בחורה עירומה במיטה. ShutterStock
ShutterStock

חולמת על האקס בזמן הקורונה? כולנו - ויש לזה סיבה טובה

ענבר אבן-חן

5.5.2020 / 10:28

אם גם את חולמת על האקס שלך בחודשים האחרונים, את לא לבד. מסתבר שהרבה מאד אנשים חווים את הרגרסיה הזאת, ועוד חלומות מוזרים אחרים - המומחים מסבירים מה זה בדיוק אומר

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

אם במשך השבועות האחרונים חלמת חלומות מציאותיים ומפורטים על האקס, וכמובן שבבוקר
למחרת זכרת כל פרט באובססיביות, ולא הבנת מה קורה איתך, את לא לבד - כולנו מחפשים אינדיקציה שלא השתגענו לגמרי בשגרה ההזויה הזאת, ולראייה - החיפוש בגוגל "למה אני חולמת על האקס" עלה ב-2450% בזמן הבידוד החברתי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מחקר חדש משווה את תוצאות החיפוש העולמיות בגוגל, לעומת החיפושים בשנה שעברה, ומגלה שהחיפוש "למה אני חולמת חלומות מוזרים" עלה ב-200% והחיפוש למה אני חולמת חלומות רעים" עלה ב-190%. אבל העלייה הגדולה באמת בחיפוש היא כמובן ניסיון הפירוש לחלומות על האקס, ומרלין דווניש, קואוצ'רית בריטית, מסבירה שהחלומות על האקס לרוב מהווים מטאפורה לגעגוע לזמנים עברו, ובמידה ואת מרגישה שהאקס נטש אותך בחלום, זה יכול להצביע על רגשות דחיה וחוסר השתתפות חברתית. לאלה מאתנו שהיו דומיננטיות במערכת היחסים הישנה, זאת יכולה להיות תזכורת טובה ללקיחת אחריות ותחושת הכוח לשלוט על החיים שלנו.

גיף בחורה חולמת חלום אירוטי. Giphy
התת מודע שלנו מנסה לשדר לנו שאנחנו מרגישים לבד/Giphy

החיפוש "מה הפירוש של חלומות על נפילה" עלה ב-600% לעומת שנה שעברה, ומרלין מציינת כי נפילה מתקשרת לנו עם חוסר ביטחון והרגשת איבוד השליטה על חיינו. חלום נפוץ נוסף הוא על נפילה של שן או שיניים, וגם החיפוש הזה עלה ב- 400%. מרלין אומרת ששיניים יכולות להתקשר למספר רב של נושאים, מחוסר היכולת להבין סיטואציה, איבוד שליטה, או התמודדות עם סוג כלשהו של אובדן.

הדבר יכול גם להצביע על חוסר יכולת להחליט, או הדרך בא אנו תופסים את המראה החיצוני שלנו. חיפוש זריז בגוגל לעומת זאת, טוען כי חלומות על אובדן שיניים מאיד על מצב כלכלי מסובך או חרדות כלכליות, מה שהגיוני לאור העובדה שכל אדם רביעי הוצא לחל"ת. שיער, על פי מרלין, לעומת השיניים עומד על הזהות העצמית שלנו, כמו גם הכוח והעוצמה. לכן נשירת או איבוד שיער בחלום יכול להצביע את תחושות של חוסר אונים.

גיף בחורה ישנה. Giphy
החלומות על האקס לרוב מהווים מטאפורה לגעגוע לזמנים עברו/Giphy

לכן למרות שהחלומות שלנו מוזרים והזויים להחריד, יש היגיון מסוים, גם אם הוא סמוי לנו מהעין כרגע. ולמרות חוסר הוודאות המגדירה את החיים של כולנו בימים אלה, אי אפשר לא להתנחם מהעובדה שעוד הרבה אנשים חווים את אותם האתגרים, מאחר ובשבועות האחרונים כל ההיבטים החברתיים שלנו השתנו.

מהדרך שאנחנו פוגשים אנשים, ועד העובדה שאנחנו יכולים לצאת מהבית בעיקר למכולת וגם אז עם מיגונים וכיסויים. כשחושבים על זה, אולי לא מפתיע שהתת מודע שלנו מנסה לשדר לנו שאנחנו מרגישים לבד, ואנחנו נזכרים בזמן השינה בתקופה תמימה יותר, שבה הרגשנו יותר בטוחים ונאהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully