דיאן נתנאל. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 האח הגדול

לדיאן יש לב לא פחות מלשרין - חבל שכבר לא נגלה את זה

1.8.2022 / 11:21

דיאן הייתה מרויחה הרבה יותר לו הייתה נותנת לעצמה לשחרר, כדי שעוד אנשים חוץ מנתנאל, אמא שלה ועוד כמה צופים בודדים ייראו את החמידות שבה, את הנאמנות המוחלטת שהיא מעניקה למי שעבר את המבחנים הדרקוניים שלה והוכיח שהוא איתה באש ובמים

דיאן הודחה אתמול וזה מצער. ברמות השטחיות ביותר, דיאן הייתה הציר המרכזי שסביבו נסבה העונה עד עכשיו, והסיבה שהעונה הזאת הייתה כל כך הרבה יותר מעניינת מהעונות הקודמות. גם אם הרוב שנאו את ההתנהגות שלה וחלק אפילו אותה אישית אם לשפוט לפי החגיגה ברשתות, או "הסערה", איך שאוהבים להגיד בתוכניות בידור - אז כל מי שהצביע להדיח אותה, ויבוא אחר כך בטענות שהעונה הפכה משעממת - כבר מעכשיו אני אומרת לכם - סתמו. לא רוצים לשמוע.

זה מה שהכי מטריף אותי ביחס אליה - הצביעות המוחלטת של אנשים שלא רואים את הדבשת של עצמם, ולא יראו אפילו בחדר מראות. הרי אותם אנשים ששולחים תלונות לרשות השנייה הם האנשים שרואים בקפידה כל תוכנית ואת ערוץ 26, הם אלה שמצביעים בהדחות והם אלה שאהבו את העונה עד עכשיו, הם רק לא יודעים שהרבה מזה הוא בגלל דיאן.

לטענתם, דיאן הייתה צריכה ללכת כי היא כוחנית, רעה, שתלטנית, מדברת לא יפה לאנשים, ומסנג'רת את נתנאל ו"לא מגיע" לה להמשיך להיות בבית. שאלה לגבי זה - לדיאן פחות מגיע להיות בבית מלשני הגברים שהצדיעו במועל יד בתור בדיחה?

וסליחה, מה זה "מגיע"?

להיות בבית האח הגדול זה לא פרס שמקבלים מהנשיא על שירות מצוין לציבור - זאת תוכנית טלויזיה שאמורה להיות טראש מבוסס קונפליקטים - הפורמט אשכרה כולל תחבולות מובנות, שתפקידן הוא להוציא אנשים מדעתם באופן שיטתי, כדי שיתפרצו זה על זה - כי את זה אתם אוהבים לראות, אתם - האנשים שבאים בטענות מהבוקר עד הלילה, גם כשמעניין, גם כשמשעמם, גם כשקר, וגם כשחם.

עלק לא מגיע לה. כאילו מדובר בתואר אבירות. מה יש לכם? בליהוק לאח הגדול אין שאלה של מגיע - ואם הייתה שאלה כזאת, אז התשובה הייתה צריכה להיות שלאף אחד לא מגיע להיות שם, כי זאת פשוט טראומה, ולכולם כבר יש מספיק.

דיאן שוורץ. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
כבר עכשיו דואגת לנתנאל/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

טראומה או לא, ההתנהגות של דיאן הייתה לגמרי בעייתית - אין מה לעשות, לא משנה מה המניעים שלך, את לא יכולה להיכנס בכל מי שמתחשק לך בעוצמות לא מבוקרות ולהגיד דברים מאד קשים שפוגעים בבטן הרכה מבלי שתהיינה לכך השלכות. דיאן אשמה לחלוטין בהדחה שלה, כי הצופים לא אמורים להיות בוחני לב וכליות ולראות את מה שמסתתר מאחורי כל זה.

אבל יש כאלה שראו. לירון היא אחת מהן, אגב, ובר גם עשתה כמיטב יכולה קצרת הפתיל - וגם את הנסיונות שלהן להתקרב אליה היא בלמה לפני שהניבו פירות אמיתיים. זה היה קשה לצפייה, במיוחד למי שמחבבים אותה - מאד קשה לראות אותה מתנהגת כאילו אף אחד בעולם לא קיים מלבדה ומלבד האנשים שבחרה להכתיר כאביריה, ומכאיב לראות את הפגיעה של כל השאר, שלהם היא משדרת שהם עלובי נפש שלא שווים את היחס שלה.

האם היא באמת חושבת ככה? מה פתאום. להיפך - ההתנהגות הזאת היא בעיקר ניסיון לשכנע את עצמה במציאות הרצויה - מציאות שבה לאף אחד אין את הכוח לפגוע בה, לגרום לה להרגיש אשמה (מזכירה לכם את האשמה שיש לה לגבי אמא שלה, שהוא ברמה של שברון לב) טבילות ברותחים שהיא כנראה חוותה מספיק פעמים בכדי להיזהר גם בצוננים.

דיאן קשה מאד לעיכול. החל מה"זה לא מעניין אותי", ו"זה מביך", ו"סיימת? כי אין לי סבלנות לשמוע". המשך בחיקויים פיזיים המעליבים, בחוסר הקשב לאנשים שדווקא אוהבים אותה, וכלה בהתעקשות להישאר "חזקה" במובן המוטעה שאותו היא מפרשת ככוח, תוך שהיא טוענת שכלום לא מזיז לה.

האח הגדול דיאן נתנאל. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
אמון מלא לנבחרים בלבד/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

הבעיה באישיות של דיאן הוא בדיוק הפער בין מה שהיא מנסה להפגין לבין מי שהיא באמת. בגלל זה כל מי שמסתכל עליה מתבלבל - זה הפער שבתוכו כולם הולכים לאיבוד כשהם מנסים להבין אותה, להיות חברים שלה או לעזור לה. וזה בסדר מבחינתה, כי היא ממילא לא סומכת על אף אחד, ולכן הרימה את ההגנה הזאת מלכתחילה.

כשהיא משדרת "אתם לא חשובים מספיק, לכן לא רוצה מדובשכם ולא מעוקצכם", היא גורמת לאנשים להרגיש שהם לא שווים מספיק בכדי לפגוע בה, בעוד מה שהיה עוזר לה באמת הוא לגרום לעצמה להבין את השווי האמיתי שלה, ולהגיע למצב שהיא מסוגלת לבחור ממי וממה להיפגע מבלי להיות תוקפנית כל הזמן. אבל היא ילדונת, וזה תהליך שרוב האנשים עוברים בגיל מבוגר יותר, אם בכלל.

דיאן הייתה מרויחה הרבה יותר לו הייתה נותנת לעצמה לשחרר, כדי שעוד אנשים חוץ מנתנאל, אמא שלה ועוד כמה צופים בודדים ייראו את החמידות שבה, את הנאמנות המוחלטת שהיא מעניקה למי שעבר את המבחנים הדרקוניים שלה והוכיח שהוא איתה באש ובמים, או את יכולת ההכלה האדירה שלה לכאב של האחר.

לדיאן יש לב לא פחות גדול מלשרין, והיא גם יותר אמיתית ממנה - חבל שלא נזכה ליהנות ממנו בבית האח. לא יודעת אם שמתם לב, אבל בין התנהגות ביצ'ית להתנהגות מרושעת, דיאן תמיד ידעה גם יפה מאד לגשת למי שמרגיש רע ולהגיד לו את הדבר הנכון כדי להרים לו, ובלי לבקש לעצמה קרדיט של "טובת לב" או "רגישה", ואת זה היא עשתה כל העונה, במכפלות של מאות, עבור נתנאל, מדי יום ביומו, בלי שיפוט, בלי התחשבנות ובלי מיאוס. דיאן לא רעה, ובטח שלא מרושעת - היא רק ילדה שהחליטה שאף אחד יותר לא יגרום לה להרגיש רע, בלי להבין שזו הדרך הכי בטוחה להרגיש רע כל הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully