הישרדות ישראל אוגלבו. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

ישראל כמעט הודח - חבל שעם נשים אלימות אין לכם בעיה

שחר כהן

30.5.2020 / 22:28

בעקבות מועצת השבט המותחת, נורא להיט לדבר עכשיו על ישראל אוגלבו ועל האלימות שלו, ואף אחד לא מדבר על אלה איילון ועל ההתנהגות המתעללת שלה. שחר כהן חושב שהיא אלימה לא פחות, ושהגיע הזמן לעשות עם זה משהו

הרשימה הישרדות/וואלה

במקום שישראל יודח, נאוה בוקר ניצלה את המעמד כדי לצאת קדושה והתפטרה לפני שפיטרו אותה - ווין ווין בשבילה, ווין ווין גם בשבילנו, במיוחד כי המוטיבציה העיקרית שלי לראות את העונה הנוכחית של הישרדות, לא הייתה אף אחד מהשורדים של העונה. פשוט חשבתי שאולי ההפקה תעשה עימי חסד ותחזיר את נעמה קסרי, האישה והחומצה, לפחות להופעת אורח. אבל נאלצתי להסתפק בעידן חביב, שאחרי נעמה זה כמו לאכול טוסט עם גבינה טבעונית - חסר טעם ועלול לגרום לאנמיה קשה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אז נעמה לא חזרה, אבל מתמודדת אחרת כן. יותר נכון השיבוט שלה. ככל הנראה אלכסה דול הטילה ביצה שממנה בקעה אלה איילון. יש רגעים שנדמה כי אלכסה לוחשת לאלה באוזנייה מה להגיד, שזה בעיקר שבחים עצמיים שמבוססים על כלום, עלבונות כלפי ה"לא ראויים", ובנתיים אוכלת את הראס שהיא דוגמנית בינלאומית מצליחה, אולי בבנגלדש. תכל'ס מי שמע עליה, ואיך אפשר בכלל להבדיל בינה לבין מיליון הדוגמניות שהיא נראית בדיוק כמוהן?

לפי מה שאני שומע ורואה, כל פעם כשהשם שלה עולה, נוספים לו שמות תואר נלווים שחוזרים על עצמם באופן תדיר - יפה, רעה, קרה, כלבה, מפונקת, ועוד. גילוי נאות - אחרי הצפייה בה הדבקתי לה כל הרבה שמות תואר, שאפילו המקלדת שלי שלחה לי הודעה, "אח מה נסגר? יאיר נתניהו השתלט על המחשב?".

תהיתי לעצמי איך בחורה כל כך צעירה מוציאה ממני תגובות כל כך קשות, כי תכל'ס למי אכפת? כולה טלוויזיה. התשובה פשוטה - היא החזירה אותי לימי בית הספר, והזכירה לי שנאלצתי להתמודד עם טיפוסים כמוה, שלא מצא חן בעיניהם שלהורים שלי לא היה כסף לקנות לי בגדים או משחקים. מזל שאז שקיות בסופר לא עלו כסף, כי "הילקוט" שלי היה שקית שהכילה מחברת דפתר חומה ששימשה אותי לכל המקצועות.

אז כסף לא היה לי אבל פה ג'ורה בהחלט, וזה הרחיק את המזיקים. אבל הצלקות נשארו, ויחד עם זאת, כשחיים את החיים האמיתיים מגלים שלא הכל שחור או לבן, ושלכל אחד יש הסבר למעשים שלו - מה שנקרא איש איש בטראומה שלו יחיה. מה שעוד מגלים בהמשך הדרך הוא שמעט מאוד אנשים הם באמת רעים. הרוב הם טובים שמדי פעם עושים דברים רעים, בטח כשהם צעירים וחסרי ניסיון כמו אלה. אלה איילון, אגב, בטוחה שהיא כמו השם שלה - סוג של אלה. אני הייתי מציע לה לגשת למשרד הפנים ולהוסיף שתי אותיות,י' ומ',כי רעה היא לא וגם אלה לא, אבל אלימה היא כן, בהחלט.

אני יודע, נורא להיט עכשיו לדבר על האלימות של ישראל. זה קל, כי ההתנהגות שלו מאד בוטה, והוא גדול גוף שמדבר עם תנועות ידיים מאיימות ומבט רצח בעיניים, (ביננו אילנה אביטל הרבה יותר מלחיצה), ובעיקר כי הוא גבר. כי ככה זה אצלנו - כשגבר מדבר מסריח, הוא אלים, כשאישה עושה את אותו הדבר היא רק קצת רעה ואולי טיפה סכסכנית.

אבל בואו ניישר קו רגע - "אלימות" זה שם כולל למגוון של התנהגויות שמטרתן להזיק לאחר. הרבה תיאוריות פסיכולוגית ניסו להסביר למה לעזאזאל אנשים מתנהגים ככה, אחת מהן התיאוריה האבולוציונית שגורסת כי לאנשים יש נטייה לאלימות כשהם נמצאים במצב של הישרדות. עכשיו, אף אחד מהמתמודדים לא באמת רעב ללחם, למעט ליטל שלא זוכרת מה זו פחמימה, כולם קיבלו שק של כסף וכולה באו ל-40 יום של תנאים קשים. אין הצדקה אמיתית לאכול אחד את השני כמו כלב שמלקק לעצמו את הביצים רק בגלל שהוא יכול. וזה בדיוק מה שאלה עושה - היא נטפלת לבני רק כי היא יכולה.

היא אלימה כלפיו לא פחות מאשר ישראל אלים כלפי אחרים, פשוט זה מתבטא בצורה שונה, ובגלל שהיא אישה שכביכול לא יכולה להזיק פיזית - אף אחד לא מדבר על זה מילה. אגב, ממש לא מפתיע שהיא מתה על ישראל ובוזגלו ושגברים רכים כמו בני מגעילים אותה. בעולם שלה יש חלוקה ברורה לווינרים וללוזרים, חזקים וחלשים, והרעיון הוא שכדי להיות בצד המנצח עושים הכל - גם למכור את החברות שלך בשנייה שבוזגלו מצייץ, או לשלוח את אמא שלך לכלא כשמס הכנסה נופל עלייך. אלה איילון היא האבטיפוס של כל הילדות הדוחות שעושות חרם על הילדים שלכם בבית ספר, סתם כי הם לא באים לה טוב ברשתית של העין.

ראיתי אותה מתראיינת בתכנית "הצינור" מול בני לגבי ההתנהגות שלה - הוא בבית, והיא יושבת לה בין חבורת גברים ומצחקקת. ברור שלא למדה ולא הבינה כלום, וזה בעיקר כי היא מקבלת לגיטימציה. מה שהיה הכי עצוב בפאנל הזה הוא שהיא לא הבינה שהבדיחה היא בעיקר עליה, כי לגברים שצחקקה איתם (כולל סמיון שבאמת מסובב את כולם על האצבע הקטנה) לא ממש אכפת ממנה. מבחינתם היא עוד דוגמנית בלונדינית לא מזיקה שהגיעה לאייטם.

אבל היא כן מזיקה - ואני לא מדבר על בני - הוא סביר להניח שנתקל בשכמותה מספר פעמים בחיים. הוא ישרוד. אבל הילדות שמעריצות אותה רק בגלל שהיא נראית טוב בבגד ים ילכו מחר לבית הספר ויתנהגו כמוה - יתעסקו עם הילדים שלכם, ישפילו וילעגו להם, ואולי זה גם ייגמר בחרם. אבל עולם כמנהגו נוהג, רק כשזה מגיע לאלימות פיזית זה קו אדום, והתנהגות כזו תמשיך לעבור מתחת לרדאר, כי אישה לא באמת יכולה להיות אלימה, היא סתם "קלת דעת" וסולחים לה על התנהגות כזו, בטח אם היא יפה.

אין לי שמץ של מושג מה המניעים שלה, מה היא חוותה שגורם לה לנהוג בצורה הזו כלפי אנשים, אבל האמת זה לא מעניין. אני באמת מאחל לה שתקטוף קמפיין בינלאומי עם מלא כסף. אנחנו נתמודד עם האובדן - יהיה קשה אבל נשרוד. בנתיים סביר להניח שהיא תעוף באמצע העונה, והקמפיין שלה יהיה להמציא לעצמה אישיות נעימה. אני רק מקווה שהיא לא תבחר כמו אלכסה להעצים נערות בסיכון, כי זו סכנה אמיתית לשים אותה ליד נערות.

העניין כאן זה לא אלה. הרי בעונה הבאה נראה עוד אחת כזאת, כי אי אפשר ללהק להישרדות בלי מישהי שתאייש את תפקיד מלכת הכיתה. מה שבאמת חשוב שהגיע הזמן לפתוח נושא מאוד קשה שלא מדובר - אלימות בקרב נשים. כי בדיוק כמו גברים, יש ילדות, אימהות ובנות זוג כאלה, שמתעללות פיזית ונפשית.

אז בדיוק כמו שאנחנו הגברים למדנו ולומדים לשמור על הידיים בכיסים ולהוריד את הטונים, חלק מהנשים צריכות ללמוד לצנזר את הפה, ולהבין שלהשפיל מישהו זו אלימות לכל דבר. מספיק היה לראות את הויכוח בין ליטל לקוזי' - כשהוא ניסה לענות לה (בטון לגמרי רגיל), היא נזפה בו שגם ככה הוא גדול פיזית ומאיים אז שיוריד את הטונים, אבל לה מותר לצעוק ולנופף בידיים כמה שהיא רוצה. שיהיה ברור - לאלה יש את כל הזכות שבעולם לסלוד מבני ולרצות שהוא ילך, פשוט להתעלל בו זו לא הדרך. אם רוצים להיפטר ממישהו בהישרדות, פשוט צריכים לבקש מנעמה קסרי. היא תסגור לכם את הפינה, ובאלגנטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully