פרסומת חמת. יוטיוב, צילום מסך
צילום מסך/יוטיוב

אם אי פעם הייתה סיבה להחרים חברה, זו הפרסומת הדוחה הזאת

עמליה וייס

28.11.2021 / 15:07

אם לפעמים נדמה לנו שהעולם מתקדם לעבר ראייה הוליסטית של בני אדם כבני אדם ללא הבדלי דת גזע ומין, מדי פעם וותרו על הסטארט אובר ותראו פרסומות. שם תגלו מה באמת קורה בראש הקולקטיבי שלנו

פרסומות שנפסלו לשידור/מערכת

"קחו ברז גרמני, איטלקי או מסין... איך זרמתם ככה עם ברז בלי כיסוי?" אלה הם המשפטים התמוהים שמתחילים את הפרסומת המביכה החדשה של חמת, מותג הברזים. הפרזנטורית, רונה לי שמעון, מדברת אלינו, הצופים, ובנאום מלא פאלוסים ורמיזות מיניות זולות משכנעת אותנו לרכוש ברז של חמת, ישראלי, מלח הארץ, כשהברז מושווה לאורך כל הפרסומת לאיבר מין גברי, והרכישה למערכת יחסים מחייבת, אל מול סטוץ עם ברז סיני.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הפרסומת מלאה בסקסיזם, החפצה, שלא לדבר על ההקשרים הילדותיים המאולצים ביותר שראיתי אי פעם למיניות - החל מהקלוזאפ הראשון של שמעון, בו פיה מתקרב לקצה של ברז, מה שצולם להיראות אירוטי במסווה של דיבור למיקרופון. יוצרי הפרסומת החליטו שזה סבבה, כי הצופים שלהם נורא מטומטמים ולא יקלטו את המניפולציה. הם רק יהיו פתאום חרמנים כשיראו ברז אמבטיה ולא יבינו למה. אחרי אסוסיאציית "גרון עמוק 2", והמילים "איך זרמתם" שחוזרות ומופיעות לאורך הפרסומת, מגיעים גם הליטופים.

פרסומת חמת. יוטיוב, צילום מסך
מה? היא בסך הכל מדברת למקרופון/צילום מסך, יוטיוב
פרסומת חמת. יוטיוב, צילום מסך
מה? היא בסך הכל אוהבת את הברז הזה/צילום מסך, יוטיוב

בפריים אחר רונה לי שמעון מניחה יד עדינה על הברז ומלטפת אותו לכל אורכו. זו לא רמיזה מינית חלילה, זה סתם כי היא אוהבת את הברז הזה כל כך. זה פור פליי לכל דבר, יעיד כל גבר. סליחה, ברז.
זה ברז מדהים כל כך שהיא עוטה על עצמה שמלת פאייטים מוזהבת ועוגבת על הברז כשהיא שעונה על קיר המקלחת בתנוחת צילום סקסי מהאייטיז ומבט רושף של נמרה.

אבל זה לא הספיק. אחר כך גם השכיבו אותה על הכיור ונתנו לה ללטף את הברז עוד קצת, ואז היא מוצאת את עצמה על שולחן המטבח כשגבה מקושת והיא נעולה בסטילטו - פנטזיה מיזוגנית שחולקים אנשים שלא הייתי רוצה לפגוש בסמטה אפלה. ומה הם בסך הכל רוצים לומר? שמדובר בברז יוקרתי ואיכותי.

הקשקוש הזה מסתיים במילים "אז למי שאכפת מהאמבטיה או המטבח, רק ברז של חמת!". יאללה, הפרסומת כל כך מתוחכמת שגם מילים מעולם הרגש נכניס, שאנשים ירגישו קשר רגשי אל הברז, כי לא כדאי, כידוע להקל ראש בבחירה הקריטית הזאת. "אז אל תזרמו עם כל ברז", שופכים עלינו (ראיתם מה עשיתי פה? קריאייטיב) עוד קצת שירה, וזה נגמר, ותודה באמת שזה לא נגמר בקלוז אפ על הברז כשהיא מלטפת אותו והוא זורם, למרות שלא יפתיע אותי אם הרעיון הזה עלה ונפסל.

פרסומת חמת. יוטיוב, צילום מסך
מה? היא בסך הכל עושה את מה שכל אישה עושה כל יום לבד בבית/צילום מסך, יוטיוב
פרסומת חמת. יוטיוב, צילום מסך
מה? את לא שוכבת על השיש ומחזיקה את הברז ביד?/צילום מסך, יוטיוב

זו לא הפעם הראשונה, אגב. גלילה מאד קצרה ביוטיוב מגלה פרסומת נוספת מלפני כמה שנים, שבה אישה לבושה בבגדי ערב מתחככת במה שנראה כמו פסלים של גברים חתיכים בגוונים וגימורים שונים ומלטפת את קיבורות זרועותיהם בתשוקה. כאשר היא מתפכחת מהחיזיון המרהיב הזה, מסתבר שהיא עומדת עם הבעל החנבץ שלה ומלטפת כמה ברזים, כשבעלה מעיף בה מבט אוהב ונטול מיניות שאומר "שוב אישתי קלת הדעת חולמת בהקיץ על סוסי פוני ופיות" והיא שולחת מבט ממזרי למצלמה. נו בחייאאאאת.

אם חשבתם שהעולם מתקדם לכיוון שוויוני יותר, שבו בחברות ברזים ידגישו דווקא את העובדה שהפרזנטורית היא שחקנית מאד מוצלחת וקצת פחות את האיזורים הארוגניים שלה, אז תחשבו שוב. אם תרצו להבין מה מצב הנשים בעולם האמיתי, צאו לרגע מקבוצות הפייסבוק ההזויות שמשכנעות אותך שאת נמצאת בדרך הנכונה - מספיק לראות כמה פרסומת לבושם, גלידה ומסתבר שגם פרזול, כדי להבין שלא הרבה באמת השתנה בתפיסה של העולם את האישה כאמצעי פיתוי שזכות הקיום שלו קשורה קשר ישיר להנאה שהוא גורם לגברים ותו לא. עובדה, אנחנו ב-2021, עדיין קורים פה מדי יום הרבה דברים מזעזעים שלא אמורים לקרות, והפרסומות האלה לא מועילות כדי למגר את החשיבה הזאת מהעולם. בקיצור אם אי פעם היתה סיבה לצרכניות להחרים חברת ברזים, הנה היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully