אישה מסרבת לפרחים. ShutterStock
ShutterStock

מאוכזבת מכל הגברים? הנה כמה דברים שאת צריכה לדעת

גלי סיטון

29.11.2020 / 9:40

החסימה של החכ"ית לשעבר, סתיו שפיר, באפליקציית הדייטים באמבל כי גברים רבים דיווחו על הפרופיל שלה כמזויף, הדגישה שוב את החשיבות שתפסו אפליקציות הדייטינג בחיינו. ואם אנחנו לא יכולים בלעדיהן, כדאי שנכיר טוב יותר את האפשרויות

כל מה שצריכים לדעת על דייטים/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

בתקופה בה סגרים באים והולכים כמו תקופת חגים ארוכה, מקומות בילוי סגורים ואינטראקציה חברתית היא מחוץ לחוק, קשה עוד יותר למצוא אהבה (האם העם היהודי לא סבל מספיק?). מי שהחזירה בשבוע שעבר את המורכבות הזו לכותרות היא חברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר, שנרשמה לאפליקציית ההיכרויות באמבל ונחסמה, כיוון שמשתמשים חשדו כי מדובר בפרופיל מזויף. שפיר הודתה לגברים האחראיים על הדיווח והכירה בכך שזו אכן היא. בשנה שעברה הייתה זו שרון סטון, שחיפשה גם היא אהבה דרך אותה האפליקציה ונחסמה לאחר דיווחים של משתמשים שחשדו גם במקרה הזה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בעבר הלא-מאוד-רחוק, לא כולם היו מתחברים לפורמט ההיכרות הזה בלב שלם. שאלות כמו: "למה צריך את זה?", או "האם אני לא יכול/ה אהבה למצוא לבד?" כבר מזמן ירדו מהפרק. כמעט כל רווק/ה דפדפ/ה למשך תקופה באפליקציית היכרויות אחת (אם לא שלוש), והשאלה "למה" מזמן כבר לא רלוונטית, והיום השאלה היא מי נמצא איפה.

מבולבלות? גם אנחנו! אז לאור הנוכחות המפתיעה של ידועניות בטריטוריה שנתפסת כמרחב ציבורי, ממנו רק צופים בכוכבים ולא מתערבבים איתם, עשינו לכן סדר בעולם האפליקציות כדי לנסות ולהבין מי נמצא איפה. אזהרה: המערכת מתריעה כי יש לקחת בחשבון כי בכל אפליקציה ישנם גם נסיכים-מקסימים וגם יצורים-צפרדעים.

אישה מחפשת דייט. ShutterStock
אם התעייפת מגלגולי עיניים אחרי משפט פתיחה צולע/ShutterStock

נשים חזקות וגברים זריזים
אז כבר הבנו שאפשר למצוא בבאמבל כמה שמות גדולים שאינם מזויפים, אבל למה בעצם? אי שם בתחילת עידן האפליקציות, נשים היו מעלות תצלומי מסך של התכתבויות עם גברים, ששאלו בנימוס עדין מה שלומן והיכן הן גרות, וכאשר היו מסרבות לאחר 3 שאלות למסור את מספר הטלפון/התנוחה החביבה עליהן, היו הופכים למפלצות יורקות אש על המקלדת עם שגיאות כתיב. בהתחלה זה היה משעשע, אבל תוך זמן קצר זה נעשה חריף ומטריד יותר. באמבל זו אפליקציית היכרויות בה שהוקמה ע"י קבוצת נשים שעבדו בטינדר והחליטו לשים סוף להטרלות הסוטות הללו. זו אפליקציה בה הנשים בלבד הן אלו שיכולות להתחיל שיחה, וגם, אם אין תגובה אחרי 24 שעות השיחה נמחקת, כדי שאף אחד מהצדדים לא יבושל על אש קטנה ליותר מדי זמן. יכול להתאים לבחורות שהתעייפו מגלגולי עיניים לאור עוד משפט פתיחה צולע, פחות מתאים לבחורות שלמרות המחיר המטריד, אוהבות את תחושת החיזור ואת הפרפרים הקטנים שמגיעים עם הפנייה הראשונית.

לרציניים בלבד
הצורך באהבה לא מבחין בין מגדר ומגזר, גם לא הביקוש לאפליקציות שיעזרו לספק את הצורך הזה. שליש גן עדן היא אפליקציה המיועדת למגזר הדתי, בה תוכלו למצוא מגוון של קשת האמונה: דתיים לאומיים, חרד"לים ומסורתיים. למרות השם המחייב, שלא מתבייש לשים על השולחן בצורה ישירה את הרצון לזיווג משמיים, עוד לפני שנשלחה ההודעה הראשונה, מחקר מעמיק שביצענו בנושא הביא למסקנה הלט מפתיעה, שגם שם יש יצורים. מצד שני, הרבה זוגות שהכירו דרך האפליקציה הזו התחתנו, ונראה שפורמט ההיכרויות הזה תפס גם בקרב קהל שמרני יותר. אז אם את מכוונת מטרה במיוחד ומוכנה להתגמש בענייני שבתות וחגים, יכול להיות שהנסיך שלך בכלל חובש כיפה והדרך שלך לגן עדן עוברת בבית הכנסת.

אישה מחפשת דייט. ShutterStock
מה את לובשת?/ShutterStock

תכל'ס ובלי צנזורה
ובמעבר חד מהמסלול של גן העדן אל האפליקציה הכי חמה בגיהינום - MeWe היא אפליקציה ללא צנזורה מילולית או וויזואלית (תמונות עירום, בקיצור). זה לא מתאים לכולם, אבל היי, כל אחד והמתקן האהוב עליו בפארק השעשועים. אם את יותר בכיוון של גלגל ענק נחמד לזוג, בו תחזיקו ידיים ותסתכלו על הנוף ואל עבר העתיד המשותף שלכם יחד, כנראה שבעלך לא יהיה במרחב הזה. אבל אם את בקטע של לעלות על האנקונדה בלי לחכות יותר מדי זמן בתור, ואם סמול-טוק מבחינתך שימושי רק בשביל שיחות מעלית עם שכנים, כנראה שיהיה לך שם כיף. אפשר לשים סוף לחששות שמא דיק פיק תפתיע אותך באמצע השיחה, כי ברור שזה כבר שם, ויש משהו משחרר בישירות הזו.

קלאסי לריבאונד
מכירים את זה שכולם אומרים "לי דווקא יציאה זוגיות מהטינדר"? אז ה"דווקא" התמים הזה מרמז את כל מה שכולם יודעים: זו לא אפליקציה להתחתן איתה. אז אם את אחרי פרידה ומחפשת מקום קליל להתרענן בו, יכול להיות ששם תוכלי לספק מענה אחד או שניים. אבל! היזהרי לך. אם זאת פרידה קשה ממש, מאלו שגורמות לך לחשב מסלול מחדש, להחליף תספורת ולחפש נקודות אחיזה גבוהות כדי להרים לאגו שהתפורר, אולי מוקדם מדי לטינדר. בעולם בו האצבע חלקלקה על המסך, יכול להיות שהמושבניק החמוד שרצית לשלוח לו הודעה יבטל את המאץ' פתאום, כי הוא באופן אוטומטי מחליק ימינה בלי הבחנה, ובדיוק ברגע שמצאת את שורת הפתיחה הקולעת -הוא נעלם. או למשל, מר בחור שהתחיל שיחה מעניינת, יכול בן רגע לשאול שאלה אינטימית מדי שתחשוף את זהותו האמיתית: מר סוטה. כמה חבטות כאלו בתקופה של שפל ביטחון עצמי וכוס יין אחת יותר מדי, עוד יכולות לגרום לך לשלוח הודעה בשעת לילה מפוקפקת לאקס: "ער?" ממש כמו בשנות האלפיים.

אישה מחפשת דייט. ShutterStock
אני צריכה לרענן את קורות החיים שלי/ShutterStock

לאוהבי אלגוריתמים
אם בשנות הטיפש-עשרה שלכם אהבתם את מדור "בחן את עצמך" במעריב לנוער, או אם גם היום אתם חוטאים לפעמים בבחני פייסבוק של "איזה חטיף אני", יש מצב שתאהבו את אוקיי קיופיד. לפני שפותחים פרופיל, עונים על שאלות ואלגוריתם ממוחשב מותח את הקשת ויורה חיצי לבבות פוטנציאלים לכיוונכם עם הצעות לפי אחוזי התאמה. זה לא סוד שזוגיות דורשת סבלנות, והאמת, גם מילוי השאלון הזה (ועוד באנגלית!). מי שמחבב קיצורי דרך יצירתיים כדי לחסוך זמן, לא יצליח למצוא יציאה קלה במקרה הזה, כי השידוכים שלכם יהיו בהתאם. אולי זה לא מפריע לכם, אם אתם רומנטיקנים חסרי תקנה שמאמינים שאהבה לא עובדת לפי אלגוריתם, ומבחינתכם אין בעיה לקבל הצעות רק מאנשים שמשתייכים לדת מפלצת הספגטי המעופפת, אז אולי כדאי שלא תורידו את האפליקציה הזאת.

יותר בררנים מאמא שלך
יש משהו בדייט ראשון (אמיתי אבל, לא בזום) שמזכיר קצת ראיון עבודה. שני אנשים שלא ממש מכירים, עדיין אין שפה משותפת ובעיקר עובר הרבה מידע טכני תוך כדי ניסיונות להרשים ולהתרשם בו זמנית. אז באלפא לקחו את זה צעד אחד קדימה, ובשביל להשתמש באפליקציה צריך לשלוח קורות חיים. קחו לכם רגע, מיד נשוב לזה. מדובר באפליקציה שמכוונת לאנשי אקדמיה, רופאות, עורכי-דין ושאר אנשים מוצלחים מגיל 25 ומעלה. בתקנון האתר מבהירים כי תמונת הפרופיל צריכה להיות ברורה, עם קווי מנחים שלא יורדים מהסטנדרט התמונה של הוויזה לארה"ב. בהנחה שכבר התאוששתם, נחזור לעניין קורות החיים: בניגוד למצב השוק היום, את קורות החיים האלו מישהו באמת קורא. "הצוות", כך כתוב בתקנון, עובר על הפרטים ומוודא את אמינותם והתאמתם לפורמט. גם כאן כדאי להשקיע - מי שלא שולח קורות חיים מפורטים מספיק, עוד עלול לקבל "שיעורי בית" מהצוות, שיבקש מידע נוסף כדי להחליט באופן סופי (56% מהנרשמים לא מתקבלים!). אז אמנם צריך להתארגן על ריטלין לפני שנרשמים לאתר הזה, אבל דבר אחד בטוח: אף אחד משם לא יכתוב לך "אני יבוא בתשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully