אישה עם חזייה מאחורה. ShutterStock
ShutterStock

רק שתדעי: זו הסיבה שיש ספר של 60 עמודים בחזייה שלך

25.6.2019 / 7:37

אוהבות בגדים, באמת. אבל יש כמה דברים שהיינו שמחות לוותר עליהם, במיוחד כי לא ברור מה ההגיון שעומד מאחוריהם - קבלו את הסיבות מאחורי הדברים בבגדים שמביאים עצבים

יש המון דברים בעולם שעושים לנו טוב, ולמצוא בגד מחמיא נמצא בראש הרשימה יחד עם דברים כמו לצאת רזה בתמונה או לישון 10 שעות ברצף. אבל ממש כמו פיצה, גברים חתיכים וקוקטיילים משובחים, גם הבגדים המושלמים ביותר מגיעים בד"כ נגועים בתוספות קטנות ומעצבנות שמתעקשות לקלקל לנו את החוויה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

למשל, קבלו את אחת הנשים השיקיות ביותר בעולם - נסיכה על מלא. אבל מה, גם היא נפלה בפח המרושע של יצרני הבגדים, וככה צולמה כשהיא יורדת מטיסה לביקור רשמי בטונגה, כשהתווית מציצה לה מתחת לשמלה. מי שם תווית למטה, מי? לפעמים נדמה שמעצבי הגגדים פשוט רוצים להתנקש בנו מרוב הדברים המעצבנים שאנחנו צריכות לסבול. אז כדי להבין למה, בדיוק, המעצבים ויצרני הבגדים עושים את אותם הדברים הקטנים אך המעצבנים, יצאנו לתחקיר:

מייגן מרקל. AP
מי שם תווית למטה בכלל? מייגן לא אשמה/AP

למה יש ספרים של 60 עמודים בחזיה שלנו?
מכירות את זה שאתן מוצאות את החזיה המושלמת - כזו שמחזיקה, מרימה, מחבקת ולא לוחצת? אתן מגיעות הביתה עם החברה החדשה שלכן וכל מה שאן רוצות זה ללבוש אותה מתחת לחולצה המושלמת שקניתן לפני שבוע רק כדי לגלות שלסוגר שלה מחובר ספר תורה שמפרט איך לכבס אותה במנדרינית. כאילו מישהו קורא את הוראות הכביסה גם בעברית. מכבסים אותה ביד וסוגרים את הפינה. עכשיו, סבבה, אנחנו רוצות לדעת מה לעשות עם הבגד אחרי שהזענו בו, אבל למה לא לעשות את זה בפתק קטנטן ולא בעזרת מגילה שצריך לגזור ואז להישאר עם חוד איימתני של נייר גזור שחותך לך את הגב כל היום? הא?

תשובה:
ההסבר במקרה הזה הוא פשוט - מכון התקנים מחייב את כל הבגדים לכלול תווית מפורטת עם הוראות כביסה, הרכב הבד וארץ הייצור. כשמדובר בחברות ענק כמו זארה למשל שמייצאות בגדים למאות מדינות פשוט יותר לייצר תווית אחת שמתאימה לכולן ולא לפצל את התוויות. גזרתן את התווית ומפחדות לכווץ את הבגד במכונת כביסה? תעשו ביד. זה תמיד טוב.

למה תלויים לנו זמזמים עצומים על המשקפיים?
אנחנו אולי נפטרים מהם ברגע שאנחנו יוצאים מהחנות, אבל לפעמים זמזמי הענק גורמים לנו לרצות לוותר על הקניה לחלוטין. הרי מי לא נתקלה בזוג משקפי שמש עם זמזם עצום באמצע האף? אם היינו צריכות לדעת איך נראים המשקפיים יחד עם גידול אימתני על האף, כנראה היינו מחפשות מנתח פלסטי הרבה לפני שהיינו מגיעות למדוד משקפי שמש. כך גם עם זמזמים עצומים על רצועות נעליים ושמלות משי עדינות שמתעוותות לחלוטין בגלל הזמזם.

תשובה:
למה הם שם? התשובה הפשוטה היא שאתן לא אמינות ושטחיות. הם מפחדים שלא תתחילו לרוץ איתן לרחוב, אבל הם יודעים שתעדיפו למות מאשר להיתפס עם הזמזם המכוער הזה על האף. אז הנה.

עוד באותו נושא

רויאל ביצ'ז: הכל על הריב בין מייגן מרקל לקייט מידלטון

לכתבה המלאה
אישה עם חזייה מאחורה. ShutterStock
לא תודה, כבר קראנו בבית/ShutterStock

למה הכיסים מגיעים תפורים?
מכירות את זה שקניתן ז'קט חדש או מכנסיים מחמיאים, יצאתם איתם מהבית וכשניסיתן לצלם תמונה נונשלנטית לאינסטגרם עם היד בכיס - כמעט שברתן את האצבע כי הכיסים תפורים הרמטית? אם זה לא קרה לכן אף פעם, אולי זה הזמן להחזיק לפחות פריט אחד מחוייט בארון או להפסיק לקנות באלנבי פינת מרחביה.

תשובה:
למה תופרים לנו את הכיסים? התשובה כאן היא לחלוטין אסתטית, המעצבים רוצים שהמראה של החליפה או הג'קט יהיה מושלם, ואנשים שמודדים את החליפות עלולים להרוס את המראה שלהן ולעוות אותן, אז הכיסים תפורים כדי שעקומות נטולות קוארדינציה לא יהרסו את הצורה של הבגד בזמן שהן צועקות על המוכרת שהז'קט משמין.

למה תופרים את התווית של הג'ינס?
אין דבר מעצבן יותר מאשר להידחס אל תוך ג'ינס חדש רק כדי לגלות שתווית הבריסטול הקטנה תפורה אליו בעזרת חוטים שנשארים שם גם אחרי שתולשים אותה. וזה מעצבן לא רק בגלל שזה מאלץ אותנו לחפש מספריים, אלא בגלל שהחיבורים האלו בדרך כלל כל כך קטנים, שהם מצריכים מאיתנו לנבור במגירת הלקים כדי לחפש מספריים קטנטנים של ציפורניים, כי מספרי מטבח רגילים פשוט גדולים מדי.

תשובה:
שוב התשובה היא די פשוטה. מדובר בקרטון, ובאנשים שמודדים את הג'ינס. אם התווית תהיה מחוברת בעדינות היא ככל הנראה תיתלש, ואז אתן לא תהיו מוכנות לקנות את הג'ינס כי הוא לא ייראה לכן חדש.

אישה עם חזייה מאחורה. מערכת Sheee
לא, כי מישהו יודע איפה הכפתורים האלה באמת/מערכת Sheee

למה שמים כפתורים ספייר בשקית?
אנחנו חולמות לגלות לאן הולכות כל אותן שקיות שנראות מיועדות לאבקה לבנה אבל בעצם מכילות כפתורים קטנטנים שאף אחד לא משתמש בהם ומגיעות צמודות לפריטים מסוימים. הרי אף אחד, אף פעם, לא שמר אותן. וגם אם מישהי שמרה, באמא שלך, תכתבי לנו בתגובות איפה שמת אותן, כי קשה לנו להאמין שאת זוכרת. וחבל - כי לפעמים באמת נופל כפתור והיינו ממש רוצות לתפור אותו בחזרה (למרות שאנחנו לא יודעות לתפור) וזה תמיד מאוחר מדי.

תשובה:
המעצבים מודים שהכפתורים שלהם עלולים ליפול, והם נחמדים. תשמרו את השקיות האלו!

למה יש לולאות מעצבנות בצידי הגופיה?
לא ברור למה בגופיות ושמלות אנחנו מוצאות לעיתים קרובות לולאות ענק שתמיד מוצאות את דרכן אל מחוץ לגופיה ומאלצות אותנו לגזור אותן או להתעסק ללא הפסקה עם הניסיון להכניס אותן בחזרה.

תשובה:
תחזיקו חזק כי אין סיכוי שהייתן עולות על זה לבד - מסתבר שהן נקראות רצועות "תגבור" ומטרתן לוודא שהבגד נשאר על הקולב. מפתיע. ומי לעזאזל תולה טי-שירט? בקיצור, תגזרו אותן. תכל'ס הדבר היחיד שנראה שהן טובות בשבילו זה לאפשר לנו לתלות את עצמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully