זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
ShutterStock

"בני 20? זמן לסטוצים, בני 50? הסקס משתפר": גורו הסקס חושפת איך לשמור על תשוקה במיטה בכל גיל

16.10.2020 / 12:18

טרייסי קוקס, מחברת הספר "סקס מעולה מתחיל בגיל 50", מסבירה מהי הגישה הנכונה לסקס בכל גיל: "כמו כל דבר בחיים, עם הניסיון הסקס רק נהיה טוב יותר"

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

דווינה מ'קול, מגישת הטלוויזיה הבריטית בת ה-51, חשפה לאחרונה שהיא ממשיכה ליהנות מאורגזמות גם אחרי גיל המעבר ו"נהנית מסקס יותר מאי פעם". בצהובונים הבריטים מיהרו לפנות בנושא אל גורו הסקס והזוגיות, טרייסי קוקס בת ה-58, שהוציאה לאחרונה את ספרה "סקס מעולה מתחיל בגיל 50" שמדבר על מצב דומה. לדבריה, הסקס רק נהיה טוב יותר בעשור החמישי לחיינו, אך הוא עלול להיות מושלם לא פחות בגילאים מוקדמים יותר - אם תדעו כיצד להתייחס אליו נכון. היא חשפה בפני הסאן הבריטי מהי הגישה הנכונה לסקס בכל עשור בחיינו - ואולי כמה מהטיפים שלה יכולים לסייע לכם.



את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ספרה של טרייסי קוקס: "סקס מעולה מתחיל בגיל 50". Tracey Cox, אתר רשמי
ספרה של טרייסי קוקס: "סקס מעולה מתחיל בגיל 50"/אתר רשמי, Tracey Cox

שנות ה-20: ניסוי וטעייה

"אני זוכרת את שנות העשרים שלי כמיקס מסחרר של חופש וחוסר ביטחון", מספרת טרייסי, "נפרדתי מבן הזוג שלי - אליו גם התארסתי. בגיל 21 החלטתי שאני רוצה להיות רווקה. שנות העשרים שלנו הן השנים בהן אנחנו מנסות הכול - שלישיות, מפגשים חד מיניים והרבה סקס מזדמן. ההורמונים שלנו עובדים בשפע וסטוצים זו הנורמה". טרייסי טוענת שאלו גם השנים שאנחנו חווים הכי הרבה חוסר ביטחון, "אולי אתן אוהבות לעשות סקס, אבל אתן מבזבזות את רוב הזמן שלכן במחשבות, בדאגה לגבי הביצועים שלכן, באיך שאתן נראות ומריחות. במיטה רוב הנשים בגיל הזה אוהבות לרצות. יותר חשוב לכן לגרום לבן הזוג לחשוב שאתן לוהטות ופחות ההנאה האישית שלכן".

מה הייתי עושה אחרת?

"הייתי מתעלמת מהביקורת. זה בסדר אם אתן רוצות לשכב עם הרבה גברים וזה גם בסדר אם לא בא לכן לעשות סקס בכלל. זה גם נוגע לגברים. תהיו עצמכם. 80 אחוזים מהנשים אינן מגיעות לאורגזמה בקיום יחסי מין וזה נורמלי. היעזרו בצעצועים בסקס, אל תחששו להתנסות. זיכרו שהרשתות החברתיות הן בידור, הן לא מראה של המציאות. הגוף המושלם באינסטגרם הוא תוצאה של פילטרים ואפליקציות חכמות. חוץ מזה, את לא צריכה שיהיה לך גוף מדהים כדי להיות טובה במיטה. אם את מרגישה רע אחרי סקס, כנראה שאת שוכבת עם האדם הלא נכון".

שני גברים ואישה, סקס, שלישייה. ShutterStock
שנות ה-20: אל תפחדי להתנסות/ShutterStock

שנות ה-30: מרגש ומתיש

"התחנתי עם בעלי הראשון בתחילת שנות ה-30 לחיי וטעמתי לראשונה איך זה להיות בקשר ארוך טווח ומונוגמי. שנאתי להיות נשואה ולראות את העתיד שלי ממופה. לא שנאתי את בעלי - אהבתי אותו, אבל לא התחברתי למוסד הנישואין ולמחשבה שלעולם לא אשכב עם גבר אחר. התגרשתי - ובהיותי שאפתנית, התמקדתי בקריירה שלי". היא הוסיפה: "אלו השנים שנשים חוות את האיום הגדול ביותר לחיי המין שלהן - ילדים. רוב הזוגות שיש להם ילדים הרבה פחות מאושרים מבחינה מינית מאשר זוגות בלי, על פי מחקר שנערך על 30,000 הורים. ישנם בונוסים מיניים - רובנו מרגישות בטוחות יותר מבחינה מינית בגיל הזה מכיוון שאנו מבינות את גופנו טוב יותר. בעוד שחלק מהנשים נאבקות להגיע לאורגזמה בשנות העשרים לחייהן, רובן משיגות זאת בעשור הזה, פשוט משום שהן משכילות יותר לגבי גופן ומוכנות יותר לדבר ולבקש מה שהן רוצות.

מה הייתי עושה אחרת?

"בן הזוג שלכן אינו קורא מחשבות. תני משוב קצר על מה שאת אוהבת ולא אוהבת. תפסיקי לרצות את הסקס שהיה לך בתחילת הדרך. גופנו אינו בנוי להישאר באותו שלב הורמונלי, מלא תשוקה. זה לא התפקיד של בן הזוג שלך להכניס אותך לאווירה של סקס, זה שלך. דעי את הטריגרים שלך והשתמשי בהם. נסי לקרוא משהו סקסי, לעשות אמבטיה נעימה, להשתמש בצעצוע מין כדי 'להתחמם'. זה בסדר להפסיק לקיים יחסי מין מפעם לפעם. הרבה זוגות כמעט ולא מקיימים יחסי מין בשנתיים הראשונות להולדת בנם/בתם. זה נורמלי. הסכימו על הפסקה ואף אחד מכם לא יתחרפן מלחשוב שזה עשוי להיות קבוע".

סקס. ShutterStock
תני לו משוב/ShutterStock

שנות ה-40: זמן להתחשבנות

"הייתי די זחוחה לגבי חיי המין שלי בשנות ה-40. בזמן שכל החברים הנשואים שלי התלוננו על חוסר בחשק מיני, שלי עדיין השתולל. הרגשתי פנטסטי. היה לי מאמן אישי ונסעתי בעולם כדי לקדם את ספרי. הייתי בשיאי וזכיתי לתשומת לב רבה ממגברים שהם חצי מגילי. באופן בלתי נמנע, כשהגעתי לגיל 45 הייתה לי התגלות: זה התחיל להרגיש ריק וחסר נשמה. רציתי מערכת יחסים רצינית עם אדם מבוגר. גם אם את נשואה, את עלולה למצוא את עצמך גולשת למשבר אמצע החיים הידוע לשמצה".

"הרבה נשים חוששות שגופן לא מושך אחרי לידה, בעוד הוא חווה את הבעיות הראשונות שלו בזיקפה ומוצא בזה אסון פסיכולוגי. זה גם העשור שבו הרבה נשים מתגרשות מנישואיהן הראשונים והאומללים. מספר מחקרים מצאו כי אמצע שנות הארבעים הוא שיא הסיפוק המיני אצל נשים, כל עוד יש להן בן/בת זוג מתאים. דברים שבעבר היית מבטלת על הסף, את פתאום בעדם: משחקי תפקידים, קשירות, צעצועי מין ואפילו מסיבות סקס. את מבינה פתאום שהחיים קצרים, מה שפתוח אותך יותר להרפתקאות מיניות חדשות".

מה הייתי עושה אחרת?

"אל תלחצו על כפתורי האורגזמה האחד של השני רק כדי 'לגמור'. אם אתם יחד כבר זמן מה, אתם כבר יודעים מהי ה"נקודה" המובטחת של בן הזוג. התנגדו לזה. זה עצלנות לפנות ישר לקו הסיום, שלא לדבר על משעמם מוות. האורגזמות הטובות ביותר הן לעתים קרובות אלה שאת מקבלת לבד. אולי תרצי מאהב אבל את לא צריכה אחד. את מסוגלת לחלוטין לספק את עצמך. יחסי מין ספונטניים זה כבר לא מעניין. את צריכה לתכנן יחסי מין. אם את לא יוצרת את התנאים המתאימים לקיום יחסי מין במערכות יחסים ארוכות טווח, בסופו של דבר את תעשי סקס בימי הולדת וימי נישואין בלבד. הדרך הקלה ביותר להגביר את החשק למין היא לעשות יותר. כשאת לא מקיימת יחסי מין, את שוכחת כמה טוב זה יכול להיות. ככל שיש לך יותר אורגזמות, כך את רוצה יותר".

זוג בהלבשה תחתונה. ShutterStock
תשקיעו בסקס/ShutterStock

שנות ה-50: לקחת את כל הקופה

"כשהגעתי לעשור החמישי קרה משהו מזעזע: הדחף המיני שלי צנח באופן קטסטרופלי. עברתי את גיל המעבר מוקדם, בגיל 48, והתאזנתי מבחינה מינית לאחר מכן. לא היה לי מושג שחיי עומדים להשתנות לטובה. בסביבות הזמן הזה פגשתי את בעלי השני, מיילס, אהבת חיי. התשוקה התגברה מחדש וכמו דווינה, התחלתי לקיים את הסקס הטוב ביותר בחיי - אהבה ותאווה סוף סוף באו יחד, ארוזים באותה חבילה. אני יודעת שהרבה נשים חולקות חוויות דומות לי כי ראיינתי מאות לספר שלי.

"גיל המעבר מאתגר עבור רבות מאיתנו. אבל אנחנו משכילות יותר מבעבר. אנחנו גם נראות טוב יותר מאי פעם - וזה עוזר לנו להרגיש סקסיות. אנחנו מתאמנות יותר, אוכלות טוב יותר, מתלבשות צעיר יותר - ושמות בוטוקס".

"סקס עשוי להיות טוב יותר באמצע החיים מכיוון שנשים סוף סוף נרגעות. הילדים התבגרו, אתן מבוססות בקריירה שלכן או מפחיתות את ההשקעה בה. לרובנו המצב הכלכלי טוב יותר ויש לנו את הזמן והאנרגיה להתמקד בעצמנו. את ממציאה מחדש את מה שמהווה מין נהדר עבורך: ותרו על פגישות שנועדו לסקס בלבד ומעבר לסקס איטי, אירוטי ומשמעותי יותר.

גבר ואישה מתחבקים. Refat, ShutterStock
העשור בו תחוו את הסקס הטוב בחייכם/ShutterStock, Refat

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully