אישה צעירה בחורה שמחה אגודלים לייק. ShutterStock
ShutterStock

החפיצו וגם ירשו: כך העסקים "מאחלים" לך יום אישה שמח

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 20:10

יום האישה הגיע, ואיתו זורמים אלינו עשרות הודעות הסמס על מבצעים, הכתבות המשעממות של ארגוני הנשים, והכי גרוע - זה היום שבו כל עסק מרגיש צורך לתפוס טרמפ שמועיל אך ורק לו - על הרעיון החשוב הזה. ככה "מאחלים" לנו יום אישה שמח

יום האישה שמח לכולנו! יייאיייי! הביאו לכולן פחמימות לעבודה? יופי, מקסים, נחמד, והייתי רוצה פשוט להמשיך הלאה, אבל באמת שבגלל רגשי האשמה הקולקטיביים של העולם, פשוט אי אפשר לחמוק מאזכורים של היום הזה שמגיעים מכל מקום, ולא בהכרח בקטע טוב. למעשה היום הזה, שהוא חשוב, נמצא ברגעים אלה ממש בסכנת שאיבה לתוך מחילת הארנב של ימי השופינג כמו שקרה לכל הימים החשובים האחרים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

רוצים לחגוג את יום האישה? תפתחו את הראש, אל תחפיצו, אל תטרידו, אל תגסבירו - ואם אתם עסק, אתם יכולים בבקשה להפסיק לז***ן את המוח ולהעלות לנשים שעובדות אצלכם את המשכורת, כי בואו, אנחנו מבקשות כבר מיום האישה של שנה שעברה. ובנתיים, ככה עסקים בישראל בחרו לציין את יום האישה הבינלאומי:

הפטריה שלך חזרה

יום האישה - נעמן. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - נעמן/צילום מסך, רשתות חברתיות

לפחות כאן מישהו השקיע בקריאייטיב. יש משהו משעשע בהסבה של המשפט "אישה למטבח" לאמירה קונקרטית ומעשית שמוציאה ממנה את העוקץ. רק חבל שבחירת המאכל מזכירה פרסומת אחרת, וגינאלית, וקצת פחות מעוררת תיאבון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיכל הקטנה: "המחיר הוא בדידות. כשאת נשברת אף אחד לא מאמין לך"

בשיתוף חוה זינגבוים

לא מזכירה, מנהלת אדמינסטרטיבית

יום האישה - כסאות. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - כסאות/צילום מסך, רשתות חברתיות

גם כאן יש תחכום, שזה באמת המינימום שאפשר לבקש כשעושים תרגיל שיווקי על הגב של יותר מ-50 אחוזים מאוכלוסיית העולם, אבל למרות שהקריאייטיב ממש חמוד, אף אחד לא באמת חושב ששינוי שמו של כסא מזכר לנקבה יעזור לנשים מוחלשות, נכון? אז בואו נראה את זה כמו שזה. גימיק חמוד, כי בסופו של יום - בשביל לשנות בהחלט צריך לקום מהכסא. מבאס, אבל אלה החיים.

אובר פמיניזם

יום האישה - קפה. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - קפה/צילום מסך, רשתות חברתיות

כאן יש את האלמנטים הנכונים - זה גם מצחיק, וגם די נכון, העולם באמת יכול להשתפר אם יותר נשים ינהלו אותו בתפקידי מפתח, שזה מה שמנסים לומר פה, והקישור למילה פרלמנט שהוא בדרך כלל גברי, טובה, למרות שמנסיוננו האישי, הפרלמנטים הכי שווים הם אלה שיש בהם נשים, גברים, וחובה גם הומו. ארץ נהדרת, לתשומת ליבכם.

קיבלנו חמרמורת

יום האישה - האקדמיה. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - האקדמיה/צילום מסך, רשתות חברתיות

אם יש דבר בעולם שנשמע מתאמץ ומזיע הוא המילים המאולצות שממציאים באקדמיה, והנקבוב (מילה חדשה, תראו אותי) של "ראש ממשלה" ל"ראשת ממשלה" נמצא בטופ 5. כולן יודעות שבחוקי השפה העברית המילה "ראש" היא זכר, והיא זו שמכתיבה את ההטייה הזכרית, לא מינם של הנושאים בתואר. אז דברו איתנו כשלראש של אישה יקראו "ראשה", או "ראשית", ועד אז תפסיקו לז***ן לנו את המוח. תודה.

הכי woke

יום האישה - כושר. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - כושר/צילום מסך, רשתות חברתיות

ב ס ד ר
ש מ ע נ ו
אתם החדר כושר הכי WOKE ביקום

כבד, התיק הזה

יום האישה - תיקים. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - תיקים/צילום מסך, רשתות חברתיות

עוד פרפראזה על משפט שבדרך כלל נאמר על הצד השני: "מאחורי כל גבר יש אישה..." בלה בלה. אז לקחתם את האישה, העברתם אותה מאחורי הגבר, אבל לא שמתם אותה לפני הגבר, או לצד הגבר, שזו הרי ההשוואה הרלוונטית וגם התיקון הרלוונטי - אלא תליתם עליה תיק? כדי לרמוז מה בדיוק? שנשיות הורסת קשורה בעיקר למראה חיצוני ומותגים? אחלה. עבודה מעולה.

נשים אמיתיות

יום האישה - חומוס. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - חומוס/צילום מסך, רשתות חברתיות

בעולם שבו נשים חייבות לשקול פחות ממשקל מסוים אחרת הן צריכות להיאבק על זהותן הנשית ועל זכותן להרגיש ולהיחשב נחשקות, משפט כמו 'נשים אמיתיות אוכלות חומוס' הוא בעייתי. למה? כי זה לא נכון. ברגעים אלה ממש אני מתחרטת על העוגה שאכלתי ב-11 בבוקר. לא, לא. והמשפט הזה נשמע כמו הקשקושים שנשים עושות בדייטים, טוענות שהן שונאות סלט כדי להוכיח שהן מגניבות ולא סופרות קלוריות, מה שרחוק מהמציאות הכאובה שמלאה בהפרעות אכילה ושנאה עצמית.

עולם ורוד

יום האישה - מחבת. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - מחבת/צילום מסך, רשתות חברתיות

כן, זה אמיתי. יש מבצע על מחבת ורודה ביום האישה, ורוד, כידוע זה וורוד זה הצבע שנשים באמת אוהבות, צבע שעושה להן טוב ומזכיר להן מי הן. אנחנו רוצות הכל בוורוד. מחבתות, מחשבים, אריזות של טמפונים, הכל. ויודעים מה הכי עצוב בזה? שהרבה נשים באמת ייקנו את המחשב כי הוא ורוד.

את יפה כשכואב לך

יום האישה - הזרקות. רשתות חברתיות, צילום מסך
יום האישה - הזרקות/צילום מסך, רשתות חברתיות

את תמיד יפה, אבל קחי הזרקות, כי אסור לך, חלילה להיות פחות יפה. מה שבעצם אומרים לנו פה הוא הדבר הכי גרוע שנשים צריכות להתמודד איתו בחייהן - לנשים, בניגוד לגברים, אין את החופש להתבגר, להיראות טבעיות, או לטפח את עצמן פחות. לא משנה כמה אישה תהיה מעניינת, מצחיקה ובעלת אישיות מהממת - אם היא לא נראית טוב, החיים שלה יהיו הרבה יותר קשים. גבר עם קמטים ושיער שיבה יכול להיחשב גבר סופר סקסי, בעוד אישה עם קמטים באותו עומק פשוט עברה את 'תאריך התפוגה' שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully