ג'סטין טימברלייק, ג'סיקה ביל. GettyImages
GettyImages

נמשכים לאחרים? 3 הרגלים בזוגיות שרק נשמעים לא בריאים

בשיתוף OkCupid

10.1.2020 / 9:32

כשזה נוגע לזוגיות ויחסים רומנטיים, כולנו די מבולבלים, וככה נולד המשפט "לאהבה אין חוקים". אז זהו, שדווקא יש כמה שכדאי לשים לב אליהם

יש דברים שהם ברורים מאליהם בכל מערכת יחסים, ולא צריך להזכיר אותם בכלל - אתם מסכימים על זה שתקשורת היא דבר מאד חשוב, עוד לפני הדייט הראשון.

כבר בצ'אט באפליקציה דיברתם על זה שכל אחד צריך שיהיו לו את החיים האישיים שלו כדי לא להפוך תלותי מדי, ושלנסות לשנות את בן הזוג כל הזמן זה לא בריא. אלו דברים ברורים. ובכל זאת, יש כמה הרגלים זוגיים שהרבה אנשים טועים לחשוב שהם הרגלים רעים, ודווקא הם אלה שישמרו על מערכת היחסים שלכם בריאה:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זוג נטול אמון. ShutterStock
תירגעו, זה בריא להימשך לאחרים/ShutterStock

אתם ממש, אבל ממש לא צריכים לדבר על הכל

לא לדבר, ובטח שלא לפתור הכל. זה מיתוס ממש משונה, למען האמת. תשאלו כל זוג שחי ביחד עשרים שנה והם יגידו לכם באופן חד משמעי שיש להם ריבים שהתחילו בשנים הראשונות למערכת היחסים שלהם ולא נפתרו עד עכשיו, וכנראה גם לא ייפתרו לעולם. וזה בסדר! יותר מזה, רוב הזוגות המוצלחים מדברים פחות, ומעגלים הרבה יותר פינות. תחשבו על הפעם האחרונה שבן או בת הזוג שלכם הושיבו אתכם ל"שיחה" על משהו שמפריע להם. איך הרגשתם בסופה? יותר טוב? הקלה?

בדרך כלל שיחה כזאת עושה את האפקט ההפוך. צד אחד מרגיש נזוף כמו שירגיש כל אחד שאומרים לו שלא מרוצים ממנו או מתפקודו, והצד השני מרגיש קצת אשם. בגדול השיחה הזאת היא כמו לכוון תאורה לבלגן. תארו לכם שמאירים עם זרקור חזק על ערימת הכביסה המלוכלכת שלהם. זו הייתה בעיה ממש קטנה, ובשיחה המיותרת הזאת הדגשתם אותה ללא צורך. יש דברים שצריך לדבר עליהם, אבל הם מעטים. על רוב הדברים עדיף לדלג בחיוך, כי בגדול, רוב הדברים פשוט לא חשובים מספיק בשביל להתעכב עליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לצוקית אשכולי יש מסר לכל הגברים שפונים אליה באפליקציה

בשיתוף OkCupid
זוג מתוסכל. ShutterStock
אל תפחדו מביקורת בונה/ShutterStock

תהיו מוכנים לפגוע אחד בשני

לכולנו יש אגו, אף אחד לא אוהב ביקורת, וברור שהיינו מעדיפים לשמוע מבני הזוג שלנו רק דברים טובים, כל הזמן. אבל אנחנו לא חיים בנרניה, מה לעשות. תארי לך שאת שואלת חברה טובה מה היא חושבת על משהו שלבשת, היא משקרת כדי לא לפגוע ואומרת לך שזה נהדר, ואת מסתובבת ערב שלם בבגדים שנראים מגוחך ומרגישה לא בנוח (כי הבנת את זה לבד בסוף). לא היית מעדיפה לשמוע משהו טיפה פחות נעים בסגנון "יש לך שמלות בארון שיותר מחמיאות לך" ולהרוס לעצמך חמש דקות בלבד? אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בבני זוג.

ממש לא ברור למה זוגות מרשים לעצמם להיות פתוחים מספיק כדי להשאיר את דלת השירותים פתוחה, אבל כשמדובר באמירה כמו "הג'ינס הזה משמין", או "בויכוח עם אמא שלך - את טועה" הם פתאום משקרים כמו נינג'ות. בני הזוג שלנו כן צריכים להיות החברים הכי טובים שלנו, אחרת בשביל מה לעזאזל אנחנו צריכים את כל הבלגן הזה? אז בניגוד למה שהסבתות שלנו טענו מאז ומתמיד, דווקא בזוגיות חשוב במיוחד לומר את האמת זה לזו, ולהרגיש הכי נוח לומר ולהקשיב לאמת של הצד השני בלי להיות מאויימים. אחרת בשביל מה צריך את כל הבלגן הזה?

זוג מתוסכל. ShutterStock
לדבר על הכל יכול אפילו להזיק לזוגיות/ShutterStock

זה בסדר להימשך לאנשים אחרים

החשיבה שלפיה אהבה מונוגמית ובחירת בן זוג לטווח ארוך הם אלמנטים שמבטלים את הצורך שלנו בפלירטוטים, במפגשים מרגשים עם בני המין השני או בפנטזיות על אנשים אחרים - היא פשוט מטופשת. ומילא אם זה היה נגמר בזה - האמת היא שהאיסור הפנימי ורגשות האשם שאנשים מסוימים גזרו על עצמם בכל הנוגע למשיכה לאנשים אחרים, פשוט מזיק למערכת היחסים שלהם. להימשך לאנשים זה כיף, לפלרטט זה תענוג, ולדעת שנמשכים אלייך זה משהו שכל אדם צריך להמשיך להרגיש במשך כמה שיותר זמן מחייו.

אם "אסור" לך להימשך לאחרים או להודות בזה אפילו בפני עצמך (מומלץ להודות גם בפני בן הזוג, פשוט כי זה מועיל לסקס), זה אומר שחלק מאד חשוב מהחושניות שלך לא מקבל ביטוי, מה שבסופו של דבר יגרום לזה להיעלם לגמרי. אם לא תאפשרי לעצמך או לפרטנר שלך להימשך לעוד אנשים, בסופו של דבר היכולת שלכם להרגיש מיניות בריאה תיפגם גם היא, וגם המשיכה ביניכם תסבול מהתוצאות. אי אפשר לסגור את הברז ועדיין לשתות ממנו. חשוב להבין - להימשך לאחרים לא מוריד כלום ממה שיש בין שני אנשים שאוהבים אחד את השני ועשו החלטה לבנות חיים משותפים - להיפך - זה בדרך כלל יזכיר לנו למה בחרנו אותם מלכתחילה.

מערכת Sheee, בשיתוף OkCupid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully