טראמפ ביידן. רויטרס
רויטרס

עם כל הכבוד לבחירות, בסוף רק קארן בוחרת את נשיא ארה"ב

לולה קידר

3.11.2020 / 11:20

הבחירות בארה"ב החלו, והעולם ממתין במתח לתוצאות. האם ביידן יצליח להביס את טראמפ במדינות המפתח כפי שחזו הסקרים, או שמא יקרה שוב מה שקרה לפני ארבע שנים במירוץ נגד קלינטון? את התוצאות קשה לנחש, אבל דבר אחד בטוח - בסוף קארן תחליט מי יהיה נשיא ארצות הברית

בווידאו: טראמפ מאיים לפטר את פאוצ'י אחרי הבחירות/צילום: רויטרס

בוידאו: טראמפ מאיים על פאוצ'י

לפני כ-8 שנים, כשברק אובמה ניצח את הילרי קלינטון בקרב על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הואשמו נשים הנשים האפרו-אמריקאיות על ידי נשים יורו-אמריקאיות בכך שבחרו במועמד שחולק עמן גזע ובכך סיכלו את הזדמנות הפז לנפץ את תקרת הזכוכית המגדרית. אולי כתוצאה מכל לפני כ-4 שנים, על אף שהפסידה בסופו של דבר, זכתה קלינטון לתמיכה גורפת מצד מצביעות אפרו-אמריקאיות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הפעם נפלה האשמה על נשים מאותגרות פיגמנטים שהצביעו כנגד ההיגיון הבריא ובעד טראמפ. אך מה גרם ל-53% מאזרחיות המדינה להעניק את קולן לגבר כתום, סקסיסט וגזען, כזה הפוגע באינטרסים של נשים - כלומר באינטרסים שלהן עצמן?

במשך שנות כהונתו של מלך הפוסי, התנהלו לא מעט דיונים על הגבר האמריקאי הסטרייט הלבן, וזעמו המתפרץ כלפי נשים ומיעוטים. אך מאחר וגזענות באמריקה עוברת מדור לדור, אולי כדאי היה לדמוקרטים להתייחס לנשים שגידלו וטיפחו את אותם גברים, הן הרי יחליפו את החיתולים של דור השנאה הבא.

ההנחה שגברים לבנים ונשים לבנות כל כך שונים זה מזה כנראה שגויה, כי בעיני צבא של עקרות בית לבנות בנות המעמד הבינוני, התנועה הפמיניסטית רק מסכנת את ערכי המשפחה וקוראת תיגר על תפקידן המסורתי של נשים כרעיות ואמהות. רוב רובן של נשים אלו, עדיין מזדהות עם גברים לבנים יותר מאשר עם נשים שחורות, לטיניות, מוסלמיות, וודאי שעם טראנסיות.

הסיבה לכך היא שבמהלך ההיסטוריה, באופן טבעי, נהנו נשים לבנות מהפריווילגיות שניתנו להן בזכות גוון עורן הדהוי, ומסתבר שגם כיום, רבות מהן נכונות להגן ולשמר את מעמדן המיוחס לא פחות מהגברים הלבנים - ההגנה על עמדת כוחן כגזע עליון חשובה להן יותר מההגנה על זכויות הרבייה שלהן, האוטונומיה המינית שלהן, על גישתן לשירותי בריאות, רווחה, וודאי שיותר משוויון מגדרי.

לזכותו של טראמפ ייאמר שזיהה את קארן כקהל יעד מועיל מאין כמוהו, והצליח לפרוט על מתרי נפשן של אותן נשים שהפמיניזם הותיר מאחור, או פשוט מעולם לא ייצג. נשים שמרניות, ללא השכלה פורמלית, שחוששות מהמחיר הקטסטרופלי של התרחקות מהדת, הגבלת הגישה לנשק, האהדה להפלות, זרים, שחורים, מהגרים, עניים והומואים. מדוע שיתנו את קולן למי שתומך או מייצג את כל אלו?

במירוץ לנשיאות ארה"ב 2020, מצביעים הסקרים על התרחבות הפער בין קולות הגברים וקולות הנשים. מי ייתן והפער הגזעי ארוך השנים בין מצביעות אפרו-אמריקאיות ומצביעות יורו-אמריקאיות הצטמצם מהבחירות הקודמות. אם כי הדמוקרטים יכולים לסמוך על תמיכתן של נשים שחורות בג'ו ביידן שכיהן כסגנו של אובמה, מאד קשה להאמין כי האינטרסים של 53% מהנשים הלבנות הללו השתדרגו בשנים האחרונות מה שמותיר את תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020, גם הפעם, בידי הקארניות של ארץ האנשים החופשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully