בני זוג מתווכחים. ShutterStock
ShutterStock

אסר על חברתו להשתמש בטמפונים או שהוא יזרוק אותה - ויש מי שמצדיק אותו

19.1.2021 / 23:50

בחור פנה לרדיט בשאלה האם זה היה בסדר מצידו לדרוש מחברתו להפסיק להשתמש בטמפונים כי הוא חושש לבריאותה. ברשת היו רבים שחשבו שהוא חוצפן ואחרים יצאו להגנתו. שימו לב לטיעונים שלו

דוגמנית שרגלה נקטעה בגלל הרעלה שנגרמה מטמפון/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: סיפורה של הדוגמנית שרגלה נקטעה בגלל הרעלה שנגרמה מטמפון

בחור חטף ביקורת קשה לאחר שחשף כי הוא איים לזרוק את חברתו אם היא לא תפסיק להשתמש בטמפונים. לפני שגם אתם יוצאים עליו, שימו לב לטענות שלו. הבחור פנה ל"רדיט" כדי לשאול האם זה היה בסדר מצידו לדרוש מחברתו להפסיק להשתמש בטמפונים - מאחר שהוא חושש לבריאותה. הגבר האלמוני הסביר כי מאחר שחברתו "שוכחת ולא מחליפה טמפון באופן קבוע", הוא חושש שההרגל הלא היגייני שלה עלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו תסמונת הלם רעילי (TSS), מצב מסכן חיים הנגרם כתוצאה מרעלן המפורש מחיידקים ומוביל לכשל מערכתי. דבר שכזה עלול לקרות ע"י טמפונים שנותרים בנרתיק לזמן רב מדי.

לדברי הבחור, "אין לי בעיה עם נשים שמשתמשות בטמפונים. יש לי בעיה שהיא משתמשת בטמפונים. יש לי כמה סיבות לכך. היא לא מחליפה אותם בתדירות טובה מספיק לדעתי". הוא ממשיך: "היא לא לוקחת את הסיכונים ברצינות. זה מלחיץ אותי כי אני חושש שהיא תחלה. עם זאת, מעולם לא היו לי דרישות ממנה, עד עכשיו".

לאחר חוויה "טראומטית" בחודש שעבר, לאחריה היא ננאלצה לפנות לעזרה רפואית, הוא דרש ממנה להפסיק להשתמש בהם לחלוטין, אך חברתו לא הסכימה. "היא זועמת עלי. אומרת שאני שתלטן. אומרת שגבר לא צריך להגיד לנשים באילו מוצרים סניטריים להשתמש". לאחר מכן הוא הלך צעד אחד קדימה ואמר שמדובר ב"דיל ברייקר" עבורו ואם היא לא תסכים - זה לא יעבוד ביניהם. "כל אלה דברים שאני מסכים איתם... בדרך כלל, אבל אני נמצא בנקודת אל חזור מבחינתי".

אישה מחזיקה פד וטמפון. ShutterStock
צודק או לא? דרש מחברתו להפסיק להשתמש בטמפון כי היא מתנהגת בחוסר אחריות/ShutterStock

הוא שאל את משתמשי "רדיט" האם דרישותיו מוגזמות ורוב האנשים לקחו את הצד של חברתו ולא שלו. אחת כתבה: "אין לך זכות לשלוט על המחזור שלה. תכתוב לעצמך את זה ובכל פעם שאתה מרגיש צורך לאסור עליה להשתמש בטמפונים, קרא את זה ותנוח". אחר הוסיף: "נראה שיש לך כוונות טובות, אבל זו לא באמת החלטה שלך. איך היית מרגיש אם היא הייתה מבקשת ממך להפסיק להשתמש בנייר טואלט כי היא חושבת שאתה 'משתמש בזה לא נכון'?". שלישית הוסיפה: "אתה יכול להביע את דאגותיך, אך אינך זכאי לאסור עליה או לדרוש ממנה לעשות משהו אחר עם הגוף שלה".

אחרים מסכימים שיש לו סיבה להיות מודאג מכיוון שהיא "חסרת אחריות". אחד כתב: "אני מסכים איתך. כבן זוג אוהב במערכת יחסים, הוא יכול לחלוטין לאסור על החברה שלו לעשות משהו שמזיק לה. זה לקחת את עמדת 'הגוף שלה, הבחירה שלה' רחוק מדי ולהוציא אותו מחוץ להקשרו. היא עושה שוב ושוב משהו שעלול להיות קטלני עבורה". אחר הוסיף: "אתה צודק שזה צריך להיות אולטימטום, או שהיא תבדוק שימוש במוצרים שונים, או שתוכיח שהיא יכולה להשתמש נכון בטמפונים - או שפשוט תעזוב אותה". אדם נוסף כתב: "הילדה חסרת האחריות הזו הולכת לסבול מתסמונת הלם רעילי ולבחור הזה לא תהיה בת זוג. יש לו סיבה ממש טובה לדאוג. אני מבין למה הוא אומר שהיא לא צריכה לשים אותם כי בכנות היא באמת לא צריכה. היא לא יכולה להתמודד עם זה".

באיזה צד אתם?

שלו
שלה
834 משתתפים

האם טמפונים מסוכנים לבריאות? ד"ר עידן גורן, הרופא של וואלה! בריאות עונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully