דניאל גרינברג. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

זו הגזמה חצופה לצפות שגרינברג תגדל את בתה לפי הערכים שלכם

28.6.2023 / 18:11

השיחה הקטנה שעשתה אמא דניאל גרינברג לבתה מיאל, הסעירה את הרשת כמו שרק ב-2023 יכול לקרות. גרינברג הואשמה בהסללה, באנטי פמיניזם ובהקטנת נשים - ג'ני דנסון כאן כדי להסביר לנו למה זה דווקא ביטוי של עוצמה נשית

דניאל גרינברג עונה/מעריב

מאז שהיא יוצאת עם גברים אנונימיים ולא מעשנת סיגריות בהריון, אני מודה שקצת שכחתי מקיומה של דניאל גרינברג. אבל נו, הנה, כנראה שגם היא הרגישה שמתייחסים אליה פחות אז היא החליטה לנער לנו קצת את היום - "את תסדרי את החדר יפה יפה לכבוד אבא?" היא שאלה את ביתה מיאל, "תכיני לאבא לאכול? את תדאגי לאבא, כי את האישה. את אישה טובה." הסבירה לילדה ועוררה סערה.

וואו, כמה עצבים ואיזה דיונים נפתחו על הנושא המאובק הזה שכבר שכחנו מקיומו מאז שאסף גרניט ואייל שני הוכיחו לנו שגם גברים יכולים להיות גם במטבח וגם הרבה יותר דרמטיים והיסטריים מכל אישה.

"את לא יכולה להכריז על עצמך העצמה נשית כשאת מסלילה מראש נשים לתפקיד מסוים רק כי הן נשים" הסבירה לה שלמור שטרוזמן, "פרימיטיבית" צעקו לה הטוקבקים והזכירו לה את העובדה שאנחנו ב-2023.
וכן - נכון, בטון שהמילים האלו נאמרות, זה באמת נשמע מאוד "אני מחכה לגבר שלי בבייבי דול ועקבים מעל הסירים כי הוא מפרנס". אבל אתם יודעים מה? אז מה.

גודלם של הציצים הישראלים די מאכזב - כן, מישהו מדד
קחו אויר: גבר שהפך לאישה טראנסית החליט לחזור בו ולמצוא אישה
מאי ומשה: "בסוף עם כל השליטה הזאת, יברח לה פוק בשידור"

אולי שכחנו, אבל ב-2023 יש אפשרות לחיות בכל משפחה שרק נרצה - כזו של שני הורים, או אחד, או יותר. שני אבות, שתי אימהות, או רק אמא או רק אבא או עם הורים שהתחתנו בשנית ובשלישית ועם אחים שהם חצאי או רבעי או שלושת רבעי אחים שהם בכלל מדוד של סבתא, שהיא זו שגם מפרנסת את כולם.
זה העניין ב-2023, למרות שלפעמים זה מרגיש כאילו הממשלה שלנו לא ממש מסכימה עם זה.

מותר לדניאל להנות מהעובדה שהיא בחרה משפחה בה הגבר הוא המפרנס העיקרי שעובד רוב היום והיא עקרת בית שמבשלת ומנקה ומכבסת, ממש כמו שמותר לשני גברים להחליט שהם רוצים ילד. עזבו שבמקרה שלה היא בכלל אמא חד הורית, ולאבא יש עוד 3 ילדים משתי נשים אחרות, והיא דווקא כן מנסה להראות שהיא מפרנסת עם ליין מוצרי השיער או הקוסמטיקה או מה שזה לא יהיה שהיא מפרסמת.

השורה התחתונה היא שכן, עדיין יש נשים שרוצות להישאר בבית ו"לא לעשות כלום", והכלום הזה יכול לכלול טיפול בילדים+בישול+ניקיון+כביסות+לוגיסטיקה של בית והוא יכול לכלול גם תפעול המנקה + שיעור פילאטיס יומי וביקור בקניון. ולנשים האלו יש מקום ממש כמו שיש מקום לנשים שקמות ב-5 בבוקר, יוצאות לריצה, ואז עפות לעבודה עד שמונה בערב.

אלו התפקידים שהם בחרו לעצמם בתוך מערכת היחסים שלהם והתפקידים האלו עדיין מתאימים להם גם כשמערכת היחסים הזאת הפכה מזוגיות להורות משותפת, ובגלל שזה התא המשפחתי שמיאל חיה בו, כנראה אלו הערכים שאמא שלה תעביר לה, ממש כמו שאישה עובדת תסביר לביתה כמה חשוב לפרנס את עצמה ולא להסתמך על גבר לעולם. שתיהן פשוט מעבירות הלאה את דרך החיים שהן מאמינות בה. האם דרך החיים הזאת תתאים בהכרח לילדים שלהן בעתיד? אולי לא, אבל ממש כמו שילדה שחונכה בבית שבו בקשה להכין קפה היא עילה לריב תוכל להחליט יום אחד שמתאים לה להיות עקרת בית, גם מיאל ככל הנראה תקבל מאמא שלה תמיכה אם היא תחליט לצאת לעבוד (לא יודעת למה, אולי אני מגדת עתידות, אבל משום מה יש לי תחושה שזה יהיה בתחום הבידור).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הציפיה לדרוש מדניאל, שזו דרך החיים שלה, וכפי שהיא הסבירה אחרי ההיסטריה - זו גם הדרך שלפיה בה גדלה, עם אמא שמעמידה סירים ואוהבת לארח ולבשל ולדאוג לאבא ולילדים, לחנך את הבת שלה בצורה שהולכת בניגוד מוחלט לערכים שלה, היא מוגזמת שלא לדבר על מתנשאת.

האם היתה דרך אחרת להגיד את מה שהיא אמרה בצורה שיותר תסבר את האוזן לחצי מיליון העוקבים שלה? כנראה שכן, אבל זאת היא וזאת הסיבה שחצי מיליון העוקבים האלו נמצאים שם מלכתחילה. קדמה היא חשובה, שוויון הוא חשוב, אבל גם הזכות לבחור איך את רוצה לחיות את החיים שלך ולגדל את הילדים שלך חשובה (כל עוד את לא פוגעת באף אחד), והדרך הזאת מותרת ולגיטימית גם אם היא לא מתאימה למניפסט הפמיניסטי.

כל עוד הבית שהיא חיה בו מאפשר, ויש לה הורים תומכים שאוהבים אותה ולא מנסים להפוך אותה למישהי שהיא לא, מיאל כנראה תגדל להיות מישהי שיום אחד תבין מה היא רוצה לעשות ואיך היא בוחרת לחיות - בתקווה יהיו לה שני הורים שיעמדו מאחוריה ויתמכו בבחירות שלה, בין אם הבחירות האלו יכללו עבודה מהבוקר עד הלילה או התרגשות מאורז שיוצא אחד אחד.

חוץ מזה, אם לא שמתם לב, אז דקה אחרי הבלאגן דניאל סיפרה לעוקבים שלה שהיא ממש חייבת חופשה, ועכשיו היא מוכרת "ריטריט העצמה נשית" ומבטיחה לנרשמות "אורות בנשמה ובלב וים פינוקים", ואם זאת לא אישה שיודעת לתת עבודה, אז אני באמת לא יודעת מי כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully