פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה
      מאושרת (ShutterStock) צילום: ShutterStock
      מאושרת (ShutterStock) צילום: ShutterStock

      רק שלוש דקות ביום: לא תאמינו כמה קל לשפר את החיים

      עכשיו, רגע אחרי שהתחילה שנה חדשה, ואתם מחפשים איך להפוך את היום יום לנעים יותר, הגיע הזמן לשדרג את החיים. קבלו שיטה מעולה ופשוטה לשפר לעצמכם את החיים:

      אז קמתם בבוקר, ופגש אתכם כיור מלא בכלים שלא היה כוח לעשות בלילה ועכשיו הוא מבאס לכם גם את הבוקר. יש לכם שיחת טלפון מעצבנת שדחיתם ואתם נזכרים בה אחת ליומיים, מה שמשפיע על מצב הרוח שלכם, ואז נתקלתם במגירה חורקת או בגד שצריך לקחת לתיקון. המשותף בין כל אלה הוא ששום דבר מהם לא באמת קריטי - בדברים הגדולים אנחנו מטפלים - הרי אם תכאב לנו השן אנחנו מיד נלך לרופא השיניים, נכון?

      את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

      וזו בדיוק הבעיה עם הדברים הקטנים - הם לא כואבים מספיק. כולם דברים קטנים ולא משמעותיים שהתרגלנו לסבול בחיי היום יום, ולכן הם נדחים תמיד. הקאץ' הוא שאם דוחים ודוחים והם רק הולכים ומצטברים, הם הופכים להיות מעיקים בדיוק כמו בעיות גדולות. נשמע מוכר? בצדק, כי כולנו נופלים שם.
      זו לא כתבה על דחיינות ולא הצעה להצטרף לכת - זו פשוט שיטה שתלמד אתכם איך לשפר את החיים שלכם, ולעשות את זה בקלות - עוד היום.

      אוכלת מול הטלוויזיה (ShutterStock)
      (צילום: שאטרסטוק)

      נכון, אנחנו בני אדם, הגיוני שלא נחיה במוזיאון או נהיה רובוטים של משימות מעצבנות, חוץ מזה שזה לא באמת מפריע לנו, אבל בכל פעם שהיד שלנו מתמלאת אבק מהידית של הרכב שלא שטפנו או שאנחנו מנסים להוריד סרט בערב ונזכרים ששוב לא שדרגנו את חבילת האינטרנט, רף העצבים שלנו עולה קצת.
      זה נכון במיוחד בעולם של היום בו בכל רגע יש מייל שצריך לענות אליו או טלפון שמזכיר לנו משהו ששכחנו. זה פשוט, יש יותר מדי דברים שאנחנו לא טורחים לעצור לרגע כדי לעשות אותם, והם מצטברים וגורמים לנו להיות פחות יעילים ויותר עצבניים.

      אם זה כל כך קל, למה אנחנו לא פשוט עושים את הדברים הכל כך קטנים האלה? התשובה המדעית היא: "ככה". כי אין לנו כוח. כי אלו משימות קטנות ומעצבנות ויש לנו דברים חשובים יותר בחיים, כמו לבלוס שקית דוריטוס מול סדרה גרועה או לסיים משהו "חשוב" בעבודה. אבל הדברים האלו מעמיסים לנו על התת מודע - אנחנו מתייקים אותם במעמקי הזיכרון והם יושבים שם, מטרידים וגורמים לנו להרגיש פחות טוב עם עצמנו. ואין סיבה שנרגיש פחות טוב אם אפשר להרגיש יותר טוב. לא ככה?

      עושה רשימה (ShutterStock)
      (צילום: שאטרסטוק)

      שלב א - לרשום, לרשום, לרשום

      עשו רשימה של כל המטלות והדברים שמטרידים אתכם. הכול - החל מלנקות את האבק מהלמעלה של מפסק האור במטבח, וכלה בלקבוע פגישה בבנק. הרשימה צריכה להיות ארוכה, ומלאה בכל הדברים הקטנים האלה. נסו לחשוב על לפחות חמישה דברים בכל אחד מהקטגוריות הבאות, ואחר כך תוסיפו עוד:

      1. דברים שצריך לעשות בבית
      2. משימות שקשורות למערכת היחסים שלכם, כמו להסביר לו בצורה רגועה ששני סנטימטר מסל
      הכביסה לא נחשב לסל כביסה זו משימה מצוינת, למשל.
      3. משימות שקשורות למשפחה שלכם. למשל להתקשר לסבתה שהזנחנו ולהפסיק לחשוב שהטיסה
      לחו"ל עם כל המשפחה תזמין את עצמה לבד.
      4. משימות שקשורות בתחבורה שלכם - לשטוף כבר את הטינופת שאתם קוראים לה רכב או מנוי
      לכביש 6
      5. מחשבים וגאדג'טים - לשים את הטלפון הישן ביד2 ואפילו למחוק תמונות מהטלפון.
      6.עבודה ומשרד - המצגת שצריך להכין ולהפסיק כבר לפחד לבקש העלאה
      7.טיפוח - לחדש או לבטל מנוי לחדר כושר, לעשות מסיכה או להזמין תור לקוסמטיקאית
      8.כסף - לברר על אפשרויות לחיסכון, לעשות הוראות קבע לחשבונות, וכולי

      מצאו את אחד מהפנקסים שיש לכם בבית ומעולם לא כתבתם בהם כלום, והפכו אותו לפנקס הייעודי לנושא (אלא אם כן זו משימה נוספת ובמקרה כזה - וותרו ורשמו הכל בטלפון). זה יכול להיות פנקס מהודר, דף או בלוק נייר שתפלחו מהמשרד או אפליקציית NOTES, לא משנה במה תשתמשו, העיקר שיהיה לכם איפה לרשום. תתחילו ברשימה של כל הדברים הקטנים והמשימות שאתם צריכים לעשות. הכל. הדו"ח שאתם דוחים כבר חודשיים, את זה שאתם צריכים לקנות בטריות כי כבר פעמיים כמעט זרקתם את השלט על הטלוויזיה וגם את התור לשיננית שאתם דוחים כבר מעל שנה.

      הדרך הטובה ביותר היא לכתוב את הדברים לצד הפעולה שהם מצריכים מאתנו לעשות. אל תכתבו "בטריות" אלא "לקנות בטריות", זה מפשט אפילו יותר את המחשבה שתקדישו למשימה אחר כך. הרשימה הזו אולי נשמעת מאיימת אבל היא בעצם מספקת - קודם כל, כשכותבים את הדברים המוח מתפנה ולא מתאמץ לזכור אותם יותר, וזה מרגיע. חוץ מזה, כשיש רשימה של המון פעולות פשוטות מאוד שאנחנו צריכים לעשות אנחנו רואים שזה לא באמת נורא.
      תחשבו על כל דבר שלוקח מכם אנרגיה, יושב לכם בראש ומציק לכם ובמקום לטפל בו אתם מתעלמים ממנו והוא חוזר אחת לכמה ימים כמו זבוב בחדר.

      מחזיקה את הראש (ShutterStock)
      (צילום: שאטרסטוק)

      שלב ב - לעשות רק דבר אחד

      תבחרו דבר אחד מהרשימה ותעשו אותו. אחד. וזה בסדר להיות עצלנים ולעשות משהו כמו לזרוק את העגבניות המרקיבות שקניתם לפני חודשיים כשהחלטתם לעשות דיאטה או להרים טלפון לחשמלאי, העיקר שרגע אחרי תמחקו את הפריט הזה מהרשימה. זה סיפוק!

      נסו לעשות דבר אחד ביום, אם יש לכם כוח, תעשו יותר, אבל אחד זה בהחלט מספיק. בנוסף, תמלאו את הרשימה כל הזמן ואל תשמרו את הדברים שאתם צריכים לעשות בזיכרון, הורידו אותם לדף עד שתחליטו שהגיע הזמן לעשות אותם, שלא ייתפסו לכם מקום במוח, זה יפנה לכם אנרגיה להתרכז בדברים שקורים בהווה.

      גם אם יש 100 או 200 פריטים ברשימה היא תתרוקן הרבה יותר מהר ממה שציפיתם, כי קל לנו יותר לראות את המשימות על הדף ולהבין כמה הן קטנות ופשוטות מאשר להסתובב איתן בראש, לחשוב עליהן, להגדיל אותן, ולפחד מהן.

      מדובר בשיטה שמומלצת על ידי פסיכולוגים, יועצים ומאמנים בכל העולם והמטרה שלה היא לרוקן את המוח שלנו ממשימות לא חשובות ובכך "לפנות מקום" למחשבות ופעילויות שיכולות לקדם אתכם, והיא מתאימה לכולם - ממנהלים בכירים שמשתמשים בה כדי לייעל את עצמם ולהגדיל פרודוקטיביות ועד לעקרות בית שמתמודדות עם אלפי משימות יומיומיות. בסופו של דבר, היא מביאה אותנו למצב בו אנחנו פנויים יותר, רגועים יותר, יעילים יותר ואפילו מאושרים יותר, וזו תמיד דרך טובה יותר לחיות. נכון פשוט? אז יאללה!