אביבית בר זוהר, דניאל גרינברג. ניר פקין
ניר פקין

החוקים: כך תעשי אם את רוצה להרוויח כסף מהאינסטגרם שלך

10.6.2019 / 8:32

כולן רוצות לעשות כסף מהאינסטגרם, להיות בלוגריות אופנה, דוגמניות, לקבל חינמים תמורת תמונות, ואולי בסוף להגיע גם למיינסטרים ולהפוך לסלבס מן המניין, כזאת שמחזיקה מעמד, ועושה יותר מתוכנית ריאליטי מביכה, לפני שהיא נעלמת מן האופק. הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

בשנים האחרונות התרגלנו לג'וב החדש והרווחי - משפיעני רשת. אתם יכולים לצחוק, אבל אותם משפיענים מרוויחים משכורות יפות מאוד. כמה יפות? ובכן, אלו שמתהדרים בעשרות אלפי עוקבים יכולים לקבל כמה אלפי שקלים לתמונה עם מוצר, וכמובן המון חינמים בדמות בגדים, מוצרי איפור וטיפוח, הזמנות לאירועים ועוד. מדובר בגרסה חדשה של אוכלי חינם - במובן הטוב ביותר של המילה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ומה שנחשב לגביע הקדוש של הפרסום אצל כל משפיעני הרשת - מה שהם רוצים הכי הכי בעולם, הוא הופעות בטלוויזיה וכתבות בעיתונות, בין אם מדובר בעיתוני פרינט או אתרי חדשות גדולים, שכשמגיעים אליהם מקבלים את מה שאי אפשר להרוויח בעולם האינסטגרם - לגיטימציה. נטע אלחמיסטר, רומי נסט ובן זיני הם רק חלק מהדוגמאות לאנשים שחיו במרחב הווירטואלי לפני שהפכו ל"סלבס" בעולם האמתי.

וכאן נכנס העניין השני - כי ברגע שאותם משפיענים דרכו במציאות, אין דרך חזרה - הם צריכים להישאר שם, ולא כולם מצליחים. זו הסיבה שיש משפיעניות שמקבלות יחס חיובי מתמשך מהעיתונות, ואחרות שנראה שמבליחות לרגע על המסך או בהפקה גדולה רק כדי להתפוגג במהרה אל עבר הפיד והסטוריז.

למה זה קורה? ובכן, בניגוד לימים בהן הדוגמניות והשחקניות התחילו את דרכן בעבודה על סטים של פרסומות או הפקות אופנה ולמדו תוך כדי תנועה איך להתנהג ומה מצופה מהן (להיות נחמדות ומקצועיות או ולהישמע להוראות הבמאי) המשפיעניות החדשות זוכות לסמי-תהילה הרבה לפני שהן יודעות איך נראה סט צילום, והמצב שנוצר הוא בעייתי.

מצד אחד הן מגיעות למקומות שמתפקדים כמכונה משומנת, עם צלמים ותיקים, מאפרות מנוסות ומפיקים שיודעים לבנות יום צילום מתוקתק, ומצד שני, חלקן לא מבינות את המעמד וחושבות שהן יכולות לנהל את הסט כמו שהן מנהלות את האינסטגרם-האזבנד שמצלם אותן בים. המממ... אז לא.

עולם האופנה לא שוכח - משפיעניות שמתוייגות כ"קשות" מאבדות מיד את כרטיס הזהב ופשוט לא מוזמנות יותר. הרי על כל אחת עם 200,000 עוקבים יש עוד 15 עם 150,000 שיצברו עוד כוח בתוך חודשיים. אז אם בא לכן לדעת למה אתן לא רואות משפיעניות מסוימות בטלוויזיה והפקות גדולות - זה כנראה כי הן מתאימות לאחד הטיפוסים הבאים:

זו שיודעת

משפיעניות מוזמנות כדי להביא תוצאות - והתוצאות הן תמונות או סרטי וידיאו איכותיים שמתאימים למה שרוצה המותג. הבעיה של זו שיודעת היא ש"היא יודעת" שבאינסטוש שלה היא נראית הכי טוב כשהיא מצולמת מלמטה, עם שיער חלק ואיפור כבד. אז מה אם הלקוח רוצה תלתלים - "זה לא יפה לי" היא מתלוננת "העוקבים שלי יראו שזה לא אותנטי!" היא יורה מילים ארוכות שהיא למדה לפני ימים ספורים. היא אולי תקבל את מבוקשה, וכנראה שאיזו עוזרת מפיק תבוא ללטף לא את האגו ותצייץ "אמאל'ה, מאמי! מהמם לך! איזה יפה את!!!" אבל זו תהיה הפעם האחרונה שהיא תגיע לעבוד על סט. אתם יודעים את מי יזמינו במקומה? מישהי עם 20,000 עוקבים פחות וגישה מקצועית ונעימה.

עוד באותו נושא

עשירות, מושלמות ומעצבנות: 5 עמודי אינסטגרם שיעשו לך רע

לכתבה המלאה

זו שיצאה מריאליטי

ריאליטי זה דבר מבלבל - מצד אחד, עד לפני חודש היא הייתה אדם רגיל שצריך להתחנף לתור לציפורניים, ופתאום כל המדינה מכירה את השם שלה. היא לא יודעת מה זו תעשיית האופנה, אין לה מושג איך מצטלמים ומה ההבדל בין מפיקה לסטייליסטית. היא רק יודעת שעכשיו היא סלב, אז היא מתנהגת כמו שהיא חושבת שמתנהגים סלבס - מתלוננת שהשמלה לא נוחה, ושהנעליים קטנות עליה, מתנשאת על אנשי הצוות ובאופן כללי חופרת לכולם על הפרסום שלה. מה שהיא לא מבינה זה שבלי צלם מרוצה לא תהיה לה יותר עבודה. מי שכן מקבלות טלפונים חוזרים הן פליטות הריאליטי הנחמדות, אלה שנמצאות עם רגליים על הקרקע ופשוט נהנות מהפרסום החדש שנפל עליהן, ולא מתביישות לעבוד קשה כדי למנף אותו. הן גם אלו שבדרך כלל נשארות בתעשייה יותר מ-15 דקות.

זו שמתחזקת מערכת יחסים נוצצת

עד לפני כמה חודשים היא עשתה קניות בחצי חינם והסתובבה עם חצאית ג'ינס של אחותה הקטנה וחיקוי של הוויאנס, אבל אז היא לבשה שמלה עם מחשוף לאיזה בר ונקלטה על ידי שחקן או זמר מפורסם. עכשיו היא "דוגמנית" בגובה של דרדס שעומד על שרפרף, מעלה תמונות מאוהבות לעשרות אלפי מעריצות (שלו) שכותבות לה שהיא מושלמת ומטיפה על העצמה נשית ועל כמה חשוב להיות אישה מצליחה בזכות עצמך. כן, היא מקבלת טיפול VIP כי יודעים שהיא עדיין לא למדה להתראיין כך שיש סיכוי להוציא ממנה מידע על איך הסלב האמתי במיטה, אבל מעבר לזה - כולם פשוט מהנהנים בנחמדות וקוראים לה "מאמי" או "מהממת". לא כי היא מאמי, אלא כי הם יודעים שעוד כמה חודשים תגיע אחת אחרת במקומה, ואין סיבה לטרוח לזכור איך קוראים לזאת.

הכוכבת הגדולה

לא מדובר בכוכבת אמיתית שעובדת בתעשיית הבידור מזה שנים, אלא בכוכבת גדולה בעיני עצמה, כזו שבטוחה שהעולם רק חיכה לגלות אותה ואת הכריזמה המדהימה שלה. את הכוכבת בעיני עצמה מזהים בדרך כלל על פי הניים דרופינג - היא זורקת שמות של אנשים ומקומות כאילו היא מקבלת על זה נקודות בקנדי קראש, ובעיקר מספרת לכולם כמה היא מדהימה. "יואו, את לא מאמינה" היא תגיד למעצבת השיער "אתמול הייתי עם בר, גל ורותם במסיבה סופר אקסקלוסיבית של גאיוש, העוזר של מדונה" היא תסתכל לוודא שהמאפרת מתלהבת מהשמות והלוקיישן "הוא אמר שיש לי משהו עצוב בעיניים ושאני נשמעת כמו מדונה הצעירה". מה שהיא לא מספרת זה שבר, גל ורותם הן כלבות הפקינז שלה, שאת מדונה היא ראתה בעיתון שהיא קראה בגינת הכלבים ושמי שאמר לה שהיא שרה יפה - ניסה לשכב איתה. אבל לא משנה, ממילא היא מתפיידת מהמסך עוד 3 חודשים, אז למי אכפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully