גילי באמבטיה של קרח. מתוך המירוץ למיליון, ערוץ 13, צילום מסך
צילום מסך/מתוך המירוץ למיליון, ערוץ 13

ביי גילי, אהבנו אותך: המנותקות שחיות באילוז' וטוב להן

7.9.2019 / 23:25

בעקבות ההדחה העצובה של גילי ויזל בעלת המשקפיים הוורודים יצאנו לעשות כבוד לחיות באילוז' שבקרבנו, הכירו את הישראליות שחושבות ועושות מה שבא להן בלי לחשוב על מה שאחרים יגידו

לכולנו נמאס להיות מחוברים למציאות מדי פעם. הלוואי שהיה לי שקט ולא הייתי צריך למצוא את עצמי כל הזמן בתוך האתגרים האנושיים האלו של החיים. כמה כיף זה לחיות במציאות שיצרת לעצמך בלי כל המערבולות הרגשיות, בלי החרדות, בלי הפחדים וכל השיט. מאז ומתמיד סברתי שעדיף להיות חסר ודאות מאשר חסר מודעות, אבל עם הזמן הבנתי שחסרי המודעות חיים הכי טוב. הרבה יותר טוב מכולנו, וגם - שהם לאו דווקא חסרי מודעות - פשוט יש להם מודעות שונה וייחודית לראיית העולם שלהם, שחיונית להישרדות שלהם. מאז שהבנתי את זה, היכולת הזו להתנתק היא מושא הקנאה הכי גדול שלי

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים פה כבוד לגורו החשיבה החיובית וכוכבת העל של המרוץ למיליון, גילי ויזל, אישה בת 55 שלא נותנת לשום דבר לעצור אותה (חוץ מל"עצור" הספציפי הזה, כלומר) והגיעה, בניגוד לכל הסיכויים, למקום השישי המכובד בתוכנית הקשה הזאת בעלת הפורמט הכי מתעלל בטלויזיה. מה היא לא עשתה? עלתה 870 מדרגות, טבלה בשמן חרדל והצליחה לשכנע את עצמה שחם לה בתוך אמבטיית קרח, וכל זה התאפשר רק בגלל שהאישיות הייחודית שלה מתוכנתת להתעלם מהציאות וליצור אחת חדשה. בעקבות ההדחה העצובה של גילי וטלי מהמירוץ למיליון, החלטנו לעשות כבוד לעוד כמה נשים שחיות באילוז', וטוב שכך:

גילי ויזל

המלכה האם של האילוזיה החיובית היא גילי, כמובן, ואנחנו נתגעגע לדרך שבה היא טוענת שחם לה כשהיא צפה באמבטיית קרח. כשאומרים על מישהי שהיא אישה הזיה מתכוונים אליה. המציאות שבה גילי חיה הרבה יותר טובה ונינוחה מזאת שלנו. הכרנו אותה בעונה הנוכחית של הריאליטי המרוץ למיליון שם היא מסתובבת יחד עם חברתה הטובה טלי רז בן-ארי ברחבי העולם ומספקת לנו רגעי הומור וניתוק שכולנו קצת צריכים. גילי היא מסוג האנשים האלו שיגיעו למדינה בעולם, ישדדו אותה, והיא תחייך ותגיד משפט כמו "טלי, תראי איזה יופי של תרבות. אני לא אדם מאמין ופה אני מגלה את אלוהים. כל כך מקסים וזה שגנבו לי את התיק הפך את החוויה להרבה יותר נוחה. אני פתאום יכולה לנוע בחופשיות. את מאמינה טלי???". אין לי באמת משהו להגיד על גילי חוץ מהעובדה שקצת הייתי רוצה להיות כמוה, לפחות כך נראה לי. לא שמדובר בתגלית המאה אבל זה מגניב שהיא לא לוקחת ללב כל דבר קטן, מוצאת בכל חתיכה של חרא זהב ולא מתרגשת מכל דבר. גו גילי.

פנינה רוזנבלום

אם הייתי צ'ארלי ברוקר יוצר הסדרה "מראה שחורה" הייתי עושה פרק שלם שמתבסס על פנינה רוזנבלום. באמת. הניתוק של פנינה רוזנבלום מהמציאות כל כך בוטה שאפשר להסתכל לה בעיניים ולראות וואקום, מן מדיטציה פנימית המתרחשת בזמן שהיא מדברת איתך אך לא מקשיבה לך ולא באמת אכפת לה ממה שיש לך להגיד. מה שכן, אכפת לה מההנצחה העצמית שבאה לידי ביטוי בדמות גרנולה, קינואה ומוצרי קוסמטיקה שאגב, רובם לא רעים בכלל. פנינה הגיעה מהסלאמס של פתח תקווה וטיפסה את דרכה לפסגה בזכות המראה החיצוני שלה, לפחות בהתחלה. עם השנים הפכה לאשת עסקים מצליחה שמגלגלת מחזור של מיליונים בשנה, אולי בזכות העובדה שלא מעניין אותה כלום. לפני כמה שנים כשהייתה חברת כנסת, הגיעה רוזנבלום למועדון כבדי שמיעה ולא משנה כמה הסבירו לה שהאנשים לא שומעים היא בדקה את המיקרופון ושאלה אם שומעים אותה. זאת סיטואציה אחת מיני רבות שמתארות את הניתוק של פנינה וחוסר המוכנות שלה להסתכל למציאות בעיניים. היא נראית מעולה לגילה שהלוואי על כולנו, אבל יש בה משהו אפל שגורם לאי נוחות. אבל נגיד מה שנגיד, אנחנו מחבבים את פנינה. היא משעשעת אותנו ומספקת לנו רגעי הומור בלתי נשכחים.

עוד בוואלה!

"מילה קוניס גנבה לי תרנגולת": התביעות ההזויות של הכוכבים

לכתבה המלאה

אורית פוקס

אוקיי. מדובר באתגר אנושי. אני מתבונן על אורית פוקס ואני באמת ובתמים לא יודע את מי להאשים. את ההורים שלה? את הסביבה שגדלה בה? את החברה האנושית? וואלה, לא יודע.
יאמר לזכותה של פוקס שהכרנו אותה כמה פסיעות אחרי שעברה את גבול הטעם הטוב, כך שלא ידוע אם הוא היה אי פעם קיים אצלה. מתחת לכל השכבות והתוספות אנחנו לא יודעים ובחיים לא נדע מי באמת מסתתרת. זאת יכולה להיות כל אחת. וברצינות, אורית פוקס חייבת לחיות ביקום מקביל שבו היא לא רואה אותנו כמו שאנחנו רואים אותה, אחרת אין הסבר להתנהגות שלה שתואם עם ההיגיון. פוקס נכנסה לחיינו בשנת 2001 כשגילמה את ג'ניה המורה בסרט "אסקימו לימון: החגיגה נמשכת". מאז, כמו מחלה כרונית, נתקעה בחיינו וסיפקה לנו רגעים ביזאריים שהצליחו לערער את שלוותנו. בשנת 2011, למשל, נחש נשך אותה בחזה לאחר שהבהילה אותו וניסתה ללקק אותו - סרטון שהפך ויראלי בכל רחבי העולם. בנוסף, הייתה מנחה בערוץ אגו, דגמנה לכל מיני מותגים ישראליים, שיחקה בסדרות טלויזיה בתור עצמה ולא מזמן השתתפה בקליפ השיר "מים" של דודו פארוק. אורית פוקס לא תשתנה ואנחנו צריכים ללמוד לקבל אותה כפי שהיא ולנסות להפסיק ולהתייחס אליה כאל דאחקה. בהצלחה לנו.

מירי רגב

מירי רגב היא סוג אחר של מנותקת. כשנמסתכלים עליה רואים מישהי שחיה במציאות, יודעת מה קורה סביבה, סמכותית, מפוקסת, מנהלת את העולם. וזה בדיוק מה שעצוב במקרה שלה - קשה לראות אישה שאני נוטה להאמין שמתנהגת כמו שהיא מתנהגת רק כדי לשרוד בעולם הגברי והדורסני שהיא נמצאת בו. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניה זה הג'וב שלה וכדי לשמר אותו עליה להתנתק מכל רגש או יכולת של שיפוט מוסרי, ופשוט לעשות את מה שמצפים ממנה לעשות. רגב היא השעיר לעזאזל הזה ששולחים אותו להתלכלך ונותנים לו להתמודד לבד עם השיט של כולם. איכשהו אין לה בעיה לבטל את עצמה למען הבוסים שלה וכל מי שיביע דעה או ביקורת על ראש הממשלה ומשפחתו היא תנבח עליו כמו כלב שמירה טוב. הרבה פעמים לא ברור אם מירי רגב היא שרת התרבות והספורט או כלב השמירה של משפחת נתניהו, שבטח לא מקבלת את אותו יחס שקאיה ז"ל קיבלה. תכל'ס, אי אפשר להיות מירי רגב בלי לטמון את הראש באדמה, להדחיק את הקיים ולהעביר את ימייך על אוטומט.

אביבית בר זוהר

המטאפיזיקה" של אריסטו נפתח בהצהרה: "כל בני האדם שואפים מטבעם אל הדעת". לטענתו, בכל בני האדם יש דחף מולד, או נטייה מולדת לנסות ולהסביר דברים. והכי חשוב, ידע עצמי שדרכו נבין מי אנחנו. ובכן, אני לא בטוח שאביבית בר זוהר מבינה מי היא אבל כל פסיכולוג גנרי יכול להבחין שאביבית בר זוהר כמו רוב בני האדם, מנסה. לא כל כך מצליח לה, אבל זה כבר נושא אחר. את אביבית הכרנו בשנת 2008 כשנכנסה לעונה הרביעית של "האח הגדול" שם נחשפנו אל גולדיגרית שלא מתביישת להגיד שהיא אוהבת כסף, וכמה שיותר. כרגע היא בפאזה שבה היא מנסה לשווק את עצמה כגורו יחסים. היא מנהלת עמוד אינסטגרם פופולרי עם סרטוני קאלט שבהם היא נותנת עצות לנשים על איך לגרום לגבר שלהן לא לבגוד בהן, איך להתייחס אליו ועוד כל מיני סרטוני עצות שיגרמו לקבוצה "שיח פמיניסטי" להתקפי חרדה. אם במשך שנים נשים נלחמות על ערעור הפטריארכיה השולטת ביחסי הכוח המגדריים, שבהן נשים מוחפצות, מנוצלות ומתקיימות כאובייקט למען הנאתו של הגבר הכובש, אז באה אביבית בר זוהר וקוברת להן. הבנו שבר זוהר אוהבת כסף, מכוניות, רולקסים, ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים שימחקו את הדמות שלא אהבה לראות חצי משנות חייה, ולכן פשוט עשתה משהו בעניין והתנתקה. כיף לה. אני צריך לחיות עם עצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully