאדם רוצה שנדע עליו. ואגב, הגיע הזמן לעדכן את השאלונים, כי אם הצבע האהוב עליו הוא סגול זה ממש לא אומר לי אם כדאי לי להיכנס לקשר איתו. מה שכן יכול להיות רלוונטי זה לדעת, למשל, למה הוא רווק. היה נחמד אם היה פיצ'ר שמראה אם מדובר בבחור עם בעיות מחויבות או שהוא בכלל יצא מקשר של 7 שנים ומחפש אהבה אמיתית. למשל היה נחמד לראות תראו למי עוד הוא עשה לייק, כדי שנבין באיזה מקום הוא נמצא ומה הטעם שלו. אולי העובדה שרואים את הבחירות שלהם היתה גורמת להם להפסיק עם השיטה שבה הם מאשרים כל אחת, ומסתכלים עליה רק כשהיא בוחרת אותם חזרה. ועוד דבר - בטינדר יש אופציה שבה את יכולה להמליץ לחברה, על מישהו שהוא יותר הטעם שלה משלך, אבל מה אם בכל פרופיל היית רואה את כל רשימת ההמלצות שלו? במה שונה דייט מראיון עבודה? כוכבים, ביקורות והמלצות מוסיפות המון לכל מוצר - ובשלב זה אני לא רואה הרבה הבדל בין בחירת מסעדה לבין בחירת דייט.

עוד באותו נושא

חוכמת האקזיט: כך תזהי ותלכדי את החנון שבדרך למיליארד

לכתבה המלאה
הכלה מאיסטנבול. ויוה
כי לא לכולם יש כל כך הרבה מזל בחיים/ויוה

בתול או נמר
בתכלס, אין הרבה סודות ברשת, יש לי חברה שהיא מומחית בבילוש אחר הבחורים שהיא פוגשת. היא יכולה בדקה לגלות עליו הכול וככה לבוא מוכנה ברמה מפחידה לדייט הראשון. אבל בינינו, למי יש זמן להיות סטוקרית? זה מוציא מלא אנרגיות ומחרפן את השכל. חסר, בכל האפליקציות, איזור שבו אפשר לדבר על מיניות. כימיה מינית היא בערך שליש מהיחסים, לא? אז היה נחמד אם היה צ'ק ליסט שבו היה צריך לסמן העדפות מיניות, עד לרמת המיקרו, משהו שהיה נותן לך מושג איפה הוא עומד מבחינת הרצונות והצרכים שלו.

הערכה נפשית
הזמנים השתנו, כולם הולכים לטיפול כלשהוא והרבה יותר אנשים, גם גברים, מוכנים לדבר על ה"הפרעות" שלהם בלי להתבייש. בכולם תמיד יש דברים, ועד כמה שיהיה נחמד לגלות אותם בהפתעה בהמשך, למה לא לדבר עליהם מראש? זאת לא בעיה, לדעתי, כי יש דברים שהם דפוקים בעיני מישהי אחת אבל דווקא מקסימים בעיני אחרת, ואולי בכלל תוכלו להתחבר על סמך הדברים האלה מלכתחילה. מה אם היה בשאלון מקום בו כולם חייבים לסמן את מיקומם על הספקטרום של הנפשי, לפחות לפי דעתם, כדי שנדע עד כמה הוא חרדתי או דכאוני, האם לוקח תרופות, או ישן עם אור קטן בלילה. למה לא? בדיוק כמו שלגיטימי לברר גובה ומשקל, וכמו שבאפליקציות של גייז נהוג לציין אם אתה נשא HIV, נראה לי מאד סביר לבקש גילוי נאות אם מישהו הוא בי-פולארי או על נוגדי דיכאון. בעצם, מי לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully