דיאן שוורץ. חדשות 13, צילום מסך
צילום מסך/חדשות 13

הימים חולפים, שנה עוברת, אבל הפדיחה לעולם נשארת

מיה אגסי

21.9.2022 / 12:58

אמנם היה מאתגר לבחור רק חמש נשים וחמש תקריות, אבל ככה זה במצעדים של ראש השנה - איך אומרים? כולן יפות, כולן חכמות, אבל רק אחת הגזימה ממש. טעויות, שקרים, ופרובוקציות: מצעד הפאדיחות השנתי לכבוד ראש השנה

דיאן שוורץ האח הגדול/חדשות 13

הימים חולפים, שנה עוברת, אבל הפדיחה - תמיד נשארת. לרגל השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אספנו את הפדחניות הגדולות ביותר לשנת תשפ"ב. היה מאתגר לבחור רק חמש, מבין שלל הבושות שהקיפו אותנו השנה וכבר נכתב עליהן כל מה שאפשר: החל במחדל של עמותת "כולן" וכלה בפרובוקציות של הכלה מורן בן אסולין. קבלו אותן, אלו הנשים שהביכו בעיקר את עצמן השנה ובדבר אחד אפשר להיות בטוחים - לא יהיה קשה להרכיב רשימה כזו גם בסוף השנה הבאה.

אי שם במרץ 2022 הודיעה הדר מוכתר, עד אז סוג של אושיית רשת, על כוונתה לרוץ לבחירות לכנסת ה - 25 כראש מפלגת "צעירים בוערים", המתמקדת בעיקר בהורדת יוקר המחיה. מוכתר מנהלת את קמפיין הבחירות שלה בעיקר דרך הטיקטוק, שם נמצא ככל הנראה קהל הבוחרים שלה ובמשך חודשים רבים סופגת חיצי ביקורת, לגבי הדרך העממית בה היא מתבטאת, הסרטונים שהיא מעלה, המסורת שהיא כן או לא שומרת ועוד.

הדר מוכתר וה... הכל

אבל את הפדיחה הרצינית עשתה מוכתר באמצע ספטמבר, כשעזבה בסערה ובדמעות את האולפן של אופירה וברקו, אליו הוזמנה להתראיין. הזוג המלכותי של תוכניות האירוח עשה עליה לדבריה "אמבוש" והביא בהפתעה לאולפן את אחד המבקרים הגדולים ביותר של מוכתר - יו"ר המפלגה לשעבר, שי שמילוב. היא מיהרה כמובן לפרסם עוד סרטון טיקטוק בו היא ממררת בבכי לנוכח המהלך השפל וכבר הודיעה שתגיש תביעת דיבה נגד שמילוב הנ"ל.

בשלב הזה, זה כבר לא כל כך משנה אם אתם בעד או נגד מה שיש למוכתר להציע כחברת כנסת. התגובה האמוציונלית שלה הוכיחה כי היא כנראה עוד לא הבינה שבפוליטיקה משחקים מלוכלך ושצריך בשביל זה עור של פיל. לא כל אחד בנוי לזה, בטח שלא בגיל 20 וזה בסדר. אבל אם החלטת שאת הולכת על משהו, לכי אחריו עד הסוף ובפעם הבאה שמנסים להשפיל אותך, תחשבי איך את מסובבת את המצב הזה לטובתך. יש כמה פוליטיקאים ופוליטיקאיות בישראל שמצטיינים בזה, הם ישמחו ללמד אותך איך. אולי אפילו יצא מזה טיקטוק ויראלי.

לא הספקנו להתאושש מסאגת הריאיון וסערה חדשה כיתרה אותנו מבית היוצר של המוכתר. הצעירה, שהטיחה לא מזמן ש: "לי לא תהיה דירה במדינת ישראל", גילתה לכל מדינת ישראל שאבוש קנה לה דירה. אופסי. הגילוי הזה מגיע אחרי חרושת שמועות רצינית מהחודשים האחרונים, לגבי מצבו הכלכלי של דאדי מוכתר, שנחשב לאיש עסקים מצליח. רשויות המס כבר חוגגות, הטוקבקיסטים לא חוסכים בתגובות והדר מוכתר מאבדת את אשראי האמינות שלה מרגע לרגע. את התוצאה נראה בקלפיות.

דיאן שוורץ והפה הגדול שלה

עד לפני כמה חודשים, לא הכרנו את השם של דיאן שוורץ ותוך זמן קצר היא נהייתה דמות ידועה לשמצה גם בקרב מי שלא צופה בריאליטראש "האח הגדול". אי אפשר היה לחמוק מהאמירות הכוחניות והחריפות של שוורץ, שהפכה תוך זמן קצר לפדיחה מהלכת ולמטרה לכעס וללעג בקרב הישות הדעתנית ביותר בעולם כיום: טוקבקיסטים.

בדיעבד, מסתבר שיהירות של שוורץ ב "תעודת הזהות" שלה שהוקרנה בפרק הפתיחה של האח הגדול, הייתה רק רמז מטרים לבאות. שוורץ הואשמה שוב ושוב באלימות מילולית והתנהגות לא הולמת וכל מילה שיצאה לה מהפה זכתה לפוסטים, ציוצים, תגובות סוערות, חיקויים, ממים לא מחמיאים ושאר תופיני אינטרנטים. עבור מתנגדי הקונספט של האח הגדול, הפכה דיאן שוורץ לדוגמה מדוע לדעתם צריך לסגור את השלטר סופית על אולפני נווה אילן, טרם ישחיתו את נפשו של הנוער התמים בישראל. האוהדים הבודדים של שוורץ המשיכו להגן עליה בחירוף נפש, כשהם בעיקר רוכבים על גילה הצעיר כסיבה מספיק טובה להתבטאויות שלה.

כל צבא האמת הזה לא ממש עזר לה כשהיא יצאה מהבית וגילתה שהציבור הישראלי לא סלחן וגם לא מנהלי המותג שהתנערו ממנה בזה אחר זה ופיטרו אותה מהקמפיינים בהם כיכבה כפרזנטורית ודוגמנית. גם הניסיון לקושש אמפתיה בראיון קורע לב לא צלח ומבקריה של שוורץ המשיכו וממשיכים לטעון שההתנהגות שלה הייתה מתחת לכל ביקורת. בינתיים שוורץ נרגעה קצת ולפי האינסטוש שלה הגיעה עם הביקיני המינימליסטי שלה, להתארח במלון בראשית היוקרתי, אולי כדי להרהר כיצד היא הולכת לתקן את הנזק התדמיתי שהביאה על עצמה.

מרב מיכאלי וביטחון אישי

הייתם חושבים שהפדיחה הכי גדולה של שרת התחבורה (נכון לשורות אלו, כי עוד שתי דקות יש סבב בחירות הפסקנו לספור כמה), תהיה ההישג המדהים של העלאת המעלות במיזוג האוויר ברכבת ישראל. הרי מן הידוע שבמדינה עם 102% לחות וחמסינים שכדי לשרוד אותם עברנו כנראה איזו קפיצת מדרגה אבולוציונית, הדבר ההגיוני ביותר הוא להעלות את הטמפרטורות של כלי הצינון היחיד, בתוך קופסה ענקית, דחוסה באנשים, נשים וטף שנמצאים שם לרוב בלית ברירה ודחוקים זה על זה תוך שהם מפנקים את הסביבה בניחוחות גוף חלומיים וקורונה מווריאנט אומי-קרון רכבת.

הייתם חושבים, אבל לא. הפדיחה של מרב מיכאלי מגיע בכלל מכיוון אחר, הנושא שכולנו כל כך אוהבים להתלהם לגביו - מלחמות מגדר. אפרופו בחירות, השרה השיקה קמפיין שמציג אותה כדמות החותרת לחיזוק תחושת הביטחון האישי של נשים. הציטוט המדויק מקמפיין הבחירות הוא: "ביטחון זה שבן הזוג שלך לא יפגע בך".

נשים רגע בצד את האפליה המגדרית, את ההנחה הסמויה שכל גבר הוא אלים בפוטנציה ואת העובדה שהמשפט הזה נגוע בפופוליזם. בואו אפילו נניח שזה משפט תמים לחלוטין - אותי מעניין מי הולך לאכוף את העניין הזה ואיך זה הולך? איך כבוד השרה יכולה לדעת מה הולך בין 4 קירות ביתם של מיליוני נשים וגברים בישראל ומי זקוקה לתחושת הביטחון הזו? ונגיד שאני חוששת שבן הזוג יפגע בי, מה בדיוק אני אמורה לעשות - לשלוח הודעה לאיזו משטרה חשאית להגנה על נשים מפני המפלצות בעלות כרומוזום XY? הדרך היחידה להעניק ביטחון אישי באופן שמיכאלי מתחייבת לגביו, היא להתקין מצלמות בבתי האזרחים ולעקוב אחריהן באופן קבוע. האם לשם חותרת מיכאלי? כי אם כן, צפו שאלפי פורשי הוראה ורפואה ממורמרים ימצאו ג'וב חדש בתור תצפיתנים אזרחיים שיביטו במצלמות האלו.

ליהיא גרינר והפוטושופ המוגזם

לליהיא גרינר יש היסטוריה עשירה של פדיחות באמתחתה ומדי פעם היא מתבלת אותן במחיקה/הקפאה של החשבונות שלה ברשתות החברתיות, במטרה לרדת מתחת לרדאר אחרי עוד אמירה פסאודו פרובוקטיבית כזו או אחרת. לכן, זה לא מפליא שגם השנה הצטרפה עוד פדיחה, שגם הפעם לוותה - תיראו מופתעים - במחיקת עקבות דיגיטליים.

אחרי שסיימה להתחצף לשוטר, להביע את דעתה על אסון מירון ולשחרר לעולם אמירות שלל אמירות שמנופוביות, התפנתה גרינר לקדם את מותג המחטבים שהקימה, עם מבחר קמפיינים שהציגו את המוצר כפתרון האולטימטיבי לאיסוף שומנים מדלדלים. במסגרת מאמצי השיווק האגרסיבי, באזור חג המולד העלתה האושיה תמונה שלה עם המחטב על רקע עצי אשוח וקישוטים ברוח החג אבל זו לא הבעיה. מה שתפס בעיקר את עיני הצופים, הוא העריכה הבוטה של התמונה, שהציגה את ראשה של גרינר כמודבק לגופה של דמות עלומת שם שלובשת את המחטב. או במילים פשוטות - בחרו מישהי רזה שהמחטב נראה עליה מעולה והדביקו את הראש של מפרסמת המותג, בפוטושופ לא מוצלח במיוחד. גרינר עשתה כאמור את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב ומחקה את התמונה המדוברת, אבל בעידן של צילומי מסך, את הפדיחה קצת קשה למחוק:

מור ממן והגייז

את מור ממן זכינו להכיר אי שם ב-2014, כשזכתה בתחרות ההו כה רלוונטית וחשובה - מלכת היופי של ישראל. מאז היא הספיקה להפוך ליזמית ולאשת עסקים, להתקרב קצת לדת כי איך אפשר שלא, להתחתן עם ולהתגרש מאיש עסקים צרפתי-יהודי, בפברואר 2022.

נראה שהיציאה הדרמטית בחזרה לשוק הפו"פ הכתה בהלם את ממן, שנתקלה בהיצע האיכותי של גברי ישראל, סליחה, "זכרים", כך לפי ממן. "בואו נדבר על זכרים", לרלרה מלכת היופי בדימוס בסרטון שהעלתה לרשתות החברתיות. "אני בכוונה לא אומרת גברים כי גברים הם לא, וזה רובם. אני מדברת על מדינת ישראל: חצי מהגברים גייז, שזה בסדר, כל אחד והבחירות שלו, וחצי מתנהגים כמו גייז. אפס ג'נטלמניות, אפס גבריות, אפס כבוד, אפס מאצ'ואיות. אני לא מכלילה את כולם, אבל ממה שאני רואה מחברות שלי. אני לא מחפשת, אבל מה שיוצא לי לראות פשוט מחדל. מה זה? אני בחורה, אישה, יותר גברית מבחינת כבוד מהרבה ממי שאני מכירה".

בדיוק, ממן הקבילה בלי למצמץ בין גברים שכבוד הוא לא בראש התכונות הערכיות שלהם, לבין חברי הקהילה הגאה. התגובות לא אחרו להגיע וממן עשתה ליהיא גרינר לסטורי ומחקה אותו מעל פני המרשתת, תוך שהיא ממהרת להתנצל ולנכס לשם כך את להטב"י המחמד שעוד הסכימו להישאר חברים שלה: "יש לי המון חברים גייז". "מי שמכיר אותי יודע שאני חברה הכי טובה של גייז, והם יותר גברים מהגברים הרגילים שאני מכירה. זו לא הייתה הנקודה", אמרה. "הגברים היום נעלמו. אין את הכבוד, את הג'נטלמניות ואת המאצ'ואיות. זה ממש לא הגייז, זה לא זה. אני מדברת על כבוד לאישה. גם בכביש, מישהו יכול לצאת ולהתחיל לקלל נשים וכמעט להרביץ, זה מה שקרה לי בבוקר עם חברה והייתי עצבנית. סליחה לכל מי שנפגע, זה לא היה הסיפור".

מה שהיה או לא היה הסיפור לא נגמר שם כי בואשי האינטרנט המשיכו לצלוב את ממן כמיטב המסורת וגרמו לה לפרסם סרטון נוסף, שבו היא מאשימה את בריוני הרשת באלימות מילולית בתגובות הקיצוניות שלה לאמירה השנויה במחלוקת. באותו סרטון מור משתמשת בקלף הגיל שבו משתמשים תומכי דיאן שוורץ ומבהירה שבגיל 26 עוד יתכנו פליטות פה מצערות. מה שמעניין הוא שבאותה נשימה היא מברכת על כך שהיא אמא ואשת עסקים משגשגת ולכן אין לה זמן ואנרגיות להקדיש לכל אותם גיבורי מקלדת. סה"כ הגיוני בסרטון של למעלה מ 3 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully