הדוגמנית פיצ'ס גלדוף. GettyImages
GettyImages

קרדשיאן מי? בחיים המטורפים של הנשים האלה שווה לצפות

9.7.2020 / 10:48

לכאורה היה להן הכל. כסף, פרסום, מעמד ואהבה, ולמרות זאת הנשים במשפחה הזאת התדרדרו כמעט בכל מדרון אפשרי - כתות, סמים, בגידות, ושברונות לב. הרבה לפני הקרדשיאנז, וגם הרבה יותר בסטייל: תכירו את הנשים של משפחת גלדוף

הרבה לפני משפחת קרדשיאן, היה הייתה משפחה אחרת שאהבתי - מלאה נשים חזקות ומסובכות ומשופעת בדרמות מעניינות - רק בריטית, ולכן הרבה יותר איכותית, והרי כולנו יודעים שהבריטים עושים הכל יותר טוב. צריך לציין שלמרות אהבתי לטראש, הטראש של משפחת גלדוף היה שונה מזה של הקרדשינאז - הרבה יותר רוקנרול, והרבה פחות אינסטוש - ולו רק מהסיבה שסלבריטאים אז היו צריכים להיות מוכשרים במשהו כדי להצדיק את הפרסום שלהם. כן, כן - פעם לא הספיק להיות רק יפה ובעלת עוקבים באינסטגרם אלא היית צריכה אשכרה לעשות משהו כדי להפוך למישהי שהצהובונים והציבור מתעניינים בה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הכל התחיל כשבוב גלדוף המוזיקאי פגש את העיתונאית האקסצנטרית פאולה ייטס לראיון בשנת 76. היא העריצה אותו, ואחרי שראיינה אותו הם התאהבו והפכו לזוג. מאותו רגע החיים שלהם לא היו משעממים לרגע, וכולנו עקבנו אחריהן באדיקות ומסירות. עד היום אני לא מבין איך עוד לא עשו עליהם סרט, כי הסיפור שאתם עומדים לקרוא כולל את כל האלמנטים של תסריט הוליוודי, ואף יותר מזה.

סיפור אהבה גדול מהחיים

בוב גלדוף, סולן להקת ה-"THE BOOM TOWN RATS" מארגן מופע ה"לייב אייד" וכוכב הסרט "החומה" ועיתונאית התרבות פאולה ייטס - בתו של מגיש הרדיו והטלוויזיה יו גרין, היו זוג מאד נוצץ. היא הייתה אישה יפה, מקושרת ומעריצה מושבעת של גלדוף, והם הפכו לזוג שלעין הלא מזויינת נראה כזוג יציב ומאוהב, זוג ששום דבר לא יצליח להפריד. בשנים הראשונות לזוגיות הביאו לעולם 3 בנות: פיפי טריקסיבל שנולדה קצת לפני שהתחתנו, פיצ'ס האני בלוסום וליטל פיקסי. ללא ספק, בחירת שמות לא גנרית.

פאולה ובוב הצעירים

פרידה פומבית ושוברת לב

אבל לא הכל היה וורוד, כמובן. בשנת 1985 ראיינה ייטס את מייקל האצ'נס, סולן להקת INXS. האצ'נס היה אליל - חתיך, כריזמטי ואוסטרלי, שניהל מערכות יחסים עם נשים שוות רבות לאור הזרקורים. קיילי מינוג, בלינדה קרלייל והלנה כריסטנסן נמנות על הידועות שביניהן, וכמובן גם מערכת יחסים קרובה עם סמים קשים. בזמן הראיון פאולה עדיין הייתה נשואה לבוב גלדוף, אבל הכימיה בינה לבין האצ'ינס בלטה כבר אז. בשנת 1994 החלו ברומן של כמה חודשים עד שנחשפו בתוכנית משותפת. בדיעבד סיפרה שכבר אז התאהבה בו, ואף הודתה שחיזרה אחריו במשך שנים.

פאולה עזבה את בוב, שנותר שבור לב, והאקסים הפכו לאויבים מושבעים שהיו מתקשרים רק דרך עורכי דין ועוזרים אישיים. גלדוף זעם על הבגידה וניצל את העובדה שייטס השתמשה בסמים כדי להשיג משמורת מלאה על שלושת בנותיהן, כשהוא ממשיך לתפקד כמוסיקאי במשרה מלאה וכבעל המקורנן הרשמי של בריטניה.

פאולה ומייקל עם בתם טייגר לילי

מוות מחריד 1

ב-1997, שנה אחרי שנולדה לייטס והצ'יאנס בתם המשותפת, טייגר לילי, האצ'נס נמצא מת בבית מלון בסידני כשהוא תלוי עירום, חבל סביב צווארו ובדמו כמות מכובדת של הרואין. הסברה הרווחת הייתה התאבדות, אבל ייטס מעולם לא האמינה לכך - היא הייתה בטוחה שזו הייתה טעות מטופשת שהתרחשה תוך כדי אקט מיני פטישיסטי של חניקות אירוטיות שפשוט השתבש. ייטס אף התראיינה והצהירה על אמונתה זו בפומבי.

מוות מחריד 2 ומעשה הרואי

השנים לאחר מותו של האצ'נס היו הקשות בחייה של פאולה, שהשתמשה באופן קבוע בהרואין, משככי כאבים ואלכוהול. 4 שנים לאחר מותו של אהובה מייקל האצ'ינס, וביום הולדתה העשירית של בתה פיקסי, נמצאה מתה במיטתה ממנת יתר של הרואין. מקורבים לייטס טענו שהשימוש שלה בסמים החמיר לאחר מותו של האצ'נס, ויש האומרים שמותה היה צפוי - אבל זה לא עשה אותו פחות כואב, או את טייגר לילי, בתם של ייטס והאצ'ינז, פחות יתומה.

כאן נכנס לתמונה בוב גלדוף, האב המושלם. בנוסף לכך שגידל את שלושת בנותיו מפאולה, הוא אימץ באישור של הוריו של האצ'נס גם את בתה של גרושתו ואהובה המת, ועד היום מגדל אותה כבתו לכל דבר. אבל למרות מסירותו לבנות שגידל בזמן שהיה כוכב רוק מפורסם, נראה שלא באמת הצליח לשמור על כולן כפי שהיה רוצה. אמנם בתו הבכורה פיפי העדיפה להישאר כמה שיותר רחוקה מהמצלמות, אך בנותיו פיצ'ס ופיקסי אהבו את המצלמות, והו, כמה שהמצלמות אהבו אותן, בעיקר את פיצ'ס, שסיפקה להן את כל מה שרצו לראות.

ראיון עם פאולה אחרי מותו של האצ'ינס

עירום, שערוריות, וכתות

פיצ'ס ופיקסי ענו להגדרה שכיום כבר לא קיימת - "איט גירל", הגדרה שהתקיימה טרום עידן האינסטגרם ששינה את החוקים וההגדרות. מדובר היה בבחורות יפות וצעירות שניהלו מערכות יחסים מתוקשרות, ונכחו בכל אירועי האופנה הגדולים בעולם, ולכל מקום שהיו הולכות - אחריהן הלכו גם הפפראצי. התקשורת הייתה מסורה במיוחד לפיצ'ס, שסיפקה להם את כל אשר רצו - אקסהיביציוניזם, מערכות יחסים מתוקשרות ושערוריות בלי סוף.

פיצ'ס, שהייתה מלאה בקעקועים, הסתובבה במקומות ובאירועים הכי גדולים, אהבה אופנה, ובדיוק כמו אמה, גם סמים מכל הסוגים. תחומי העניין שלה היו מפוזרים - היא למדה במכללת קווינס והתמקדה בפילוסופיה, הייתה כתבת של המגזין NYLON ומגזין ELLE GIRL ואף עבדה בטלוויזיה הבריטית בפיתוח פורמטים משלה ששודרו ברחבי אנגליה. למרות שאביה גידל אותה, נראה שהייתה דומה יותר לאמה, וקיצונית לא פחות, אם לא יותר.

היא ניהלה מערכת יחסים מתוקשרות עם השחקן איליי רות' ועם הצלם בלייק ווד, חברה הקרוב של איימי ווינהאוס ועוד מגוון של נערים בריטים שהכירה במסיבות מרתף בצפון לונדון, איפה שכל האיט גירלס מסוגה היו מסתובבות. מערכת יחסים מתוקשרת נוספת שניהלה פיצ'ס הייתה עם קורטני לאב. במסגרת החברות ביניהן הן אפילו תכננו לעצב קולקציית בגדים יחדיו, אבל נראה שהסמים עיכבו את השאיפות.

פיצ'ס ופיקסי - איט גירלז

הירואין וסקס טייפ

לפי הצהובונים, ב-2010 הגיעה פיצ'ס אל חדרה של קורטני במלון "שאטו מרמונט" עם 500 כדורי מרשם, דבר שאפילו לקורטני לאב, אוטוריטת סמים מכובדת בפני עצמה, היה קשה מדי לעיכול. היא סילקה את פיצ'ס מחדרה והתראיינה על כך לתקשורת.

עברה המסובך של פיצ'ס לא נתן לה מנוח וכנראה עקב הטרגדיות שהיו שזורות בחייה הרגישה צורך לשכך את כאבה באמונה. היא התעניינה ביהדות ובמגיה אורדו טמפלי אוריינטיס - שאותה תיארה כאמונה שמעניקה לה שלווה, וכך כנראה גם מצאה את עצמה בכנסייה סיינטולוגית בלוס אנג'לס, שם, תחת השפעת הרואין, צילמה סקס טייפ שפורסמה ברחבי הרשת.

אלו היו החיים של פיצ'ס עד שנת 2012 כאז הכירה את תומס כהן. מוסיקאי בריטי יהודי שהיה חבר להקת S.C.U.M. השניים התחתנו הביאו לעולם את שני הבנים שלהם, אסטלה דילן ווילי ופדרה בלום פוראבר.

החתונה של פיצ'ס

מוות מחריד מספר 3

מאז שהתחתנה והביאה ילדים לעולם היה נדמה שפיצ'ס נרגעה. היא המשיכה לפקוד אירועי אופנה, החליפה את השיניים שנשחקו מהסמים והיה נראה שהיא מתמקדת בעיקר בגידול בניה. אבל מסתבר שהיא לא נרגעה באמת. ביום שני ה-07.04.14 נמצאה פיצ'ס ללא רוח חיים עקב מנת יתר של הרואין, טיימינג שייצר חיבור מוזר ואפל לשיר הכי מפורסם של אביה, שאותו כתב שנים לפני מותה - "I don't Like Mondays".

צירוף מקרים אפל נוסף הוא שיום לפני מותה פרסמה פיצ'ס באינסטגרם ובטוויטר תמונה שלה ושל אמה פאולה, שמתה באותן נסיבות. בדיעבד הסתבר שאף אחד לא ידע שפיצ'ס חזרה להשתמש בהרואין והסברות אומרות שהאובר-דוז היה טעות מאחר שהוא קרה בזמן שהילדים היו בבית.

מותה של פיצ'ס שבר את לבו של אביה בפעם השלישית, לא השאיר עין יבשה בבריטניה וגרר תגובות רבות בתקשורת מאנשים שהביעו צער כמו פריס הילטון שהייתה חברה שלה, מרטין מקגינס, בוי ג'ורג', אלי גולדינג, סוזן סרנדון, דאווינה מק'קול, בארי מקגוויגן, ליונל בלייר ומפורסמים נוספים.

התמונה שהעלתה פיצ'ס יום לפני מותה

גלדוף נותר עם שלושת בנותיו פיפי, פיקסי וטייגר לילי ועם נכדיו מבנותיו פיפי ופיצ'ס. אחותה הקטנה של פיצ'ס - פיקסי, שמרה על שתיקה בכל הנוגע למוות של אחותה ולטראומות המשפחתיות - עד היום האינסטגרם שלה נטול תמונות של משפחתה ושל פיצ'ס בפרט.

בשנת 2016 פצחה פיקסי בקריירת מוסיקה, ואז דיברה בפעם הראשונה על המוות של אחותה, אולי מסיבות יח"צ לקידום האלבום. בסופו של דבר השיקה אלבום לא רע בכלל בהפקת טוני הופר המוערך, והופיעה ברחבי לונדון וברלין, כשאחד השירים באלבום מדבר על המוות של פיצ'ס. כשנשאלה על כך השיבה:

"מעולם לא תכננתי את זה, אבל באמצע כתיבת השיר הבנתי שזה הולך לשם, ואני שמחה שעשיתי את זה. אֵבֶל הוא דבר פראי ולא ניתן לשליטה ואני מרגישה יותר מתמיד רצון להתחבר למשהו גדול יותר ולהתגבר על הפחדים שלי".

בוב גלדוף מתראיין לראשונה על מותה של פיצ'ס

נכון להיום זנחה פיקסי את קריירת השירה, חזרה להסתובב בשבועות אופנה ואף צעדה על כמה מסלולים. בניגוד לאחותה, אף פעם לא עשתה צרות, או לפחות לא מול המצלמות, ניהלה חיים יחסית רגועים וכיום נשואה למוסיקאי ג'ורג' בארנט.

גם על שמה של טייגר לילי, בתם הקטנה של פאולה ומייקל שאומצה ע"י גלדוף וכיום היא בת 23, עדיין לא נרשמה אף שערורייה. אבא גלדוף כנראה השכיל לשמור את טייגר לילי רחוק מהתקשורת ומעולם הסלבריטאות, ונראה כי טייגר לילי שברה את קללת ה"איט גירל" של הנשים במשפחתה. למעשה כל כך רחוקה מלהיות "אושייה" שאפילו אין לה אינסטגרם.

אין לה אינסטגרם - טייגר לילי

בכלל, נראה שהמושג "איט גירל" הלך לעולמו יחד עם פיצ'ס. מאז עידן האינטסגרם, הפילטרים והעוקבים, כל בחורה גנרית יכולה לענות על הקריטריונים של "היפה והנכונה", ואם בעבר לאיט גירלס היו אדג', רגש ויותר אותנטיות שגרמו לנו להתחבר אליהן ולכאוב את כאביהן, היום לאף אחד לא באמת אכפת מפרידה של זוג סלבס. אם בעבר לשערוריות המפורסמים היה אפקט ציבורי שהכה גלים, כיום מדובר באירועים שמזייפים את התרחשותם ומשתמשים בהם כדי ליחצ"ן קריירות ולטלטל חשבונות אינסטגרם סטגנטיים. אם לפני יותר מ-20 שנים הפרידה של בוב ופאולה הסעירה אותנו, כיום פרידה של אחת הקרדשיאנס מותירה אותנו לגמרי אדישים.

אפשר לגמרי לומר שהאינטסגרם הרס את חיי הגלאם, שפעם היו להם קריטריונים, מה שהפך אותם למושגים פחות ולכן נחשקים יותר - שרידי התקופה מגולמים עד היום רק ב"איט גירלז" ותיקות כמו אלכסה צ'אנג, דייזי לואו, ואליס דלאל, אך חוקי המשחק השתנו וזה כבר לא הפריים טיים שלהן. הן אמנם מחזיקות חשבונות אינסטגרם אך אפילו לא נחשבות אושיות.

בדיוק כמו שאמרו בסגירה של המועדון המיתולוגי סטודיו 54: "יכולנו להעמיד פנים ששום דבר לא השתנה, אבל במציאות, המסיבה נגמרה".

השיר של פיקסי על אחותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully