זוג. ShutterStock
ShutterStock

את לא פ ס י כ ו ל ו ג י ת: סימנים שאת צריכה לזרוק אותו

בשיתוף OkCupid

6.11.2019 / 8:00

הוא מקסים, הוא חכם, הוא מצחיק, אבל הקשר לא מצליח להתרומם - הוא לא לגמרי שם ולא תמיד זמין, ואת אומרת לעצמך שאם תתני לזה זמן, הוא יתרגל, ישתפר, או יתבגר. ספוילר: הוא לא. כך תדעי שיש לו בעיה רגשית

אם הגעת לשלב שהבנת שתפקידך בעולם הוא לא לתקן בחור שבור ולגרום לו להיות בחור חדש, כנראה שהתבגרת, והבנת שבשביל שמערכת יחסים תצליח היא כנראה צריכה להיות מורכבת מהבנה והכלה הדדית, ולא ממקרה סעד ועובדת סוציאלית, וזה יפה. אבל איך תזהי בחור כזה בשלבים התחלתיים? כולנו מביעים רגשות בדרכים שונות ומגוונות, ולא כל בחור שהוא קצת רגיש או פחות רגיש מהשאר הוא לא יציב רגשית. מצד שני, יש אנשים שפשוט לא בנויים לקשר, מסיבות שונות ומגוונות - טראומה מהילדות, שברון לב שלא התאושש ממנו, דיכאון, חרדה, או סתם חוסר רצון כרוני להתחייב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ברור שעם הטיפול הנכון כמעט כולם יכולים להגיע לאיזון, אבל אלא אם כן את פסיכולוגית והוא משלם לך, זה עניין לאיש מקצוע ולא למישהי שפגשה בחור לפני שבועיים באפליקציה. אם את מחפשת, מומלץ להיות רשומה לאפליקציה כמו OkCupid, שם את יכולה להעמיק בפרופיל של הדייט האופציונלי, ולזהות אם יש בעייתיות עוד לפני שהכרתם, ולא להיכנס לזה מראש. אם את כבר במערכת יחסים שמתחילה להיראות לך בעייתית, את מוזמנת לבדוק כאן את הסימנים, ולהחליט איך ממשיכים מכאן.

הכל קורה מהר מדי
את מכירה את אלה שישר על ההתחלה מציעים לך לנסוע לחו"ל או מזמינים אותך לפגוש את אמא שלהם, או מצהירים על רגשות עמוקים מדי יחסית לזה שעבר שבוע? בטח שהיית רוצה שהגבר שאיתך יעוף עלייך, יביע רגשות ולא ייבהל מכל סימן של התקדמות במערכת היחסים, אבל אם כבר בדייט השני הוא אומר לך שהוא מאוהב בך ואת בכלל לא שם, כדאי לך להתחיל לחשוד. שימי לב שההתנהגות שלו רלוונטית למה שקורה בקשר ולשלב בו את נמצאת. אם הוא מגזים ואת נסחפת איתו רק כי מזמן לא הרגשת נחשקת, זו בעיה. ההגזמות האלה מעידות על כך שהוא לא רואה מי נמצא מולו, אלא מנהל מערכת יחסים עם עצמו ועם המטענים שלו, במקרה הטוב, או חיבור רופף למציאות במקרה הרע, ולאנשים האלה יש נטייה להתהפך בבת אחת, בלי אזהרה מוקדמת ולהשאיר אותך המומה וכואבת.

מצב הרוח שלו משתנה לעיתים קרובות מדי
שינויים קיצוניים במצב הרוח הם אף פעם לא סימן טוב. נכון, אי אפשר להגיד שאנחנו חפות ממצבי רוח משתנים, אבל כשמדובר בגבר, שלא נמצא ב'זמן הזה בחודש', שינויים קיצוניים במצב הרוח ללא סיבה הגיונית הם דגל אדום. יום אחד הוא יהיה הבחור המאושר באדם, ויום אחרי זה הוא יתנהג כאילו כל דבר בחיים האלה מפריע לו, וישאיר אותך בתחושה של "מה עשיתי לא בסדר?". לא עשית כלום. זה לגמרי עליו. השינויים האלה יכולים קטנים או גדולים, ולהיות מלווים בהתקפי כעס, עצב בלתי נשלט, חרדה או דיכאון, וגם אם זה לא נראה לך בהתחלה כמו משהו בעייתי, זה יכול להיות סימן לבעיה עמוקה שלא טופלה, או, במקרה הטוב, להקשות על ניהול תקין של קשר.

בחורה מחפשת דייט באפליקציה. ShutterStock
אולי הגיע הזמן לעבור הלאה.../ShutterStock

הוא נידי
נו את יודעת, תלותי כזה, אבל בהגזמה. לאנשים עם בעיות רגשיות עלול להיות חוסר ביטחון וחרדות נטישה שצצות בתדירות גבוהה ובעוצמה בגלל טריגרים קטנטנים, ובדרך כלל הם יהיו תלותיים באופן קיצוני, עם מעברים חדים לכעס ומניפולציות של רגשי אשמה. בהתחלה זה עשוי להרגיש כמו בחור שממש ממש רוצה ולא מפחד להביע רגשות, ולכן בדרך כלל האסימון נופל טיפה מאוחר מדי. שימי לב שהאהבה שלו בריאה ולא תלותית מדי, שהוא לא בונה רק עלייך למלא את זמנו ולא תולה בך את האחריות למצב הרוח שלו. ברגע שתהפכי לכל עולמו, החרדה שלו רק תלך ותתעצם שאת הולכת לעזוב במוקדם או במאוחר, מה שיהפוך אותו אותו אפילו ליותר תלותי. הוא יצטרך את האישור שלך על כל דבר ואת ההדרכה והעזרה שלך בהתמודדות עם אי היציבות הרגשית שלו, ואולי תצטרכי לעבוד בלהרגיע לו את החרדות. את כנראה תביני את זה בשלב יחסית מוקדם בקשר, אבל גם זה כבר יהיה מאוחר מדי, כי הוא כבר קשור חזק.


הוא נוטה לשקר
לפעמים אפילו לא בכוונה. כאמור, אנשים לא יציבים רגשית מתקשים לתפוס את המציאות כפי שהיא או להתמודד איתה, ולכן הם עשויים להתאים אותה לאיך שנוח להם לראות את הדברים. כל זה עלול לגרום לו לשקר לך, אפילו מבלי לשים לב. נכון, אין אחת או אחד שלא משקר שקר לבן מדי פעם, אבל אם את שמה לב שהבחור משקר על בסיס קבוע מבלי להרגיש אשמה לגבי זה, כנראה שיש כאן בעיה. אם הבחור שאת יוצאת איתו הוא שקרן כפייתי - לא רק משקר לך ולכל מי שסביבו אלא גם לעצמו - זאת בעיה מאד גדולה.

הוא בלתי צפוי
ולא במובן הטוב של "יאללה תלבשי שמלה יפה, הולכים למסעדה שאת אוהבת". בהתחלה העובדה שהוא בלתי צפוי יכולה מאוד לקסום לך, בייחוד אם בדיוק יצאת ממערכת יחסים כי היא הייתה הכי משעממת בעולם. קשר עם אדם לא יציב רגשית יכול להיות כמו רכבת הרים. בהתחלה זה מאוד מרגש, אבל עם הזמן, העובדה שאת לא יכולה לצפות את הצעד הבא שלו יכולה להפוך לסיפור מאוד מתיש. בנוסף, חוסר היציבות הנפשית שלו גורמת לו לחוסר יציבות ושליטה בכל תחומי החיים, כולל הזוגיות.

זוג במהלך דייט רע. ShutterStock
הכל סוף העולם אצלו/ShutterStock

הכל סוף העולם
כפועל יוצא של כל הבעיות האחרות הוא גם יגיב בצורה לא פרופורציונלית לדברים שקורים לו או לסביבתו. כל דבר קטן יכול להיראות לו כמו סוף העולם, כל הרגשות שלו קיצוניים, והוא יגיב בהגזמה בלי להבין את זה ובלי לשלוט בזה, וההגזמה המסוכנת ביותר יכולה להתבטא באי שליטה בכעסים, שלגמרי יכולים להתפרץ גם עליך.

הוא מתקרבן כל הזמן
לאדם לא יציב רגשית קשה לתפוס את המציאות כמו שהיא. לעיתים קרובות לא יהיו לו את הכוחות הנפשיים להתמודד עם ההשלכות של המעשים שלו עצמו, או לקחת אחריות על דברים שעשה. הוא יעדיף להאמין שהוא קורבן של הנסיבות, ולרוב יאשים מישהו אחר על כך דבר רע קורה לו בחיים (כן, כולל אותך). הוא ירגיש שכולם סביבו נותנים לו יחס לא הוגן, שכולם נגדו, ושהצרות שלו הן הכי גדולות. אם את יוצאת עם בחור לא יציב רגשית, כנראה שאם יש בעיה במערכת היחסים - היא תיפול עליך. הוא רוצה שתרחמי עליו, וכך הוא למעשה יסחט אותך רגשית ויגרום לך להתנצל על דברים שלא עשית או להישאר איתו למרות שאת רוצה ללכת. ככל שהזמן עובר את עשויה להאמין לו יותר, ומה שבתחילת הקשר היה נראה לך כהגזמה, יכול להפוך לספק. את עלולה למצוא את עצמך בתהייה מתמדת האם את באמת אשמה בכל מה שקורה לכם.

מערכת Sheee, בשיתוף OkCupid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully