זוג. ShutterStock
ShutterStock

הסקסולוג מספר: הבעיה המינית הגדולה ביותר של הישראליות

13.9.2019 / 10:20

זה לא תמיד נעים לדבר על זה, ויש אפילו נשים שיעדיפו לזייף אחת ולא לטפל בבעיה - אבל האורגזמה שלך היא לגמרי לא מקרה אבוד - עם קצת רצון וקצת תרגולת, גם את יכולה להגיע לאורגזמה. ד"ר דניאל דריי מסביר בדיוק איך

כשפניתי לסקסולוג ד"ר דניאל דריי ושאלתי אותו לגבי הבעיה של נשים להגיע לאורגזמה (שואלת בשביל חברה, כמובן) התגובה שלו ממש הפתיע אותי. הוא לא התייחס אל הנושא כסיבה לעצב או מסכנות, אלא כאל נושא מרתק שכיף לדבר עליו. הסיבה שהוא כל כך קליל היא שבניגוד למשחקי הכס, משחקי הכ(ו)ס זה סיפור עם סוף טוב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל נתחיל מהתחלה. מסתבר שהאורגזמה הנשית היא סיפור די אירוני. מסתבר שנשים מגיעות לאורגזמה תוך שתיים-שלוש דקות כשהן מאוננות לבד, רק עם עצמן. אם הפרטנר שלהן יהיה בסביבה, כלומר בבית אבל אפילו לא בחדר - זמן ההגעה לאורגזמה יעלה ל- 5-10 דקות. אם הפרטנר יהיה נוכח בחדר, ואפילו לא ייגע, הזמן יעלה ל-15 דקות. אם הוא כן יהיה חלק מהעניין הזמן יעלה… בקיצור, הבנתן את הסיפור. זנ נראה כמעט כאילו הגבר עומד בינן לבין האורגזמה שלהן, נכון?

אבל מה קורה כשאת לא מגיעה לאורגזמה בכלל?

למעשה, ד"ר דריי מעיד שזו אחת הבעיות הנפוצות בגינה מגיעות נשים לטיפול בקליניקה. אז קודם כל, בואו נבהיר כמה דברים. יש 4 סוגי אורגזמות: אורגזמה מחדירה, אורגזמה חיצונית, אורגזמה משולבת ושפיכה נשית (שהאחרונה לא בהכרח חייבת לבוא עם האורגזמה, אלא לעיתים מגיעה לפני). הרבה נשים חושבות שאם הן לא מגיעות לאורגזמה מחדירה "זה לא נחשב". כאילו אורגזמה מגירוי חיצוני היא סתמית, ומטרת העל היא להגיע לאורגזמה מחדירה. אז איך ד"ר דריי אומר? כל האורגזמות חשובות באותה המידה. רוב הנשים לא מגיעות לאורגזמה בזמן חדירה (כ-80%), וגם אלו המגיעות לאורגזמה בזמן חדירה, זו בדרך כלל אורגזמה משולבת, כלומר מורכבת מחדירה וגירוי חיצוני של הדגדגן בעזרת האצבע, אביזר מין או חיכוך.

למעשה, כשאישה תגיע לאורגזמה עם עצמה, היא כמעט בכל המקרים לא תערב חדירה, אלא רק גירוי חיצוני של הדגדגן. בגלל זה, כשהומצא הויברטור לראשונה (על ידי גברים, כמובן), הוא היה כמה שיותר גדול ודומה לזין - דבר שנשים בכלל לא עשו בו שימוש. כיום צעצועי המין הכי פופולריים הם כאלו המגרים את הדגדגן, או מקסימום את נקודת הג'י, ואביזר המין הכי מתוחכם מדמה ירידה (מעיין פעולת יניקה). אז יכול להיות שאורגזמה בחדירה היא קצת אוברייטד. נקודה למחשבה.

לגבי הגעה לאורגזמות באופן כללי, הנתונים הרבה יותר חיוביים. 20% מהנשים לא מגיעות לאורגזמה במהלך יחסי מין, ורק 5% מהנשים לא מגיעות לאורגזמה בכלל (גם לא לבד). ולכך יכולות להיות כל מיני סיבות. האחת, שאולי תשמע לכן מוזר, אבל זה נוטה לקרות יותר ממה שאתן חושבות - האישה לא יודעת שהיא הגיעה לאורגזמה. מה הכוונה? יש לה איזשהו תרחיש בראש, בו כשהיא מגיעה לאורגזמה יש צרחות וזיקוקים, היא מרגישה שהיא מרחפת בשמיים וחווה התגלות אלוהית.

מממ… לא. אורגזמות זה אחלה דבר, אבל יש פער בין מה שמוצג בסרטים לבין המציאות - בעיקר בפורנו, מה שעלול לגרום לנו להבין לא נכון את הסיטואציה. יש גם נשים שלא יודעות לגמרי מה אמור לקרות, ומהחשש מפני הלא נודע הן עוצרות את עצמן ממש לפני, כאילו קשה להן "לקחת סיכון" ולשחרר. הנשים שבאמת מתקשות להגיע לאורגזמה מסיבות פיזיולוגיות או מסיבות (יותר שכיחות) שהן נפשיות, הן יותר נדירות. אתגרים כמו שינויים של גיל המעבר, שינוי גופני שעברנו וגורם לנו להיות פחות מחוברות לגוף שלנו או אירוע שחווינו, כולם עלולים להיות גורמים משפיעים על היכולת להגיע לאורגזמה.

עוד בוואלה!

סקס למתקדמים: התנוחות הקשות שבאמת שוות את המאמץ

לכתבה המלאה

ואחרי שהבנו את קווי המתאר של הבעיה - מה הפתרון?

רצוי, בתור התחלה, לשלול אופציות פיזיות ונפשיות, ואחרי ששללנו את כל האופציות ה"רציניות" וגילינו שמה שיש לנו כאן זו לא בעיה אלא מכשול קטן, הגענו לשלב המעשי. כיצד מחזירים את האורגזמה האבודה, או את זאת שמעולם לא היתה לנו? ובכן, כמו כל דבר בחיים, אפשר לעשות את זה בדרך הקשה או בדרך הקלה.

הדרך הקשה
הדרך הקשה היא באמצעות המון, אבל המון ריכוז. את צריכה למצוא נקודה מסוימת, להתרכז אך ורק בה, להיות לגמרי בריכוז מוחלט ולא לזוז ממנה במשך כל הזמן. בצורה הזאת כל השרירים מתכווצים, מה שלא מאפשר הנאה בשאר חלקי הגוף. זה עלול לקחת כחצי שעה, ואם הפרטנר הוא זה שעושה את זה והוא מפספס את הנקודה חלילה - כל העבודה נעשתה לשווא. כשסוף-כל-סוף תגיעי לאורגזמה המיוחלת, ותראי שכל העבודה הזאת היא בשביל 4 שניות של הנאה, כנראה תעדיפי לוותר על כל התהליך הזה להבא.

הדרך הקלה
אז מזל שיש את האופציה השניה - הדרך הקלה. פה את אמורה ליהנות לא רק מהתוצאה - אלא גם מהדרך. בדרך הזאת את צריכה רק לנשום - עמוק ולאט, כך שיוזרם חמצן לכל חלקי הגוף. לתת לכל הגוף להשתתף - להניע אותו בתנועה גלית, כמו רקדנית בטן. לא יזיק ליצור אווירה נעימה - לשים מוזיקה רגועה (בעדיפות על כזאת ללא מילים), ולוודא שאין אף אחד שיכול להפריע לך, לנעול דלתות ולהרגיש מוגנת ובנוח. אה, והכי חשוב - לפנטז. את תגיעי לאורגזמה יותר בקלות אם תדמייני משהו שכיפי, משהו שעושה לך טוב ונעים, אפילו לא בהכרח מיני (אבל רצוי) - זה יכול להיות שחזור בראש של אקט מיני מוצלח או קטע מספר שקראנו או סרט שראינו או אפילו פנטזיה דמיונית שיש לנו בראש.

האופציה הטיפולית
אם כל אלו לא עבדו, כדאי ואפילו מומלץ ללכת לטיפול. הטיפול לא ארוך במיוחד, ובעזרת הבנת שורש הבעיה וכלים שתקבלי מהמטפל, תוכלי תוך חודש עד שלושה, להגיע לאורגזמות רגילות. חשוב להזהיר מפני שרלטנים וסוטים - הטיפול הזה לא אמור לכלול מגע, ואת לא אמורה להגיע לאורגזמה במהלך הטיפול עצמו - את שיעורי הבית את עושה אך ורק בבית!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully