אישה נואשת. ShutterStock
ShutterStock

קורבן פאסיבי או ביג בוס? גלו מי באמת שולט בחיים שלכם

20.10.2019 / 16:15

האם אתם מהאנשים האלו שהחיים פשוט קורים להם, או שאתם לוקחים אחריות על המציאות שלכם? הרי כולנו חיים בעולם בו דברים קורים לנו, אבל בזמן שיש אנשים שבוכים ומתלוננים, אחרים מוצאים פתרונות ויוצרים הזדמנויות. ענו על כמה שאלות וגלו אם אתם קורבן או בוס

תחשבו על האמרה הנדושה של הלימונים, כולנו יודעים שכשהחיים נותנים לימונים יש כאלו שיתלוננו על הטעם ואחרים יוסיפו להם וודקה, אבל זה הרבה יותר עמוק מזה, כי אנשי הלימונדה ישתו את מה שהכינו וימשיכו הלאה, ישכחו מאפיזודת הלימונים ויתקדמו. אנשי הלימונים ימשיכו להתלונן חודשים ואפילו שנים על תקופת הלימונים הקשה שעברו, ולאט לאט התלונות האלו יהפכו לבלתי נסבלות, יגרמו לחברים שלהם להתרחק, יורידו את איכות העבודה שלהם ובאופן כללי יהרסו להם את החיים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראיתם?

זה ההבדל בין אדם שהוא קורבן של הנסיבות והחיים ואדם שאחראי על הגורל שלו. אנשי האחריות מבינים שהחיים פשוט קורים, שלפעמים יש דברים טובים ולפעמים יש דברים רעים, וכשמשהו מגיע הם מחליטים איך להתמודד, מוצאים פתרונות ודרכים לעבור את המהמורות ולא עסוקים בלחפש מי אשם במה שקרה, למה זה מגיע להם, או איך ניתן היה למנוע. הקורבנות, לעומת זאת, בטוחים שהם היחידים בעולם שהכל קרה להם, שהם מסכנים וזקוקים לעזרה שלא מגיעה, ושאף אחד לא מבין אותם. הם נתקעים במקום הקשה ופשוט מתלוננים, מספרים לכולם כמה רע להם וכמה העולם אכזר ומסרבים להבין שאם רק היו משקיעים קצת מאמץ היו יכולים לצאת מהמצב בכוחות עצמם.

הכל, אבל הכל - באחריותנו

כל דבר שקורה לנו והחיים שאנחנו חיים בכל רגע הם תוצאה של פעולות שעשינו או לא עשינו. הכל כולל הכל. וגם אם זה נראה כאילו מה שקרה ממש נפל משמיים - אם נעשה קצת הנדסה הפוכה ונלך מספיק רחוק אחורה, נגלה איפה היתה הנקודה בה יכולנו לעשות משהו כדי למנוע את זה. למשל, אנשים שמפסידים הכל במשברים כלכליים יכולים להאשים את המשבר, אבל בנקודה מסוימת הם יכלו לפזר את ההשקעות שלהם בצורה שונה ולא לשים את כל כספם במקום אחד. בגידה היא תוצאה של זוגיות ארוכת שנים שמשהו בה יכל להתנהל בצורה שונה (או שאפשר היה לזרוק את בני הזוג הבוגדניים כמה שנים קודם כשהתחילו לצוץ דגלים אדומים) וחוסר בזוגיות היא לא אשמתו של אביר שהתבלבל בדרך אלא של רדיפה אחרי הדברים הלא נכונים או התנהגות אחרת שמונעת זוגיות. כל דבר שקורה לנו, קורה כי אפשרנו לו לקרות או כי התעצלנו לשנות משהו בדרך, וככזה, גם האחריות לפתור אותו נמצאת אך ורק אצלנו.

החדשות הטובות הן שרובנו מרגישים אחריות בחלקים מסוימים של חיינו וחיים כקורבן במקומות אחרים - יש כאלה שפותרים כל משבר בעבודה אבל לא מצליחים למצוא זוגיות ואחרים מנהלים את חיי החברה שלהם בצורה מושלמת אבל לא מצליחים להתמודד עם חיפוש עבודה.

אישה מציעה נישואים. ShutterStock
למשל להציע לו במקום לחכות.../ShutterStock

יש פתרון!

החדשות הטובות אפילו יותר הן שיש פתרון. כי ברגע שמבינים שכל מה שקורה לנו הוא 100% בשליטתנו, אנחנו יכולים להתחיל לפעול כדי לשנות את מה שקורה, כל עוד מבינים שהשליטה הזו באה עם מחיר שנצטרך לשלם. גם אם אין דרך החוצה, גם אם אתם הכי מיוחדים בעולם ואף אחד פשוט לא מבין את גודל הקשיים שלכם וגם אם הכל נראה ממש נורא, נסו לחשוב על שתי השאלות האלו:

1. מה המטרה שלי? / מה הייתי רוצה שיקרה? / לאן הייתי רוצה להגיע?
2. מה אני צריכ/ה לעשות בשביל זה?

נכון, לפעמים לא תאהבו את התשובה, כי המחיר שתצטרכו לשלם יהיה גבוה - אם את רוצה זוגיות טובה ותגיעי למסקנה שאין ברירה אלא לפרק אותה, זה מפחיד וקשה, אבל זה המחיר, ותדעי שאם את נשארת זו ההחלטה שלך ואת האחראית על התוצאה שלה. ואם את קמה כל בוקר לעבודה שאת שונאת וכנראה שמה שאת צריכה לעשות זה להתפטר, וזה ידרוש ממך לצמצם הוצאות משמעותית בזמן שאת מחפשת עבודה אחרת, זה קשה והלא נודע רב על הידוע, אבל תדעי שאם לא תעשי את זה תישארי בעבודה הגרועה שלך, וגם זה באחריותך.

נכון, יש אנשים שהחיים חילקו להם קלפים גרועים במיוחד, והם יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה מאחרים, אבל לשבת ולהתלונן לא ישנה שום דבר, זה סתם נוח וקל יותר, ושינוי המצב הוא קשה ומפחיד יותר - אבל לחלוטין שווה את זה בסוף. ואם אתם לא בטוחים באיזה צד של החים אתם נמצאים - ענו על השאלון שלנו!

עוד בוואלה!

רק שלוש דקות ביום: לא תאמינו כמה קל לשפר את החיים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully