נדיה בוקודי. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

די לשיימינג: לא חייבים מכות, הצלפות והשפלות בסקס

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 10:54

סקס מחוספס', יחד עם טרנדים אחרים של ה-בדס"מ הפכו להיות פופולריים יותר בשנים האחרונות, ואיתם פעולות כגון יריקות, חניקות וסטירות למינהן הפכו לחלק בלתי נפרד מההתנסויות המיניות הראשונות . האם הפורנו אשם בנורמליזציה של סקס אלים וונילה שיימינג?

הכתבה עצמה

טרנד הטיקטוק החדש, בו גברים מושכים בשערן של החברות שלהן כדי לקבל בתמורה מבט מפתה, אמנם מעט בעייתי, אבל לדבריה של נדיה בוקודי, טיקטוקרית ואושיית האינסטגרם, מדובר רק בסמן של הבעיה הגדולה יותר:

"אני הולכת להשמיע כאן דעה לא פופולרית" היא מתחילה - "פורנו הוא לא הבעיה". ואחרי שהטילה את הפצצה הזאת, היא ממשיכה ואומרת שהיא אכן מכירה בכך כי הרבה מהאלימות המינית מעולמות הפורנו אכן עשתה את דרכה למיינסטרים, ומשפיעה עליו, אבל לדבריה זאת הבעיה הקטנה יותר. ממחקרים אנחנו כבר יודעים שילדים בגיל 11 כבר נחשפים באינטרנט לתוכן למבוגרים, וכי 'סקס מחוספס', יחד עם טרנדים אחרים של ה-בדס"מ הפכו להיות פופולריים יותר בשנים האחרונות, ואיתם פעולות כגון יריקות, חניקות וסטירות למינהן הפכו לחלק בלתי נפרד מההתנסויות המיניות הראשונות שלהם, או יותר נכון למה שבני נוער מאמינים שמצופה מהם לבצע כחלק מיחסי המין.

למשל, טרנד משיכות השיער שהתחיל אותו סרטון בו קוקו של נערה נמשך באלימות מאחורה, ללא אזהרה או הסכמה, והיא מסתובבת ומחייכת למצלמה, עם הכיתוב "נראה לי שעליתי פה על משהו" (של הבחור שמשך בשערה). הסרטון צבר למעלה מ-18 מיליון צפיות ומיליון לייקים, וכבר הוליד מאות עותקים.

אינדיקציה נוספת ומשכנע עוד יותר לעובדה שמין אלים עבר נורמליזציה, היא תופעת ה-ונילה שיימינג.

מה זה ונילה שיימינג?
מדובר בלגיטימציה הולכת וגוברת ללעוג לאנשים שנהנים מ"מין רגיל" ומעזים להודות בכך. מהו מין רגיל אתם שואלים את עצמכם? בהקשר הזה מין רגיל הוא מין שלא בהכרח מערב דוקטרינה של תוקפנות ו/או אביזרים נלווים כמו אזיקים, שוטים, דילדו, וכו'. מסתבר שאנשים שאוהבים מין כזה, נטול אגרוף בפרצוף, מבויישים בפומבי על היותם "ונילה" - שזה "משעממים בשפת הבדס"מ.

בפוסט תגובה לתופעה, אישה צעירה מתחננת בפני בני גילה שיפסיקו, כי (בתרגום חופשי) "לא כולם צריכים שיחנקו אותם, אגרוף לפנים, יציתו אותם באש, ולהיפגע ממטאור, כדי להגיע לאורגזמה". באיזור התגובות ניכרת ההזדהות של נשים רבות בגילאים הללו, שמודות כי יש עליהן לחץ חברתי לעסוק בסקס "קשוח" ואדג'י, כתנאי לשייכות וקבלה חברתית.

"אני לא מבין למה העובדה שאני לא רוצה שמישהו יתעלל בי עושה אותי מוזר", אמרה מגיבה אחת. "אני רק רוצה מישהו שיהיה חמוד אלי", הסכימה איתה טיקטוקרית אחרת, "אני טראומתית מדי בשביל דברים קשים, אני מפחדת מאלימות", הודתה אחרת.

בסקר משנת 2019 שפורסם ב-Journal Of Sex & Marital Therapy, כמעט רבע מהמשיבות דיווחו שחשו פחד במהלך מפגש מיני. ומחקר אחר, ששאל כמעט 2000 גברים ונשים לגבי רמות הנוחות שלהם במהלך יחסי מין, מצא כי 72 אחוז מהנשים חוו כאב בינוני או חמור במהלך סקס ולא דיווחו על כך לפרטנרים, מפאת הפחד להיחשב "ונילה" מדי.

במיוחד "נשים צעירות, מחזיקות סף כאב גבוה, ומנרמלות סקס כואב מתוך מחשבה שככה זה אמור להרגיש, מסבירה רייצ'ל שרמן אמרה מרצה בכירה לפסיכולוגיה בראיון ל-ABC.ד"ר שרמן היא אחת מאקדמאים רבים שטוענים שהפורנו אחראי לציפיות הבעייתיות שיש לנשים צעירות רבות סביב סקס והתפקיד שהן אמורות למלא בו - בעיקר שהמיקוד שלהם הוא לא על ההנאה שלהן, או אפילוט תחושת הנוחות והביטחון שלהן, אלא על ריצוי של הפרטנרים ושל הסביבה.

"למרות שאין להכחיש שהרעיונות התרבותיים שלנו סביב סקס מקבלים "השראה" מפורנו, להטיל את האשמה כולה על תעשיית הפורנו זו התעלמות הבעיה האמיתית." מסבירה נדיה "אף אחד לא צופה בסרט אקשן ומשוכנע שהראש של הדמות הראשית באמת התפוצץ, ואני גם לא חושבת שמישהו חי את חייו תחת הרושם המוטעה שלסנדרה בולוק יש תיבת דואר שעוקפת את גבולות הזמן. אנחנו יכולים לחוות מגוון של רגשות עוצמתיים בזמן הצפייה, ויחד עם זה אנחנו גם יודעים כל הזמן שמה שאנחנו עדים לו על המסך אינו העתק מדוייק של המציאות, וכמי שביקרה בסט ששידר פורנו בשידור חי, אני יכולה להעיד שיש מעט מאוד מציאות גם בהרבה תכנים שמדורגים X".

"השחקנים עוצרים הרבה, ומתחילים מחדש סצנות עשרות פעמים בזוויות שונות עבור העריכה - לא עבור הנאה שלהם מהרגע" היא פוסקת "יש הרבה הפסקות למנוחה והמון עזרים המשמשים ליצירת האשליה של הגירוי הבלתי פוסק והביצועים המיניים שרואים על המסך. ההתרחשות מאחורי הקלעים היא ברובה מביכה, ולמען האמת, די לא סקסית, אבל בעוד שלימדו אותנו לצפות בסרטים הוליוודים באופן ביקורתי, וכולנו מבינים מגיל צעיר שמה שאנחנו צופים בו הוא רק פנטזיה - מעטים יודעים להסתכל על פורנו באותה צורה.

"זו באמת כבר לא אשמת הפורנו" היא מסכמת "זו אשמתה של מערכת חינוך מיני לקויה שבה לילדים אין ברירה אלא לקבל את המידע שלהם על סקס בעיקר מהאינטרנט. צריך להכיר בעובדה שבין אם נרצה ובין אם לא, ילדים מתחילים עם יחסי מין מאד מוקדם, ואם לא נדאג למידע מהימן יותר על איך סקס אמור להרגיש ולהיראות, הם ימשיכו לחפש ולמצוא אותו בדיוק שם. בעולם שבו פורנו נגיש יותר מחינוך מיני, דמוניזציה של פורנו היא לא הבעיה. חוסר הנכונות שלנו לשוחח עם הילדים וללמד אותם על הנאה מינית באמצעות מודלים חיוביים, אולי כן."

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • יחסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully