הישרדות VIP, ליה גיל. צילום מסך רשת 13, רשת
רשת/צילום מסך רשת 13

ברית נשים: גם בעונה הזאת זה לא יקרה, וזאת הסיבה

18.10.2021 / 9:19

העונה החדשה של הישרדות התחילה, ומסתמנת עונה בסימן של נשים נגד גברים, ומזרחיים נגד אשכנזים. דבר אחד ברור - בשביל להיות מנהיגה אישה לא מספיק שבחרו בך, את גם צריכה לעבוד בזה. ג'ני דנסון מסבירה מה הבעיה של לייה גיל

הכירו את השורדים החדשים של "הישרדות VIP"/רשת 13

העונה החדשה של הישרדות נפתחה, כצפוי, עם שני פרקים, המון פרסומות, ומגוון סלבס ברמות שונות שמביכים את עצמם עם קרבות בבוץ, חישובים מתמטיים בלתי אפשריים דוגמת "כמה זה 18 כפול 18" ועוד דברים נפלאים שגרמו לנו להרגיש טוב עם זה שאנחנו יושבים על הספה בטרנינג ולא נמצאים בפיליפינים. אבל השיא ללא ספק היה חלוקת השבטים, כשהשורדים הטריים התבקשו לבחור שני מנהיגים - ואז לבחור לאיזה שבט הם מעדיפים להגיע.

האמת - אפילו ההפקה לא יכלה לבחור טוב יותר - מצד אחד ליה גיל הקרירה והאריסטוקרטית, מצד שני דודו עווט - האיש והמוקסינים. זה היה ממש מתבקש - לייה עם לוק האמזונה, אחת השורדות הראשונות אי פעם, אמורה להיות זו שכל הנשים רבות להגיע לקבוצה שלה. גירל פאוור בשיאו, ממש גל גדות פינת מי טו.
אבל הפלא ופלא - הזרימה לקבוצה של גיל היתה דלילה בהרבה מהצפוי. כן, מייקל לואיס הודיע שהוא מצטרף ללייה כי "יש פה מינוס של אחד", הנרי דוד הצטרף "כי מייקל שם" (וכנראה גם בגלל שלייה רוסיה ובלונדינית) וגם דן דן בולוטין מודה שבחר בשבט "הנשי" בגלל מייקל. מצד שני - רוב הנשים, כשהראשונה היא ג'קי, ואחריה מעיין ואלה, לא טרחו אפילו לחשוב ומיד בחרו בשבט של דודו.

הישרדות 2021. רשת 13, צילום מסך
רוב הנשים בחרו בשבט של דודו/צילום מסך, רשת 13

אני מודה, בהתחלה זה היה לי קצת מוזר - הרי הן מבינות שכדי להצליח במשחק הזה לא באמת צריך לרכב על גבו של גבר חזק וחסון. להיפך, אלו בדרך כלל נופלים הכי מהר ומשאירים את הנשים לזגזג מברית אחת לאחרת. אז מה בדיוק קרה שם שגרם לכל הנשים להעדיף את השבט של דודו?

אם תשאלו את לייה, התשובה פשוטה - אותה תשובה שנשמעת מפי נשים בעלות מראה ממוצע ומעלה עם אופי מחורבן לפחות פעם ביום: הן מקנאות. נו, ברור - לייה גבוהה ויפה וחכמה, אז אף אחת לא רוצה להיות חברה שלה, ובטח לא להיות איתה בברית. אבל ממש כמו עם אותן נשים נטולות חברות שמדקלמות מנטרות של "טוב לי יותר עם גברים", הבעיה היא כנראה לא קנאה אלא משהו הרבה יותר משמעותי, וזה האופי.

אותו אופי שהציע "ברית נשים" ואז מחק את ההצעה כאילו לא הייתה. אותו האופי שגורם לה להאשים את כל הנשים סביבה במועצת השבט שהן לא אוהבות אותה בזמן שהיא היחידה שתוקעת סכינים בגב.
כי עם כל הכבוד - המחשבה שנשים פשוט אמורות להתעופף לעברה כמו יתושים לעבר מנורה זוהרת רק מתוקף היותן מאותו המגדר היא קצת מתנשאת והרבה שגויה, ממש כמו הרצון שלה ליצור ברית נשים - אבל מה לעשות שאלו שבשבט פשוט לא מתאימות.

וזה מה שראינו מההתחלה - בזמן שדודו הרים לעצמו, עודד את השורדים והלהיב את כל מי שהוא רק יכל, לייה בעיקר עמדה על הפודיום עם פרצוף משועמם ובהתה בעננים. העובדה שאף אחת לא רצה אליה לא נראית לי קשורה לקנאה, אלא לעובדה שהיא פשוט לא טרחה להתאמץ. ממש כמו הכעס שקיבלה במועצת השבט - שלא נבע מקנאה, אלא מתחושת הזלזול שהאחרות חוו.

הישרדות 2021. רשת 13, צילום מסך
יש כאלו שיקראו לזה התנשאות/צילום מסך, רשת 13

יש כאלו שיקראו לזה התנשאות - התחושה הזו שהיא משדרת, שזה לא לרמתה לבקש ממישהו להצטרף לשבט האיכותי שלה והעובדה שהיא לוחצת ידיים על ברית ואז פשוט מבטלת אותה כי זה לא מתאים לה. או שזה בדיוק ההפך, והיא פשוט מתביישת ומרגישה שהמעמד גדול עליה. מה שזה לא יהיה, התוצאה היתה ברורה - הגברים עובדים, לייה אמורה להספיק רק מתוקף היותה אישה בשנת 2021.

וזו בדיוק הבעיה - בסופו של דבר נשים הן לא קנאיות או רעות, הן לא באמת רוצות להפיל אחת את השניה או להרוס אחת לשניה, ורוב הנשים האינטליגנטיות מבינות שניצחון של אישה אחת לא הורס לאחרת אלא סולל את הדרך לאינספור אחריהן, בדיוק כמו שתקרת זכוכית שנשברת מאפשרת גם לאחרות לעלות למעלה. אבל בשביל לסלול דרך ולשבור תקרות זכוכית לא מספיק לשבת רגל על רגל (או לעמוד על משולש בצבע שחור) ולצפות שהכל פשוט יקרה. כי אם אנחנו רוצות שוויון אז אנחנו צריכות להבין את מה שרוב הגברים הבינו ממש מזמן - במלחמה כמו במלחמה, זה שנח ומצפה לנצח רק מתוקף היותו חזק יותר כנראה ייפול בסוף מרוב שאננות, בזמן שזה שלא מוכן לוותר ייקח את הקרב.

עובדה - דודו לא חשב שהוא ימלא את השבט שלו מהר יותר רק מתוקף היותו גבר, הוא הבין שהוא במלחמה, ושלף את כל מה שהיה לו בזמן שלייה חשבה שהיא פשוט תצליח כי העולם חייב לה. והאמת, אני קצת שמחה שהיא הפסידה בפרק הראשון וממשיכה להידרדר מתוך המקום הגבוה שבו היא חושבת שהיא נמצאת - לא רק בגלל שזה כנראה ייתן לה סטירת לחי ויעורר אותה (כי לדעתי זה לא - היא תמשיך להאמין שכולן פשוט מקנאות בה), אלא בעיקר כי היא חייבת להבין שכדי להיות גירל בוס לא מספיק רק להיות גירל, חייבים גם את הבוס שם, אחרת זה פשוט לא עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully