שביל שיבה. ShutterStock
ShutterStock

אחרי שנים של צביעה: ככה העלמתי את השיער הלבן מחיי

5.11.2020 / 10:07

אחרי שנים של צביעת שיער כל עשרה ימים הגיעה הקורונה וגרמה לקארין ארד לעשות החלטה משנת חיים. או לפחות משנת שיער, ולעבור משיער כהה לשיער בהיר. כך עושים את זה בלי נזקים

מדונה מצולמת עם שיער ורוד/אינסטגרם

בוידאו: גם מדונה צבעה לוורוד בבידוד

אני שייכת ל"ברות המזל" שהתחיל לצמוח להם שיער לבן כבר מגיל 19. ככה זה - שיער שיבה הוא גנטי, ואצלנו במשפחה כולם התחילו מוקדם - לאמא שלי התחיל בגיל 20, לאבא שלי בגיל 19, וגם לי ולאחותי. בסך הכל אין לי יותר מדי תלונות על הגנטיקה שהורישו לי, אבל לצבוע שיער כל עשרה ימים יותר מ-20 שנה יכול להיות מאד מתיש. תאמינו לי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בוידאו שלמטה תוכלו לראות אותי צובעת את השורשים הלבנים כשהשיער עדיין היה כהה - רק כדי שתבינו עד כמה הלבן שלי בלט - לא היה מצב לדחות את הצביעה ביותר מיומיים בלי להיראות כאילו חרבנה לי יונה על הראש, שזה לא לוק שאני מחבבת במיוחד, ועם כל הכבוד לטרנדים, שיער אפור ארוך הוא לא בשביל כולם, ובטח שלא בשבילי.

אז אחרי שנים של עבודת פרך ומלא כסף שיוצא על צביעת שיער, חומרים וספרים, החלטתי שעומדות בפני שתי אופציות. או לגלח את הראש ולשים פיאה (באמא שלי ששקלתי את זה ברצינות למשך כמה ימים ואפילו ביררתי עלויות. זה יקר רצח), או להבהיר את השיער כדי שאוכל למתוח את עשרת הימים שבין צביעה לצביעה ל-20 יום ומעלה, פשוט כי לא יכולתי יותר.

פלרטטתי עם הרעיון הזה תקופה ארוכה אבל דחיתי את הביצוע, כי זה לא פשוט. קודם כל, אני מתה על האדום שלי. הוא מאד אני, והיה לי קשה מאד לוותר עליו. דבר שני כדי לעבור מצבע כהה לבהיר צריך לחמצן את השיער וזה תהליך שמייבש ושורף אותו. דבר שלישי, אי אפשר לעשות את זה בבת אחת. זה תהליך ארוך ומייגע שבאמצע שלו השיער שלך נראה נורא ואיום. למעשה, אילולא הקורונה, יש סיכוי שזה לעולם לא היה קורה.

זה קרה בסגר סגר הראשון, שבו ישבתי בבית חרדתית כל כך, שניסיונות קיצוניים בשיער, במקום להיות מפחידים הפכו להתעסקות שיכולה לעודד ולמלא את הזמן. חוץ מזה, אם ממילא אף אחד לא רואה אותי, אז למה לא? החלטתי שזה הזמן להתחיל את ניסוי ההבהרה הגדול שאולי בסוף יקל לי על החיים.

את השלב הראשון עשיתי לבד. רכשתי בלונדור וחמצן, ופשוט "זרקתי" כמה פסים מבולגנים באיזור שקרוב לשורש וקצת נמוך יותר - בקצוות לא נגעתי כי אותם אגזור ממילא. התוכנית הכללית היתה לחמצן בעיקר בקרבת השורש, להתחיל לצבוע אותו במקום באדום בבלונד כהה, ולחכות. לחכות שהכהה יגדל וייגזר, ובנתיים לצבוע את החלק העליון בצבע בהיר יותר, עד שכל הכהה ייעלם. ידעתי שזה ייקח זמן, והעדפתי לחכות ולא לחמצן את כל הראש, כי עדיף שיער צבעוני ומשונה ולא מפוצל וגמור.

קארין ארד. באדיבות המצולמים
ככה זה נראה עכשיו, כשלא צבעתי כבר שלושה שבועות, השורש הלבן כמעט בלתי נראה. המטרה הושגה/באדיבות המצולמים

נשמע פשוט, נכון? אז מסתבר שלא כל כך. זו מחשבה יפה, הסביר לי ארז שרביט, הספר שהלכתי אליו מיד עם תום הסגר כדי להתייעץ ובעיקרון היא נכונה, אבל להבהיר ולצבוע בבלונג זה לא מספיק כשעוברים משיער כהה כל כך, במיוחד אדום, שהוא אחד הצבעים שהכי קשה להיפטר מהם.

הגעתי להתייעץ אחרי כמה סיבובים של צביעת שורש והוספת גוונים לבד בבית, ונראיתי כמו אומנות מודרנית, ולא בקטע טוב. הבלונד שלי היה קצת ירוק קיא, וכל שני סנטמטרים היו בצבע שונה. משעשע כן - מחמיא? לא ממש. גם ההבהרה עצמה היא תהליך שצריך לדעת לעשות, מסתבר. יש עוצמות שונות, צריך לדעת במה להשתמש על כל סוג שיער, כמה זמן, ורצוי לעשות את התהליך הזה בליווי של מעצב שיער מנוסה בערבובי צבעים וכימיה בסיסית. למזלי, הייתי מספיק זהירה בשביל לא להזיק יותר מדי, ויצאתי אחרי כמה שעות עם אומברה אדום בלונד מהמם ואחרי טיפול Blondifier Perfectors מותאם אישית לפי הגוון - שגם מתקן את הצבע, גם מנטרל תתי גוונים לא רצויים, וגם מטפח בעת ובעונה אחת. מה שבטוח, הטיפול הפך אותי לאחת שיכולה לבוא בין הבריות גם בלי עגלת הסופר שהיא דוחפת בזמנה החופשי.

ממרץ עברה יותר מחצי שנה, ובנתיים לא הגעתי שוב למספרה. קניתי את הגוון שמתאים לי (בחנות מקצועית, לא בפארם) ובכל פעם שהשורש גדל אני צובעת אותו בבלונד כהה, בלי להבהיר עוד. במקום כל עשרה ימים אני צובעת פעם בשלושה שבועות, ואפשר לראות את השורש הלבן רק אם ממש מתקרבים ומחפשים אותו. המטרה הושגה, ובונוס - למרות שיש לי בדיוק את אותה נשירה, אני כבר לא רואה את השיער שלי בכל פינה בבית, פשוט כי הוא בז'.

מי שמתכננת לעשות את התהליך הזה, קחו בחשבון שני דברים - אם את רוצה תוצאה טובה, אל תלחצי על הספר להעביר אותך מכהה לבהיר בפעם אחת. הסיפוק המיידי לא שווה שיער גמור. דבר שני ולא פ]חות חשוב - את ההבהרה אל תעשו לבד.
האם אני מרוצה מעצמי הבלונדינית? אפשר להגיד שכן, למרות שתמיד אוהב את עצמי יותר באדום. עד כדי כך שאני שוקלת לחזור לארז ולבקש ממנו שיעשה לי גוונים אדומים על הבלונד - אולי פעם אחת בחיים אצליח לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

שגרת טיפוח מומלצת לשיער מובהר

קרסטס בלונד אבסולו. חו"ל,
Blond Absolu, קרסטס/חו"ל

הבלונד אולי מפחית צביעות, אבל גם הוא דרוש תחזוקה שוטפת, ואפילו ספציפית, במוצרים ייעודיים לשיער מובהר ובלונדיני. שיער מובהר הוא עדין יותר ושביר יותר, והוא דורש התחשבוןת מיוחדת - פחות עיצוב בחום, שמפו עם הרבה לחות וכמה שיותר מסיכות מזינות. בנוסף, מוצרי נטרול צבע, למי שמעדיפה את הבלונד שלה קר.

בימים אלו אני משתמשת בסדרה החדשה Blond Absolu של קרסטס. מדובר בסדרה מיוחדת לטיפוח בלונד - היא מועשרות בחומצה היאלרונית, ופרח אדלווייס, ונוגד חמצון לשיקום, ונטרול מתמשך של גווני נחושת וגוונים לא רצויים אחרים. בסדרה הזאת השמפו שקוף, והמסיכה מגיעה עם פיגמנטים סגולים לנטרול. הריח מעולה והמרקמים אלגנטיים, כמו תמיד אצל קרסטס.

בלונפייר לוריאל. חו"ל,
Blondifier, לוריאל פרופסיונל/חו"ל

סדרה נוספת שאני משתמשת בה והיא יותר נוחה לכיס היא ה-Blondifier שאת טיפולי המספרה שלה הכרתי במספרה ואת המוצרים הביתיים שלהם לקחתי הביתה. בסדרה הזו יש שמפו סגול ומסיכה לבנה - שניהם מרככים, מנטרלים, ועם ריח מהמם. הסדרה מכילה סך הכל 7 מוצרים מיוחדים לשיער מובהר, כולל ספריי מיוחד שהתאהבתי בו. קוראים לו בלונד-בסטי, והוא מעין טופ קואוט מבריק שנותן ברק מיידי וזוהר. בסדרה קיים גם שמפו גלוס שמוסיף ברק, ומסיכות שונות.

ניתן להשיג במספרות מורשות לוריאל פרופסיונל בלבד ובייעוץ עם מעצב השיער. טלפון 1-800-301-666

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully