מלצריות בהוטרס. hooters, צילום מסך
צילום מסך/hooters

מחאת המכנסונים: למלצריות של "הוטרס" נמאס לחשוף יותר מדי

18.10.2021 / 23:31

רשת מסעדות הוטרס ידועה במלצריות בלבוש חושפני, אולם כעת הן כועסות בשל שינוי בגודל המכנסונים אותן נדרשו ללבוש כחלק ממדי העבודה החדשים. הן פנו לרשתות החברתיות כדי להתלונן על כך ואיימו בנטישה. החברה אפשרה לעובדות להתפטר - אך חזרה בה והסכימה על פשרה

פרסומת למסעדת הוטרס/hooters

רשת המסעדות האמריקאית "הוטרס" חוטפת אש בשבועות האחרונים על המדים החדשים שהמלצריות שלהן נדרשות ללבוש: מכנסונים חושפניים למדי, אותם השוו כמה מעובדות הרשת לתחתונים. גל המחאה שהחל ברשתות החברתיות צבר תאוצה ואילץ את החברה לחזור בה מדרישתה.

הוטרס, למי שאינו מכיר, היא רשת מסעדות שידועה פחות בשל איכות האוכל שלה ופונה בעיקר לקהל לקוחות גברי, כאשר צוות המלצריות - נשים בלבד - נדרשות להעניק שירות בלבוש חושפני. הרשת ידועה בהעסקת מלצריות שופעות חזה והלבשתן במחשופים גדולים - והמכנסיים הקצרים הינם פריט לבוש מוסכם מזה שנים. אולם, כעת התקבלה כנראה החלטה ברשת שהמכנסיים הקצרים כבר אינם מספקים את ההצצה המתבקשת - והחליפו אותם במכנסונים קצרים אפילו יותר, כאלה המכסים רק את החלק העליון של הישבן ודומים יותר בגזרתם לתחתוני ביקיני. החשיפה הנוספת לא עברה חלק אצל רבות מעובדות הרשת ואלו פנו לרשתות החברתיות כדי להביע את זעמן, כשחלקן אף איימו להתפטר.

אחת המלצריות שיתפה סרטון בטיקטוק, שצבר יותר מ-14 מיליון צפיות, בו השוותה בין המכנסונים החדשים לקודמים וכתבה: "אוהבת את העבודה שלי, אבל לא אוהבת ללבוש תחתונים לעבודה". המלצרית, המכונה בטיקטוק sick.abt.it, כתבה על גבי הסרטון: "טוב, אז כולנו יודעים מדוע חצי מבנות הוטרס רוצות להתפטר. אני מאשימה את המכנסונים החדשים".

@sick.abt.it

love my job but dont love wearing undies to work ☠️ ##hootersgirl @Kirsten :)

♬ Jenna_Did_it - Chy

"המכנסיים האלה כבר לא מכסים כלום", אמרה בסרטון קריסטן סונגר, בת 22, מלצרית ב"הוטרס" וסטודנטית לרפואה באוניברסיטת דרום קרוליינה. היא לבשה גרביונים אפורים מתחת למכנסיים הקצרים כדי להימנע מחשיפת יתר ואמרה ל-150 אלף העוקבים שלה בטיקטוק: "זו הסיבה שכל בנות הוטרס מוטרדות - כי זה לא מה שהסכמתי ללבוש לפני שנה כשהתקבלתי לעבודה".

שימו לב להבדלים:

@theflathootersgirl

Reply to @kat.abrramo so here's what they look like on! I had to use a tape measure for my sizing and then I still couldn't get them off after this video :) ##uniform ##hooters ##shorts ##hooterstiktok ##college ##waitress ##restaurant ##hootersgirledition ##OneSliceChallenge

♬ A moist healing song - Nez Tunes

איסטן ברואר וקת'רין ניקול, מלצריות "הוטרס" מאלבמה השוו בסרטון את המכנסונים החדשים לפורנו. עובדת שטוענת שהתפטרה בגללן כתבה: "התפטרתי בגלל המכנסונים הקצרים האלה כבר ביוני. אין לי מושג איך כל שאר 'בנות ההוטרס' פשוט מקבלות את זה...".

"משלמים לך עבור הטרדה מינית והחפצה"

זו מן הסתם לא הפעם הראשונה שרשת המסעדות נקלעת לביקורת על החפצת נשים. "זו עבודה שכולה מבוססת על הטרדה מינית", אמרה בריטני אנדרסון, עובדת "הוטרס" לשעבר למגזין GQ ב-2018: "משלמים לך עבור הטרדה מינית והחפצה. כולן בהוטרס מודעות לכך".

בין שלל התלונות, כמה מעובדות הרשת בחרו דווקא להגן על המדים החדשים ואף שיתפו את התלהבותן מהמכנסונים. "מאז שאני לובשת אותם אני מרוויחה הרבה יותר כסף", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "האם אני ההוטרס היחידה שאוהבת את המכנסיים החדשים?". עובדת סניף קנטקי בשם אמנדה סיפרה בסרטון נוסף: "אני דווקא אוהבת את המכנסיים החדשים".

יש מי שמרוצה:

@amandaa5015

i actually like the new shorts, also tik tok i am 22 years old please don't take this down ##hooters ##hooterstiktok ##hootersgirl ##hootersgirledition

♬ original sound - k a r l

תגובת הרשת

על פי ה"ניו יורק פוסט", לעובדות נמסרה ההודעה הבאה: "החל מה-4 באוקטובר, כל בנות הוטרס צריכות ללבוש את המכנסיים החדשים במהלך העבודה, מהרגע שהן מגיעות למסעדה. אין ללבוש עוד את המכנסיים הישנים".

בעדכון מדיניות החברה, ציינו הוטרס כי עובדות שאינן מרוצות רשאיות לעזוב: "אנו מקווים ששינוי זה יצור התרגשות בקרב כל בנות הוטרס הנוכחיות שלנו. אנו מבינים כי ייתכן שמדובר בשינוי שעשוי שלא להתאים להעדפתכן האישית. אנו מציעים שתנסו אותם ואם אחרי שבועיים אתן עדיין מהססות ללבוש את המכנסיים החדשים, תוכלו לעבור לתפקיד שאינו מבוסס על תדמית או להתפטר מתפקידכן כבנות הוטרס. אם תבחרו להתפטר, תהיו זכאיות לחזור אלינו בכל שלב".

רשת הוטרס מסרה ל- FOX Business כי הם "מעריכים את המשוב, הן החיובי והן השלילי, בנוגע למדיניות החדשה הנוגעת לקעקועים, תכשיטים, ציפורניים, תסרוקות ומדים חדשים - הכוללים חולצות חדשות, מכנסיים קצרים ותוספת גרביים". עוד הוסיפו כי המדים החדשים הם תוצאה של שיתוף פעולה ממושך עם המלצריות בהוטרס: "המדים החדשים נלבשו במשך חודשים במספר שווקים בטקסס וקיבלו ביקורות חיוביות להפליא הן מעובדות הוטרס והן מהלקוחות. נמשיך לעבוד עם הצוות שלנו כדי לוודא שהמדים החדשים הינם נוחים ובגודל המתאים, תוך שיקוף של סגנונות עכשוויים".

@gracie.herrick

for everyone saying the shorts aren't different, look at the back ##fyp ##hooters ##SoundcoreGoForGold

♬ Honky Tonk Badonkadonk - Trace Adkins

הפשרה

"הוטרס" המשיכה לחטוף אש על המדים החדשים ונאלצה להודיע השבוע על פשרה. הרשת הודיעה כי הם משנים את המדיניות והופכים את המדים החדשים והשנויים במחלוקת לאופציונליים. על פי דובר מטעם "הוטרס אמריקה", כעת יורשו העובדות לבחור בין המכנסיים החדשים לקודמים. "בזמן שאנו ממשיכים להקשיב ולעדכן את תדמיתן של בנות הוטרס, אנו מבהירים כי יש להן אפשרות לבחור במדים המסורתיים או החדשים", כתב הדובר במייל תגובה לאינסיידר, "הן יכולות להחליט איזו גזרה של מכנסונים מתאימה יותר לגוף שלהן ולדימוי האישי שלהן".

החברה מסרה כי היא מתכוונת להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם העובדות ולהעניק להן את ההזדמנות "לתת משוב בכל שלב, כולל בנוגע לפריטי לבוש ואביזרים עתידיים". בהודעה נכתב: "אנו נרגשים לראות עלייה במגמה הלאומית לביטוי עצמי ושיוויון המבשר רק טוב לשוק שלנו. אנו עובדים באופן רציף עם בנות הוטרס כדי לרענן ולעדכן את תדמית שגרירות המותג שלנו, כדי להעצים אותן ולגרום להן להרגיש במיטבן".

משתמשת הטיקטוק sick.abt.it ששיתפה את תסכולה בסרטון, אישרה את הדברים בסרטון חדש שלה: "הסרטון שלי הפך לויראלי ומנכ"ל הוטרס יצר איתי קשר כדי לבשר לי שאני יכולה להמשיך ללבוש את המכנסיים הישנים". היא הוסיפה לצד הסרטון: "לא יכולתי לעשות את זה בלעדיכם #hootersgirl".

@sick.abt.it

couldn't have done it without all of you ❤️ ##hootersgirl

♬ sonido original - DIABLO_FFツ

"הוטרס" נוסדה בשנת 1983 בקלירווטר, פלורידה, והתמודדה עם מספר תביעות במהלך השנים. בשנת 2019, עובדת ממישיגן תבעה את החברה בגין אפליה לאחר שנאמר לה כי משקלה אינו עומד בדרישות האסתטיות של הרשת. ב"הוטרס" התנערו מהתביעה ומסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי היא חסרת בסיס וכי החברה אינה אוכפת דרישות משקל.

בשנת 2013 הוענקו לעובדת אחרת 250 אלף דולר בתביעה על התבטאות גזענית לאחר שנאמר לה כי "הרשת אוסרת על בנות הוטרס אפרו-אמריקאיות לשים תוספות שיער בלונדיניות בשיערן", כך לפי התביעה. הרשת טענה בתגובה כי אין לה סטנדרטים שונים המבוססים על גזע. החברה גם הגיעה להסדר בתביעה ייצוגית בגין אפליה מגדרית בשנת 1997, ובסופו של דבר יצרה תקדים משפטי המאפשר לה להמשיך להעסיק אך ורק נשים.

כיום לחברה יש יותר מ-420 סניפים הפרוסים ברחבי העולם ונמצאים בבעלות Hooters of America, LLC. בנוסף, 25 מסעדות "הוטרס" מתפקדות כיום כחלק מקבוצת Original Hooters, הנמצאות בבעלות נפרדת אך משתמשות במיתוג דומה. מסעדות אלו לא לקחו חלק במדיניות המכנסונים החדשה והעובדות עדיין לובשות את מדי הרשת הרגילים. גם בישראל פעל סניף של הרשת שנפתח ב-2007 ברמת פולג, אולם הוא נסגר לאחר שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully