מאיה ורטהיימר. אביב חופי
אביב חופי

אשת קונסול? פחות: אלה הדברים שאסור לה לעשות מעכשיו

עדי דנטס

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 14:17

מאיה ורטהיימר הופכת להיות אשת קונסול בארצות הברית המנומסת. האם תקבל האליטה האמריקאית את הג'ינג'ית הרזה שרוקדת בטיילת כאילו אין מחר, או שהיא פשוט תצטרך להפנים חוקי התנהגות חדשים? עדי דנטס בדקה מה הלו"ז

מאיה ורטהיימר/מערכת וואלה

את ההודעה על כך שאסף זמיר ומאיה ורטהיימר עוזבים לניו יורק בגלל שהוא קיבל הצעה להפוך לקונסול ישראל קיבלתי ברגשות מעורבים. לא שיש לי קשר כלשהו לזוג פרט לעובדה שאני עוקבת אדוקה של מאיה באינסטגרם, אבל אני מודה שכששניהם הופיעו לי על המסך ובישרו לי על הרילוקיישן המחשבות התחילו להשתולל אצלי בראש.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

קודם כל - קנאה. מה ניו יורק?! שנים לא הייתי בביג אפל! ועוד עכשיו, כשקוביד? וואט דה פאק? אסיה תגדל באפר ווסט סייד ותעשה את גרסת המציאות הג'ינג'ית של גוסיפ גירל בזמן שכולנו נלחמים פה על מקום בקייטנות? לא פייר.

די בטוח שאסף ייהנה, אבל אני ממש לא יודעת איך היא תסתדר שם. בישראל היא לא סתם דג זהב גדול באקווריום קטן - מאיה היא רויאלטי. בת למשפחה שהשם שלה גורם לאנשים להטות קצת את הראש ולהנהן ביראת כבוד, כוכבת טלוויזיה, אחת מהנשים הכי חזקות ברשתות החברתיות ובאופן כללי מישהי שיכולה לרקוד כמו מטורפת באמצע הרחוב או בפרסומת ואנשים ימחאו כפיים. כשוורטהיימר נכנסת לאירוע המקום נפתח כמו ים סוף וצלמי הפפראצי נעמדים דום. היא יכולה לעשות מה שבא לה ולהחליק עם כרטיס ה-"מיליונרית אקסנטרית ומיוחדת".

אבל זה לא המצב בניו יורק.

מסביב לפארק (ובערך בכל בלוק בעיר) יש אלפי גזיליונרים שצופים על העיר מלמעלה מתוך פנטהאוזים שעולים עשרות ומאות מיליוני דולרים. לכולם יש עוד בית בהאמפטונס ועוד אחד בוויל, קולורדו, והם אולי שמעו את שם המשפחה אבל הם ממש לא יבינו ג'ינג'ית שתתחיל לרקוד כאילו מחשמלים אותה באמצע מסיבת קוקטייל אקסקלוסיבית.

רגע אחרי זה תהיתי לעצמי מה זה בכלל קונסול ואיך זוכים למשרה כזו? ממה שאני יודעת זמיר כבר לא שר אלא סתם איש מובטל. איך קורה שיאיר לפיד מתקשר אליו ומציע לו ג'וב שאין לי מושג מה עושים בו אבל נשמע זוהר? ביררתי, אגב - מסתבר שכשהמשפחה תעבור לביג סיטי אסף ייחשב כ"נציג רשמי של ישראל" ויהיה "נמוך בדרגתו משגריר". לא יודעת מה זה אומר, אבל מהצד של האינסטגרם עכשיו יהיו לנו ריקודים של מאיה בפיפת' אבניו במקום בטיילת.

ניסיתי להבין איך החיים של מאיה ייראו כאשת קונסול, ביררתי, ובגדול הבנתי שלהיות אשת קונסול זה תפקיד אפילו יותר חרטא מלהיות קונסול, ולמרות שאין לה ממש תפקיד מוגדר, היא בכל זאת תצטרך לסבול מכמה הגבלות, ובעיקר לסנן חלק מההתנהגויות החופשיות מדי שלה. אז יש רק כמה דברים שהיא תצטרך להקפיד עליהם, וזה בעיקר לא לעשות, אהממ ... את כל מה שהיא אוהבת לעשות.

פחות שכונה
האמריקאים הם לא שכונה. וגם אלו שכן שכונה ממש לא מראים את זה כלפי חוץ. כן, הם יכולים להשתכר מיין יוקרתי, אבל בדרך הם בולעים כמה פרקוסט ועושים שורה של קוק, אז הסטלה שלהם רגועה וקלאסית, ואנשים עשירים ומכובדים בדרך כלל לא יסתובבו בטיילת ויצלמו בניינים שנראים כמו זין. גם להתקבל לגן איכותי דורש מההורים להתחנף לבעלת המקום - ו-400 אלף עוקבים באינסטגרם לא מעבירים אותך מעלה ברשימת ההמתנה. אני לא יודעת איך מאיה תסתדר כ"עוד אחת רגילה" כי כבר המון שנים שהיא "מאיה ורטהיימר", אבל עשיתי בדיקה קצרה כדי לעזור לה עם חוקי האטיקט שמצופים מאשת קונסול, והיי, אפילו סידרתי לה אותם מהקל לקשה:

פחות ג'ינס וטי-שירט
האמת שמבחינת סטייל איכותי ורטהיימר ממש בסדר - כשהיא רוצה היא לחלוטין נראית מיליון דולר ואין לי ספק שהיא תיראה חלק מהנוף בכל אירוע רוף-טופ או מסיבה בהאמפטונס. בגלל שגדלה בבית שיודע מה זה אופנה וכבר שנים שיש לה גישה ישירה למעצבים הכי גדולים בישראל, ממש לא יהיה פה רימייק של "אישה יפה" שמבינה שהיא לא נראית כמו הקהל הנכון. יש לה גוף לקוטור ויכולת להחזיק בגד כמו מלכה, ואין פחד שתגיע למסיבה יוקרתית בג'ינס וגופיה, אז בחלק הזה אפשר להיות רגועים.

פחות להפליץ באינסטגרם
זוכרים את הפעם ההיא שבו הפליצה בווידיאו אינסטגרמי וכולם עמדו בצד ומחו דמעה כי היא הייתה בהריון וזה היה חמוד? אז לא. היא תצטרך לעכב את החופשיות הזאת ולהפליץ רק בפרטיות האחוזה שלהם. בכלל, נימוס מוגזם שגובל בחוסר חוש הומור הוא הבסיס לכל מפגש חברתי אמריקאי, ולמרות שרוב האנשים בארץ נחמדים - בארה"ב שמים דגש הרבה יותר חזק בעניין הזה. אני בטוחה שמאיה תמיד אומרת "תודה", "בבקשה" ו"סליחה" פשוט כי היא נראית לי אדם נחמד ונעים, אבל האמריקאים מצפים להרבה יותר. צריך לזכור את השמות של כולם ולפנות אליהם בשם המלא ולפעמים גם בשם המשפחה (אני ממש לא חושבת שהגננת של אסיה תשמח אם וורטהיימר תיכנס לגן ותצעק "היי קלי האני! איים היר טו פיק אפ אסיוש" אלא תעדיף שהאמא של אסיה זמיר הקטנה תגיד "היי מיסיס או'קונר", או 'מיס קלי' במקרה הרע). היא גם תצטרך לעשות סמול טוק שבו היא תצטרך לשאול שאלות ולעשות כאילו היא ממש מתעניינת בתשובות, שזה הרבה יותר מסובך ומלחייך ולהסכים לסלפי או להגיד "תודה! אני שמחה שאהבת את שבאבניקים".

פחות לצחוק על הקונסול
לא לעניין לצלם את אסף כשהוא נרדם עם פה פתוח או כשהוא אוכל, וגם לא לוודא שכולם רואים שהוא שמן. נכון שזו האישיות שלה וזה חלק גדול ממי שהיא, והיא צוחקת ככה גם על עצמה, אבל כאשת קונסול בארה"ב זה יתקבל פחות טוב, וורטהיימר כנראה תצטרך לגייס את כל לימודי הנימוסים וההליכות שלה ולזייף אישיות של עשירים - בדיוק זו שהיא כל כך משתדלת להימנע ממנה בארץ. למשל, לעיתים קרובות אפשר לראות את ההבדל בין אנשים עשירים לעניים בתנועות הגוף. אנשים עניים רוצים לתבוע את מקומם בחדר - אז הם מדברים בקול רם יותר, עושים תנועות גדולות ובאופן כללי מנסים להראות נוכחות. אנשים עשירים יודעים שהם 'מחזיקים' את החדר - ובגלל זה הם בדרך כלל ילכו לאט יותר, ידברו בשקט ויעמדו זקוף ובביטחון. זה נכון שמאיה גדלה לאחת המשפחות החזקות במדינה, אבל מאיך שזה נראה כלפי חוץ - המשפחה שלה חמה, עוטפת ומקבלת את האישיות העצומה שלה באהבה, ואני לא יודעת אם החבר'ה בהיי סוסייטי יהיו כאלו מקבלים.

פחות סלפי עם סמלי מדינה
מאשת קונסול נדרשת התנהגות טיפה יותר רשמית בפומבי. למשל נראה לי שירימו גבה על סלפי עם דגל המדינה, ליקוקי פסלים למיניהם או סרסור של בחורים שווים בסנטרל פארק לטובת שידוכי אינסטגרם. בכלל, כל ההתעסקות עם הטלפון מקבלת יחס אחר שם, וזה החלק הקשה ביותר. למרות שאנחנו ב-2021, ראש בתוך הטלפון זה עדיין פשוט לא מנומס. גם לצלם בניינים שנראים כמו איבר מין גברי, אנשים זרים ברחוב, או לרדוף אחרי גברים שעושים ג'וגינג זה ממש לא סבבה. נכון שברחובות ניו יורק כולם תיירים והטלפונים שלופים כל הזמן אבל להצטלם בלשכת הקונסול רוכנת מעל הדגל לא יעבור, וגם לא להתחיל לרקוד עם פסלים רנדומליים שעומדים בבתים של אנשים או ללקק אותם. ואני לא יודעת אם זמיר יכול להרים טלפון לפני כל אירוע ולבקש שיחביאו את הפסלים וחיות המחמד. בכל מקרה, בואו נאחל למשפחה הזו בהצלחה, כי אני אישית מכינה כבר דלי פופקורן כדי להתחיל לצפות ב"מאיה עושה את NYC". אני מהמרת שהם פה בחזרה בתוך 4 חודשים, מי נכנס איתי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully