הנסיך הארי, יוני 2017. רויטרס
רויטרס

לא מפתיע: הנסיך הארי מאז ומתמיד התכוון לברוח מהארמון

12.1.2020 / 8:23

מייגן מרקל ובעלה הנסיך הארי הודיעו על התנתקות מתוכננת מהארמון ומעבר לקנדה, מהלך שהשאיר את העולם המום ואת ארמון המלוכה מבולבל מאי פעם. אבל אם תסתכלו על ההסטוריה של הנסיך הג'ינג'י שובר המוסכמות, תגלו שהיה פה הכל - חוץ מהפתעה

"אנחנו מתכוונים לקחת צעד אחורה מהמחויבויות שלנו ולעבוד על מנת להפוך לבלתי תלויים כלכלית" הודיעו מייגן והארי בחשבון האינסטגרם שלהם ביום רביעי האחרון וניערו את העולם. העיתונים חגגו, הפרשנים נכנסו למצב חירום והמלכה שחררה הצהרה שאם נאמ:לק לכם אותה היא אומרת: "נדבר אחר כך".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל מה יש לדבר? הארי ומייגן החליטו - הם רוצים לחלק את זמנם בין צפון אמריקה לבין בריטניה ולגדל את הבן שלהם כמה שיותר רחוק מחצר המלוכה ומהמחויבויות שנלוות להיותו חצי נסיך - חצי אמריקאי - רבע אפריקאי ובן לנישואי פרק ב' של אמא שאין חריגה ממנה בארמון המלוכה הבריטי.

אז קודם כל, בואו נירגע. אף אחד לא באמת דואג לזוג הצעיר שיוצא לנסות את מזלו בעולם הגדול. זה די ברור שהם לא הולכים להתכלב בדירת חדר בברוקלין ושמייגן לא תתחיל לקנות יד שניה. אלא אם כן מדובר בווינטאז' מחמותה ז"ל, כמובן. הם יוצאים לעולם עם הון של כ-40 מיליון פאונד וממש כמו כל זוג צעיר עם הורים ממש עשירים כבר יש להם נכס בלי משכנתא על שמם, רק שבמקרה שלכם מדובר בשלושה חדרים מקבלן בפרוייקט פינוי בינוי בשכונה "מתפתחת" ולהם יש את פרוגמור קוטג' בשטחי אחוזת ווינדזור.

עניים הם לא יהיו - ההימורים על פוטנציאל ההכנסה של הזוג מדברים על חוזה לספר שיהיה גדול יותר מזה שקיבל ברק אובמה (65 מיליון דולר), הרצאות עם תגי מחיר של כמיליון שקל ועוד אינספור אפשרויות, שזה אומר שמצבם עוד עלול להשתפר מדמי כיס של 2 מיליון פאונד לשנה, וללא ספק ישפר את חייהם במובן שבו הם לא יצטרכו לבקש מסבתא שתאשר להם לצאת לחופש או תעשה להם פרצופים בכל פעם שמתחשק להם להזמין טייק אווי.

אם מסתכלים על השנתיים האחרונות אפשר לראות בבירור שרגע אחרי שהגיעה מייגן התחילו הבלגנים: היא דעתנית, פמיניסטית, ולא מתקפלת תחת כוח, בין אם מדובר בדברים קטנים כמו לא ללבוש גרביונים או להופיע עם לק כהה, לפתוח חשבון אינסטגרם נפרד (שהשמועות מדברות על כך שהיא מנהלת אותו בעצמה) ועד להחלטות הגדולות כמו הסירוב להציג את הילד לתקשורת ולקהל רגע אחרי הלידה. ללא ספק פעולות שגרמו למלכה להסתובב בארמון עם כוס ברנדי ולמלמל "למה הוא לא יכל למצוא בחורה טובה כמו קייט".

הוא לא יכל למצוא בחורה טובה כמו קייט, כי הארי תמד רצה לחיות חיים שונים, והוא בחר בזאת שתעזור לו להגשים את החלום הזה - מייגן נתנה לו את הרוח הגבית ועודדה אותו לחיות חיים "נורמאליים", כאלה שיאפשרו לו ללכת לעשות קניות בסופר - אחד הדברים שהוא סיפר פעם בראיון שהכי אהב לעשות בזמן שהשניים עוד הסתירו את הזוגיות. לכן, בסופו של דבר, ההחלטה ה"מפתיעה" שהפכה את העולם לא באמת הייתה אמורה להפתיע אף אחד. בואו נודה - הכתובת הייתה על הקיר, וזה התחיל הרבה לפני שמייגן הגיעה.

עוד בוואלה!

לכלוכי הכס: למה מייגן מרקל לא סובלת את המשפחה שלה

לכתבה המלאה

הרבה שנים טרום עידן מייגן הנסיך הארי היה הכבשה הכתומה של משפחה - הוא נתפס מבלה בעירום במסיבות בווגאס, הגיע במדי SS למסיבת האלווין ובאופן כללי ניסה למרוד בארמון בכל דרך שהכיר. התקווה הגדולה של המשפחה הייתה כנראה שאיזו דוכסית עם דם כחול תבוא ותאזן אותו, אבל ממש כמו הרבה הורים וסבים אחרים, הם נאלצו בשלב מסוים להבין שלא מדובר במרד נעורים אלא בסגנון חיים לגיטימי שבשלב מסוים הם כבר לא יוכלו לקרוא לו "שלב" או "התנסות" אלא יצטרכו לקבל. בהתחלה הארי עוד ניסה ויצא עם דוגמנית מיוחסת מלונדון ועם סטודנטית בלונדינית למשפטים, אבל כנראה שכשהוא הבין שזה צריך להיות לכל החיים, הוא פשוט החליט שזה לא בשבילו.

רשמית זה הפסיק להיות "שלב" כשהארי החליט להתחתן דווקא עם מייגן מרקל, שכולנו יודעים כבר שהיא שחקנית אמריקאית מבוגרת ממנו, גרושה, חצי אפריקאית, שהביאה איתה מטען משפחתי מביך שכבר גבה את מחירו בעזרתם האדיבה של הצהובונים הבריטים - נמאס כבר לצחוק על זה, אבל בסופו של דבר, מה שמייגן באמת היוותה עבור הארי זה את האצבע המשולשת האולטימטיבית כלפי משפחתו והחוקים הנוקשים שהיא מתעקשת להמשיך לקיים בשנת 2020. מייגן מייצגת את כל מה שהוא לא המשפחה המלכותית, מקום שהוא רצה לברוח ממנו הרבה לפני שהיא הגיעה, רצון שרק הלך והתעצם מאז החתונה והלידה.

מייגן סיפרה בפתיחות שקשה לה במיוחד עם התקשורת הבריטית מאז הלידה, ויש להניח שגם הארי משתוקק לתת לבן שלו ילדות אחרת מזו שהוא חווה. כי בואו נודה בזה, אם מנתקים את כל עניין הכסף והמעמד, מדובר בילד שאיבד את אמא שלו בגיל צעיר ולא הזיל דמעה בהלוויה, מה שאומר דרשני. בנוסף, הוא גדל תחת ההבנה שהוא האח הפחות חשוב שכפי הנראה לעולם לא יהיה מלך, ולכן משמש מאז שהוא נולד כחתול קרקס ג'ינג'י שאמור לעשות טריקים לקהל ולהכניס כסף לממלכה. כשמסתכלים על זה ככה, די הגיוני שהוא ירצה לתת לארצ'י הקטן אמא רגועה שיכולה להסתובב איתו בעגלה ולחגוג לו יום הולדת בגן מבלי להוציא בכל אירוע תמונה רשמית כדי שכל העולם יוכל לבחון אם הילד יותר לבן או בצבע מוקה.

מעבר לכך, כנראה שהדחיפה הגיעה גם מהארמון - הרי הריב בין האחים רק הולך ומחמיר - הם לא הוזמנו ליום ההולדת של קייט מידלטון, והשיא הגיע בכריסמס, כשהמלכה צולמה כשלצידה תמונות של כל בני המשפחה פרט לזוג והנכד החדש. פייר - מעליב.

אין ספק שיש שם מערכת יחסים אמיתית ואוהבת, אבל עם כל הכבוד ל"אהבת אמת", תהיו בטוחים שאם זו לא הייתה מייגן, זו הייתה מישהי דומה, כזו שהייתה נותנת לו את הביטחון לקחת את הצעד הזה החוצה מבית המלוכה ומחזקת אותו ללכת אחרי הלב שלו, שאף פעם ככל הנראה לא היה בארמון בקינגהם. הבחירה של הארי במייגן עובדת בדיוק לפי ההגיון הפסיכולוגי של כל חתונה של ילד עשיר פולני עם אישה ממשפחה מלאת חיים ממעמד נמוך, שחיה לדעתו חיים יותר אותנטיים שמרחיקים אותו מכל מה שהוא שונא בשורשים שלו עצמו. הרי בסופו של דבר כולנו מתאהבים באנשים שאנחנו מרגישים לידם גרסה טובה יותר של עצמנו, ונראה שהארי חיפש בנרות מישהי שתגרום לו להרגיש שלם עם הרצון להתרחק מהארמון, וגם תיתן לו את הכוח לעשות צעד רשמי בכיוון.

מייגן מרקל - קווים לדמותה

מי ומה מייגן מרקל/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully