ליאור. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

אזעקת דוש עולה ויורדת: הדברים הכי מעצבנים שגברים עושים

6.6.2019 / 7:57

בקצה הסקאלה יש גברים שהם פשוט בלתי, ולשמחתנו הם נדירים. באמצע יש הרבה אנשים טובים שפשוט עושים דברים מעצבנים - כבר כתבנו על נשים מרגיזות - גברים, הגיע תורכם לחטוף משחר מלכי

קחו לדוגמה את ליאור, בן הזוג של שרונה בתוכנית חתונה ממבט ראשון, כל כך מעצבן שהוא מוציא שם רע לכל הגברים האחרים - בואו, כשמישהו מספר על מותו של אב, להגיב ב:"יפה. טוב יאללה, את לא רעבה? אני מורעב" זה לא סביר לפי שום פרמטר. לשמחתנו רוב הגברים כבר הבינו שיחסי אנוש בסיסיים זה משהו שכדאי להשקיע בו, ואנחנו רואות שיפור, אבל לא בהכל.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

עכשיו, בגלל שאנחנו אתר שוויוני, לעולם לא נתעלם מדברים מעצבנים שנשים עושות, לא משנה כמה יצעקו עלינו יפות נפש בפייסבוק (אגב, להיות יפות נפש זה אחד הדברים הכי מרגיזים שנשים עושות, במיוחד עכשיו). מצד שני, אם העלינו כתבה על נשים מעצבנות, ברור שנעלה גם אחת על דברים בלתי נסבלים שגברים עושים.

גברים יקרים, הגיע תורכם לחטוף קצת. כל מי שנמצאת, או הייתה במערכת יחסים עם גבר כנראה תוכל להזדהות עם הנאמר (כן, אמנם מדובר בהכללה, אבל תראו לי גבר שלא עונה על שני סעיפים לפחות). תקראו לי קטנונית, לא איכפת לי, זה היה צריך להיאמר:

שרונה וליאור את לא רעבה?. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
יאללה, אני מורעב. וכבר שלוש דקות לא הסתכלתי בטלפון/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

הקלטה בווצאפ
נכון,זו לא רק נחלתם של הגברים, אבל מרגיש לי שאני מקבלת יותר כאלה מגברים מאשר נשים. אני לא בטוחה אם זה השילוב של העצלנות או הרצון להוכיח ידע טכנולוגי, אבל בואו, אם אין לכם את הזמן והיכולת להקליד לי את ההודעה. לי אין זמן או יכולת לשמוע כי אני בישיבה או עם אנשים, ובשביל מה המציאו הודעות טקסט אם לא כדי להחליף שיחות ווקאליות? יש תוסף נהדר ווצאפ שפשוט מקליד את הדיבור שלכם, נסו אותו, מבטיחה שלא תתאכזבו. רואים, גם אנחנו יכולות להיות טכנולוגיות.

הסגברה
אם עוד לא נתקלתן במונח, הרשו לי לפשט - הסגברה מתייחסת למקרים בהם גברים חשים צורך להסביר וללמד נשים על דברים שהן מבינות הרבה יותר מהם, רק בגלל שהן נשים. אני לא מדברת רק על הריון או מחזור, אלא גם על מקרים בהם גבר יכול לדבר עם טניסאית מקצועית ולהסביר לה על טניס, למרות שהוא לא אחז מחבט מימיו. אולי חונכנו להיות כנועות וצייתניות, והבנו שאתה אלפא מייל שחייב להראות לנו כמה שהוא יודע הכל על העולם, אבל מה לעשות, כשאנחנו יודעות, אנחנו יודעות. זה מזכיר קצת את מה שקורה בפייסבוק, למשל. כל אחד חושב שהוא יודע הכל, שופך את כל הטיפשות שלו על המקלדת בלי ביסוס. זה מה שאתם רוצים להיות? אני לא חושבת, אלא אם כן אתם רוצים להסביר לי משהו פה שלא הבנתי.

שרונה וליאור. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
היית צריכה שנה שיקום? אם תמשיכי לדבר אני אצטרך אינפוזיית חומוס/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

מתקשים להתנתק מיחידת האם
אנחנו יודעות שזו האישה הראשונה שפגשת, שאתה חב לה את חייך ולעולם תאהב אותה. אנחנו לא מערערות על זה. רק שהעניין הוא שאתה בן אדם מבוגר שקצת מתקשה להיגמל. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, וכולם משונים. למשל, אין דבר פחות מושך מלראות גבר שאמא שלו דואגת לו לכל דבר, מבשלת לו, עושה לו כביסות ומתייחסת אליו בגדול כמו שייח בן שלוש. ביג טרן אוף. גם הגרסה היותר חביבה, של המאמא'ס בויז, גם היא לא מחרמנת במיוחד - אלה שצריכים אישור מאמא על כל צעד בחיים, או שמצדדים בה קבוע בויכוחים עם בת הזוג. בשלב הזה זה קצת גורם לנו לתהות למה בחרת בנו כשיש לך כבר כל מה שרצית באישה. אה, ואדיפוס התקשר, הוא מבקש את התסביך שלו חזרה.

לא מתמודדים עם כאב
או עם מחלה. ברצינות, מה הסיפור של גברים עם כוח סבל? איך יכול להיות שיוצא היחידה המובחרת שעומד לפני פשוט קורס מצינון קל, בזמן שנשים במצב גרוע יותר עוד מצליחות לטפל בשלושה ילדים קטנים, לנקות את הבית ולסיים לעבוד על המצגת ליום חמישי? אגב, אם תשאלו כל קוסמטיקאית שאי פעם עשתה שעווה או לייזר לגברים, היא כנראה תוכל לספר את זה יותר טוב ממני - גברים לא יכולים להתמודד עם כאב של הסרת השיער, שאנחנו הנשים כבר חוות כחלק משגרת היומיום שלנו. הם כנראה טורחים לעצור את הרגשות שלהם כל כך עמוק בפנים, שזה פשוט היה חייב להתפרץ איפשהו. קחו אקמול, שתו מים, נסו להוציא טמפון יבש בסוף הוסת, ואז דברו איתי על כאב.

נוהגים כמו פאקינג מטורפים
נכון, לא כולם, ונכון, אין דבר יותר מעצבן ממישהי שמעירה לך כל הנסיעה על הנהיגה שלך. אני מבינה. אני גם יודעת שיש לי מקרה קשה של חרדות בכל פעם שאני נוסעת ברכב ולא אני הנהגת. סבבה, נתעלם מזה לרגע. לפני נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניתן לראות שבכל שנה מספר הגברים המעורבים בתאונות דרכים גדול יותר מנשים באופן משמעותי. גם כשחושבים על זה, כמה פעמים חתך אתכן רכב בכביש, זיגזג במהירות לא סבירה, וראיתן אחר כך שמדובר באישה? אני יכולה לנחש שלא הרבה. והם עושים את זה גם עם אופניים חשמליים, וזה מחמיר אחרי צפייה באחד או יותר מסרטי "מהיר ועצבני". בואו תרגיעו עם הגז, אתם עומדים בפקק בצומת מסמייה, ולא נהגי מרוצים מקצועיים בפורמולה 1. אתם לא מרשימים אף אחד, תתקדמו (אבל בזהירות).

מלאי ביטחון עצמי על כלום
אני לא אשקר, זו תכונה שמעצבנת אותי ומעוררת בי קנאה כאחד. הם פשוט חולים על עצמם. איך יכול להיות שהיצורים האלה כל כך גאים בעצמם? אני לא מבינה איך גברים יכולים להסתכל במראה ולאהוב תמיד את מה שהם רואים, ולא משנה אם מדובר בגוף של אל יווני או של בודהה. חוץ מהמראה, יש הרגשה שהם חושבים שמגיע להם הכל תמיד, כנראה בגלל האמא מסעיף 3. ואתן יודעות מה? ברוב המקרים זה פשוט עובד להם. מרתיח. הם לא עושים את זה במודעות. הם לא אומרים לעצמם "בגלל שאני גבר מגיע לי הכל". לא, זה פשוט קורה בשיא הטבעיות. לא מאמינה לי? נסי להיזכר בפעם ההיא שמישהו קיבל קידום בעבודה על חשבונך, או שנשלחת לעשות משהו רק כי הגבר שעובד איתך לא רצה לעשות. רסט מיי קייס.

עוד באותו נושא

אפקט קינסי: הדברים הכי הזויים שבחורות עשו בשביל לייק

לכתבה המלאה
שרונה וליאור. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
אני לא אוהב לדבר על מוות, בטח אם אין לי שלט של פלייסטיישן ביד/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

מתלוננים שהאישה שלהם רודה בהם
זה אמנם נראה שזה עומד בסתירה לסעיף הקודם, אבל זה לא, כי זה לא נכון בדרך כלל, וזה בדיוק מה שמעצבן. עד מתי תמשיכו להתלונן על כך שהאישה מנהלת אתכם? מתי יגיעו זמנים שתקראו לנשים שלכם בשמות חיבה, ולא בשמות כמו "הבוסית", "היטלר" ו"הצודקת", ועוד בשביל בדיחה פנימית של גברים שרק אתכם מצחיקה? אני ממש מחכה לזמנים בהם גברים (בדרך כלל מבוגרים) יפסיקו להתבדח על זה שהאישה שלהם רק מבזבזת ונותנת להם פקודות. לא, נהג מונית רנדומלי, זה ממש לא מצחיק אותי. רוצים הוראות מאישה? בבקשה: למה שלא תשבו בפרלמנט שלכם ביום שישי יותר מדי זמן על מעט מדי קפה, תתבכיינו אחד לשני ותרדו מאיתנו?

מנצלים את הפמיניזם
זה קורה בעיקר כשממש לא מתחשק להם להזיז את התחת מהכורסה. פתאום הם נורא פמיניסטים, מאמינים בשוויון, כששוויון פירושו שעכשיו אנחנו מורידות את הזבל. אז זהו, שזה לא עובד ככה. אנחנו מאוד שמחות שהמילה פמיניזם לא מעוררת בכם בחילה ורצון לתת לאישה סתירה עם הצד המעליב, אבל אל תנצלו אותו לטובתכם, כי אז מה עשינו בזה? אם ניצלתם את הפמיניזם לטובת עצמכם או נגד האישה, אתם לא רק שוביניסטים, אתם גם אופורטוניסטים.

אומרים "אחי" נון-סטופ
אין מילה יותר שגורה בפיו של הגבר הישראלי. מרגיש כאילו זו המילה הראשונה שהם אמרו כשהתחילו לדבר (עכשיו דמיינתי תינוק אומר "אחי" ולא יודעת אם בא לי לצחוק או לבכות). אם זה היה רק בין חברים קרובים או אשכרה אחים - מילא. אבל באמת שלא צריך לקרוא לכל גבר שאתם רואים "אחי". לבוס, לפקיד בבנק, לזר מוחלט בתור בסופר - כולם אחים, וזה חוזר על עצמו כמה פעמים בשיחה, במיוחד כשהם מנסים לדבר בלי לריב, ואז זה מגיע גם בטון כזה פאסיב אגרסיב מצמרר. שתדעו שזה כל כך אוטומטי שזה נדבק, ואז אתם משתמשים בזה לא נכון. אני לא יכולה לספור את כמות הפעמים שגברים פנו אלי ב"אחי", ותאמינו לי שקשה להתבלבל. הבנו, אתם סחבקים של ממש, כל ישראל אחים, אוקיי. אולי תרעננו, כי קצת נמאס לנו. סבבה, אחים שלי?

משחקים אותה מתקשים עם ה"מי טו"
מכירות את הגברים האלה ש"כבר לא יודעים איך להתחיל עם בחורה"? כאילו מאז עידן המי טו אסור לגברים לדבר עם נשים בכלל. "מה זה, אי אפשר להחמיא לבחורה כבר" הם עשויים להגיד. אז זהו, שאפשר (ולפעמים גם רצוי). אתם באמת לא יודעים איפה עובר הגבול בין לגיטימי לקריפי, או שאתם פשוט מתעצבנים שאתם כבר לא יכולים לצבוט לנשים את התחת בלי שיהיו לזה השלכות? אתם יודעים מה, בגלל שאני נחמדה אני אעזור לכם: אל תעשו לבחורה משהו שלא הייתם רוצים שגבר יעשה לכם. הנה, תראו כמה פשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully