גדעון סער וגאולה אבן. AP
AP

מקנאות בגאולה: מי מהמנהיגים הכי מאוהב באשתו? בדקנו

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 10:22

כשגאלה אבן סער עזבה את תפקידה בתאגיד נחשפנו להודעת תמיכה שכתב לה בעלה, גדעון, ונדהמנו - מעולם לא דמיינו את שר המשפטים שלנו כגבר כל כך רומנטי, וזה קצת גורם לנו לרצות להצביע לו. כמה מאוהבים מנהיגי המפלגות האחרות בנשותיהם? בדקנו

השבוע התבשרנו על התפטרותה של גאולה אבן מהתאגיד בעקבות ההחלטה להוריד מהמסך את תקופתה בעת תקופת הבחירות. זאת בשל חשש לניגוד אינטרסים, היות ואבן היא אשתו של השר גדעון סערה המתמודד בבחירות אלה. אבן פרסמה הודעת פרידה באווירת וירג'יניה וולף, עם המילים "אישה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו". אין לי מושג עד כמה פיטוריה באמת קשורים להיותה אישה, והאם גבר בפוזיציה דומה היה מפוטר גם הוא. אני מניחה שכן, אחרי הכל מדובר בתאגיד, ארגון שאין כמוהו כפוף לנהלים. על כל פנים, אבן צודקת: אישה אכן איננה הגבר שלה.

ואף על פי כן - תסלח לי גאולה - הגבר שלה לגמרי גנב את ההצגה. אני מתכוונת כמובן לגדעון סער, ולמכתב האהבה שפרסם בחשבון בטוויטר שלו. "גאולה אהובתי", כתב בתגובה להתפטרותה, "אין עוד אחת (וגם לא אחד) כמוך. לא בחוכמה ולא במקצועיות. לא בתורת הראיון ולא בהגשה. לא בנקיון הדעת ולא בשיקול הדעת. לא ברהיטות ולא בשלמות השימוש השפה. לא ביושר ולא ביושרה. לא ברגישות ולא באנושיות. גם לא ביופי. הם איבדו יהלום. ואת, תמיד, תמשיכי לזהור למרחקים". מה זה? רגע, האם כולם הכירו את גדעון סער כרומנטיקן חסר תקנה? כי אני לא נתקלתי במכתבי אהבה כאלה מאז בן גוריון ופולה.

ההתבטאות הרגשית השוצפת הזו גורמת לתהות אילו עוד מחזרים אציליים מסתתרים מאחורי הפנים המחוספסות, העייפות והעמומות של מנהיגינו. על כן, כשירות לציבורה, צללתי אל היסטוריית החיזורים הפומביים של ראשי המפלגות המובילות (נכון לכתיבת שורות אלה) - בני גנץ, ביבי נתניהו, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו שרה נתניהו. טוויטר, צילום מסך
אפשר לראות באזכורה המתמיד אקט רומנטי/צילום מסך, טוויטר

אין ביבי בלי שרה, אין שרה בלי ביבי - אבל זה לאו דווקא מעיד על קשר בריא. יודעים מי באמת "בלתי נפרדים"? תאומים סיאמיים, ואת זה אף אחד לא מאחל לעצמו. כל הסימנים ביניהם מעידים על נחיצותה של היפרדות. למשל, הצירוף "אני ושרה רעייתי", שהפך כבר לביטוי שגור, ומשמש את ראש הממשלה לשעבר כדי להנכיח את אשתו בכל אירוע, חוויה ודעה שהוא משמיע לציבור, כאילו חלקו מוח אחד.

אפשר היה לראות באיזכורה המתמיד אקט רומנטי וחינני אילו לא היינו יודעות על שרה נתניהו כל מה שאנחנו יודעות, אבל לאור העדויות המצטברות של מנקות, עוזרים אישיים ו"חברים" על אישיותה הדורסנית, אלה נשמעים יותר כמו טקסט שחוטפים מכריחים את השבויים שלהם להקריא למצלמה.

עוד מאז פרשת הקלטת הלוהטת שיוחסה לנתניהו בשנות התשעים, רבים סוברים שהקשר בין השניים מבוסס על חוזה דרקוני עליו חתם מול שרה. לא יודעת בקשר לזה, אבל אין ספק שמשהו בקשר הזה מרגיש פשוט Off, בעיקר בשל מאמצי היתר של השניים לשדר אידיליה, כמו גננות שמעדכנות הורים בתדירות מחשידה עד כמה הילדים נהנים.

לסיכום: רומנטיקה למראית עין לא נחשבת, אבל כל הכבוד על המאמצים.

מדד הרומנטיקה: 2/10.

בני גנץ

בני גנץ ורעייתו מגיעים להצביע בראש העין, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
פיוט אין, אבל הגוף מדבר/ראובן קסטרו

בשונה משרה, שחיה בשביל אור הזרקורים, נדמה שרויטל גנץ מצאה את עצמה תחתיהם בעל כורחה. ב-2019, לאחר ש"הצל" פירסם ב-2019 פוסט שטען כי רעייתו של גנץ פעילה בארגון השמאל "מחסום ווטש", הזוג הותקף מכל הכיוונים. בראיון התגובה שנתן גנץ לוויינט התפרץ ממנו רגש חדש, רענן, גולמי ובלתי מלוטש. אחרי סדרת הופעות שהצליח לשמור בהן על תדמית מעונבת יחסית (גם אם מגמגמת), הוא הסיר את הרסן והציג את גנץ הזועם. "זה חארטה, אמא של החארטות, אם־אמא של החארטות" אמר בין היתר, וגם, "אתם פשוט דפוקים לחלוטין? אין לי מילים יותר עדינות".

לא שאישה זקוקה לגבר שמגן עליה, אבל אם הוא כבר מגן עליה - אז ככה, בלי לדפוק חשבון. חוץ מזה, בין אם אתם גבר או אישה, כולנו שמחים להגנת הפרטנר בעתות מצוקה. אבל הבה לא ניתמם: באקט הזה, גנץ הגן לא רק על אשתו. למעשה, יותר מהכל הוא הגן על עצמו ועל המוניטין שלו. כך עשה גם כשהכחיש את הרומן שיוחס לו עם השרה עומר ינקלביץ'.

כשחושבות על זה, אי אפשר לומר בוודאות שגנץ ביטא אי פעם רגש זוגי. אולי כי הוא מופנמי כזה, ואולי כי באופן מכוון ביקש לשמר כלפי חוץ את התדמית הצבאית הקשוחה (חחח פסדר). גנץ איננו נוהג לבטא בציבור מילות אהבה וחום מפורשות כלפי רעייתו, ואת כל התייחסויותיו אליה בתקשורת אפשר לפרש כמהלכים פוליטיים גרידא. ואולי, כפי שידוע לכולנו, הוא פשוט לא כל כך חזק במילים, אבל תרשו לי להיות מעין דורי לרגע, כשאטען שהגוף אומר הכל. על פי המבטים ושפת הגוף שלהם בתמונות המשותפות, הם נראים בדרך כלל מתוקים וקרובים מאוד.

לסיכום: פיוטים אינם, אך המבע הפיזי משכנע.

מדד הרומנטיקה: 4/10.

נפתלי בנט

נפתלי וגילת בנט. אלי דסה, מעריב
איך משמרים זוגיות הוא יודע/מעריב, אלי דסה

במרץ 2021 הופנתה ביקורת קשה כלפי גילת בנט, רעייתו של ראש הממשלה, אשר החליטה לקחת את ילדיה לחופשה בחו"ל חרף המלצותיו של ראש הממשלה עצמו לציבור הרחב. בתגובה, הבהיר בנט שהחופשה המתוכננת תתנהל בהתאם להנחיות ולכללים אליהם נכפף שאר עם ישראל. באשר לאשתו, הוסיף: "חשוב לי שתדעו משהו על גילת - היא האדם המקסים וטוב הלב ביותר שאני מכיר, וכמו הורים רבים, יש לה, לשנינו, רצון לשמח ולהקל על ילדינו ככל שניתן, בפרט לאור שנה לא פשוטה שבה חייהם התהפכו לגמרי. ובכלל, גילת היא אישה שיודעת איך לנהל את עצמה ואת המשפחה שלנו".

אתן שומעות את הקול הזה ברקע? הלא זהו הגונג הנשי הקולקטיבי מכה בעצמה לשמע תגובה גברית נכונה. התגובה של בנט יפה ונכונה מכמה טעמים, והראשון שבהם, הוא הצליל האישי והפשוט. "גילת", הוא קורא לה. לא 'גילת רעייתי', לא 'גילת בנט', גילת - אישה שאתן יכולות לפגוש עם ילד תלוי על הירך בתור לסופר, אישה עם עיגולדים של זיעה בקיץ, אישה ששוכחת לעשות שפם.

המחמאות שהוא מעניק לה, "מקסימה" ו"טובת לב", מבטאות את אותה פשטות וגם נושאים איזה חן מסורתי נוסח עידית ורפאל, סליחה, עוד לא השתקמתי מהעונה האחרונה. וגולת הכותרת: "היא אישה שיודעת לנהל את עצמה ואת המשפחה שלנו". יחס אישי - צ'ק. פלירטינג - צ'ק. עידוד מנהיגות נשית - צ'ק צ'ק צ'ק.

לסיכום: אולי בממשלה הוא לא החזיק הרבה זמן, אבל איך משמרים זוגיות - הוא יודע. תכלס, אפשר לראות את זה גם בקשר עם יאיר.

מדד הרומנטיקה: 8/10. שתי נקודות אבדו כי גדעון סער.

יאיר לפיד

יאיר לפיד, ליהיא לפיד. סיון פרג',
יודע לומר את כל מה שאישה רוצה לשמוע/סיון פרג'

את אזכוריה של ליהיא לפיד על ידי בעלה יאיר לפיד לאורך השנים לא ניתן לספור. השניים מכירים מעל ל-30 שנה, מאז, כיאה לשני אנשי תקשורת, לא חדלו לשתף את הקוראים הסקרנים במעלליהם השונים, בעליות, במורדות וגם בפרידה אחת שהתרחשה אי שם בתחילת שנות האלפיים.

לא נוכל כאמור לחלוש על מגוון ביטויי האהבה של יאיר לליהיא, אך נביא כדוגמה את אחד היפים והאחרונים שבהם, ששוגר לפייסבוק ב-2018, אז חגגה 50 אביבים. "היא יותר יפה היום (כן, התמונה מאתמול, לא מגיל עשרים), יותר חכמה, נשמה גדולה היתה לה כבר אז", כתב בפייסבוק בצירוף תמונתה מבילוי על חוף ים.

"אתמול תכננתי בחצות לתת לה נשיקה ולהגיד 'מזל טוב', אבל היא חגגה בים עם החברות ועם הרבה שמש ויין אז היא נרדמה באחת עשרה. אז בחצות רק הסתכלתי עליה ישנה לצידי ואמרתי לעצמי שאין מקום אחר בעולם שהייתי רוצה להיות בו. היא לימדה אותי מה זו אהבה". האם נמצא הגבר שמסוגל לומר בפסקה אחת את כל הדברים שאישה רוצה לשמוע?

לסיכום: תגידו מה שתגידו על יאיר לפיד, באהבה הוא מבין, ולזה אין צורך בשום תואר.

במדד הרומנטיקה: 10/10. לא צריך אפילו להסביר, רק תפשפשו ברשת. חוויה מומלצת, גם בשביל התזכורת הנחמדה לימיו של לפיד ככותב טורים, וגם בשביל הפלאשבק הנוסטלגי החריף לראשית עידן האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully