אוכל בלונדון. שחר מלכי
שחר מלכי

מוש: המקומות הכי שווים, יפים וטעימים לטיול בנות בלונדון

25.7.2019 / 7:50

לונדון היא עיר שקשה ליהנות ממנה אם לא מכירים מישהו שמכיר אותה ויוודע בדיוק לאן שווה ללכת, איפה הכרטיסים הכי טובים להצגות, השופינג הזול והשווה והמקומות הכי אינסטגרמיים וטעימים לאכול בהם - בדיוק בשביל זה שחר מלכי נסעה, וחזרה עם סיפורים. וכמה קילו עודפים.

כבר הרבה זמן שרציתי לנסוע ללונדון, ואיכשהו לא יצא. כשאמא ואחיות שלי אמרו שהן רוצות לעשות טיול יחד - ידעתי בדיוק לאן נוסעים. בן הזוג שלי לא הבין על מה המהומה. "לונדון משעממת, והאוכל שם מגעיל" הוא טען. אני לא אחת ש"תמיד צודקת", אבל הפעם באמת שהוא טעה בגדול. עפנו על לונדון בקטע אחר. אבל אי אפשר להאשים אותו. לונדון פשוט נועדה לטיול בנות נשי במיוחד, עם אטרקציות שאני לגמרי יכולה להבין שישעממו בחור באופן קיצוני (אבל לא ממש מבינה את עניין האוכל).

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית? זה הזמן

יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בלונדון, שכתבה אחת לא תספיק, אבל אני אסכם לכן את ההייליטים של טיול בן חמישה הימים, וכנראה שבשביל להשלים את שאר האטרקציות אצטרך לעשות טיול נוסף. רק בשביל לספר לכן, כמובן.

שופינג

לונדון, עיר מושלמת לטיול בנות, ואת יצא לכן מזג אוויר שימשי - ראו עצמכן כמורווחות. כמובן שיש עוד הרבה מה לעשות בלונדון, ואם אתן רוצות לחוות אותה אפילו באופן יותר מעמיק, כדאי לקחת סיורים מודרכים, ויש כאלו אפילו בחינם (כלומר, אתן קובעות בסוף הסיור כמה אתן רוצות לשים). החל מסיור לארמון בקינגהם וחילוף משמר המלכה, ועד לסיור אומנות רחוב בשכונת שורדיץ', שהיא קצת כמו פלורנטין, רק שווה יותר. ומה לעשות, שופינג הוא חלק בלתי נפרד מחוויה בחו"ל. אז מלבד השווקים, ללונדון יש הרבה מה להציע גם בתחום הזה:

רחוב אוקספורד
רחוב הקניות הראשי של לונדון, המרכז לתוכו חנויות קלאסיות לשופינג, מותגים מוכרים יותר או פחות, אבל בכל מקרה אתן בטוח תמצאו מה לקנות. ההייליטים: חנות מפלצתית רק קומתית של פרימארק (לכו לזאתי שקורבה לרחוב טוטנהאם, היא גדולה יותר), שיש כאלה שיכולות להעביר חצי יום רק שם. אחלה מקום לקנות בו מזכרות מלונדון במחיר סביר, של מלך האריות, אלאדין וגם אגף שלם המוקדש להארי פוטר.

חנות ענקית של טופשופ, גם היא רב קומתית, ומלבד בגדים ואקססוריז, תוכלו למצוא שם בית קפה, דוכן קאפקייקס, עמדת דיג'יי, מספרה, קליעת צמות ואפילו מקום לעשות בו פירסינג. כמובן שיש כאן גם את הקלאסיקות של H&M, זארה, אורבן אאוטפיטרס, יוניקלו ועוד.

רחוב ריג'נט
בדומה לרחוב אוקספורד, גם הוא מכיל המון חנויות ומותגים מוכרים. תוכלו למצוא פה מותגים קצת יותר יקרים כמו מייקל קורס, אנתרופולוג'י וטומי הילפיגר, וגם את הקלאסיקות - זארה, יוניקלו וכו'. פה גם תוכלו למצוא סניפים של H&M HOME ו-ZARA HOME, שזה תמיד כיף.

אזור סוהו
ממש בשטח שבחיבור בין אוקספורד לריג'נט, נמצא הסוהו. זהו אזור שמורכב מחנויות קטנות בוטיק או מותגים אבל קטנות יותר. כל הרחובות הם רחובות הולנדיים, וזה אחלה אזור להסתובב בו כדי להירגע קצת מהרחובות הסואנים. אל תפספסו את חנות הנעליים ההזויה Irregular Choice, שבה כל נעל היא יצירת אומנות. עוד חנויות שתוכלו למצוא שם הן מותג בגדי הנערות brandy melville, מותג הגרביים happy socks" מותג משקפי השמש IZIPIZI, ומותג הבגדים האהוב עלי LAZY OAF

אכן בחירה לא רגילה...

אוכל טעים ומצטלם

כיוון שלא לקחנו מלון שכולל ארוחת בוקר, הזדמן לנו לאכול ארוחות בוקר טעימות במקומות קסומים להפליא. נכון, ארוחת הבוקר האנגלית היא לא בדיוק כל מה שבחורה ישראלית חולמת עליו (אלא אם את בקטע של נקניקיות ושעועית לארוחת בוקר), אבל העניין הוא שלונדון מציעה אלטרנטיבות נהדרות, בעיקר מנות של ביצים עלומות, שעוד לא החלטתי אם הן יותר טעימות או יותר אינסטגרמיות. חוץ מארוחות בוקר, ישנם מקומות מעולים לצהריים וערב, וכמובן שלא כדאי לפספס את טקס התה של אחרי הצהריים (עוד דבר שהוא סופר נשי, כשחושבים על זה). בקיצור, יש מה לאכול.

EL&N
דוגמא נהדרת לבית קפה שהוא חוויה שלמה. למעשה זוהי רשת בעלת שישה סניפים, כשסניף הדגל שלה נמצא ב- 9 Market Place •Oxford Circus. הרשת מציעה ארוחות קלילות, טעימות ומצטלמות, יחד עם משקאות בצבעים ססגוניים וקינוחים קסומים. את כל החוויה הזאת עוטפת אווירה ורודה ומקושטת, שלא תרצו להפסיק לצלם. המחירים סבירים, אבל באמת שאתן משלמות פה על החוויה. לא לשכוח להתלבש בהתאם (ורוד או צבעי פסטל יעשו את העבודה)

THE BREAKFAST CLUB
עוד מקום נפלא לארוחות בוקר. גם כאן מדובר ברשת, שתוכלו למצוא את הסניף הקרוב אליכן בעזרת חיפוש מהיר בגוגל מפות. אחלה דרך להתחיל בוקר לונדוני. המקום מציע אוכל מעולה, החל מארוחה מסורתית, דרך מנות של ביצים בכל מיני צורות (כולל שקשוקה דלעת עם ביצה עלומה שהייתה טעימה בטירוף), ועד הר פנקייקים שגם נראה וגם טעים כמו חלום. הקטע כאן הוא ספלי הקפה שמחביאים מסרים משעשעים אם שותים עד הסוף. קטע נוסף - המקום גם מכיל בר סודי (אתן אל תראו אותו אם תבואו לארוחת בוקר), אבל מצריך הזמנת מקום מראש.

SKECH
אם אתן לא באות לפה בשביל האוכל, אז לפחות בשביל השירותים (לא השירות, השירותים עצמם). זהו מתחם שמכיל כמה חללי ישיבה, כולל מסעדה אחת עם שני כוכבי מישלן, שבכל חלל התפריט והסגנון שונה לגמרי. כל חדר מעוצב בצורה שונה ומהממת, וכל החוויה במקום היא גם קצת מוזיאונית: חדר שכולו קטיפה ורודה, בר עגול ומיוחד, חדר שנראה כמו חלום של מיכל נגרין, ועוד. לרוב החדרים צריך להזמין מקום מראש, וההמלצה פה היא ללכת על טקס התה, שאמנם יקר (מתחיל ב-60 פאונד לאדם), אבל הוא חוויה לספר לנכדים. אגב, גם אם אתן נכנסות על בסיס מקום פנוי, תזכו ליהנות מחוויה נהדרת. כאמור, לא לפספס ביקור בשירותים. זה אולי דבר הכי טריפי שחוויתי בטיול.

שתו עד הסוף. יש מסרים בתחתית הספל

טקס התה. מתחיל ב-60 פאונד אבל שווה את החוויה

כל חלל מעוצב בצורה שונה לגמרי

SKY GARDEN
המקום הזה מהמם, והוא יודע את זה, עד כדי כך שיש אפשרות להזמין מקום רק כדי לבוא לבקר, ולא לאכול (בחינם, אך בהזמנה מראש). המקום נמצא על ראש בניין גבוה, שמהווה תצפית על כל לונדון. ולא די בכך, הוא גם מעוטר כולו בצמחיה שמקנה תחושה של ג'ונגל קטן ומקורה בלב העיר. אני דווקא ממליצה לא לוותר על החלק של האוכל. המקום מכיל חמישה מתחמי מסעדות וברים, ובהזמנת מקום תוכלו להנות גם מהאוכל המצויין, וגם מהנוף המדהים. אה, וזה יחסוך לכן את התור של האנשים שבאו רק לטייל בחינם.

CHIN CHIN
גלידריה אינסטגרמית במיוחד. הגלידה לא עומדת בעד עצמה, היא מגיעה באיזושהי קונסטרוקציה עוגייתית, והיא טעימה בדיוק כמו שהיא נראית. יש לרשת הזאת שלושה סניפים במקומות מרכזיים, כך שקשה לפספס אותה, ואתן גם ממש לא תרצו.

SAINT AYMES
גרסה קצת יותר יקרה של EL&N, וגם קצת שונה. פה תמצאו בעיקר קינוחים ושייקים, שכולן נראים כאילו יצאו מתחת של חד קרן. כמובן שיש דברים קצת יותר סולידיים, אבל אם באתן בשביל תמונה אינסטגרמית, אני ממליצה על משהו שמכיל עלי זהב אמיתי (ויש יותר ממנה אחת כזו בתפריט). כמובן שהמקום כולו מלא פרחים לבנים וורודים, ואווירה מתקתקה, וכדי שקהל הלקוחות לא ילך לאיבוד, אפילו מזכירים לנו לשלם לפני שמתחילים להצטלם. הם מכירים אותנו כל כך טוב.

היא טעימה בדיוק שהיא נראית

שווקים

עוד פעילות שחביבה עלי (ואני מניחה שגם על עוד נשים) היא להסתובב בשווקים. למזלנו, לונדון ידועה בכמות שווקים נכבדת, שבכל שוק יש משהו אחר להציע. זו יכולה להיות פעילות של חצי יום או שעה-שעתיים, תלוי בשוק ובכמה סבלנות יש לכן להסתובב בין ההמון. בסופי שבוע (ימי שבת וראשון) השווקים שפתוחים מלאים במיוחד, אז זה גם משהו שכדאי לקחת בחשבון כשמתכננים את סדר הפעילויות של הטיול. לצערי יש שווקים שלא יצא לי לחוות, כמו שוק פורטלבלו (שפתוח רק בשבת), אבל שני השווקים שכן ביקרתי בהם, בהחלט שווים ביקור.

CAMDEN MARKET
שוק עצום שמתחלק לכמה חלקים, חלקם מקורים, אבל הרוב בחוץ. אל תתנו לחלק של הפיצ'יפקעס והמזכרות התיירותיות לבלבל אתכן, השוק מלא בוינטג', דוכנים מקסימים של אומנות, אומנות רחוב, חנויות הזויות כמו CYBERDOG, שכולה מוקדשת לתרבות הסייבר, כולל אנשים שלבושים בבגדי נאון ורוקדים בכלובים. יש פה גם דוכני אוכל מצויינים, שמציעים טעימות, כך שאפשר לעבור, לטעום ורק אז לבחור מה לוקחים. השוק כולו נמצא על גדות תעלת מים, שאפשר גם לשוט בה. לאוהבי הז'אנר, זהו מקום שאיימי ווינהאוס ז"ל הייתה מסתובבת בו הרבה, אז לכו לבקר את הפסל לזכרה. השוק מכיל גם חנויות "רגילות" כמו H&M ו- URBAN OUTFITTERS, למקרה שמיציתן את אווירת הדוכנים


BOROUGH MARKET
במקרה הזה מדובר על שוק אוכל, שבנוסף למגוון דוכנים של אוכל מוכן, תוכלו למצוא פה דוכני תבלינים, עם מבחר עצום של סוגים, דוכני פירות וירקות, דוכני גבינות, מאפים ועוד. בקיצור, תבואו רעבות, ונכונות לאכול בעמידה, כי רוב הדוכנים לא מכילים מקומות ישיבה. השוק סגור בימי ראשון, ונוטה להיות צפוף במיוחד בשעות הצהריים, אז קחו בחשבון. השפע כאן אדיר, אז תדאגו לעשות סיבוב לפני שאתן בוחרות, וההמלצה שלי היא לחלוק מנות, כדי ליהנות מכל העולמות.

מחזות זמר

טוב, אתן בוודאי לא צריכות אותי כדי לדעת שלונדון ידועה במחזור זמר מפה ועד הודעה חדשה. יש כאן מבחר עצום, אז תמיד כדאי לקרוא קצת לפני, ולראות האם זה מדבר אליכן. אני כן אתן לכן טיפ נהדר - ישנה אפשרות לקנות כרטיסים בהנחה לאותו יום או ליום אחרי, כך שגם אם לא יצא לכן לשריין כרטיסים מראש, תמיד תהיה לכן הזדמנות לראות אחד, ועוד במחיר משתלם. אפשר להזמין באתר, או בדוכן הכרטיסים שממוקם בכיכר לסטר, שהיא במקום מאוד מרכזי. הכרטיסים בהנחה הם על בסיס מקום פנוי, אז אם חשוב לכם המיקום - תמיד כדאי להזמין מראש.

אני עשיתי את המובן מאליו, ושריינתי כרטיסים למלך האריות. הזמנתי לאזור של הכיסאות שמול הבמה, ולא התחרטתי. כל כרטיס עלה 85 פאונד (וזו לא הייתה האופציה הכי יקרה), אבל היה שווה כל פאונד. המחזמר הזה מרהיב, התפאורה מושקעת ומהממת, התלבושות מקסימות, בגדול זו וחוויה מצויינת גם למי שלא כל כך חובב את הז'אנר. הוא גם קלאסיקה אמיתית, שהצליחה להשאיר אותי בפה פעור, למרות שעברתי את גיל 10.

הנה עוד כמה מקומות שלא הספקתי לבקר בהם, מפאת קוצר הזמן והמקום בקיבה, אבל לגמרי היו בליסט שלי:

PEGGY PORSCHEN
אותו עיקרון של מקום ורוד ופרחוני, עם קינוחים שעוצבו לאינסטגרם

MILK TRAIN
גלידות משוגעות ומיוחדות, כולל כאלה עם פופקורן וצמר גפן מתוק

DOMINIQUE ANSEL BAKERY
לא רק מאפיה, אלא גם מקום לאכול בו ארוחת בוקר, או לחטוף איזה קינוח שגם יוציא את העיניים לכולם בסטורי

הרשימה עוד ארוכה, אבל לצערי הייתי רק חמישה ימים בלונדון, וכמו שאתן יכולות לראות, אכלתי יופי יופי. כנראה שאצטרך לעשות טיול נוסף (אחרי שאצליח להוריד את כל מה שאכלתי בטיול הנוכחי).

עוד בוואלה!

הפאשניסטות האמיתיות: כי בגיל עשרים זו פשוט לא חוכמה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully