אסי בוזגלו. "הישרדות VIP" רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/"הישרדות VIP" רשת 13

הבגידות, השקרים, והכאב: מה הבנו מהבכי של אסי בוזגלו

11.7.2020 / 19:33

הבכי של אסי בוזגלו שריגש את האי ואת המדינה כולה, האיר באור אחר את הזוגיות שלו ושל אשתו, וגרם לנו לחשוב על הרגעים הטובים בזוגיות שלנו

אלינה לוי מספרת על ילדותה האלימה, הישרדות/רשת 13

בסרטון: אלינה לוי מספרת על הטראומה שעברה

אז מה? אסי בוזגלו רואה לראשונה את אשתו חיים שלו כפרה עליה ופתאום מבין איזה מזל יש לו בחיים? באמת שעם כל הבכי שמכרו לנו בפרומואים ציפיתי למשהו קצת יותר מרגש מלראות את ישראל מנשנש ג'וקים עם מבט מוטרף בעיניים ולשמוע את ליטל תוהה איפה לעזאזל זה פרי. אבל נו, כנראה שגם בהפקה מבינים שהפרק לא היה משהו, אחרת אין לי דרך להסביר את המסך המפוצל שהם עשו עם הפרומואים לווילת המודחים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

האמת שהדבר היחיד שהצליח להוציא ממני רגש (ושתדעו שזה לא קל, להוציא ממני רגש) בכל הסאגה הזאת היה הווידוי של אסי, שסיפר ברגע נדיר של אותנטיות, או שאולי ברגע של געגוע באה תובנה שיכולה להגיע רק ממרחק - שלפני כמה שנים הוא היה בעל רע.

עדי בוזגלו. "הישרדות VIP" רשת 13, צילום מסך
החזיקה את הזוגיות. עדי בוזגלו/צילום מסך, "הישרדות VIP" רשת 13

אמנם זה היה מכובס יחסית, וכלל מילים כמו "הייתי צעיר" ו"מעריצות וזה..." אבל זה מספיק. אולי לא מספיק כדי להכניס אותו למועדון האקסקלוסיבי של אייל גולן, אבל בהחלט מספיק בשביל שכולנו נבין שעדי הייתה צריכה להתמודד עם בעל מחורבן במשך תקופה, ובהתחשב בעובדה שלשניים יש ילדה בת 13, אני מניחה שזה היה כשהשניים כבר היו הורים, מה שהפך את כל המצב למסובך בהרבה.

יש איזו תפיסה שזוגיות טובה אמורה לשרוד משברים יחד. משבר כלכלי, מוות של אדם קרוב או כל קושי אחר שמגיע כמו כדור הרס, ולכאורה הזוג המאוהב מחזיק ידיים ומתמודד איתו בעוצמה. אבל מה שמדברים עליו פחות הוא המצב בו אחד מבני הזוג פשוט מתנתק, ומתחיל לחבל בזוגיות ולהרוס אותה מבפנים. כי מה שקרה לאסי - הפרסום וההצלחה, קורה להמון אנשים, בכל מיני צורות. זה יכול להיות פשוט כמו העלאה בשכר של אחד מבני הזוג בזמן שהשני נשאר מאחור, דבר שנשמע נפלא אבל עלול לגרור תחושת עלבון מההצד שמרוויח פחות. זו יכולה להיות דיאטה שפתאום גורמת לאחד להיות אטרקטיבי יותר ומכניסה מימד חדש של קנאה והתמודדות לזוגיות. ולפעמים פשוט "עולה" למישהו, והוא מרגיש טוב ונעלה יותר, וכתוצאה חושב שבחוץ מעניין יותר.

השורה התחתונה היא שאחד מהשניים עושה צ'ק אאוט, והשני נשאר לבד. אני לא באמת יכולה לנחש מה אסי עשה או לא עשה, אני רק יכולה להגיד שכל מי שנמצא בזוגיות ארוכת שנים, מצא את עצמו לפחות פעם אחת במצב בו הוא צריך להילחם על הזוגיות שלו בלי להבין איך פתאום הוא מצא את עצמו לא מספיק חשוב, ובלי לדעת אם זה בכלל שווה את זה - וזה מקום קר ובודד שאני לא מאחלת לאף אחד.

ישראל אוגלבו אוכל ג'וקים. "הישרדות VIP" רשת 13, צילום מסך
ישראל אוגלבו אוכל ג'וקים מטוגנים ומזכה את אסי בשיחה עם עדי/צילום מסך, "הישרדות VIP" רשת 13

ממה ששמעתי עדי לא נלחמה יחד עם אסי, אלא באסי ולמרות אסי, והייתה לבד. וזה הרבה יותר קשה והרבה יותר ראוי להערכה. לא רק כי היא לא וויתרה, אלא כי נראה שלמרות שעשתה את זה, היא לא מחזיקה כלפיו טינה וכעס, מה שקורה בהרבה מקרים. זו הסיבה בגללה באותו רגע כל כך אהבתי אותו ואותה, ואת הקשר שלהם, כי דווקא העובדה שהוא לא נוצץ וזוהר ומושלם, אלא כזה שנבנה על קשיים וקושי, נותנת תקווה לאנשים אחרים שאולי מוצאים את עצמם מנסים להבין אם להילחם או לעזוב.

ומצד שני חייבת להישאל השאלה - האם לפעמים נכון יותר לעזוב?

כי הרגע שבו אסי סגר את הווידיאו והתפרק היה לדעתי גם רגע שהוא באמת הבין עד כמה היא חשובה לו - משהו שאולי המרחק הפיזי והניתוק המוחלט תרם לו. לצערי, זה קורה המון - אנחנו לא מעריכים משהו עד שכבר אין לנו אותו. אמנם אי אפשר לדעת מה היה קורה אם עדי היתה קמה והולכת, מה הסיבות שגרמו לה להישאר ולא לוותר (ובואו לא נהיה תמימים, הסיבה היא אף פעם לא רק 'אהבה'), אבל לפעמים דווקא האובדן של משהו שנראה לנו טריוויאלי הופך לנו את הבטן וגורם לנו להבין ולהעריך.

זה לא נכון רק לאסי ועדי. מאז ומתמיד אני מאמינה שזוגיות טובה זקוקה לאוויר, לחופש ולמרחב - כי כשאנחנו נמצאים עם מישהו כל יום, כל היום, הוא הופך למשהו מובן מאליו שאנחנו כבר לא שמים לב אליו, כמו עציץ או איזו תמונה שפעם התלהבנו ממנה. אני יודעת שאני הולכת לעצבן הרבה זוגות שמתגאים בעובדה שמאז שהם נפגשו הם לא ישנו אף לילה בנפרד, אבל כמה לילות ללא האדם שאוהבים ממש לא אומר שמתחילים לחלום על אנשים אחרים - להיפך.

אסי בוזגלו. "הישרדות VIP" רשת 13, צילום מסך
אסי בוזגלו מתגעגע הביתה/צילום מסך, "הישרדות VIP" רשת 13

כשאני מבלה לילה או שניים בחופשה עם חברות אני חוזרת עם אנרגיות חדשות לזוגיות והערכה מחודשת לתחושת הביחד. זה אולי נשמע אבסורדי, אבל דווקא מרחק הוא לפעמים מה שמקרב באמת, ודווקא ההבנה שלא חייבים לישון באותה המיטה, גורמת לעצור ולחשוב האם אנחנו בכלל רוצים, וזו מחשבה שלפעמים שווה להתעכב עליה, בין אם התשובה היא כן, ובעיקר אם התשובה היא לא. אולי זה גם מה שקרה לאסי, שהבין דרך הניתוק עד כמה הוא מתגעגע ועד כמה חסר לו הבית והביחד.

כמו שאסי סיפר עדי נשארה, ונתנה לו "להשתולל ולהיות הוא", ונראה שעכשיו היא קוצרת את הפירות והכל עובד להם. אם אתם עוקבים אחרי הזוג ברשתות אתם וודאי יודעים שלפני כמה שבועות עדי עברה ניתוח פלסטי מורכב שכלל הרמת חזה, בטן, רגליים, זרועות וסנטר, אחרי שחשפה בתוכנית הריאליטי המשפחתית שכבר 15 שנים היא מתמודדת עם אכילה רגשית שהסתירה מכולם, כולל מאסי.

לכו תדעו, אולי אחרי שהוא חזר מהאי והבין כמה מזל יש לו, הוא הבין גם שעכשיו תורה, פינה מקום בשבילה ואיפשר לה ללכת על מה שיעשה לה טוב. אולי זה הסוד לזוגיות טובה - לאו דווקא להיות מושלמת או חפה מכאבים וטעויות, אלא הפנמה של הידיעה שגם אם לפעמים במקום להיות יחד נגד העולם אתם נלחמים אחד בשני, ברגעים החשובים אתם פשוט לא מוותרים, נזכרים איכשהו ברגעים הטובים, ומחליטים להילחם כדי להפיק עוד כאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully