זוג מקיים יחסי מין. ShutterStock
ShutterStock

שוכבת עם האקס? מחקר מגלה שסקס יכול לזרז את ההחלמה

12.8.2020 / 0:47

מחקר חדש שנערך בסוגיית סקס עם האקס מצא שקיום יחסי מין עם הפרטנר הקודם שלך לא מונע ממך להתקדם אחרי הפרידה ולהתגבר עליה. אז האם זה דבר טוב? התוצאות בפנים

מחקר קובע כי גברים מזהים סימנים לחוסר הרצון של נשים בקיום יחסי מין/צילום: ערוץ ה-vimeo של psakdin tv, אילוסטרציה, עריכה: יוסי אלטר

נפרדתם לא מזמן, ולמרות ששניכם יודעים כבר שזה לא עובד וכנראה לא יעבוד, הרגשות עדיין שם. ערב אחד, אחרי שסיימת לבכות לחברות ולאכול את כל הגלידה שבעולם, את נכנעת ועונה "כן" לווצאפ "ערה?". הוא מגיע, ואתם מבלים את הלילה ביחד. זה כיף, כי אין כמו השילוב של פריקת געגוע ורגש שהצטבר, ולתרגם את כל זה לסקס מעולה עם מישהו שיודע מה את אוהבת. השאלה היא מה יקרה למחרת. האם זה יקל עלייך את הכאב כמו אקמול, או שאולי הסקס עם האקס מתפקד כמו מנת סם ובעצם מחזיר אותך אחורה? תלוי עם מי מדברים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

התפישה הרווחת גורסת כי לקפוץ למיטה עם האקס שלך הוא מהלך שגוי שעלול לגרום בעיקר לכאב לב ולעצור אותך מלהמשיך הלאה בחייך. אבל מסתבר שלא תמיד - מחקר חדש שנערך באוניברסיטת וויין סטייט גורס שזה ממש לא המצב בפועל. המחקר מצא שלשכב עם האקס שלך לא בהכרח מעכב אותך מלהמשיך הלאה אחרי פרידה, ואפילו להיפך - אנשים מסויימים חוו אפילו שיפור במצבם הרגשי.

זוג מקיים יחסי מין. ShutterStock
שוכבת עם האקס? יכול להיות שזה דווקא יעשה לך טוב/ShutterStock

החוקרים ביצעו שני מחקרים. במחקר הראשון השתתפו 113 איש שנפרדו לא מזמן מבן או בת זוגם. המשתתפים מילאו טופס כל יום במשך חודשיים, בו נשאלו האם היה להם מגע פיזי עם האקסים/אקסיות, כמה היו מעורבים רגשית, ואיך הרגישו ביום שאחרי. במחקר השני השתתפו 372 אנשים שנשאלו האם הם היו עדיין קשורים רגשית לאקסים במהלך קיום יחסי מין.

התוצאות הראו שרוב האנשים שרצו יחסים פיזיים עם האקסים שלהם נענו בחיוב, וכי האקט לא עיכב אותם במעבר הלאה לפרטנרים חדשים, לא גרם להם להרגיש רע לאחר מכן, ולא עיכב את התאוששותם מהפרידה. במקרים מסויימים דיווחו הנחקרים שזה אפילו גרם להם להרגיש טוב יותר.

סטפני ספילמן, אחת מהחוקרות שהובילו את המחקר הסבירה: "המחקר מראה שהלחץ החברתי בנוגע לקיום יחסי מין עם האקס שלך אינו מוצדק". היא טוענת שאנחנו צריכים לשנות את הגישה שלנו לגבי הנושא הזה ולמקד את תשומת הלב במניעים לרצון לעשות את זה מאשר לפעולה עצמה. אליסון מון, מחברת ספרי חינוך מיני מציעה גישה שונה מעט: "פרידה מבן זוג דומה במאפייניה להתנקות מהרגלים ממכרים אחרים - כדי לאזן בחזרה את הכימיקלים בגוף צריך לעשות הכל כדי לא לגעת בחומר, לכן הפסקה מיידית ומוחלטת עדיפה, בדיוק כמו שלא תלכו לבקר את הדילר שלכם כשאתם מנסים להיגמל מסם."

עוד בוואלה!

קשה לשחרר את האקס: עני על השאלון וגלי אם את צריכה עזרה

לכתבה המלאה

גם גורפריט סינג, יועץ לארגון "רילייט" מטיל ספק בתוצאות המחקרים וגורס כי אין בהם מספיק נתונים בכדי לקבוע האם סקס עם האקס מועיל או מזיק בטווח הרחוק. סינג מציע להעדיף את ה'קלוז'ר' הרגשי במקום מגעים מיניים, שעלולים, לטענתו למנוע את ההחלמה מהפרידה.

גם הטענה שלפיה אתם אמורים להימנע מסקס עם האקס עדיין לא גובתה בנתונים מחקריים, והתוצאות בנתיים מגוונות - למרות שיש אנשים שמדווחים על הרגשה טובה אחרי סקס עם האקס, חלקם מהאנשים עדיין מדווחים על ההיפך. אולי במחקר הבא כדאי לקחת בחשבון עוד פרמטרים כמו מדכה של המערכת, כמה זמן עבר מהפרידה, מי יזם אותה, וכמובן לשקלל פנימה גם את גילאי הנחקרים ומינם. בנתיים, ליתר ביטחון, אולי כדאי לחכות לעוד כמה מחקרים כדי להגיע למסקנה סופית, ולחפש ריבאונד במקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully