בחור בוהה בשדיים של בחורה. REDDIT, צילום מסך
צילום מסך/REDDIT

מדוע גברים כל כך אובססיביים לחזה שלכן? הנה הסיבה המפתיעה מכולן

20.12.2022 / 0:20

כותבי הספר "הכימיה בינינו: אהבה, סקס ומדע המשיכה" ניסו להסביר מדוע גברים נמשכים לחזה הנשי - וההסבר שלהם עשוי להפתיע אתכם

הסתירה מצלמה במחשוף כדי לבדוק כמה בהו לה בחזה - והייתה המומה מהתוצאה/Whitney Zelig

חוקרים ממשיכים לנסות ולגלות מדוע גברים נמשכים לחזה הנשי? למעשה, זו שאלת מחקר שעלתה לא פעם ולא ברור האם השאלה אכן לא קיבלה תשובה מוחלטת וניתן לחקור אותה מהיבטים נוספים - או שמא גברים פשוט אוהבים להמשיך להתעסק בזה כי הם .. אוהבים להתעסק עם שדיים. כך או כך, צריכים לשים סוף לדיון הזה ולהסביר מדוע גברים כל כך אובססיביים לחלק המסוים הזה בגוף האישה, עד כדי כך שזה גורם להם להמשיך לערוך עליו מחקרים מנומקים.

לארי יאנג ובריאן אלכסנדר הוציאו לאחרונה ספר בשם "הכימיה בינינו: אהבה, סקס ומדע המשיכה". בספר הזה שני הגברים ניתחו בצורה "מורכבת" את כל האלמנטים הרגשיים, הביולוגיים והתרבותיים שמאחורי הסיבה האמיתית לכך שגברים נמשכים לחזה נשי.

המחברים מאמינים בתוקף שגברים סטרייטים אובססיביים לחזה נשי בגלל הורמון המשתחרר במהלך ההנקה ועוזר ליצור את הקשר העוצמתי שבין האם לילד. הם מאמינים שגברים שינקו בילדותם, גדלים עם דחף אבולוציוני לקשר חזק ומטפח עם בנות זוגם. בטור שכתבו עבור The Huffington Post, לארי יאנג, שהוא מומחה בתחום מדעי המוח של קשרים חברתיים, הסביר ש"מבחינה ביולוגית" האובססיה הגברית לשדיים היא "די מוזרה". הם כתבו: "בנים לא לומדים במגרש המשחקים ששדיים הם משהו שהם צריכים להתעניין בו. זה ביולוגי ונטוע עמוק במוח שלנו. למעשה, מחקרים מצביעים על כך שכאשר אנו נתקלים בשדיים, או אפילו גירויים הקשורים לשדיים - כמו חזיות, נתחיל לקבל החלטות רעות (ולא רק לאכול בהוטרס)".

אישה מניקה תינוק בלילה. ShutterStock
הכל קשור לרגע הזה/ShutterStock

מחקרים קודמים הראו שגברים נמשכים לשדיים מבחינה ביולוגית כי המחשוף המלא מסמן לגבר שהאישה במצב בריאותי טוב וכי היא בחירה מצוינת ללדת ולגדל את ילדיו. אולם, מחברי הספר מאמינים שהמשיכה הגברית לחזה הנשי חורגת מכך ומתפתחת כבר במהלך ילדותם. כאשר אם מניקה את בנה, התינוק הופך לדבר החשוב בעולם - וכל תשומת הלב שלה מתמקדת בו. הכימיקל המקשר אוקסיטוצין משתחרר גם לחלב האם ונצרך בידי התינוק. זה הופך את ההנקה לחווייה טובה עבור האם והילד ויוצר קשר חשוב מאוד בין השניים. "הקשר הזה הוא לא רק היפה מכל הקשרים החברתיים, הוא גם יכול להיות המתמשך ביותר, כזה שנמשך לכל החיים", כתבו המחברים.

למעשה, כאשר גבר רואה, נוגע או מעסה חזה של אישה, זה מעורר את אותה סדרה של אירועים מוחיים כמו הנקה - כימיקל "ההרגשה הטובה" משתחרר במוחו של הגבר והוא נמשך אל השדיים, כי בתת מודע הוא זוכר את התחושה הטובה של ההנקה שלו כילד. כל אינטראקציה בין גבר לחזה נשי עוזרת לקשר בין הגבר לחצי השני שלו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גבר מלקק חזה של אישה במהלך סקס. DenisProduction.com, ShutterStock
ולשם זה מגיע/ShutterStock, DenisProduction.com

מחקר מ-2016 קיווה לשפוך אור אבולוציוני על האובססיה הגברית לשדיים הנשיות. בדו"ח שכותרתו "העדפות של גברים לגודל ולמבנה החזה של נשים ב-4 תרבויות", שפורסם בכתב העת "אבולוציה והתנהגות האדם", צוות חוקרים (זכרים ונקבות) דיווחו שזו הצורה של החזה - ולא הגודל - שהמוח הגברי מתייחס אליו כשהוא בוחן אטרקטיביות של שדיים.

ידעתם גם ש...
כעת זה גם מוכח מחקרית: גברים מתנהגים אחרת ליד נשים עם פטמות זקורות
כך השתנה טרנד גודל השדיים עם השנים

בחור בוהה בשדיים של בחורה. REDDIT, צילום מסך
בחור בוהה בשדיים של בחורה/צילום מסך, REDDIT

ומה אתכם?

אתם אוהבים שדיים?

אני גבר וכן
אני גבר ולא
אני אישה וכן
אני אישה ולא
18325 משתתפים

למרות האמונה המערבית שגברים מעדיפים חזה גדול - ומספר חוקרים אפילו איששו את הרעיון הזה - נראה שהמשיכה לחזה הנשי, אם נסתמך על המחקר הזה, תלויה בכלל בצורה שלו. החוקרים משערים שיש משהו בצורה של השד שמסמנת לגברים שאישה היא פורה במיוחד. איך זה שצורה חשובה יותר מגודל? גודל השדיים, הם מציינים, נוטה להשתנות עם הגיל ועם מספר הלידות שאישה עוברת, כך שסביר שזו הצורה וה"מוצקות" של החזה שמהווה אינדיקציה טובה יותר לפוריות.

בדיון ישן שהתנהל באתר Quora, ניסו גברים בעצמם לענות על השאלה. אחד הגולשים ציטט את הסקסולוג אלפרד קינסי, שטען כי הישבן הוא האיבר שהיה מושא התשוקה הראשון של בני האדם. הפופולריות לה זוכה החזה הנשי נובעת מכך שצורתו מזכירה את גבעות הישבן, רק שהוא ממוקם בחלק הקדמי של הגוף. גולש אחר ציטט מהספר של של כריסטופר ראיין וקסילדה ג'ת'אה, "Sex At Dawn", וטען שבני אדם נמשכים לחזה ולישבן בגלל שהם מסמלים זמינות מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully