סטטיק שרית פולק אלה לי להב. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

לא גוד גאי ולא באד גאי? סטטיק איטס קומפליקייטד

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 18:40

לירז רוסו ושרית פולק עוברים משבר ביחסים שלהם כשנה אחרי שהתחתנו, כך מדווחים אמצעי התקשורת החל מאמש. אפרנטלי הוא עזב את דירתם בחיפה, והלחשושים רומזים שהמשבר הזה לא החל עכשיו. לקארין ארד יש פרשנות קצת יותר סלחנית

למרות שאמצעי התקשורת נזהרו מאד בטיפול בסיפור השמועות הלא מאושרות שנפוצו כבר לפני יותר משנה, לגבי בגידה של לירז רוסו בשרית פולק, עם לא אחרת מאשר המגה סטארית שהייה גם מנטור שלה - אלה לי להב. השמועות כללו גם אירוע שבו לכאורה כמעט עלתה כתבה בתוכנית בידור כלשהי, כתבה שנגנזה עקב התערבות של באי כוחו של רוסו, וגם את השיר עמוס הרמזים ובהשתתפות מאיה ג'ריס, בת זוגה הנבגדת של אלה לי להב באותו זמן. לכאורה. פפייוו.

שמועות הן שמועות, ובכוונה אני לא מזכירה את שמו של זה שמנסה כבר שנים להכפיש את שמו של סטטיק אך ורק כדי להרים לעצמו, ולא קשור לאף אחד אחר ביקום. לא משנה מה נכון ומה לא, יש משהו סופר מכוער בניסיון לפרוץ מוזיקלית על חשבון מצבם הרגשי של אנשים אחרים, מה גם שהוא לא היה חלק מה"בגידה" הזאת, ואפילו אינו צד בסיפור, שבאמת שלא מגיע לו אזכור.

ברור לי שאי אפשר לכתוב על היחסים האלה משל היה מדובר בזוג בחתונמי, וברור שבאמת שאין לאף אחד מושג מה קורה ביניהם, למה וכמה, מה גם שלשמועות האלה עדיין לא התקבל אישור מאף אחד מהצדדים, (אחרי שבזמנו הוכחשו על ידי פולק באיטם ששודר רק אתמול, אחרי שנודע על הפרידה). ועדיין, בכל זאת כולנו מדברים, כי אין כמו זוגיות של אנשים אחרים להשכיח מאיתנו את זו שלנו - או את זו שאין לנו, שלא לדבר על הסיפוק בהוכחת הידיעה שחיי הסלבס אינם מושלמים.

אני יודעת, אני יודעת, זה לא מציג אותנו באור אצילי במיוחד, אבל כולנו עושים את זה בכל זאת, וגם לי הייתה אתמול שיחה עם חברה על הנושא. השיחה התחילה מהמשפטים הרגילים שכולם אומרים: "מה, זה היה ברור שזה לא יחזיק". או "איזה בן ז****נה לבגוד באשתו חודשים אחרי שהתחתנו", כאילו מי ישמע הטיימינג הוא הבעיה, וכמובן את גולת הכותרת "ועוד עם מישהי צעירה בעשור שהוא פגש כשופט בתוכנית!".

סטטיק רון נשר. אינסטגרם, צילום מסך
סטטיק וההוא שלא מגיע לו אזכור/צילום מסך, אינסטגרם

המשפט האחרון כמובן נאמר עם רגש, כי הרי אין אדם שלא מזועזע בארצינו מקשר מיני מרצון עם פערי גיל גדולים לטובת הגבר, מה פתאום? לא יעלה על הדעת. במקביל הרבה מקבלים את בחירתם של אצילי ומיכה בטבעיות נאורה "לא, תשמעי - אני לא הייתי שוכב עם מישהי בגיל הזה - זה פשוט מרגיש לי לא הגיוני - אבל בסופו של דבר זה לא אסור על פי חוק". אז קודם כל - כמובן שאתה לא היית. אתה אדם מוסרי להפליא. אבל אם היינו צריכים לסמוך על יכולת השיפוט המוסרי של כל אינדיבידואל במדינה שלנו היינו מגיעים למקום מאד גרוע. אה, הגענו כבר, נכון. סליחה שכחתי את עצמי. ֿֿֿ

בכל מקרה הנקודה היא שפערי הגילאים ביניהם הוא לא העניין הבעייתי כאן. הדבר העיקרי שחשוב הוא שזה חוקי. חוץ מה שצריך לזכור שכולנו נמשכים יותר לאנשים צעירים. למה? כי הם יותר מושכים! אה, אנחנו ננסה להכחיש שזה נכון? אוקיי, בהצלחה עם זה. אמשיך ברשותכם.

הדבר השני הוא הבגידה. בקשר לזה אני רק רוצה לשאול - כמה מאיתנו באמת לא בגדו מעולם? כי את מה שעומד מאחורי הרצון או הצורך לבגוד בבן זוג קבוע אני לגמרי מבינה, חוויתי אותו לא פעם, ואני מעיזה להעיד שזה נורמלי. יש סבירות גבוהה שגם שרית פולק בעצמה חווה את הרגשות האלה.ומי לא שיקר? בגידה זה שקר מגעיל מאד. עשיתי את זה למישהו פעם, עשו את זה לי, זה מגעיל בשני המקרים, וזה גם נורא נורמלי, בטח שאחרי שנים רבות יחד. זה לא קרה "שנה אחרי", אלא שש שנים אחרי - שש שנים זה מלא זמן לשני אנשים בני עשרים ומשהו, ואין הגיוני יותר מלעבור עוד התפתחות, להשתנות, בתחילת שנות השלושים שלך.

הרי הם נפגשו כשהיו כמעט טינאייג'רים, כנראה בתקופה מסובכת של אחד מהם או שניהם, ונצמדו אחד לשניה בגלל צורך עמוק כלשהו שלא בהכרח קשור לאהבה בוגרת. אי אפשר באמת לצפות מאנשים בני 20 וקצת להיות סגורים על בחירה כזאת טוטאלית. אם לוקחים בחשבון שלירז רוסו וגם שרית פולק שנפגשו בצעירותם, ולפחות לאחרונה לא מנהלים חיים לגמרי רגילים אלא טיפה אחרים, ועוברים חוויות עוצמתית ביחד ולחוד, ממש הגיוני שהם יחוו משבר בבגרותם.

סטטיק, שרית פולק ביום חתונתם. ניר פקין
משבר? לירז רוסו ושרית פולק/ניר פקין

יש לי איזו תיאוריה שאני מאמינה בה, שאומרת שכל אדם "נתקע" רגשית ברגע של הטראומה הכי מעצבת שלו. כלומר, אם אותי ניסו לאנוס בגיל עשר, בכל מה קשור ליחסי המיניים עם גברים נשארתי בת עשר עד גיל 40, כי המקום הזה היה צריך הרבה מאד עבודה כדי להדביק את הפער ההתפתחותי. אני רק נותנת אופציות, כן? אבל בואו נניח שטראומתי לילד לגלות שהוא מאומץ, נכון? סביר להניח שהוא יצטרך לחשב מחדש מסלול בכל מה שקשור אצלו לרגשות משפחתיים, אמון וקרבה, ואת הביטחון שחסר לו יחפש במקומות אחרים. נניח שאותו בחור פוגש בחורה בגילו, יפה, מכילה, שמבינה אותו, והם מתאהבים ברגע הקריטי הזה בחיי שניהם - מבטיחה לכם שזה לא פשוט להיפרד ממישהו שלא רק היית איתו שנים אלא גם מסמל בשבילך את השורשים שאתה כל כך צריך. סתם, בואו נניח.

ולגבי פערי הגילאים - אם ניקח את אותו אפקט סטגנציה של הגיל עקב הטראומה, כנראה שבאספקטים מסוימים של תפיסת העצמי, האדם הזה מסתובב בעולם כשהוא לא באמת מרגיש בן שלושים, ולכן כשהוא פוגש מישהי שנכנסת לו ללב מסיבות כאלה ואחרות, אולי אפילו בגלל השבריריות שלה, שמזכירה לו את עצמו אז - היא מעוררת בו געגוע לתקופה והוא מוצא את עצמו נמשך - גם אליה, כאישה צעירה ומושכת, ובעיקר לזיכרון שהיא מעוררת אצלו, של מנח מנטאלי מסוים. יש סיכוי ממש טוב כשמישהו כזה נתקל במישהי כמו אלה לי, הוא לא ממש מרגיש שיש ביניהם פער גילאים, כי כאמור - גיל ביולוגי לא אומר כלום על הגיל המנטאלי שלנו, ולגבי שבריריותה של אלה לי - עם כל הכבוד, זו לא דרישה ממש סבירה מגבר, שידע לאבחן את מצבה הנפשי של אישה שזה עתה פגש.

כן, הקדשתי לזה הרבה מחשבה. זה סיפור מטריד דווקא בגלל שדי ברור שיש אהבה בין בני הזוג, שהדבר האחרון שהוא רצה זה לפגוע, ודי בטוחה שהוא גם לא רוצה להיפרד ממנה. זה לא סותר - אפשר לאהוב מישהו מאד ועדיין לפגוע בו, וזה לא עושה אותך האיש הרע - בדיוק כמו שאנשים שלא בגדו מעולם באף אחד יכולים להיות רוצחים סדרתיים. אין "באד גאי" או "גוד גאי"מאחורי המעשה הזה שאנחנו קוראים לו "בגידה" (כאילו אין למילה הזאת משמעויות מורכבות מאין כמוהן שנוגעות בנבכי הנפש), יש מניעים רבים, שהאחרון ביניהם, אגב, קשור לאהבה. לעיתים הרבה יותר קרובות בגידה קשורה דווקא בחוסר היכולת להאמין שאתה יכול להיות נאהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully