שמחה גואטה. גיא דניאלי,
גיא דניאלי

"גם ג'ובאני נשען עלי": כוכבת הישרדות הכמעט מודחת פותחת

6.6.2019 / 8:00

בעקבות הפרק שבו הודחה וניצלה החלטנו לשבת לשיחה עם שמחה גואטה, לשיח על הפקת שבועות שיזמה - "לבן לא משמין, שחור לא מרזה" , ולשמוע למה היא חושבת שהיא הרבה מעבר לכוכבת ריאליטי. קצת על החבר, על היחסים עם החברים מהאי, על תוכנית הרדיו החדשה, והחיים

אחרי הישרדות, ופחות עשרה קילו (היא ירדה 20 ועלתה חזרה 10), הפכה שמחה גואטה למובילת דעה בתחום דימוי הגוף, והיא ממשיכה בדרך הזאת, שמתפצלת לשבילים רבים - בין תוכנית רדיו יומית, תצוגות אופנה, ותוכנית טלוויזיה נוספת שאולי תגיע בקרוב (רמז רמז), יזמה גואטה יחד עם הצלם גיא דניאלי הפקת אופנה לשבועות, בהשראת אלילותיה, סטלה עמר ואשלי גרהאם, ושמה "לבן לא משמין ושחור לא מרזה":

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ההפקה, המותאמת לשבועות, מעודדת נשים ללבוש לבן, כפי שנהוג בחג, ולהיפטר מהפחד מהצבע ה"משמין". הפקת האופנה השיקית מוכיחה, לדברי גואטה, שעם סטיילינג נכון אפשר ללבוש לבן בלי לחשוש, ואפילו לא חייבים לפצוח בדיאטה לפני החתונה. ההפקה היא דרכה היצירתית לשלב בין שתי התשוקות שלה - אופנה, ושיפור דימוי הגוף של צעירות שמתמודדות עם תחושת ערך עצמי נמוכה הקשורה למשקלן. ישבנו עם דוגמנית הפלאז-סייז, לדבר קצת על החיים, והרבה על הישרדות. עדיין לא החלטנו מה יותר קשה:

שמחה גואטה. גיא דניאלי,
חולצה: רתמה,מטפחת ראש: נאוטיקה ומשקפיים אוסף פרטי, צילום גיא דניאלי/גיא דניאלי

איזו תדמית לדעתך נוצרה לך בעקבות התוכנית?
"האמת היא שלא יצא לי לעצור ולחשוב איזו תדמית יצאה לי, אבל מדובר במשחק. משחק מאוד קשוח, ומה שרואים ממני שם זאת לגמרי מי שאני במציאות."

למה הלכת לתוכנית?
"כשקיבלתי את ההצעה התלבטתי בין 3 הצעות - האח הגדול, גולדסטאריות, והישרדות. סיפרתי לאבא שלי על ההצעות ועל הסכומים. הוא שאל אותי מה בטוח לא הייתי עושה, והתשובה היתה הישרדות. אז הוא אמר לי לעשות את זה, כי אם אגיע לקצוות של עצמי אחזור מחוזקת, ולא לשכוח שאני הולכת לשליחות. ועכשיו כל ראיון שעושים לי אומרים לי שאני הפתעת העונה, כי לא ציפו שאחזיק מעמד עד השלב הזה"

מה היה הדבר הכי קשה בהישרדות?
"הגעגוע למשפחה שלי קרע אותי. כל בוקר אמרתי לעצמי שזה היום האחרון שלי במשחק. כל בוקר אמרתי שאני פורשת."

כשאת צופה בעצמך, מה זה גורם לך להרגיש?
"אני רואה ילדה מפונקת מהבית של ההורים, שמקבלת הכל - שם הילדה הזאת צצה, בעקבות הגעגוע. אבל אני מאוד גאה בעצמי. אני רואה לוחמת. אם אחרי כל הקשיים שעברתי שם באי הצלחתי להרים את עצמי והוכחתי שאפשר הכל בכל מצב, למרות הקושי. אגב, בהישרדות הקושי הפיזי הוא לא באמת פקטור כי המשחק הוא חברתי, ואם יש לך את היכולת לחבר אנשים ולדבר עם אנשים אז את יכולה לסחוף אחרייך אנשים."

שמחה גואטה. גיא דניאלי,
חולצה וחצאית של רתמה, סנדלים: זארה, צילום גיא דניאלי/גיא דניאלי

מה היית עושה בלי ג'ובאני?
"החברות עם ג'ובאני הייתה הרבה מעבר לזה שאני נשענת עליו והוא נשען עליי. הייתה הדדיות מלאה - גם דברים שרואים על המסך, וגם כאלה שלא רואים. זה מסע שעברנו אותו יחד ונזכור אותו לנצח. כמה אנשים מצליחים לחבור ככה חזק אחד לשני? לא הרבה."

נפגעת מליהיא כשהיא אמרה שאת שמנה?
"לא נפגעתי מליהיא שאמרה את המילה שמנה, אני שמנה, זאת עובדה. נפגעתי מזה שהיא בחרה לעשות דווקא עליי אמבוש. והיא עוד חברה שלי, היא יכלה לבחור כל אדם אחר לעשות לו את זה. לא נפגעתי מהמילה שמנה. מי שמשתמש במילה הזו כקללה, לא עושה לי כלום ושום דבר."

זה בסדר להיעלב גם.
"אני קודם כל שמחה שהיא שדרנית רדיו, דוגמנית, ואשת טלוויזיה, ואני גם שמנה. אבל זה הרבה מעבר לזה. לא לכל מביאים תוכנית רדיו יומית אלא אם כן יש לו מה להגיד כל יום במשך שעה. הנראות החיצונית בסוף לא רלוונטית לשום דבר, ובתור מובילת דעת קהל שבנות נשענות עליה, הכי חשוב לי שהן קמות בבוקר והולכות לים בזכותי. זה מספיק לי."

עוד באותו נושא

טרור השיימינג: למה רק לשמחה מותר להגיד את המילה "שמנה"

לכתבה המלאה
שמחה גואטה. גיא דניאלי,
חולצת קשירה ומכנסיים של רתמה, מטפחת ראש של נאוטיקה ומשקפיים אוסף פרטי. צילום: גיא דניאלי/גיא דניאלי

איך התמודדת עם ביקורות לא נעימות על עצמך?
גילוי נאות, אני לא קוראת טוקבקים. לא טוקבקים טובים ולא רעים אז לא יצא לי להיתקל. אבל יש דברים שהקהל לא יודע. למשל, באחד הפרקים של הישרדות, אחרי משימת האוכל, היתה לי דלקת בקיבה במשך שבועיים. כל הרגעים של העצבים בהם לא מצאתי את מקומי נבעו מהמקום הזה."

בדיעבד, היית עושה משהו אחרת?
"האינטליגנציה הרגשית והאינטואיציה שלי הם אלו שהובילו אותו עד היום. אני הראשונה שהבינה מה קורה בין האנשים. למשל בסוציומטרי אני היחידה שעניתי על רוב התשובות נכון. הייתי צריכה להיכנס לראשים של חברי השבט ולהגיד מה הם חושבים, ואדם שיודע מה אחרים חושבים הוא אדם שיודע איפה הוא נמצא, ומה חושבים עליו. אני יודעת מה קורה סביבי, יודעת הכל."

אחרי צפייה בפרקים, משהו השתנה אצלך כלפי החברים מהאי?
"אני חברה של כולם. אין לי טינה או שנאה לאף אחד, ואני אדם שמעביר הלאה. היה, נגמר, מת. יש עוד אנשים שלא אחשוף את שמם שעדיין עסוקים בלהתרפק על הישרדות, אבל מבחינתי מה שהיה באי נשאר באי. זו היתה חוויה לכל החיים, ולקחתי משם המון חברים. שקד קוממי למשל, שלא היה חבר שלי באי, היום הוא אחד החברים הטובים, אפילו השתתפתי בקליפ שלו שיצא לפני יומיים. אני חברה של כולם. אנשים ירצו או לא ירצו בסוף הם יאהבו אותי".

שמחה גואטה. גיא דניאלי,
שמלה לבנה של זארה צילום גיא דניאלי/גיא דניאלי

האם היית עושה שוב הישרדות?
אני חושבת על זה, ועדיין אין לי תשובה.

אם זאת לא את, למי מגיע לנצח?
ג'ובאני רוסו, חד משמעית.

מה עם גברים? מאז הישרדות מתחילים איתך יותר?
כל החיים התחילו איתי והייתי מחוזרת, וכל חיי גם הייתי במערכות יחסים. תמיד הייתי מאוד מושכת ויוצרת עניין. כיום אני במערכת יחסים שהתחילה לפני חודש וקרתה בזכות חיבור עמוק. תמיד אנשים שואלים איך זה שיש לי בן זוג כזה חתיך, שרירי ורזה, ואני אף פעם לא מבינה את זה. אני הרבה מעבר לשמנה - בדיוק כמו שראיתם בהישרדות - אני טובה, חמה, חדה, לא פראיירית, ולא מתנצלת. אף אחד לא יכול לעשות ממני קציצות או להביא אותי באווענטה. זאת הדמות. גבירותי ורבותי אני פאקינג שמחה גואטה!"

שמחה גואטה. גיא דניאלי,
מטפחת: נאוטיקה, משקפיים: אוסף פרטי, חולצה: רתמה, צילום גיא דניאלי/גיא דניאלי

הפקת "לבן לא משמין, שחור לא מרזה"
צילום: גיא דניאלי
שיער: קובי קלדרון
איפור: אסתי סוקולובסקי
סטיילינג: ליאת מורשת
דוגמנית: שמחה גואטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully