עדי ויפעת פשוט לקנות. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

"העוקבות שלנו אפילו לא יודעות איך אנחנו נראות"

15.6.2022 / 15:14

שונאות לחפש, לברר מחירים ולחפור ברחבי הרשת כדי למצוא מוצר? "פשוט לקנות" הוא עמוד אינסטגרם שאוצר פריטים שווים של מותגים גדולים, עושה לך סטיילינג ומשיג לך הטבות שוות העסק ששתי נשים פתחו בקורונה

נתחיל עם קצת נוסטלגיה. שנת 2020, הסגרים הראשונים של הקורונה, שתי אימהות צעירות, שכנות מיודדות ירדו לשתות קפה על ספסל בשכונת מגוריהן הגנרית בגבעתיים (לא ויתר מ-200 מטר מהבית). בעודן יושבות כל אחת מהן מקבלת טלפון מחברה, עם שאלה דומה - איפה/מה קונים באיזה אתר ומה יוצא הכי איכותי ומשתלם?

"כשסגרנו את הטלפונים, הסתכלנו אחת על השניה ואמרנו - בואי נעשה מזה עסק. אמרנו את זה שלוש פעמים מרוב התלהבות, וחודש אחרי, פתחנו את העמוד שלנו באינסטגרם".

יפעת כהן סלקטר ועדי כהן תמיד היו חובבות צרכנות, שתיהן מעידות שטלפוני ייעוץ כאלה הם עניין שבשגרה בחייהן, ושבדרך כלל גם ידעו לתת מענה לרוב השאלות. "אני טובה בלחרוש את הרשת ולמצוא את הדיל הכי טוב" מסבירה עדי, "ויפעת טובה בלמצוא את הפיסים המיוחדים שעולים קצת יותר" הן מתבדחות בקלילות, אבל צחוק צחוק - באותו יום הפך תחביב הקניות הזה לעסק משגשג. תכירו את "פשוט לקנות", עמוד לייף סטייל שמרכז המלצות והטבות שוות לנשים ילדים ולבית, בדגש על צרכנות נבונה והטבות שוות של מותגים מובילים שמתחלפות מידי שבוע, ומתמקד נטו בצרכנות נבונה ובמה שחדש על המדף.

העמוד, כשמו כן הוא - פשוט. עדי ויפעת משיגות קודי קופון ממותגים שהן אוהבות, ומעבירות אותם הלאה לעוקבות וחברות הקהילה שלהן בעמוד אחרי שהן ממיינות את הפריטים השווים מן המוץ ומן התבן, הן מספקות לעוקבות סטיילינג מדויק ומבצע נוח בהינף סטורי: "אנחנו מוצאות את ההטבות הכי טובות ואת המוצרים הכי שווים למוצרים שאהבנו ויודעות שגם העוקבות יאהבו, משיגות עבורן את ההנחות, ומפרסמות אותן" מסבירה יפעת. "זה באמת פשוט" אומרת יפעת ונזכרת בתסכול שחשו שתיהן כשניסו להסביר לבני הזוג שלהם מה הן מתכוונות לעשות בעסק הזה ונתקלו בהרמת גבות.

"אף אחד לא הבין. אנשים כל הזמן שאלו 'כן, אבל מה בדיוק תעשו שם?' אף אחד לא ממש הבין, ואנחנו כל הזמן אמרנו אחת לשניה 'אבל זה נורא פשוט!' בסופו של דבר אחרי התלבטויות על שמות - זו הסיבה שקראנו לעמוד ככה. כי זה פשוט מה שזה."

וזה באמת די פשוט. בסטורי תוכלו למצוא בכל רגע נתון עשרות הטבות והצעות וקודי קופונים להכל - החל מאופנה, המשך בשעונים חכמים, וכלה בשמפו, ואם תרצו להבין מי המותגים שמשתפים פעולה עם העמוד, פשוט תעברו להיילייטס - לכל מותג יש היילייט משלו שכולל את ההסטוריה של כל הפעילות שלו בעמוד - מעין ארכיון עבודה. וזהו. הפיד של העמוד הוא סוג של חלון ראווה סלאש תיק עבודות, מעוצב נקי ומסודר לפי מותגים, בלי תמונות אישיות של שתי הנשים, כמו שהתרגלנו כל כך לראות בשנים האחרונות.

זה לא אומר שהן לא חברותיות ובגובה העיניים, להיפך. הן יושבות על העמוד שלהם 24/7, ועונות לכל שאלה ושאלה ולכל אישה ואישה שרוצות להבין, שחמפשות משהו, שמבקשות לינק ספציפי או ייעוץ אחר. "נשים פונות אלינו חופשי בדף ואנחנו תמיד עונות - זה גם מה שמבדל אותנו. אין הודעה שאנחנו מפספסות או לא מגיבות לה, כי חשוב לנו מאד להיות זמינות."

להיות זמינות ל-22 אלף חברות קהילה זו עבודה פול טיים, וככל שהעסק גדל, כך נוספו עוד מטלות. "בהתחלה היינו משגעות את המותגים" הן מספרות כי לא רצינו להתפשר על המוצרים, ולאט לאט התחילו להכיר אותנו".

כיום המותגים כבר פונים אליהן, כי הקהילה כבר גדלה ותפסה נפח, ובעיקר כי 22 אלף הנשים שעוקבות אחרי העמוד מרגישות ביטחון מלא לקנות דרכן ולהקשיב להמלצותיהן, ועדי ויפעת נחושות לשמור על הצביון של השירות האישי, ועל אמון הנשים - אפילו במחיר של ויתור על פרנסה לפעמים: "בתחילת הדרך קידמנו מעצבת עם מותג חדש יחסית. ואחת העוקבות שלחה לנו את אותה חולצה שקידמנו - מאלי אקספרס. מיד עצרנו את שיתוף הפעולה, העלינו סטורי, התנצלנו, החזרנו לבחורה את הפריטים וויתרנו על התשלום.

"אנחנו לא בלוגריות" הן מסבירות לי "לא נראה לנו מעניין לספר מה לבשנו איך סלסלנו או לא את השיער היום, ולצלם את הלב שבקפה של הבוקר. אנחנו פה כדי לתת שירות שיקל על נשים כמונו, שאוהבות דברים טובים במחירים מעולים ואין להן כוח לחפש אותם בתוך ים האופציות הקיימות, ולכן אנחנו לא סתם מפרסמות כל דבר - אנחנו מסוגלות לשבת על אתר שיש בו 8000 מוצרים, ולאצור מתוכו ארבעה שווים שאנחנו יודעות שיעופו, ומשיגות עליהם את הדילים הכי טובים".

וזה נכון, הן לא בלוגריות - למעשה בכל הפיד אין אפילו רמז לזהותן של מנהלות העמוד, והתמונה הזאת בראש הכתבה היא חשיפה ראשונה פומבית של הבנות - וגם אז - מדובר בתמונת סלפי לא מושקעת שהן צילמו בעצמן ולא בתמונה עסקית שהוזמנה במיוחד כדי לקדם את העסק. "נשים כל כך רגילות לבלוגריות שלפעמים הן תוהות למה אנחנו לא חושפות את עצמנו יותר. אבל אנחנו באמת לא העניין פה. העמוד הזה הוא לא about us - הוא עוסק בדבר עצמו, וזה פשוט לקנות - את המוצר הכי טוב, במחיר הכי טוב, ובתחושת ביטחון מלאה שיש אותנו מאחוריו, כדי לטפל באופן אישי כל מה שיכול לצוץ, החל משאלות של לפני הקנייה, וכלה בתקשורת מהירה עם המותג אם צריך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully