פרייה וולט שולטת כלכלית. צדוק עובדיה, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/צדוק עובדיה

הקשר התחיל במילים: "מלכתי, אני רוצה להעביר לך כסף"

6.7.2020 / 10:43

הם מתחננים לתת לה כסף, נותנים לה שליטה כלכלית ולפעמים משלמים לה מיסים על הפעולות הבסיסיות ביותר שהם עושים, כי ההשפלה מספקת להם את ההנאה המינית האולטימטיבית. ראיון עם שולטות ונשלטות כלכלית של עולם הבדס"מ

האם אפשר להתנתק מעולם השליטה?/פרייה וולט

בסרטון: פרייה וולט מדברת על ניתוק מיחסי שליטה

"לתת שליטה מלאה על חשבון הבנק שלי זו הייתה נקודת השבירה הכי גדולה שלי". מספרת ר', 28 מירושלים, שהצטרפה לקהילת הבדס"מ בגיל 14 ונפתחה לעולם השליטה הכלכלית רק בשנתיים האחרונות כשנקלעה לחובות. "כשסיפרתי על זה לשולט שלי, הוא הציע לי שליטה כלכלית, וההחלטה הזו הייתה הכי קשה לי בעולם".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ההסכם החדש עימת אותה עם אתגרים שלא דמיינה לעצמה, אבל גם חשף אותה לתחושות שלא הכירה, והשליטה הכלכלית לא השפיעה רק על יחסה לכסף, אלא גם על היחס לבן זוגה דאז: "קצת נהניתי מהבושה הזו. איפה שמביכים אותי ומשפילים אותי, שם אני נהנית. התחלתי לחשוב עליו פי שמונה - כל פעם שאני מוציאה את האשראי אני חייבת אישור. זה עזר לי גם מאוד לרדת במשקל", היא מוסיפה בצחוק. "פתאום שמתי לב למה שאני מכניסה לפה".

הפטיש שנקרא שליטה פיננסית ( "financial domination")., הוא טאבו אפילו בקרב קהילות בדס"מ, היכן שמקבלים גם אנשים שנהנים מצרכי אדם על פרצופם, כי שליטה כלכלית חוצה את גבולות המשחק ונכנסת לארנק. כעיקרון, משמעות הפטיש היא שהשולט יקבע עבור הנשלט מה יעשה בכסף שלו. בקשר כזה, יעניק הנשלט לאדונו מתנות או סכומים מסוימים על פי דרישתו, ולעיתים יקבל האדון אף שליטה מלאה על חשבון הבנק של הנשלט.

פרייה וולט (שם במה), 29, הגיעה להיות שולטת כלכלית מתוך מניע עסקי. "נו בטח", היא מפטירה, "מי עוד יושב בבית ומבדר כל היום פטישים ובולבולים של אנשים להנאתו הפרטית?". וולט היא פסיכותרפיסטית מתל אביב, ולטענתה, הצד הטיפולי שלה מורגש גם כשהיא בכובע השולטת. "אני במהותי מטפלת", לדבריה. "אני תמיד שם בשביל הנשלטים שלי גם כבני אדם. אבל אם זה נטו שליטה - משלמים לי על זה".

פרייה וולט שולטת כלכלית. eric simantov, באדיבות המצולמים
"אני מצפה שההודעה הראשונה שלהם תהיה 'מלכתי, אני רוצה להעביר לך כסף" פרייה וולט/באדיבות המצולמים, eric simantov

יש שיתבלבלו בין פינדומיות (שולטות פיננסיות) למלכות בתשלום, אבל לטענת וולט, ההבדל ברור: "הוא לא משלם לי כסף על סשן, הוא מעביר לי 500 ש"ח ומקווה שאני אתייחס אליו". הסכום הזה יזכה את הנשלט אולי בתגובה וירטואלית. אם ירצה לפגוש את וולט פנים אל פנים, הוא יצטרך להתאמץ הרבה יותר, וגם אז, לא בטוח שיקבל את מבוקשו.

"ההנאה שלי היא קודם כל לשים את הגבול, להגיד 'זה קורה בדרך שלי או לא קורה בכלל'. אני נדלקת על זה שגברים עושים מה שאני רוצה. הפואנטה של ההשפלה, של 'אתה תשלם לי בשביל שאני אענה לך'. יש בזה גם עניין של סגירת מעגל, ובאופן כללי בדס"מ זה משהו שעוזר לסגור מעגלים. משהו רע שקרה, מקום שהיית בו חסרת שליטה, חסרת כוחות - זה נותן לך אפשרות להחזיר את הכוח אלייך, וברגע ששני מבוגרים עושים את זה בהסכמה וברצון, זה כיף. כן, אני נהנית גם מהכסף. פונים אליי עשרות גברים ביום, אני אהיה מטומטמת אם לא אקח על זה תשלום".

אם תרצו ליצור קשר עם וולט, זה לא יקרה דרך האתרים הבדס"מיים המוכרים, כמו "הכלוב" ו"שוגר דאדי". שם, ברגע שמשתמשים מדווחים על פעילות של פינדומיות, מנהלי האתרים מנפים אותן החוצה. לדבריה, הם פשוט נזהרים. "יש פה פרצה למרמות", היא מודה. "לא מהיום ידוע שיש כאלה שסתם פותחים פרופילים מזויפים ומנצלים. אנשים רוצים לשמור על עצמם, אבל שוב, זו גם קמצנות ישראלית, כי בלונדון נגיד השליטה הכלכלית נפוצה רצח. אולי זה קשור גם לזה שבארץ התחום לא מספיק מוכר עדיין. באים אליי אנשים שאומרים 'מה, על מה אני משלם?"
.
החוקים הנוקשים של וולט חלים על הנשלט מהרגע הראשון. "אני מצפה שההודעה הראשונה שלהם תהיה 'מלכתי, אני רוצה להעביר לך כסף'", היא אומרת. "שכל אחד יעביר כמה שהוא יכול. אחד מעביר לי 3,000, אחד מעביר לי 100 ש"ח. ואז אני נכנסת להיכרות בשמחה, כי ברגע שאדם עושה מה שאת אוהבת, גם לך כיף להיות בקשר איתו". כשולטת, פרייה מצהירה שהיא לא חייבת כלום לאף אחד. "המקום שלהם זה לפנק אותי", להגדרתה. "אם הם פונים אליי בהערה מינית אני נותנת להם קנס, אני אוהבת לשלוט באורגזמות שלהם. חלקם משלמים לי מסיי גמירה".

נ', רווק בן 30 מהצפון שחי את עולם השליטה עוד מאז התיכון, כשולט, עד שלאחר מספר שנים מיצה את המעמד והחל להרהר בצד השני של השוט. "בוקר אחד אני יורד לרכב", הוא נזכר. "יוצאת מתוך ג'יפ בחורה גבוהה, מחוייטת, מתוקתקת. עמדתי בהלם מולה. אני עומד שם ואני אומר לעצמי, 'פאק, הייתי יורד על 4 עכשיו לנשק לה את הנעליים'. ככה משום מקום, טבעי לחלוטין. זה מה שרציתי, כזו בחורה - רק זה מה שאני רוצה ממנה. כמה עוצמה, כמה יופי, כמה עליונות. בדרך לעבודה, חשבתי, מה הסיכוי שלי בכלל לפנות אליה?".

המחשבה על האישה היפה והדומיננטית לא הרפתה ממנו. בעקבותיה, חזר נ' לאתרי ההיכרויות הבדס"מיים ופנה למלכות בתשלום. "זה נתן לי קצת ממה שהנפש ביקשה, אבל עדיין לא היה זה", הוא משחזר. "זה היה ממוסחר, תיאטרלי - 'בוא תקנה פנטזיה'. לא רציתי לקנות פנטזיה, רציתי את הבחורה שאעשה הכל בשבילה פשוט כי היא כזאת - מחוזרת, סקסית, אסרטיבית ולא סופרת. אז חיפשתי נשים פרטיות ברשתות החברתיות, רק אחרי שהבנתי שיש להן קשר לעולם השליטה ושהן אוהבות פינוקים, קניות ובגדים. פניתי לאחת, החמאתי, דיברתי, וכשהרגשתי שהגיע הזמן הנכון - אמרתי לה שאני רוצה לקנות ולהזמין לה דברים. שמגיע לה, שהיא ראויה".

לאחר תחקור חשדני קצר מצד הבחורה נוצר קשר ראשוני, ונ' התחיל להזמין עבורה ביגוד ומתנות ברשת. "בהמשך צירפנו הזמנות של אוכל לדירה שלה, פעמיים שלוש בשבוע", הוא מספר "והתחלתי לחוות הנאה מינית לא מוסברת כשאני מדבר איתה ומזמין לה. כשהרגשתי שהגיע הזמן, ביקשתי ממנה להתחיל להביא את ההזמנות של האוכל בעצמי לדלת". הקשר הזה נמשך מעל שנה, ונ', לדבריו, קיבל את כל מה שחלם עליו: ההשפלה אל מול שולטת דומיננטית, שאותה הוא מתחזק במתנות, הזמנות והוצאות "הגוף כבר מסונכרן על זה שכסף ומתנות עבורה שווים גירוי מיני, גם בלי שנפגש". גם היום הוא נמצא בקשר דומה. עם שולטת קשוחה יותר, שממעטת לשוחח ולא מתעניינת במיוחד ברצונותיו, אבל הוא לא מתלונן - להיפך. "אני נהנה מההשפלה הזו, שהיא לא סופרת אותי ועדיין מנצלת אותי", הוא מודה. "היא שולטת בי כלכלית בצורה משפילה ומזלזלת, והיא כבשה אותי ביופיה, ככה שההשפלה איתה מגרה אותי מינית כן. מה עוד שהיא מתגוררת לידי, וזה הופך את זה למרתק יותר".

ג' וד' הם זוג בדס"מי בשנות ה-30 לחייהם. הקשר התחיל באתר "הכלוב" (להיכרויות בדס"מיות), כש-ד' רק החלה לגשש את דרכה בעולם הזה. "התחלתי לקרוא את הבלוג שלו וזה הכי ריגש אותי ודיבר אליי", היא מספרת, היא יצרה קשר ובין השניים התפתח במהרה ליחסי שולט-נשלטת.

"אני הכי פמיניסטית", מעידה על עצמה ד', פסיכיאטרית שהוציאה גם תואר במגדר. "בעולם הבדס"מ אני נשלטת, אבל ביום יום אני עובדת במקצוע שדורש ממני דומיננטיות". כאשר פגשה את ג', הצהירה הפסיכיאטרית שהיא מוכנה לנסות הכל מלבד ניקיונות ובישולים. "אני לא רוצה לקבל את התפקידים המגדריים הקלאסיים, אבל כן נהנית מהנשלטות", היא מסבירה.

הפער בין דמותה היום-יומית לדמותה הבדס"מית אולי מפתיעה, אבל הפתעות כאלה נפוצות בקהילה. לעיתים קרובות תמצאו אנשי אלפא שמוצאים ביחסי השליטה הזדמנות לבטא חולשה ופגיעות. ועדיין, כאמור, גם בתוך קהילה שבה נשלטות היא עניין של מה בכך, רבים רואים בנשלטת הכלכלית קרבן לניצול. "לא מצפים מהאישה להיות נשלטת כלכלית, אלא מגבר", מסביר ג'. "כביכול הוא זה שמרוויח יותר. תופסים את הגבר כחזק ואת האישה כחלשה. אבל ד' באה לזה ממקום של כוח ובחירה, והיה לנו דיאלוג מאוד בריא סביב זה. לא באתי ואמרתי לה: 'שמעי, אני שולט כלכלי', למרות שאני מאוד אוהב את זה".

"הסוד הוא תקשורת וכנות", מוסיפה ד', ולדבריה, הסידור הייחודי מעניק לה חופש. "אני לא אוהבת לקחת החלטות בעצמי - אז הוא מחליט בשבילי. אני עושה את זה מתוך נתינה ונהנית גם מההשפלה והריצוי שבזה. הוא דוחף לכל מיני דברים שמביאים אותי לקצה אי נוחות, וזה חלק מהעניין", מעידה ד'. וג' מוסיף, "אחד הדברים שאנחנו עושים זה משחק גבולות, כדי להפעיל טריגר מיני". השניים מספרים כי רבים מהאקטים המיניים ביניהם מתבססים על השפלה, וכך, אם נדרשת ד' לבצע אקט משפיל ולאחר מכן עוד לשלם עליו, מתעצמת תחושת ההשפלה ועמה תחושת העונג.

גם מי שלא יודע על השליטה הכלכלית ביניהם, יכול להבחין ש-ד' ו-ג' שונים בנוף הקהילה. "מסתכלים עליה אחרת, כי נשים בדרך כלל לא מגיעות לרמה פומבית כזו של השפלה. אני יכול למזוג מים על הנעל שלי והיא תלקק אותה - זה בדרך כלל דברים ששולטות עושות לנשלטים ולא שולטים לנשלטות. בגלל זה ד' אומרת עליי שהשליטה שלי היא מאוד 'נשית'", הוא מגלה, ושניהם צוחקים. כשהם יוצאים למסיבות בדס"מ, הזוג מרגיש את מבטי הסביבה, אך ג' דווקא נהנה מהם. "אני אוהב שרואים אותה אחרת", הוא מודה בחיוך.

החוויה של ט' בתחום הייתה מרגשת, אך הסתיימה בהידרדרות. הוא ביקש להתראיין במטרה להציג צד אחר של הפטיש, ולהתריע על הסכנות מתוך ניסיון אישי וכואב: "הגעתי לזה דרך קהילה בטוויטר ובהתחלה חשבתי, אוקיי, זה סוג של שליטה בתשלום. אבל אז התחילה ההנאה של התשלום למען התשלום, ולא למען משהו אחר. יש בי מקום עמוק שאוהב לרצות, ושם אני יכול לרצות באופן מוחלט. הייתה גם השפלה, אבל היא משנית לחוויה - הרבה יותר עושה לי את זה לשמח מישהי, ואם מה שמרצה זה לתת כסף, אז תמיד תרצה לתת עוד. משם מאוד קל להגיע למקומות נמוכים. בואי נגיד שחסימות כרטיס אשראי זה לא דבר שזר לי".

ט' מציג צד אחר של יחסי פינדום, שחסרים בהם גבולות ברורים. "אין שיח שבו אתה אומר 'אני יכול לתת X כסף ובזה זה נגמר'", הוא מספר, ומוסיף: "ואני חושב שבבדס"מ באופן כללי, לא מדברים מספיק על המקומות הבעייתיים". כמו בהליכי התמכרות אחרים, גם כאן ט' נפל לבור פעם אחר פעם ועד היום נאבק שלא ליפול שוב. "בנקודה מסוימת הוצאתי עשרות אלפי שקלים שלא הייתה לי באמת היכולת להוציא", הוא מספר. "אני בן אדם עם אישיות התמכרותית, ובזמנים קשים - נגיד עכשיו בקורונה - ישר פניתי לשם. זה הסם שלי".

אחרי כל זה, חשוב לו לסייג את דבריו. "אני גם לא אומר שפינדום זה דבר רע", הוא מבהיר. "זה מאוד תלוי אינטרקציה, ויש פינדומיות מקסימות. שתיים מאלה שפגשתי ברשת חברות שלי עד היום. אני לא חושב שזה תחום שלא צריך להיות קיים. זה שמעיפים פינדומיות מאתרי בדס"מ זה מגוחך בעיניי. אבל כן חשוב שידעו שיש שם פוטנציאל הרסני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully