הישרדות VIP: גיא שואל מדוע לא הייתה אף פעם ברית נשים. רשת
רשת

למה אין ברית נשים? כי נשים זה עם רע ולא מפרגן - תשאלו כל אשה

ליאת לינדנבאום שחר

17.1.2022 / 12:21

בפרק האחרון גיא שאל את ליה למה לדעתה נשים לא מצליחות לייצר ברית נשית משל עצמן. לכל אחת ואחד יש ספקולציות משל עצמם באשר לסיבה, אבל האמת היא שאנחנו פשוט מפלות את עצמינו לרעה לגמרי לגמרי לבד

הישרדות VIP: גיא שואל מדוע לא הייתה אף פעם ברית נשים/רשת 13
  • מהי אחווה נשית?
  • ויקיפדיה חושבת שזה: Sisterhood, סולידריות הנובעת משיתוף פעולה מלא בין נשים, חתירה למטרה משותפת.
  • מגילת רות אומרת על זה: שתי נשים ניצבות יחדיו מול אתגרי החיים, הן מבינות שרק בכוחות משותפים תצלחנה להתגבר על כל המכשולים.
  • ג'קי בטוחה שזה: אחותי, אני אתעלם ממך, ואז אצמצם אותך, ואז אסרס אותך, ואז דקה לפני שתרצי להתאבד בקפיצה ממגדל הפעמון, אני אגיד לך שהחולצה שלך יפה.
  • את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?
  • אחווה נשית, (או בשפה של אודליה: חרטא ברטא) לא מחזיקה מים והפרק האחרון רק חידד לנו עד כמה. ממש בדומה ל"אהבת חינם", הכה אהוב בארצנו הקטנטונת. אחוות נשים זה כמו פחמימות מרזות. ג'ינג'יות שזופות. ביאת המשיח. פיקציות קיימות בשלל צורות. ברצינות, הרי ידוע שאדם לאדם זאב ואשה לאשה כלבה, אז למה אנחנו מתעקשות להמשיך ולהחיות ולשמר ולחרוך עד דק את הביטוי הזה - "אחווה נשית"?
  • עם כל הכבוד לכל מעגלי הנשים ומפגשי "שיחות עם הפות" - מישהו צריך לומר את האמת. נשים זה עם רע ולא מפרגן. תשאלו כל אשה. סולידריות נשית זה לא באמת מושג שיכול להתקיים בעידן התחרותי של ימינו, ובהיותנו אינדיבידואל שתמיד שואף להשתייך, אנחנו שוב ושוב טועות לחשוב שקיטורים משותפים על הבעל שלא מזיז אצבע בבית, הדייט שדורש לחלוק חשבון, או הבוס שלא זורק מילה טובה אף פעם - זו אחווה נשית.

אנחנו נהנות לנפנף בזה כאילו זה קוד סודי שרק אנחנו מבינות, אבל האמת רחוקה מזה. משחר ההיסטוריה ועד לימינו אנו, נשים חסרות את היכולת לבטא סולידריות ,כי הן עסוקות בפרטי (עושות לביתן) ולא בקולקטיבי. עד שהחלו ניצני הפמיניזם הראשונים, "אחווה נשית" בכלל לא עניינה אף אחד.


קחו את הפרק האחרון ב'הישרדות', למשל. 13 אחיות יש לג'קי, כך שאם יש מקום שיכול לשמש מצע פורה למושג אחווה נשית - זהו בית ילדותה, המקום ממנו באה. הייתם מצפים שבנושא הזה היא תרביץ תורה השכם והערב, תתרום ותחלוק מבינתה וניסיונה, תהיה ה"ביג מאמא" של השבט, זאת שמגבשת ומאחדת, יוזמת ומפיקה ערבי שירה, ריקודים ומסיבות רווקות, אבל לא - אם לשפוט לפי התנהלותה בכל העונה עד כה - אין שום זכר, וזר שייקלע לסיטואציה יחשוב שג'קי היא בת יחידה שגדלה בסביון ורגילה לקבל את מבוקשה רק בעפעוף עיניים אחד.

ההגזמות, הפאתוס, השימוש הציני במושג "אחווה נשית", שאין בינו לבין התנהלות נשות פגאסה כלום ושום דבר - הכל היה פשוט מעורר השתאות, שלא לומר מעלה קבס. בהתחשב ברמות הצביעות בין הנשים תמוה שמנהלי השיווק של טמבור לא זהו את הפוטנציאל ומינפו את הפרק לקצת יח"צ.

מתכנס לו השבט לשיחת השימוע השבועית, סליחה - "מועצת השבט", ליה נכנסת ב-LOOK של רועה צאן, ישר אודליה וג'קי עפות עליה ב-200 קמ"ש ובדיבור א-לה צדי צרפתי: "וואו, מי זאת?! מי זאת?!", כאלו לא ראו אותה שנתיים ולא חתמו במו ידיהן על צו הגירוש שלה לבקתת המצורעים. *אתנחתא קומית קלה נרשמת כשאל תוך המתחם מעכסת נערת הוואי (קובי, תחליט כבר מה אתה מרגיש ותיטרק על זה סופית, באמא).

יושבת לה ג'קי, שבערך מ- Day One ננעלה על אוואטה כמו רוטוויילר ואיבדה עניין בכל אשה על האי, וליטרלי הורידה פלומבה על הראש של כל נקבה שניסתה ברוב חוצפתה להזדקף ולהביע דעה כל שהיא, על כל דבר שהוא, ומהגגת תועפות על חשיבות האחווה, וכמה ליה יפה, וכמה רצתה את אלה לצדה ובלה בלה בלה, כולם מהנהנים בהסכמה, סלאש הערצה עיוורת, ואיש אינו פוצה פה (ולא בגלל שכבר חודש הם לא פגשו משחה ומברשת). רק ליה יושבת בצד, מגלגלת עיניים, כי ליה היא שועלה ותיקה ואותה אי אפשר לערבב. היא רואה לתוך הלבן של העיניים של ג'קי ושפחותיה ויודעת שאין שם שום כוונה טובה. שום אותנטיות. שום "אחוות נשים".

מישהו שאל את עצמו למה אודליה, סגניתה הנאמנה של ג'קי, שלעולם אינה מזגזגת ימינה או שמאלה, לא זוכה לפרומיל מתועפות הכבוד לו זוכה אוואטה אצל ג'קי? איש לא שאל כי לכולם זה נראה לגיטימי, אבל אם תשחזרו רגע בראש עונות הישרדות, תיווכחו לראות שלא נרשמה אף נאמנות כזאת בשום עונה.

בואו נעלה יחד מהאוב את השורדות שלא שרדו - פאני, מעין, ורד, ליזה - הו-הא, חגיגות האחווה הנשית שם בוילת המודחים, מה אני אגיד לכם, ההפקה קבלה טלפון בהול מנוה תרצה, מבקשים שם שיעורי העצמה בעקבות ההשראה האינסופית. אם איני טועה, כבר שעה לתוך הפרק הראשון של העונה - ורד טינפה על ליה, ליזה פתחה על ורד, אודליה ופאני העלילו על ליה, ג'קי ומעין לרלרו על שירה. אלו הפנים האמתיות של "אחווה נשית". זאת האמת העצובה. צביעות, צרות עין וחסר פרגון אמתי.

דווקא אלה הפגינה אחווה נשית, והיא אפילו לא ידעה שהיא כזאת - בגדה בברית שלה, פתחה חזית (קרוב לודאי) מול גדי ויהונתן, אבל הלכה עם הלב ובחרה בליה. זאת אחווה נשית דה-פאקטו, בלי רעש וצלצולים. פחות או יותר, כי היא בכל זאת מררה שם בבכי וחצרצה באף מלא נזלת כאלו נקלעה לניחום אבלים של המיתולוגי שלה, במינימום, ואפילו בסיטואציה הקשה הזאת, אף אחת לא ניגשה לנחם אותה - נהפוך הוא - ג'קי לא הפסיקה לגלגל עיניים.

מכירים את השיר הידוע - Sisters are doing it for themselves?
אז כזה, לגמרי. for themselves בלבד.

יש דבר כזה אחווה נשית?

לא. עובדה שאין באף עונה
תלוי בנשים - צריך ביטחון עצמי בשביל זה
ברור שיש. מסכנה מי שלא מבינה את זה
221 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully