סטטיק שרית פולק אלה לי להב. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

הכל לכאורה: הסיפור המטריד של לירז רוסו ואלה לי להב

הדר חזן

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 14:02

הסיפור שאותו מבקש לספר הראפר רון נשר באמצעות פרסום השיר האחרון שלו הוא של בגידה שלכאורה התרחשה זמן קצר אחרי נישואיו של לירז רוסו עם אלה לי להב, שאותה פגש ושפט בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא", וצעירה ממנו בעשור. הדר חזן מוטרדת יותר ממשהו אחר

סטטיק ושרית פולק אחרי החופה בחתונתם/ניר פקין

זה תקופה ארוכה ששמועות על אלה לי להב וסטטיק (שם הבמה של לירז רוסו) מרחפות מעלינו, וכיאה לרכילות שאף אחד לא ביקש, היא גם ממשיכה להתפתח. כמובן שלאף אחד מלבד שני הנזכרים לעיל אין דרך להפריך או לאשש את הטענות שמעלה הראפר רון נשר בנקמה המוזיקלית שלו, אך לאור ההתפתחויות האחרונות שמבקשות להציג את השמועה על מערכת יחסים מינית שהתקיימה לכאורה בין לירז רוסו לאלה לי להב בזמן שאשתו בילתה את החודשים שלאחר החתונה בבית האח הגדול, כעובדה מוגמרת, התחלתי להתאבל בפניי כל מי שמוכן לשמוע על דמותו של סטטיק כפי שנתפסה בעיני רוחי, ראייה שמנעה ממני עד לרגע זה להאמין לרחשים סביבי.

לירז רוסו הוא אחד הסלבריטאים עם התדמית הכי הולסומית ונגישה במדינת ישראל - שאחרי שנים בתור הצלע שנחשבת למוצלחת יותר בצמד סטטיק ובן אל, הוא גם מקבל תיקוף נוסף כפרזנטור יחיד לחברת תקשורת גדולה. לירז מרבה גם לשתף בחווית האימוץ שלו, ומקפיד להצטייר כחברמן מקורקע בצוות השופטים של "הכוכב הבא" - בה גם פגשה ושפט את אלה לי.

ועכשיו לעניין עצמו. לשמוע שהוא לכאורה בגד באשתו עם נערה בת 18 לא היה מטריד את מנוחתי. בגידה בזוגיות לא הייתה משפיעה הרבה על ראייתי אותו, אלמלא היה מדובר ספציפית באלה לי, והסיבה לזעזוע זה היא עצם הרעיון שבגיל 31 רוסו מתקיים לכאורה קשר מיני בינו לבין מישהי כמו אלה לי, שמפגינה סימנים מדאיגים והתנהלות שברירית.

אלה לי מאיה ג'ריס. אינסטגרם, צילום מסך
אלה לי להב ומאיה ג'ריס ברגע טוב/צילום מסך, אינסטגרם

אין פסול בלהיות נערה מתבגרת שאולי עוסקת במתיחת גבולות, תחת גישה הורית שיש שיאמרו עליה שהיא ליברלית, אבל אם נחזור לנרטיב שאותו מנסה לקדם רון נשר - יש פסול בלשכב עם אחת כזו, במיוחד כגבר בן 31, שמן הסתם למד באיזשהו שלב לפתח את היכולת לזהות אם העומדת מולו היא ילדה או אשה, אם ההסכמה שלה נובעת ממקום שוויוני, אם המודעות המינית שלה תואמת את שלו או משמשת לה ככלי, והאם היא מונעת מתחושת עצמי מפותחת או כתגובה למצב נפשי כאוטי.

על אף אחת מהשאלות האלה אינני יכולה לענות לגבי להב - יכול להיות שפרסונת הביזאר שיצרה לעצמה היא הנדסת תודעה תקשורתית עם מטרה לא ברורה (להב לא הוציאה סינגל מאז נובמבר 2021, ולפניו מאז נובמבר 2020), והטענה כי רוסו הפר את אמונה של אשתו לא מחזיקה אייטם בעיניי. אבל המחשבה שלירז, האיש החמוד, הרגיש, שתמך בלהט"ב, בסוגיות אימוץ, בצעדת השרמוטות - עשה מה שעשה עם אחת שצעירה ממנו בעשור, שאותה שפט מגיל 16 בתוכנית ריאליטי, מעבירה בי חלחלה.

כלל האנשים שיצא להם לפגוש את להב יוכלו להעיד שאינה מצטיירת כאדם השקול ביותר בעולם, והיא גם מעידה על כך בעצמה. צורת הניהול של מערכת היחסים המטלטלת עם מאיה ג'ריס היא ביטוי מסוים לעובדה הזאת - נערה ששלושה חודשים לתוך זוגיות חדשה וסמוך לגיל תיכון קמה ועוברת לדירת יוקרה עם בת זוגה מבלי שלהוריה תהיה יד בדבר או לפחות סייג, מצטיירת כנערה צעירה ודי אימפולסיבית שלא היתה מזיקה לה קצת השגחה הורית.

אלה לי להב מתגייסת. ניר פקין
מותחת גבולות? אלה לי להב/ניר פקין

ישנו כמובן גם הסרטון שבו היא נראית מאיימת על מישהי באלימות פיזית באמצעות קנקן אלומיניום במקום בילוי ציבורי, סרטון שמעורר יותר חמלה מאשר גיחוך של בידור מזדמן. גם בהודעות ששלחה לג'ריס ערב הפרידה היא איימה מספר פעמים שתפגע בעצמה אם השניה תעזוב אותה, ומוטיב האובדנות שחוזר על עצמו בשיחותיה מדאיג, גם אם אינו מבוסס על דיכאון מז'ורי הנדרש להסתכלות. עצם השימוש הקז'ואלי בטרמינולוגיה הקשה כל כך, יכול לרמז על דפוס התנהגות או לפחות לקריאה לעזרה מצידה. כשמוסיפים את כל אלה להודעות האיומים הביזאריות שכללו איחולי מוות ואזכורים של אשמדאי ולילית ששלחה אמה של להב לבת זוגה הצעירה של ביתה, בתוספת לחיי הלילה הפעילים שניהלה אלה לי הרבה לפני שמלאו לה 18 - התמונה שמצטיירת היא של מחסור בהדרכה או אוזן קשבת מצד האנשים בחייה שאמונים על שלומה וביטחונה.

גם עכשיו, אני עדיין כולי תקווה שאלו רק שמועות שכמה אנשים עם יצר הרס ואמביציה החליטו להפיץ. אני רוצה להמשיך להאמין שסטטיק הוא בן ברית למין הנשי, אדם שער למהלך החיים שחלקנו צריכות לעבור, כי המשיכה לנערת צעירות ופגיעות, וגם הזיהוי שלהן, היא תכונה של predetor, והרבה לפני שנקיים שיח פמיניסטי רהוט, עלינו לגלות חמלה ורגישות לסובבים אותנו. ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו לומדים לזהות יותר ויותר את האנשים שמעמדם המנטלי חופף לשלנו, ואת אלו שזקוקים לעוד הכוונה, והזיקה לילדות או בחורות במצבים רגשיים שבריריים היא תעודת עניות לגבר וליחסי הכוחות אליהם הוא אמור לשאוף בקשר רומנטי או מיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully